2017-11-19, 22:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ursäkta, det var ett ”skämt” som tog sin början lite tidigare i tråden. Inte lätt för dig att veta. Det hela började med att Ottoplommon upplyste om att M/s fru, var engagerad i mänskliga rättigheter.

Tack, jag såg det sen och redigerade mitt inlägg.☺️
Citera
2017-11-19, 22:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
EXAKT. PM visar inga som helst tecken på någon psykos alls. Möjligen blandar PM samman med det med dem Upphetsning/Euforin han kände vid brottets genomförande. ALLT ANNAT visar på Motsatsen. Han har betett sig väldigt rationellt. En omöjlighet för någon i psykos.

Nu kan det diskuteras huruvida det PM gjorde ombord på ubåten verkligen är "väldigt rationellt", men om vi bortser från själva dådet, och ser till handlandet som sådant, så är det kanske mindre diskutabelt, och mer klart att så är fallet.

Låt oss då dra en parallell till Rödeby-fallet, där skytten diagnostiserades med en kortvarig psykos under det inträffade. Även i detta fallet är inte själva dödandet i sig särskilt rationellt, men om vi då även i detta parallellfall på samma vis bortser ifrån själva dådet, och bara ser till handlandet som sådant, så är det även i detta fallet "väldigt rationellt".

Därmed har jag svårt att se något annat än att det är bevisat att det är fullt möjligt för någon i psykos att agera "väldigt rationellt". Ty, det har bevisligen skett.
Senast redigerad av trngw 2017-11-19 kl. 23:01.
Citera
2017-11-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har faktiskt trott att du har begripit det där med psykopati, men nu blir jag ju tveksam. Psykopat är inget man BLIR helt plötsligt - eller bestämmer sig för att bli inför en viss uppgift eller situation man vill uppnå. Nån slags metod man tar till eller nåt.... så är det INTE.

Psykopati är medfött, en brist i hjärnan som t.o.m kan ses på MR-röntgen (kan även till viss del vara förvärvad under vidriga uppväxtförhållanden men det händer INTE alls ALLA med dålig barndom) .

Flera faktorer samverkar och det kan skönjas tidigt i ett barns liv vart det är på väg. Börjar med extremt trotssyndrom, fortsätter med uppförandestörning osv fram till 18 års ålder då man kan diagnosticera en person som psykopat eller ej. Kan ju finnas annat som inte stämmer, oftast då någon neuropsykiatrisk diagnos som är på "high level".

Då, och endast då barnet är litet, har man en chans att motarbeta tendenserna till en viss del, men det kommer tyvärr aldrig ske med till fullo goda resultat. Man kan inte ändra ett medfött bettende, Bara lindra dss skadeverkningar. Men med psykopater går det INTE.

Ingen annan än dessa individer, eller möjligen en mycket svårt psykiskt sjuk person i psykos, kan begå ett sånt brott som vi alla antar att PM har begått.
För Bundys del debuterade Psykopatin sent ,27 år. Och han klassades som en klass 1 psykopat.
Jag antar att hans kriminella bana började då men självklart hade han arvet från födseln.
De flesta fullblodspsykopater utmärker sig tidigt med kriminell livstil redan i tidiga ungdomsåren.
Om jag förstått det rätt kan slag i frontalloben i vuxen ålder tex misshandel ge sådana problem.
Ligger länkar på engelska utlagda här i tråden.
Tex. Christer Petterson.
Det jag funderat när det gäller PM är om han varit tex NPD med låg empati från början, kan det då blivit värre efter en huvudskada i frontalloben tex? De skulle röntga skallen samt även titta på Schizofreni vid undersökningen som jag fattade danska läkaren. Så vi kanske blir förvånade när väl resultatet kommer om vi får veta det.
PM har inget kriminellt i bagaget som någon känner till iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-19 kl. 23:04.
Citera
2017-11-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu kan det diskuteras huruvida det PM gjorde ombord på ubåten verkligen är "väldigt rationellt", men om vi bortser från själva dådet, och ser till handlandet som sådant, så är det kanske mindre diskutabelt, och mer klart att så är fallet.

Låt oss då dra en parallell till Rödeby-fallet, där skytten diagnostiserades med en kortvarig psykos under det inträffade. Även i detta fallet är inte själva dödandet i sig särskilt rationellt, men om vi då även i detta parallellfall på samma vis bortser ifrån själva dådet, och bara ser till handlandet som sådant, så är det även i detta fallet "väldigt rationellt".

Därmed har jag svårt att se något annat än att det är bevisat att det är fullt möjligt för någon i psykos att agera "väldigt rationellt". Ty, det har bevisligen skett.

Gränspsykotisk vid personlighetsstörning
Att vara gränspsykotisk är egentligen ingen störning utan ett symtom. men som inte är psykotiska symtom i full blom. Det kan till exempel röra sig om vanföreställningar och hallucinationer som inte har en psykotisk valör.

Börjar man googla på gränspsykotisk finns det hur mycket som helst tex vid IPS (borderline)
Biopolär(manodepressiv)+ IPS är väldigt vanligt som samsjuklighet.
Jag har tänkt på IPS pga av Pms humörsvängningar, samt att maniska sex samt "mannen utan stopknapp" låter som biopolärt. (?)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-20 kl. 00:24.
Citera
2017-11-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Gränspsykotisk vid personlighetsstörning
Att vara gränspsykotisk är egentligen ingen störning utan ett symtom. verkligheten att skaffa, men som inte är psykotiska symtom i full blom. Det kan till exempel röra sig om vanföreställningar och hallucinationer som inte har en psykotisk valör.

Börjar man googla på gränspsykotisk finns det hur mycket som helst tex vid IPS.
Biopolär(manodepressiv)+ IPS är väldigt vanligt som samsjuklighet.

Jag nämnde gränspsykotisk syftande på Johanna Möller, Arboga-fallet, alltså inte gällande PM. J Möller fick INTE fängelseförbud. Alltså frisk enligt lagen.
Citera
2017-11-20, 00:05
Medlem
Citat:
För Bundys del debuterade Psykopatin sent ,27 år. Och han klassades som en klass 1 psykopat.
Jag antar att hans kriminella bana började då men självklart hade han arvet från födseln.
De flesta fullblodspsykopater utmärker sig tidigt med kriminell livstil redan i tidiga ungdomsåren.
Om jag förstått det rätt kan slag i frontalloben i vuxen ålder tex misshandel ge sådana problem.
Ligger länkar på engelska utlagda här i tråden.
Tex. Christer Petterson.
Det jag funderat när det gäller PM är om han varit tex NPD med låg empati från början, kan det då blivit värre efter en huvudskada i frontalloben tex? De skulle röntga skallen samt även titta på Schizofreni vid undersökningen som jag fattade danska läkaren. Så vi kanske blir förvånade när väl resultatet kommer om vi får veta det.
PM har inget kriminellt i bagaget som någon känner till iallafall.

Nu måste man skilja på psykopati och våldspsykopati. Oavsett vilken form så är bristen på empati kemisk och medfödd, såvida individen ifråga - som du säger - inte fått ett allvarligt slag i frontalloben. Man kan vara psykopat eller ha starka psykopatiska drag utan att vara våldspsykopat, och om en sådan övergång sker inträffar kan förändringen till våldspsykopat exempelvis vara ett resultat av en stark traumatisk eller sexuellt laddad upplevelse som triggat igång våldet. Ett slag i huvudet som ytterligare förvärrat läggningen och tippat honom över ända kan som sagt också vara ett alternativ. Men det psykopatiska läggningen med brist på empati bör sannolikt vara medfödd såvida han som barn eller vuxen inte råkat ut för en fysisk skada.
I vilket fall går dylika personer inte att bota - du kan inte läka något som inte finns och de är varken mottagliga för terapi eller medicinering.
Senast redigerad av Glenn Lauritz A 2017-11-20 kl. 00:15.
Citera
2017-11-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Nu måste man skilja på psykopati och våldspsykopati. Oavsett vilken form så är bristen på empati kemisk och medfödd, såvida individen ifråga - som du säger - inte fått ett allvarligt slag i frontalloben. Man kan vara psykopat eller ha starka psykopatiska drag utan att vara våldspsykopat, och om en sådan övergång sker inträffar kan förändringen till våldspsykopat exempelvis vara ett resultat av en stark traumatisk eller sexuellt laddad upplevelse som triggat igång våldet. Ett slag i huvudet som ytterligare förvärrat läggningen och tippat honom över ända kan som sagt också vara ett alternativ. Men det psykopatiska läggningen med brist på empati bör sannolikt vara medfödd såvida han som barn eller vuxen inte råkat ut för en fysisk skada.
I vilket fall går dylika personer inte att bota - du kan inte läka något som inte finns och de är varken mottagliga för terapi eller medicinering.

Det vet jag att det är obotligt.Enligt hans vänner känner ingen honom som våldsam.
Så därför är det mycket som tyder på att hans tillstånd förvärrats på senare år. Tack för mycket intressant info.
PS.Har en sönderläst bok här. Tror nog du skulle känna igen den.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-20 kl. 00:42.
Citera
2017-11-20, 01:10
Medlem
Citat:
Det vet jag att det är obotligt.Enligt hans vänner känner ingen honom som våldsam.
Så därför är det mycket som tyder på att hans tillstånd förvärrats på senare år. Tack för mycket intressant info.

Det vanliga alltså.

Det är därför brott utförda av psykopater/narcissister ofta kommer som en chock. Dessa personer är nämligen fullfjädrade skickliga Manipulatörer.
Citera
2017-11-20, 01:53
Medlem
Citat:
20 år. Det har hänt mycket under den tiden. 2014 tog v Bengtsson över företaget dom tidigare ägt och efter den juridiska tvisten var löst var Peter Madsen mer eller mindre byxlös. v Bengtsson och de mest kvalificerade manskapet följde med honom.

Peter Madsen startade då RML ca 100-tal meter ifrån det förra företaget och började konkurrera.

Dom två Madsen och Bengtsson har HELT OLIKA förutsättningar. Madsen har en gymnasieexamen och en mani kring bränsle, raketer och kanske ubåt.

Bengtsson har en mer Vetenskaplig bakgrund att stå på. Än PM. Han har ägnat ca 8 år eller mer åt akademiska studier inom området och bl.a. jobbat åt NASA.

Summa summarum går det företaget utmärkt. v Bengtssons alltså.

RML verkar nedlagt, undrar vem som betalar hyran för marken?
Jag måste fråga dig som är insatt. Hut finansierar fantastiska von Bengtsson sin raketforskning?
Han säljer inga varor och inga tjänster. Hans företag gör exakt det samma som RMLs företag gjorde.
Var ifrån kommer inkomsterna till hyra,el,internet,kemikalier,material,utrustning,ma skiner samt de anställdas löner,arbetsgivaravgifter,sociala avgifter,försäkringar etc samt hans egen lön?
Mao Hans företag har massor av utgifter men vad består inkomsterna av?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-20 kl. 02:17.
Citera
2017-11-20, 02:08
Medlem
Citat:
Det vanliga alltså.

Det är därför brott utförda av psykopater/narcissister ofta kommer som en chock. Dessa personer är nämligen fullfjädrade skickliga Manipulatörer.
Läste du vad postare Glenn Lauritz A skrev? Att man måste skilja på psykopaten visa våldspsykopaten.
Och hur typ en vanlig vardagspsykopat (om uttrycket tillåts) kan övergå till en våldspsykopat.
GLAs förklaring är en som jag kan köpa.
Citera
2017-11-20, 02:19
Medlem
Citat:
Jag måste fråga dig som är insatt. Hut finansierar fantastiska von Bengtsson sin raketforskning?
Han säljer inga varor och inga tjänster. Hans företag gör exakt det samma som RMLs företag gjorde.
Var ifrån kommer inkomsterna till hyra,el,internet,kemikalier,material,utrustning,ma skiner samt de anställdas löner,arbetsgivaravgifter,sociala avgifter,försäkringar etc samt hans egen lön?
Mao Hans företag har massor av utgifter men vad består inkomsterna av?

RML tjener store penger på pyroteknik og på utvikling av spesialleffekter for filmindustrien
Citera
2017-11-20, 02:24
Medlem
Citat:

Något har sannolikt hänt med honom, ja, som gjort att han tagit ett så extremt steg. Samtidigt undrar jag om folk i hans närhet känner honom så bra som de tror att de gjort. Vem vet? kan vi vara säkra på att de andra fall som finns med kvinnokroppar och som polisen undersöker inte har något med honom att göra? Hur mycket vet vi egentligen om honom?
Tja frågor värda att beakta.

ja jag misstänker vilken bok det kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in