2017-11-19, 00:16
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Näpp, inte många rätt där...
Va? Tror inte du att han har legat still på bottnen när han festat loss? Om han kört omkring samtidigt som.. hur menar du?
Citera
2017-11-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det borde i så fall synas om/när de kollar filmerna från när han blev räddad av fritidsbåten. Eller innan han lotsades i hamn. Om han fifflade med något.

Har en svag minnesbild från någonting ditåt.... men kan inte säga exakt när och hur. Kanske fäpplade han bara med nån filt eller nåt? På eller av fritidsbåten eller sen.

Har ju sett landstigningen vid ett par tillfällen på video, som vi alla.

Som han fipplade runt med den Gula Värmefilten, som han uppenbarligen aldrig behövde.
Citera
2017-11-19, 00:27
Medlem
Citat:
Men Olsson var inte psykiskt frisk. Han kanske hade ett uns av skam i kroppen över sina vedervärdiga brott. Men en psykopat känner ingen skam. Om det nu är en diagnos som PM har, eller vad jag tror snarare en dubbeldiagnos. Om han inte erkänner så är det av annan anledning än skamkänslor - om nu diagnosen stämmer som jag tror (narc/psyko eller asperger/psykopati).
Det går ej att läsa hans diagnos på nätet.
Men det stod att han hade flera svåra störningar.
Vad jag läst på psykologisidor räknas svåra störningar som sjukdom. (?)
UO lämnade även ett ruskigt "spår" i samtal med socialsekreterare.
Som hörde av sig till polis först med facit i hand.
PS. Du glömde sexualsadism i PMs diagnos.

Ps 2 Jag har läst på engelskspråkiga sidor att personer med malignant narcissism om de vanvårdas som barn ofta utvecklas till sexualsadister. Vi har inte den diagnosen på svenska men jag antar att det betyder narcissistisk psykopat.
Citera
2017-11-19, 00:34
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Well, this is just it, we know the knife stabbings were not deadly by themselves, and if she had been choked, that would most certainly have been determined in the autopsy, due to all the forensic evidence that a choking will result in.

So what do you think how she died?

P.S.: I know Leif Persson only as an author of crime books, like Maj Sjöwall and Per Wahlöö (which I prefer) and did not know that he really is an expert in criminology.

Så vad tror du hon dog?

P.S .: Jag känner Leif Persson bara som författare till brottsböcker, som Maj Sjöwall och Per Wahlöö (som jag föredrar) och visste inte att han verkligen är en expert på kriminologi.
Citera
2017-11-19, 00:36
Medlem
En sak som jag tycker är ett tecken på irrationellt beteende hos PM är när han räddas.
De erbjuder honom torra kläder vilket borde vara naturligt att tacka ja till.
Och samtidigt med klädbytet tvätta sig.
Rullat ihop mordkläderna och i ett obevakat ögonblick knuffat dem över relingen.
Det verkar knäppt samt irrationellt.
Att istället välja att sitta i våta mordkläder och frysa samt tyst och "vilja gå in i sig själv".
Dvs nog gå igenom svar han kan tänkas få av polis och press när han kommer i land.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-19 kl. 01:06.
Citera
2017-11-19, 00:42
Medlem
Citat:
Eller varför inte till Danska motsvarigheten till Brottsofferfonden? Journalistförbundet? Djurens Rätt? Katthemmet? Hundstallet? De Enbentas förbund? You name it.
Eftersom hans Kone är engagerad i mänskliga rättigheter är det väl inte omöjligt att han stöttar välgörenhet som vi andra efter förmåga. Men eftersom han är ateist skänker han inte till någon kyrka naturligtvis.
Citera
2017-11-19, 00:43
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Eller så kanske bara några spännande dagar hade räckt för ett helt liv... Om man hade fått vara med här till exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek
Hu, en skräckfilm nu med facit i hand. Det var nog vid stegen man ser som K var bunden. Det är väldigt mörkt, han var nog förberedd med en rejäl riggad lampa så han inte missade några detaljer.
Citera
2017-11-19, 00:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
So what do you think how she died?

P.S.: I know Leif Persson only as an author of crime books, like Maj Sjöwall and Per Wahlöö (which I prefer) and did not know that he really is an expert in criminology.

Så vad tror du hon dog?

P.S .: Jag känner Leif Persson bara som författare till brottsböcker, som Maj Sjöwall och Per Wahlöö (som jag föredrar) och visste inte att han verkligen är en expert på kriminologi.

I think she died from loss of blood. I think PM deliberatly stabbed her in the way he did, with the intent that she would die slowly, and before she died, he wanted her to realize that she really was going to die, this was his main motive, next to the partitioning of the body.

PM has done some writing in a blog about his fascination for "death-insight". I think he wanted to experience someones death-insight himself, first hand. Also fits well in with the wounds afflicted to the body, and the lack of cause of death.
Citera
2017-11-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det går ej att läsa hans diagnos på nätet.
Men det stod att han hade flera svåra störningar.
Vad jag läst på psykologisidor räknas svåra störningar som sjukdom. (?)
UO lämnade även ett ruskigt "spår" i samtal med socialsekreterare.
Som hörde av sig till polis först med facit i hand.
PS. Du glömde sexualsadism i PMs diagnos.

Ps 2 Jag har läst på engelskspråkiga sidor att personer med malignant narcissism om de vanvårdas som barn ofta utvecklas till sexualsadister. Vi har inte den diagnosen på svenska men jag antar att det betyder narcissistisk psykopat.

Det innebär fängelsedom, men med tillgång till psyk vård.
Citera
2017-11-19, 00:49
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ett pyttelitet minneskort, kanske?
Som han svalde..
Citera
2017-11-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det innebär fängelsedom, men med tillgång till psyk vård.
UO fick rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivning nånting. Vilket väl betyder i praktiken att det kunde bli på livstid.
Jag vet inte varför alla tycks tro att rättspsyk skulle vara lindrigare än fängelse?
Nämnda person tog sitt liv. Bättre död än sitta här som en levande död,skrev han som avsked.
Citera
2017-11-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
UO fick rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivning nånting. Vilket väl betyder i praktiken att det kunde bli på livstid.
Jag vet inte varför alla tycks tro att rättspsyk skulle vara lindrigare än fängelse?
Nämnda person tog sitt liv. Bättre död än sitta här som en levande död,skrev han som avsked.

Mig veterligen har jag aldrig sagt det. Det är ganska likvärdigt.

PM kommer sannolikt att få fängelse, men vi får se vad sk RPUn indikerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in