2017-11-18, 23:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
" Vad du är fördomsfull."

Du missar att kommentaren faktiskt är baserad på vad personerna i fråga själva säger, i blogginlägg, intervjuer, artiklar, osv, i kombination med vad som faktiskt presterats. Så inte alls så mycket en fördom, som en observation och en slutsats.
Citera
2017-11-18, 23:19
Medlem
Citat:
Tycker det närmast lät som att han låtsades som;- att den där personen bara var någon som sprungit förbi som hastigast.Han hade ju inte ens lagt hennes efternamn på minnet ville han låta påskina.

Han visste att hon var död - hon existerade inte.

Då är det naturligtvis lätt. Att behandla som ett dammkorn ... Kim var bara ett Objekt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. PM hade inte alls förväntat sig detta mottagande. Men danska polisen är, till skillnad mot den svenska, som alltid ska utreda allt först i oändlighet - snabba och bevisligen skickliga.

Det behöver inte alls betyda att rättssäkerheten därför är sämre på något vis.

Jag fattar inte det här ständiga bashandet av svensk polis kontra den danska. Är det något folk har statistik på, eller är det allmänt gnäll?

Danska polisen verkar ha arbetat föredömligt i detta fallet, men har folk i tråden följt fler danska brottsutredningar?

Klantar de sig aldrig, och klantar sig svensk polis alltid?
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Eller så kanske bara några spännande dagar hade räckt för ett helt liv... Om man hade fått vara med här till exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek

För PM's gäng kanske, men det bekräftar ju bara precis det jag säger. De sökte de små äventyren, och kunde leva ett helt liv på dem.
Citera
2017-11-18, 23:22
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Aha, ok

I am sad to see that you add "facts" of your own, I noticed that in your other statement as well.
When it comes to the state of the torso, head and legs, these have been in better state than expected, despite the time in the water. This is what was confirmed by the police and they even commented the findings as being "intact".
What you state above is simply incorrect.

You avoid the question of what killed KW. The most important part in your scenario remains unexplained. Sure you must have some explanation for how KW died in your scenario, yes?

Sorry, I do not want to add wrong facts. I only have (unfortunately German source) saying:

"Doch Rechtsmediziner Peter Knudsen, Vizestaatsobduzent von der Universität Süddänemark, sagte, es sei fast unmöglich zu klären, wie Kim Wall zu Tode gekommen ist. Dazu hätten die Leichenteile zu lange im Wasser gelegen."
http://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.der-fall-kim-wall-immer-neue-widersprueche-im-fall-madsen.ce88694b-ac46-4fd5-89d6-3bd171df8c9 d.html

Translation:
"But medical examiner Peter Knudsen,vice governmental autopsyst of university of southern Denmark said: "it is nearly impossible to clarify how Kim Wall died, as body parts have been to long in to water".

If this is incorrect I apologize.

You asked me how I think Miss Wall died: I think he tried to make advances to her but she rejected him and then he came into a rage and killed her (how is unclear to me) may be with his knife or choked her. Unfortunately the cause of death cannot be found out anymore (see above). After that he undressed her and stabbed into her body still in a rage. Later he dissected her to cover the crime.

Tyvärr, jag vill inte lägga till felaktiga fakta. Jag har bara (tyvärr tysk källa) säger:

...

http://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.der-fall-kim-wall-immer-neue-widersprueche-im-fall-madsen.ce88694b-ac46-4fd5-89d6-3bd171df8c9 d.html

översättning:
"Men läkarundersökaren Peter Knudsen, biträdande statssekreterare vid Syddansk Universitet sade:" Det är nästan omöjligt att klargöra hur Kim Wall dog, eftersom kroppsdelar har varit för långa i vattnet. "

Om det här är felaktigt ber jag om ursäkt.

Du frågade mig hur jag tror att Miss Wall dog: Jag tror att han försökte göra framsteg för henne, men hon avvisade honom och då kom han i raseri och dödade henne (kan vara oklart för mig) kan vara med kniven eller kvävas här. Tyvärr, dödsorsaken kan inte hittas längre (se ovan). Därefter avklädde hon henne och stack in i hennes kropp fortfarande i raseri. Senare dissekerade hon henne för att täcka brotten.
Citera
2017-11-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du missar att kommentaren faktiskt är baserad på vad personerna i fråga själva säger, i blogginlägg, intervjuer, artiklar, osv, i kombination med vad som faktiskt presterats. Så inte alls så mycket en fördom, som en observation och en slutsats.
När jag skrev att rymdlabbet drevs av praktikanter som övervägande var svårplacerade på arbetsmarknaden tyckte du att jag var fördomsfull iallafall.
Citera
2017-11-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom följde med till CS och vB. Jag förstår dom helt.
Dom fick egna ansvarsområden, informerades om tekniska nyheter dvs utvecklades och behandlades värdigt/respektfullt.

Alternativet var en self-made man, utan någon större utbildning mer än gymnasiet och två dagars svetskurs. Men en Övertygande Beserwisser

Jag skulle inte tveka vem jag ville jobba med.

Japp, helt enig!
Citera
2017-11-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla Nordiska länder ligger på topplatser i Världen.

Nej, jag tror inte PM förväntat detta, när han tog sig ombord på räddningsbåten och siktat polisen, tillbringade han en stor tid utan syn, för att knyta skosnören.

Att Madsen skulle avstå från att ha fotat, filmat att "Han var Den som Förverkligade Det"

finns liksom inte.

Vem var kvinnan som ropade hur mår du Peter? Upprepade gånger, tills han gav Segertecknet ... hans fru eller Deidre K?

HMMM. Vad hände då han "knöt skosnörena"? Och vad var så viktigt med det i det läget? Då försvann hans innehållsrika mobil, eller vad?
Citera
2017-11-18, 23:30
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Nu har jag letat på nätet utan framgång så nu frågar jag någon som kanske vet.
Fråga: Måste man vara psykopat för att vara sexualsadist?
En normal människa tycker att våldta ett litet barn är sexualsadistiskt.
Betyder det att alla pedofiler som utsätter barn för sexuella övergrepp av olika slag är psykopater tex?
Nej absolut inte, en del pedofiler blir ofta kära i barn och känner sig själva som barn - som om de vore jämngamla. Åter andra skäms och är rädda för att gå över gränsen - att de ska leva ut sina förbjudna lustar. Och andra är psykopater har därmed inga som helst betänkligheter. Då kan man tänka sig vad en psykopat som dessutom är sexualsadist, är kapabel till (läs Peter Madsen).
Citera
2017-11-18, 23:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Här, ta en här så länge så får du veta mer nedan:

Raketbränslet som Copenhagen Suborbitals använde var inget mindre än det extremt exotiska och psykoaktiva ämnet etylalkohol, även kallat etanol eller vanlig djävla drickasprit i koncentrationen 75 %, resten vatten. Oxidatorn var flytande syre.

Så nej Merwinna, din sjuke idol Peter Madsens förvridna hjärna blev inte så som den blev på grund av raketbränslet. Sedan kan du sluta yra om slutna utrymmen, är du så djävla bort så du tror de hade raketbränslet nere i ubåten? Tjafsa inte, det var ju det du menade, du menade inget annat slutet utrymme än just ubåten och du har fel.

Tetraetylenbly är för övrigt inget antikoaguleringsmedel.

Du vet ju inte vad M experimenterade med mot slutet. Och du vet inte om han hade rört ihop eget ubåtsbränsle OCKSÅ. Om det blev billigare än att köpa färdigt, eller om han bara ville experimentera. Sedan behövdes det bara ett läckage...

Nej det är ett antiknackningsmedel. Jag borde ha slagit upp termen innan jag skrev och inte gissat. Mea Culpa.
Citera
2017-11-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HMMM. Vad hände då han "knöt skosnörena"? Och vad var så viktigt med det i det läget? Då försvann hans innehållsrika mobil, eller vad?

Ett pyttelitet minneskort, kanske?
Citera
2017-11-18, 23:32
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
You do not have to translate anything for me; I know German as well by the way. :-)

Yes, I would prefer the second case... I think it would be such a damnable waste if M has to go to prison for maybe 20 years, and lose out on his dream of crossing the Kármán line... Much better if he is allowed to die in his rocket, whatever he has done, because that is the most likely outcome of the space journey that he has been preparing for anyway... It is very possible that he is not entirely sane, but - let him go out in style then, in his OWN style! Like one of his heroes out of Jules Verne's fantasy world.

Thank you for your honest answer.

I only add the translation because I do not want to exclude those who do not speak English so well. On the other hand: may be I offend the users of this forum as I know that swedish people use to speak english very well (may be not least because UK/Am. movies are not dubbed as in Germany where the are not a few pillocks who do not understand the language ...).

Und wenn ich Dir auf Deutsch antworte, so werde ich vielleicht von den Anderen schnell in eine Schublade gesteckt, oder? :-)

Tack för ditt ärliga svar.

Jag lägger bara till översättningen eftersom jag inte vill utesluta de som inte talar engelska så bra. Å andra sidan: Jag kan förolämpa användarna av det här forumet eftersom jag vet att svenska människor brukar tala engelska mycket bra (kanske inte minst för att Storbritannien / Am. Filmer inte är dubblerade som i Tyskland där det inte finns några pussar vem förstår inte språket ...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in