2017-11-17, 07:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo homeopati är nog inget som intresserar flashiga sydeuropéer som Pep eller Carlo. Jupp är ju däremot en typisk tysk gubbe. Och som så många andra tyska gubbar (och gummor) så har han tilltro till detta "hokus pokus". Rätt märkligt att ett sådant rationellt folk som tyskarna har en sådan förkärlek för en typ av medicinsk vetenskap som i övriga världen oftast anses som humbug.

Personligen så tror jag att det möjligen kan finnas lite sanning i det hela men att det till 90 % handlar om placeboeffekter (vilket inte behöver vara fel så länge patienten blir frisk).
Jo det är märkligt och jag vet att farsgubben var lyriskt inställd till homeopati.

Citat:

Jo ska bli intressant att se om man vågar spela Isak på topp. Ser fram emot kvällens match. Äntligen BL!

Men alltså echte liebe vad är det? jo från början en Puma reklam som Dortmund anammat men för att han kom försent till träning så blir han avstängd i ett läge då en vinst behövs mer än på länge kan man inte då slänga in lite echte liebe och förlåta honom och bara gå vidare...
Citera
2017-11-17, 08:42
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Jo homeopati är nog inget som intresserar flashiga sydeuropéer som Pep eller Carlo. Jupp är ju däremot en typisk tysk gubbe. Och som så många andra tyska gubbar (och gummor) så har han tilltro till detta "hokus pokus". Rätt märkligt att ett sådant rationellt folk som tyskarna har en sådan förkärlek för en typ av medicinsk vetenskap som i övriga världen oftast anses som humbug.

Personligen så tror jag att det möjligen kan finnas lite sanning i det hela men att det till 90 % handlar om placeboeffekter (vilket inte behöver vara fel så länge patienten blir frisk).

Jo ska bli intressant att se om man vågar spela Isak på topp. Ser fram emot kvällens match. Äntligen BL!

Isak är väl skadad? Eller är hans knä bra igen?
Citera
2017-11-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Tror han är tillbaka. Verkar starta matchen också som center forward i en 4-3-3 uppställning.

https://the4thofficial.net/2017/11/predicted-4-3-3-borussia-dortmund-lineup-vs-stuttgart-pulisic-to-lead-the-line-for-the-black-and-yel lows/
Citera
2017-11-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 47stars-Of-Sibel
Tror han är tillbaka. Verkar starta matchen också som center forward i en 4-3-3 uppställning.

https://the4thofficial.net/2017/11/predicted-4-3-3-borussia-dortmund-lineup-vs-stuttgart-pulisic-to-lead-the-line-for-the-black-and-yel lows/

Man ska nog inte dra några växlar av vad någon alibaba-gubbe tror på en obskyr sida. Enligt Bundesligas officiella hemsida så väntas Isak inte ens vara med i truppen. Men hoppas att de har fel.

Citat:
Bürki - Toljan, Sokratis, Bartra, Schmelzer (c) - Castro, Weigl, Götze - Pulisic, Philipp - Yarmolenko
Citera
2017-11-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Man ska nog inte dra några växlar av vad någon alibaba-gubbe tror på en obskyr sida. Enligt Bundesligas officiella hemsida så väntas Isak inte ens vara med i truppen. Men hoppas att de har fel.

Enligt Bundesliga är han fortfarande skadad men Dortmunds officiella sida står det att han är tillbaka. Vi får se ikväll om han är med i truppen!
Citera
2017-11-17, 17:17
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Man blir ju gråtfärdig när man läser att Sandro Wagner är på väg till Bayern i Januari som en backup för Lewa.
Finns det verkligen ingen annan?
Fy fan. Värva Ola Toivonen eller vem fan som helst före honom. Han gillar vi inte här heller.
Citera
2017-11-17, 17:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo det är märkligt och jag vet att farsgubben var lyriskt inställd till homeopati.
Träffade i yrket på en snubbe från de bayerska alperna som med bestämdhet hävdade att alla träd som sågats i månsken uppe på berget var betydligt hållfastare, mindre benägen för att råka ut för röta och bättre konstruktionsmaterial än en norrländsk fura som växt i hundra år. När vi hemma i Sverige testade hans träbit var den så j-la kass en sådan kan bli, sög fukt som en tvättsvamp och höll för en treåring att stå på. Karlen hade inte ens bemödat sig att välja gran utan det var en asp.

Han sysslade dessutom med just homeopati och sålde olika téer samt böcker i uppföranderegler.

Men inget mig emot ifall Müller-Wohlfahrt är tillbaka om spelarna blir friskare. Men min teori är att Bayerns ständiga skadeproblem beror på annat. Som många matcher och hårda träningar.
Citera
2017-11-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Citat:

Citat:
Enligt Bundesliga är han fortfarande skadad men Dortmunds officiella sida står det att han är tillbaka. Vi får se ikväll om han är med i truppen!

Svensk källa i dortmund rapporterade sent igår att hans knä är inte helt 100 än så han är inte ens med i truppen alls idag sa dem.

OTROLIGT trist timing för här hade han kunnat få en chans att slå igenom lite.
Citera
2017-11-17, 20:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Träffade i yrket på en snubbe från de bayerska alperna som med bestämdhet hävdade att alla träd som sågats i månsken uppe på berget var betydligt hållfastare, mindre benägen för att råka ut för röta och bättre konstruktionsmaterial än en norrländsk fura som växt i hundra år. När vi hemma i Sverige testade hans träbit var den så j-la kass en sådan kan bli, sög fukt som en tvättsvamp och höll för en treåring att stå på. Karlen hade inte ens bemödat sig att välja gran utan det var en asp.

Han sysslade dessutom med just homeopati och sålde olika téer samt böcker i uppföranderegler.

Men inget mig emot ifall Müller-Wohlfahrt är tillbaka om spelarna blir friskare. Men min teori är att Bayerns ständiga skadeproblem beror på annat. Som många matcher och hårda träningar.
Det är bara idioter som hävdar att Müller-Wohlfahrt inte kommer tillföra klubben något han har ju dessutom varit landslagets läkare i 200år och ja vad ska man säga vi är världsbäst.
Citera
2017-11-17, 22:57
Medlem
motvalls avatar
Vad starka som Stuttgart blivit hemma på Neckarstadion/Mercedes. Under åratal var man snarast bättre på bortaplan än hemma. Något hände, antagligen hör det ihop med relationen fans/spelare/organisation/klubb, för idag är de urstarka. Resultatet var kanske inte helt rättvist, utan att vara motsatsen, 2-1 mot Dortmund tror jag ändå smakar gott i stan.

Att allt beror på Badstuber är min syn, på plan och frisk är det en fröjd se killen för alla. Den evige talangen i den evigt talangproducerande klubben just åren före båda ska gå i pension som helt uträknade förredettingar med så mycket skadeproblem både här och där. Badstuber och Stuttgart.
Citera
2017-11-18, 01:16
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Fy fan. Värva Ola Toivonen eller vem fan som helst före honom. Han gillar vi inte här heller.

Jag läste rykten om giroud
Citera
2017-11-18, 08:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Jag läste rykten om giroud

Jag tycker gott att dom kan satsa på dom egna unga spelarna.
Det finns två riktigt dugliga( nej dom är inte Bayernklass ännu) anfallare i FCB II.
Manuel Wintzheimer och framför allt Kwasi Okyere Wriedt

Måste vara en mega härdsmälta i Dortmund just nu, nästan bara nästan så att jag tycker lite synd om dom. Men dom var så jävla kaxiga efter 7 omgångar och många fans hade redan bärgat hem titeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in