2017-11-17, 00:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,arbetslöshetsprojektet var som Samhall med sådana anställda. Vilket nog säger hur mycket PM fick jobba själv.

Fruktansvärt trista fördomar du sitter inne med. Jag har själv anställt folk på bidrag från arbetsförmedling/försäkringskassa. Mycket kompetent personal.
Citera
2017-11-17, 01:00
Medlem
Citat:
Hur länge har ubåtsföreningen funnits och "betalt en hel del".
Du menar nog enbart till Nautilus tror jag.

PM har arbetat med raketer och tre ubåtar i mer än 20 år.
I stort har alla sponsorpengar har gått till verksamheten.
Med tanke på hur mycket PM arbetat,helt uppslukad av sina projekt så tror jag han haft väldigt,väldigt låg timpeng. Det har nog varit mycket obetalt arbete för PM.
Något lyxliv har ingen anklagat honom för.
Så jag vet inte vad du menar med " parasiterande livsstil".
Alla människor som arbetar har väl rätt till mat iallafall.
Bostad och bil har han inte haft förrän på senare år,kläder från överskottslager.

Sedan har han arbetsledande funktion på rymdlabatoriet.
Det är han som lär och handleder. Som chef har ju han ansvaret.
Om någon klantar sig får ju PM stå på natten och rätta till misstaget.
Det är sant att han har nytta av hantlangare som hjälper honom att svetsa medans han jobbar med det tekniska,motorer och konstruktioner.
Men sådana där arbetslösprojekt brukar vara människor som har det knepigt på arbetsmarknaden.
Så många har det nog varit mer problem än nytta med.

Människor har många lager. Alla lager behöver inte vara usla.
Även om man gjort sig skyldig till ett fruktansvärt vidrigt sexsualsadistiskt mord.
Har du varit i arbetsledande roll? Har du haft ett eget företag? Har du arbetat med tillverkning.
Jag har. Man blir inte rik på det. Man jobbar jämt.Bor i sin verkstad. Men man älskar det man gör.
Och eftersom man jobbar jämt behöver man inte så mycket pengar.

20 år. Det har hänt mycket under den tiden. 2014 tog v Bengtsson över företaget dom tidigare ägt och efter den juridiska tvisten var löst var Peter Madsen mer eller mindre byxlös. v Bengtsson och de mest kvalificerade manskapet följde med honom.

Peter Madsen startade då RML ca 100-tal meter ifrån det förra företaget och började konkurrera.

Dom två Madsen och Bengtsson har HELT OLIKA förutsättningar. Madsen har en gymnasieexamen och en mani kring bränsle, raketer och kanske ubåt.

Bengtsson har en mer Vetenskaplig bakgrund att stå på. Än PM. Han har ägnat ca 8 år eller mer åt akademiska studier inom området och bl.a. jobbat åt NASA.

Summa summarum går det företaget utmärkt. v Bengtssons alltså.

RML verkar nedlagt, undrar vem som betalar hyran för marken?
Citera
2017-11-17, 01:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Enligt Djursing är PMs favoritkläder 8 st gröna overaller från typ armens överskottslager.
Vilket märke är det enligt dig?

Det beror på i vilken bransch. Inom min bransch är det ingen som blir rik.Kanske tillfälligt. Efter en lyckad utställning.
De flesta har extraknäck.

Kanske,kanske,kanske...........
Jag skulle vilja se dina belägg på motsatsen för en gångs skull.

"typ armens överskottslager". Typ?
Det är inte enligt mig, det har framgått i artiklar där det beskrivits av någon runt Madsen. Minns ej namnet, men tydligen ett erkänt märke i kamo-kretsar.

Jaha, du tjötar och tjötar och tjötar, kommer aldrig med några belägg, men kräver nu av andra helt plötsligt! Ska vi ta det som ett erkännande till sist att du inte har några?
Jag har lagt fram belägg för det mesta jag hävdat. Det som saknas är, som alltid, dina belägg.
Citera
2017-11-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han har inte utvecklat eget raketbränsle.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(uppfinnare)
Citera
2017-11-17, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Specialintressen, svag social kompetens, svårigheter att värdera sin egen förmåga.........

Det var ju inget Eget specialintresse, han ville HA Uppmärksamheten! Som Hans bröder fick Just Då. AVUNDSJUKA är ett annat ord för det.
Sedan fastnade han i det.

Vilket är väldigt vanlig egenskap hos just Narcissister!
Citera
2017-11-17, 01:14
Medlem
Citat:
Fruktansvärt trista fördomar du sitter inne med. Jag har själv anställt folk på bidrag från arbetsförmedling/försäkringskassa. Mycket kompetent personal.
Det är både och. Ibland är det väldigt kompetenta. Men arbetsförmedlingen har ju också väldigt många svårplacerade.
Och vill tömma sina skrivbordslådor. Så ibland är det helt fel personer för jobbet. Det var inte jag som påstod att rymdlabratoriet var som ett Samhall. Men jag vet att Samhallsanställda har väldigt stora problem.
Eftersom jag själv arbetat som arbetsledare för sådana svårplacerade personer.
Och det var jag som stod på natten och rättade till deras misstag i smyg. Beställningar måste vara färdiga i tid. Eller hur?
Man har en deadline.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-17 kl. 01:38.
Citera
2017-11-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
20 år. Det har hänt mycket under den tiden. 2014 tog v Bengtsson över företaget dom tidigare ägt och efter den juridiska tvisten var löst var Peter Madsen mer eller mindre byxlös. v Bengtsson och de mest kvalificerade manskapet följde med honom.

Peter Madsen startade då RML ca 100-tal meter ifrån det förra företaget och började konkurrera.

Dom två Madsen och Bengtsson har HELT OLIKA förutsättningar. Madsen har en gymnasieexamen och en mani kring bränsle, raketer och kanske ubåt.

Bengtsson har en mer Vetenskaplig bakgrund att stå på. Än PM. Han har ägnat ca 8 år eller mer åt akademiska studier inom området och bl.a. jobbat åt NASA.

Summa summarum går det företaget utmärkt. v Bengtssons alltså.

RML verkar nedlagt, undrar vem som betalar hyran för marken?
Det var därför de kompletterade varandra. I sex år hade de ett givande samarbete.
Fick tre priser tillsammans. Von Bengtsson har inte fått pris på egen hand och inte PM heller (jo ett tröstpris-inte som alle andre.)

Jag trodde rymdlabratoriet blomstrade som aldrig förr med PM ute ur bilden.
Han kunde och gjorde ju ingenting.
Och att driva det är väl gratis. Eller?
Citera
2017-11-17, 01:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(uppfinnare)

Jag sätter en månadslön på att du inte har den blekaste aning om vilket raketbränsle Madsen kör med!
Så ta nu och googla det, och läs på lite istället!
Citera
2017-11-17, 01:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är både och. Ibland är det väldigt kompetenta. Men arbetsförmedlingen har ju också väldigt många svårplacerade.
Och vill tömma sina skrivbordslådor. Så ibland är det helt fel personer för jobbet. Det var inte jag som påstod att rymdlabratoriet var som ett Samhall. Men jag vet att Samhallsanställda har väldigt stora problem.
Eftersom jag själv arbetat som arbetsledare för sådana svårplacerade personer.
Och det var jag som stod på natten och rättade till deras misstag. Beställningar måste vara färdiga i tid. Eller hur?

Men hur vet du att PM bara fick alla svårplacerade och hur vet du att det inte var PM som ställde till det? Det var ju inte utan anledning han blev utslängd ur första raketklubben när han höll på att spränga alla där i luften.....

Och att du hade problem med dina anställda, kanske inte berodde på dem....
Senast redigerad av trngw 2017-11-17 kl. 01:33.
Citera
2017-11-17, 01:36
Medlem
Citat:
Jag sätter en månadslön på att du inte har den blekaste aning om vilket raketbränsle Madsen kör med!
Så ta nu och googla det, och läs på lite istället!
Sugar-Daddy lyckades få receptet från Rymdlabratoriet och det innehöll krut.
Receptet ligger utlagt här på FB med tack till Rymdlabratoriet.
I mitten någonstans.
Jag vet inte ett jota om raketbränsle men Whyback vet.
Tyvärr har Moderator bestämt att ämnet är OT.
Citera
2017-11-17, 01:43
Medlem
Citat:
Men hur vet du att PM bara fick alla svårplacerade och hur vet du att det inte var PM som ställde till det? Det var ju inte utan anledning han blev utslängd ur första raketklubben när han höll på att spränga alla där i luften.....

Och att du hade problem med dina anställda, kanske inte berodde på dem....
Jag har inte haft anställda.Anställd själv med enmansföretag. Men jag har haft många jobb som arbetsledare.
Men många i min släkt har haft företag med anställda. Och jag vet hur mycket de arbetade.
Citera
2017-11-17, 01:58
Medlem
Citat:
"typ armens överskottslager". Typ?
Det är inte enligt mig, det har framgått i artiklar där det beskrivits av någon runt Madsen. Minns ej namnet, men tydligen ett erkänt märke i kamo-kretsar.

Jaha, du tjötar och tjötar och tjötar, kommer aldrig med några belägg, men kräver nu av andra helt plötsligt! Ska vi ta det som ett erkännande till sist att du inte har några?
Jag har lagt fram belägg för det mesta jag hävdat. Det som saknas är, som alltid, dina belägg.
Du har inte lagt fram några belägg. Du bara ifrågasätter.
Sätt du igång och motbevisa mig med det du påstår istället.
Jag invände mot påståendet att PM hade en parasiterande livstil.
I så fall är alla konstnärer/författare parasiter. En del får ju tom statlig konstnärslön.
Men de rullar väl bara tummarna och kan inget heller.
Tycker du arme overallerna ser ut att vara märkeskläder? Fniss!
Samtliga anställda hade ju dem. Var tror du PMs töntiga arme huvudbonader kommer ifrån?
Märkeskläder
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-17 kl. 02:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in