Citat:
Ursprungligen postat av
kosto
Detta var den konstigaste tråd jag läst lite ur.
Det finns alltså personer som tror att flygplan släpper ut kemikalier med syftet att ändra vädret?
----
Det fanns några andra påhittiga förklaringar också.
(...ett långt, utförligt och intressant resonemang.....)
Nu kommer mina frågor:
- Har någon någonsin sett ett passagerarplan tankas av 20 tankbilar?
- Har någon sett att alla passagerarplan är större än Jumbojet men tar bara 100 passagerare?
- Har någon någonsin som flugit med passagerarplan frågat sig varför de skall vara så stora när passagerarna sitter i ett litet hörn någonstans?
- Har någon någonsin sett så många stora passagerarplan på Arlanda?
- Har någon någonsin sett maskineriet som sprutar ut kemikalierna, de borde ta upp en betydande plats i flygplanet?
- Har någon någonsin hört folk som jobbar med denna kemikalielogistik tala om det?
- Har någon någonsin hört haverikommissioner yppa ett enda ord om dessa tankar med kemikalier?
- Har någon någonsin hört vem som betalar kalaset?
Jag skulle kunna lista upp hela tråden med frågor som ingen sett eller varit med om. Den tunga sanningen ligger i det faktum att det handlar om personer som har en böjelse att tro på konspirationer av detta slag. Ofta, men inte alltid, är det samma personer som med hela hjärtat försvarar också andra konspirationsteorier.
Ja du har helt rätt. De här frågorna, och fler liknande, har vi ställt till "chemtrails-kramarna" flera gånger i den här tråden. De nonchalerar alltid de här tunga frågorna, antagligen för att de inser att hela "chemtrails"-tramset avslöjas om de försöker. Så inte heller du kommer att få några svar på dina frågor, utom möjligen rent nonsenstrams.
I stället ägnar sig "chemtrails"-kramarna åt irrelevanta detaljer. Iofs klarar de inte av diskussionerna på den nivån heller, men de slipper i alla fall avslöja att "chemtrails" inte existerar.
Vi har nyligen fått läsa en intensiv debatt om vad kanske en journalist på Sydsvenskan har skrivit om vad Åsa Runander kanske har berättat om vad hon och Annie Lööf kanske pratade om för fyra år sedan. Och detta ska alltså vara ett bevis för att det har "chemtrailats" över hela världen i ett årtionde!
Tidigare i tråden kan du läsa det fantastiska påståendet att SvT har manipulerat filmen om Pippi Långstrump genom att lägga in kondensstrimmor på filmen. Detta då för att "lura" oss att tro att kvarliggande kondensstrimmor fanns redan på 1970-talet när filmen spelades in! (Ja, enligt "chemtrails"-apostlarna fanns naturligtvis inte de här strimmorna på 1970-talet, eftersom de tror att "chemtrails" började spridas ungefär år 2000.)
I själva verket har kvarliggande kondensstrimmor funnits, åtminstone sedan 1950-talet, jag såg dem då och har sett dem varje år sedan dess. Men de hävdar naturligtvis att jag ljuger, och är en yrkesförnekare som är en den av "den stora konspirationen".
Genom att hela tiden ägna sig sådana här tramserier drar "chemtrails"-kramarna bort fokus från de verkligt viktiga frågorna, såsom de du ställde, så att de tror att de döljer det faktum att de aldrig svarar. I själva verkar avslöjar beteendet att de inte har något vettigt att komma med, och dessutom avslöjas "chemtrails"-kramarnas bristande förstånd och intelligens.