Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Hur länge har ubåtsföreningen funnits och "betalt en hel del".
Du menar nog enbart till Nautilus tror jag.
PM har arbetat med raketer och tre ubåtar i mer än 20 år.
I stort har alla sponsorpengar har gått till verksamheten.
Med tanke på hur mycket PM arbetat,helt uppslukad av sina projekt så tror jag han haft väldigt,väldigt låg timpeng. Det har nog varit mycket obetalt arbete för PM.
Något lyxliv har ingen anklagat honom för.
Så jag vet inte vad du menar med " parasiterande livsstil".
Alla människor som arbetar har väl rätt till mat iallafall.
Bostad och bil har han inte haft förrän på senare år,kläder från överskottslager.
Sedan har han arbetsledande funktion på rymdlabatoriet.
Det är han som lär och handleder. Som chef har ju han ansvaret.
Om någon klantar sig får ju PM stå på natten och rätta till misstaget.
Det är sant att han har nytta av hantlangare som hjälper honom att svetsa medans han jobbar med det tekniska,motorer och konstruktioner.
Men sådana där arbetslösprojekt brukar vara människor som har det knepigt på arbetsmarknaden.
Så många har det nog varit mer problem än nytta med.
Människor har många lager. Alla lager behöver inte vara usla.
Även om man gjort sig skyldig till ett fruktansvärt vidrigt sexsualsadistiskt mord.
Har du varit i arbetsledande roll? Har du haft ett eget företag? Har du arbetat med tillverkning.
Jag har. Man blir inte rik på det. Man jobbar jämt.Bor i sin verkstad. Men man älskar det man gör.
Och eftersom man jobbar jämt behöver man inte så mycket pengar.
20 år. Det har hänt mycket under den tiden. 2014 tog v Bengtsson över företaget dom tidigare ägt och efter den juridiska tvisten var löst var Peter Madsen mer eller mindre byxlös. v Bengtsson och de mest kvalificerade manskapet följde med honom.
Peter Madsen startade då RML ca 100-tal meter ifrån det förra företaget och började konkurrera.
Dom två Madsen och Bengtsson har HELT OLIKA förutsättningar. Madsen har en gymnasieexamen och en mani kring bränsle, raketer och kanske ubåt.
Bengtsson har en mer Vetenskaplig bakgrund att stå på. Än PM. Han har ägnat ca 8 år eller mer åt akademiska studier inom området och bl.a. jobbat åt NASA.
Summa summarum går det företaget utmärkt. v Bengtssons alltså.
RML verkar nedlagt, undrar vem som betalar hyran för marken?