Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Han fick ju chansen i början av säsongen när Muto var skadad men övertygade väl helt enkelt inte tillräckligt för att spela sig till en plats i startelvan. Dessutom köpte ju klubben dansken Viktor Fischer som ju också är en konkurrent om platsen på topp.
Litet nordderby idag då Bremen tar emot "mitt" Hannover. Historiskt sett har H96 det oerhört svårt på Weserstadion men idag kanske man kan bryta den "förbannelsen". Viktige Anton saknas i mittförsvaret hos Hannover vilket är ett minus. Framåt saknas eventuellt Bebou. Hoppas på vinst för Hannover men känslan säger att det blir oavgjort efter en dåligt spelad match i hemskt nordtyskt novemberväder...
Vad rätt du hade redan i morse, men ingen hade räknat med 4-0 till Bremen. Jag kopierar in mitt inlägg från matchtråden, då jag tycker att det är en tänkvärd tanke och temat nyss varit uppe här:
"Med dagens match i färskt minne, så skulle jag tänka efter två gånger om jag var FCB. Kruse och Wagner är två striker, skulle förmodligen fundera över Mario Gomez för samma position, men han är ändå känd av alla i FCB. Pizarros comeback i FCB som inhoppare var en succé, om någon nu glömt det.
Wagner är en svår typ, som kan kosta sitt lag frisparkar i farligt läge eller röda kort. Kruse är en typ som Heynckes är mästare på att hantera, sannolikt en hel del smartare än Wagner, som verkar rätt ointelligent i jämförelse.
Jag hoppas verkligen att FCB funderar ett par gånger och till slut köper Max Kruse. Allt han behöver i tillägg är ännu bättre spelare omkring sig.
Respekt till Werder för dagens fina match.
Edit: Kruse har dessutom visat att han är beredd att starta om sin karriär i ett "sämre" lag och gör det med den äran. Edit 2: Från Gladbach uppåt till ett satsande VfL och därefter ett steg tillbaka till Werder, det är rätt inställning. Tråkigt om Werder förlorar honom, men 10 MEUR är också pengar."
Vill inte se Wagner i röd trikå, utan hoppas att man värvar Kruse, även om det är en försvagning av Werder. Jag tror definitivt att Heynckes kan hantera Kruse, inte lika säker när det gäller Wagner.