2017-11-17, 19:25
Medlem
Holdingbreaths avatar
Mycket insiktsfullt råd i denna tråd.

Jag skulle vilja tillägga att alla borde se Jordan Petersens videor på YouTube. Han är en lysande psykolog.

Bitterhet kommer inte att få kvinnor till sängs. Slutar med porr. Gymma.

Det måste vara en hel del Kurdiska och Iranska tjejer som har vuxit upp i Sverige och skulle vilja har en Svensk kille.
Citera
2017-11-17, 19:35
Medlem
F.Hansens avatar
De flesta killar har inte fått till det genom alla tider för att de inte är "sex worthy". Killar förstår, tjejjer förstår oftast inte, för det är inte svårt för nån tjock ful tjej att få till det.

Min personliga åsikt är att hur trygg eller otrygg en tjej känner sig bestämmer väldigt mycket vad som händer. Så om vi tar kvinnor på gruppnivå och otryggheten i samhället ökar så är det en procentsats mindre av män som får till det.

Så massinvandring, grattis svennar...
Citera
2017-11-17, 22:28
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Läser man den här tråden så är det snarare män som borde se över sin attityd till kvinnor.

Nej, attityden har inte kommit utan vidare utan är ett symptom på den generella kvinnans beteende. Först och främst så är det ni som ska se över ert beteende. Sen så är det här bara på internet och så som folk skriver här är vad många tänker och är inget de skulle säga eller stå för i verkligheten allt som oftast.
Citera
2017-11-18, 11:25
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Nej, attityden har inte kommit utan vidare utan är ett symptom på den generella kvinnans beteende. Först och främst så är det ni som ska se över ert beteende. Sen så är det här bara på internet och så som folk skriver här är vad många tänker och är inget de skulle säga eller stå för i verkligheten allt som oftast.

Det finns ingen logik i att tjejer ska ändra sitt beteende. Tjejer lider inte av det som tas upp i tråden, däremot verkar en hel del killar lida av det. Jag förstår mycket väl att killar inte skriver under med sitt riktiga namn på det de uttrycker här. Det skulle vara att begå socialt självmord. Men attityderna finns under ytan och det finns ingen tjej i världen som dras till sådana killar.
Citera
2017-11-18, 11:35
Medlem
Citat:
Det finns ingen logik i att tjejer ska ändra sitt beteende. Tjejer lider inte av det som tas upp i tråden, däremot verkar en hel del killar lida av det. Jag förstår mycket väl att killar inte skriver under med sitt riktiga namn på det de uttrycker här. Det skulle vara att begå socialt självmord. Men attityderna finns under ytan och det finns ingen tjej i världen som dras till sådana killar.

Tjejer lider inte av det... Tjejer lider inte av att bli catladies redan vid 30+ och att vara singelmammor? Det finns ett myller av studier som tyder på att kvinnor mår sämre i dagens samhälle än de gjorde innan, oavsett hur mycket kuk de nu kan få, medans männen klarar sig något bättre.
Citera
2017-11-18, 11:39
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Tjejer lider inte av det... Tjejer lider inte av att bli catladies redan vid 30+ och att vara singelmammor? Det finns ett myller av studier som tyder på att kvinnor mår sämre i dagens samhälle än de gjorde innan, oavsett hur mycket kuk de nu kan få, medans männen klarar sig något bättre.

Vet inte vad "catladies" är. Vad är det för fel på singelmammor? Då måste det ju även vara fel på singelpappor? Tillgången på kuk har inget med tjejers mående att göra. Tillgången på fitta verkar däremot vara helt avgörande för en killes livskvalitet.
Citera
2017-11-18, 11:55
Medlem
Citat:

Jag förstår hur du tänker och vad du utgår ifrån. Problemet är att de flesta män i Sverige inte ens vet hur kvinnor fungerar, än mindre kan kommunicera. Mycket av ansvaret kommer från påhittet att män och kvinnor är likadana osv. Det förvirrar människor.

Sedan kan man ställa frågan om svenska kvinnor ens är "kvinnor" i full utsträckning. I min värld är svaret nej, eftersom ytterst få av er ens uppfostras till kvinnor det allra minsta - det anses ju vara något avskyvärt i vårt land, och våra föräldrar har dessutom inte tid i sin jakt efter stålar och karriär. Dagens kvinnor har dessutom ingen eller väldigt lite kontakt med sina känslor.
Det, tillsammans med allmän sexfixering och stress i samhället formar de flesta människor till kopior av varandra genom sociala attityder och beteenden. Ni kvinnor inser inte att ni tycker och tänker exakt samma sak när ni inte har kontakt med er inre sanna kvinnlighet. Jag gissar att du får vänja dig vid en allt större andel "gnällande" män i framtiden, vilket kommer få dig och dina "medsystrar" desto mer föraktfulla, och bereda er välja ännu mer utifrån samma urval män. Då ökar förstås gnället hos bortvalda män osv osv.
Citera
2017-11-18, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ouspensky
Jiisus vad bittert det var här inne då. Av skäl som är mig själv dunkla är jag genuint intresserad av att hjälpa till (är tjej). Det är inte rocket-science för snubbar att få ligga. Det som krävs är inte looks, inte överdriven självkänsla, utan bare tre saker

1). sluta kolla äcklig porr
2). sluta vara sd vänliga
3). börja plugga på ett universitet och show some brains

sedan går man ut på ett bra uteställe, tittar en tjej i ÖGONEN (dvs inte ner i uringningen), pratar om något samhällsaktuellt med en schysst twist, och så går det av sig självt

Jag lovar...
Att visa sin intelligens är det värsta man kan göra.

Ingen tjej tänker om en kille ifall han är intelligent. Det har hänt bara EN gång att en tjej diggat min allmänbildning men hennes systern och massa andra tjejer bryr sig inte om intelligens.

Du får tjejer om du är hunkig och har social status. Det är det enda som gäller tyvärr.
Citera
2017-11-18, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kille 1 och 2 får inte svar eftersom deras meddelanden är tråkiga och intetsägande.
"Berätta gärna lite om dig själv" - vem skriver så utan att först ha berättat om sig själv? Jo, den som förväxlat flört med anställningsintervju.
Som dig själv flörtar du med henne. Är sexuell.
Vad är det för fel med att en ung tjej är intresserad av sex? Sex är grundbulten i ett förhållande och många förhållanden inleds av ömsesidig attraktion.
Nej. De får inget svar eftersom man har urholkat hederlig gammal monogama samhället. Istället ska kvinnan knulla runt och få igång sin reptilhjärna innan hon ska kunna välja en kille.

Era hjärnor är kvar i apstadiet, dags att erkänna det
Citera
2017-11-18, 12:46
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Mycket insiktsfullt råd i denna tråd.

Jag skulle vilja tillägga att alla borde se Jordan Petersens videor på YouTube. Han är en lysande psykolog.

Bitterhet kommer inte att få kvinnor till sängs. Slutar med porr. Gymma.

Det måste vara en hel del Kurdiska och Iranska tjejer som har vuxit upp i Sverige och skulle vilja har en Svensk kille.

Första håller jag med om, men jag blir så trött på att höra samma gamla floskel "sluta se på porr, börja lyfta så kommer tjejerna". Det funkar inte så.

Jag glor på porr och ibland har jag perioder där jag inte träffar tjejer, och ibland träffar jag 1-2 i månaden. Det är helt oberoende av mitt porrtittande.

Samma med gymmet. Helt ärligt, skulle jag gå efter min egna, subjektiva bedömning, är det snarare när jag inte gymmat som jag fått mest tjejer. Fast sen är jag ingen fetknopp som låter magen växa när jag inte gymma heller utan äter inte mer än jag förbrukar.

Seriöst. Varför tror folk att inget porrtittande och gymmande är en magisk port till att få tjejer? Det är det inte. I alla fall vare sig för mig eller mina kompisar, vi har inte sett någon skillnad som man kan stötta vetenskapligt att ena eller andra sättet ger mer tjejer. En av mina kompisar är t.o.m porrnarkoman och gick senast på gymmet för 12 år sedan, och han fixar ny tjej varje helg.

Det är bra att man vill gymma av andra orsaker (fast samtidigt behöver det inte vara dåligt nödvändigtvis att inte göra det heller av andra orsaker), jag är bara lite trött på mantrat "lift to get bitches!", för det har varken gjort bu eller bä för mig eller de i min närhet.
Citera
2017-11-18, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Första håller jag med om, men jag blir så trött på att höra samma gamla floskel "sluta se på porr, börja lyfta så kommer tjejerna". Det funkar inte så.

Jag glor på porr och ibland har jag perioder där jag inte träffar tjejer, och ibland träffar jag 1-2 i månaden. Det är helt oberoende av mitt porrtittande.

Samma med gymmet. Helt ärligt, skulle jag gå efter min egna, subjektiva bedömning, är det snarare när jag inte gymmat som jag fått mest tjejer. Fast sen är jag ingen fetknopp som låter magen växa när jag inte gymma heller utan äter inte mer än jag förbrukar.

Seriöst. Varför tror folk att inget porrtittande och gymmande är en magisk port till att få tjejer? Det är det inte. I alla fall vare sig för mig eller mina kompisar, vi har inte sett någon skillnad som man kan stötta vetenskapligt att ena eller andra sättet ger mer tjejer. En av mina kompisar är t.o.m porrnarkoman och gick senast på gymmet för 12 år sedan, och han fixar ny tjej varje helg.

Det är bra att man vill gymma av andra orsaker (fast samtidigt behöver det inte vara dåligt nödvändigtvis att inte göra det heller av andra orsaker), jag är bara lite trött på mantrat "lift to get bitches!", för det har varken gjort bu eller bä för mig eller de i min närhet.
Samma här. Har tränat nästan varje dag i mer än två år och inte fan har jag ens fått nån napp.

Folk måste sluta med att säga "börja träna".

Gick faktiskt runt på klubben igår med lite tajt tröja som framhävde musklerna och ingen tjej brydde sig...

Samma idioter som tror man får tjejer om man slutar runka.
Citera
2017-11-18, 14:34
Medlem
Mooons avatar
Jag håller med. Den gruppen män som envetet hävdar sin "rätt" att uppföra sig som knasbollar och dessutom klagar på att inte får till det med kvinnor, ska naturligtvis fortsätta med detta. Resultatet lär bli det samma gång efter gång. Fb-pojkarna brukar gilla att hänvisa till evolutionen och här är verkligen ett exempel på "survivel of the fittest". Anpassar man sig inte är man ute ur leken, hur mycket man än gnäller.

Citat:

Du har rätt i att uppenbarligen vet inte vissa män hur kvinnor fungerar och de kan inte heller kommunicera. Vad du missar är att uppenbarligen kan inte du det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag förstår hur du tänker och vad du utgår ifrån. Problemet är att de flesta män i Sverige inte ens vet hur kvinnor fungerar, än mindre kan kommunicera. Mycket av ansvaret kommer från påhittet att män och kvinnor är likadana osv. Det förvirrar människor.

Sedan kan man ställa frågan om svenska kvinnor ens är "kvinnor" i full utsträckning. I min värld är svaret nej, eftersom ytterst få av er ens uppfostras till kvinnor det allra minsta - det anses ju vara något avskyvärt i vårt land, och våra föräldrar har dessutom inte tid i sin jakt efter stålar och karriär. Dagens kvinnor har dessutom ingen eller väldigt lite kontakt med sina känslor.
Det, tillsammans med allmän sexfixering och stress i samhället formar de flesta människor till kopior av varandra genom sociala attityder och beteenden. Ni kvinnor inser inte att ni tycker och tänker exakt samma sak när ni inte har kontakt med er inre sanna kvinnlighet. Jag gissar att du får vänja dig vid en allt större andel "gnällande" män i framtiden, vilket kommer få dig och dina "medsystrar" desto mer föraktfulla, och bereda er välja ännu mer utifrån samma urval män. Då ökar förstås gnället hos bortvalda män osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in