Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-17, 21:44
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Eh vaddå inget som säger? Det är ju uppenbart att relationen mellan dem varit så att det stått klart och tydligt att han velat ha ihjäl henne, innan han faktiskt gjorde det. Det är väl ungefär allt i världen som tyder på det?

Ja, det är sannolikt, eller att han skulle ha slagit ihjäl henne i framtiden. Den här typen av individer lägger ju inte ner. Hennes enda hopp hade varit att han hittat ett annat offer. Men det är mer troligt att han slagit ihjäl henne (eller att han slagit ihjäl henne först).

Du pratar skit.
Citera
2017-11-17, 21:46
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Du pratar skit.

Det är du som inte vill ta till dig hur den här typen av relationer ser ut (och ibland slutar), eftersom du tycker det är så härligt att kunna lasta över skulden på offren.
Citera
2017-11-17, 21:51
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
ALLT tyder på att han skulle ha sökt upp henne. Det var ju det jag skrev några sidor bak att han gjorde. Han har tagit strypgrepp på henne massa gånger och misshandlat på andra sätt, skrivit till en kompis att han vill att Tova ska dö, skrivit och muntligt sagt till Tova att hon kommer att dö osv osv osv. Är du verkligen på riktigt eller trollar du bara?

Har han tagit strypgrepp på henne ute bland folk? Skulle han ha sökt upp henne och ha slagit ihjäl henne på allmän plats?

Är du inte riktigt klok?
Citera
2017-11-17, 21:54
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Det är du som inte vill ta till dig hur den här typen av relationer ser ut (och ibland slutar), eftersom du tycker det är så härligt att kunna lasta över skulden på offren.

Den här tjejen hade uppenbarligen ingen självbevarelsedrift. Menar du att jag har fel?

Dessutom hade hon uppenbarligen usla föräldrar och möjligen usla vänner som inte skyddade henne.

Menar du att jag har fel?
Citera
2017-11-17, 21:55
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Har han tagit strypgrepp på henne ute bland folk? Skulle han ha sökt upp henne och ha slagit ihjäl henne på allmän plats?

Är du inte riktigt klok?

Tror du att en människa kan hålla sig i en folksamling 24/7?
Citera
2017-11-17, 21:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Den här tjejen hade uppenbarligen ingen självbevarelsedrift. Menar du att jag har fel?

Dessutom hade hon uppenbarligen usla föräldrar och möjligen usla vänner som inte skyddade henne.

Jag menar att du förlägger skuld på fel ställe, och att det är vidrigt. Kanske du kunde lägga en aning av den tid du lägger ner på att racka ner på våldsoffer på att beskriva gärningsmännens negativa egenskaper?
Citera
2017-11-17, 22:00
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Tror du att en människa kan hålla sig i en folksamling 24/7?

Hon kunde ju t ex ha stannat hemma. Hon blir mördad när hon söker upp mördaren i hans hem.

Är du någon slags idiot?
Citera
2017-11-17, 22:01
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Hon kunde ju t ex ha stannat hemma. Hon blir mördad när hon söker upp mördaren i hans hem.

Är du någon slags idiot?

För ingen kvinna har ju mördats av ett svartsjukt ex i sitt hem...
Citera
2017-11-17, 22:16
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
För ingen kvinna har ju mördats av ett svartsjukt ex i sitt hem...

Men hennes hem var ju föräldrarnas hem. Menar du verkligen att du tror att hon hade blivit mördad även om hon inte sökt upp mördaren i hans hem?
Citera
2017-11-17, 23:00
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT direktrapporterar: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/manga-vittnen-kallas-till-tova-rattegangen

Vilken äcklig människa. Hoppas vi har några hjältar i fängelset som kan straffa på riktigt!

Hörrö ditt lilla smarthuve. Dem som straffar honom inne kanske själva begått mord på sin partner.
Citera
2017-11-17, 23:12
Medlem
Totijans avatar
Citat:

Självbevarelsedrift var det hon hadde!

I dagboken beskriver hon att hon kommer dö ifall hon lämnar honom och hon vill inte "riskera sitt liv" och därför stannade hon.
Att Billy hotade anhöriga som hon bryr sig om spelade säkert in,

Jag tyckte jag läste att åklagaren hade ca 40 vittnen som på något sätt sett på när Billy misshandlat Tova fysiskt och psykiskt! Vilka jävla ynkryggar om det stämmer!
Citera
2017-11-17, 23:46
Medlem
Citat:
Men hennes hem var ju föräldrarnas hem. Menar du verkligen att du tror att hon hade blivit mördad även om hon inte sökt upp mördaren i hans hem?

Nej, det är det väl ingen som tror. Hoppas jag.

Problemet är väl att dessa unga självosäkra tjejer söker bekräftelse (och kärlek), och bekräftelse från en svartsjuk halvgalen pojkvän är bättre än att inte få någon bekräftelse alls. Och så traskar de rakt in i lejonets kula.

Klart att hon hade kunnat välja att hålla sig borta, men nu gjorde hon ju inte det, och istället valde hon att ta denna uppenbara risk. Med en kille som var cerifierat livsfarlig.

Han hade säkert fortsatt att stalka henne även om hon hade hållt sig undan, men risken att han skulle ha lyckats skada henne hade varit betydligt mindre, förstås. Och förr eller senare hade det runnit ut i sanden, eller så hade han hittat ett annat objekt att fixera sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in