Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-18, 00:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Se inlägg 6807. Kostar 8500kr.

De har en synnerligen inkonsekvent prissättning inom rättsväsendet, minns att jag betalade under
50-lappen för FUPen om "Vår krog& bar"
Citera
2017-11-18, 00:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Nej, det är det väl ingen som tror. Hoppas jag.

Problemet är väl att dessa unga självosäkra tjejer söker bekräftelse (och kärlek), och bekräftelse från en svartsjuk halvgalen pojkvän är bättre än att inte få någon bekräftelse alls. Och så traskar de rakt in i lejonets kula.

Problemet ligger hos dom här sk männen inte hos offret och det begriper dom flesta som gång på gång läser och tar del av rättsfall där dödligt våld i nära relation återkommer. Små kränkta, svartsjuka våldsverkare som inte kan ta makt mer än att utöva våld. Makt och kontrollbehovet hos dom här sk störda individerna är så stort att dom till slut dödar. Skapar stor skräck och rädsla hos offret så dom kan utöva sin makt och sin kontroll. Det är snarare en psykisk störning hos många män som allt för många gånger dödar då kvinnan är på väg bort.

Det är lite synd att just dom här sk krypen inte träffar på en sån typ som i Arboga. Eller någon rejält kulstötare med biffiga armar och råstyrka som kan försvara sig. Men dom ser till att ta ett fysiskt svagt offer som inte kan försvara sig. Det finns för all del kvinnor som dödat sina våldsutövande män och det med råge. En del som man aldrig glömmer helt enkelt eftersom dom gjort slut på dom små våpen till män.
Senast redigerad av Moosky 2017-11-18 kl. 00:09.
Citera
2017-11-18, 00:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Själv frågar jag mig alltid vid mord som detta: Vad är det för folk runt mordoffret egentligen?

Jag vågar påstå att varenda kvinna jag känner har i alla fall 1 man (pappa, bror, kompis, släkting, bekant) som ifall de visst om en misshandel som den Tova utsattes för hade åkt och spöat upp killen ordentligt.

Det är nog den första impulsen i alla fall. Men alla situationer löses förstås inte bäst på det sättet. Det är ju från fall till fall. Men alla har någon de måste kunna vända sig till. En morsa till att börja med.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-11-18 kl. 00:21.
Citera
2017-11-18, 00:19
Medlem
[quote=Picasso2|62367233]
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Inte i skarpt läge. Teoretiskt, visst. Du TROR. Du vet inte. De flesta drar sig för att misshandla folk eftersom spärren sitter hårt.

Inte de flesta som jag känner i alla fall.
Citera
2017-11-18, 00:20
Medlem
TonyBergmans avatar
Har någon fått svar angående FUP'n? Inget här...
Inte sett den på någon annan sida/forum än heller.
Citera
2017-11-18, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan

Jag tyckte jag läste att åklagaren hade ca 40 vittnen som på något sätt sett på när Billy misshandlat Tova fysiskt och psykiskt! Vilka jävla ynkryggar om det stämmer!

skämtar du? väntar just nu på en som sitter inne för misshandel av närstående..löjligt lågt straff och jag tar mitt långa straff sedan..Fattar inte hur närstående bara kan sitta och glappa käft och undra vad som hände under tiden gärningsmän nästan går fria..Det är fan dom (gärningsmännen) man skall gräva ner..ju längre ut i skogen ju bättre.
Citera
2017-11-18, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Har någon fått svar angående FUP'n? Inget här...
Inte sett den på någon annan sida/forum än heller.

1. Tingsrätten skickar den inte digitalt till privatpersoner

2. Den kostar 8500kr plus porto att få utskriven och postad till sig
Citera
2017-11-18, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ditt inlägg-.

Det svaret tror jag är lagvidrigt. Hur gjorde du din förfrågan? Och är detta hela deras svar?`

Ja det är hela svaret. Varför skulle det vara lagvidrigt? Offentlighetsprincipen säger inget om digitalisering
Citera
2017-11-18, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
De har en synnerligen inkonsekvent prissättning inom rättsväsendet, minns att jag betalade under
50-lappen för FUPen om "Vår krog& bar"

Var den på 4000 sidor?
Citera
2017-11-18, 04:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somte
Ja det är hela svaret. Varför skulle det vara lagvidrigt? Offentlighetsprincipen säger inget om digitalisering

Offentlighetsprincipen anger alla medborgare och där görs ingen skillnad på privatpersoner eller andra.
Domstolen har ingen rätt att efterfråga ditt syfte om du nu inte begärt massor av personuppgifter.
Citera
2017-11-18, 05:39
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Nej, det är det väl ingen som tror. Hoppas jag.

Problemet är väl att dessa unga självosäkra tjejer söker bekräftelse (och kärlek), och bekräftelse från en svartsjuk halvgalen pojkvän är bättre än att inte få någon bekräftelse alls. Och så traskar de rakt in i lejonets kula.

Klart att hon hade kunnat välja att hålla sig borta, men nu gjorde hon ju inte det, och istället valde hon att ta denna uppenbara risk. Med en kille som var cerifierat livsfarlig.

Han hade säkert fortsatt att stalka henne även om hon hade hållt sig undan, men risken att han skulle ha lyckats skada henne hade varit betydligt mindre, förstås. Och förr eller senare hade det runnit ut i sanden, eller så hade han hittat ett annat objekt att fixera sig på.

Det är bara att hålla med om detta. Tova Mobergs död är så oerhört onödig, och därför ännu mera tragisk.
Citera
2017-11-18, 07:22
Medlem
Aquarellies avatar
Läste just morgonens artikel om Tova, jag tycker väl att det är tydligt att han dödat henne. 20 slag med tillhygge (hammare) och strypning, sen fastbunden i skottkärra med tyngder i sjön nedanför hans hus. Efteråt eldar han upp sina kläder. Hans två vänner har gått ut med att han fått dem att ljuga. Hans alibi är falskt då denne var i stockholm då. Inget håller, det är uppenbart att han är mördaren och bör behandlas därefter. Fyyfan säger jag bara! vilket kräk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in