Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 22:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Antagligen så är han ute om max 8 bast. Jag är inte så insatt i straffskalan, men "han är ju så ung" och har hela livet framför sig... i motsatts till Tova.
Billy var 22 år fyllda vid brottets begående, och blir alltså inte föremål för någon ungdomsrabatt, utan kan för allt vad åldern angår dömas till livstid.
Citera
2017-12-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Har svårt att tro att någon som inte tagit benzo tidigare reagerar på ruset med lycka om man inte själv valt att ta. Hon har ju pratat med sin vän som uppfattat henne som "full och glad", kanske inte riktigt så man reagerar om någon ofrivilligt fått i en substanser.

Det stämmer tror jag
Borde blivit rädd, ej glad

Tänker på hur alvedon smakar i vatten. Tror inte cider tar bort smaken på ex 3 alvedon
Citera
2017-12-06, 23:01
Medlem
Billy kanske lovade T att "snacka med polarna" att dom kunde skjutsa henne till festen.
Men först en sväng hem...
Citera
2017-12-06, 23:05
Medlem
everythingiss avatar
Att Billy skulle låtit Tova åka iväg med någon som inte var godkänd av honom är ju särdeles dumt, han är ju så sjukligt kontrollerande och svartsjuk... En urbota dum lögn.

Jag går sönder av frustration, vissa gärningar tar hårt på ens psyke... Så jäkla sjukt att en avskredsfigur som Billy lyckas hålla Moa i ett järngrepp med våld och hot. Det kommer inte gå att hämnas henne heller.... Det gör satans ont.
Citera
2017-12-06, 23:13
Medlem
everythingiss avatar
Har någon här varit på rättegången som åhörare eller annat? Det finns bara 50 åhörarplatser i det här målet, är det omöjligt att få en chans på en av platserna som privatperson?
Citera
2017-12-06, 23:13
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Det stämmer tror jag
Borde blivit rädd, ej glad

Tänker på hur alvedon smakar i vatten. Tror inte cider tar bort smaken på ex 3 alvedon
Kan säga med ganska stor säkerhet att alvedon och xanor skiljer sig grovt i smak.
De flesta tabletter smakar ganska olika.
vet inte hur xanor smakar, men jag vet att folk brukar suga på dom eller ha dom under tungan, så xanor borde inte smaka speciellt mycket.
att suga på en vanlig alvedon däremot, det är det nog inte många som skulle vilja göra.
Citera
2017-12-06, 23:16
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Har någon här varit på rättegången som åhörare eller annat? Det finns bara 50 åhörarplatser i det här målet, är det omöjligt att få en chans på en av platserna som privatperson?
Kan du inte läsa?
det har stått i varenda tidning som rapporterar om fallet de senaste dagarna.
nej, det är inte omöjligt.
däremot kan det bli svårt då många platser är reserverade för media och anhöriga.
Citera
2017-12-06, 23:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
All alkohol och substanser i tabletter syns i en obduktion ! Har Tova fått tabletter i sig frivilligt eller blivit ilurad så syns det! Har du tex bara druckit ett par öl så syns det i en obduktion! Vet nämligen det eftersom en bekants son blev knivmördad för två år sedan och han var en "strul Pelle så gick ju såklart snacket om droger och fylla ! Obduktionen visade att inga drogrelaterade substanser i blodet och alkohol proverna visade på att han druckit Max två starköl ! Så Tovas ex skulle nog läst på lite innan han drog till med T groggande 😕

Nu verkade huset inte städat efter lördagen (med VISSA undantag som lite bortplock och undanskaffande av smutsiga kläder mm), och något glas som Tova druckit verkar inte ha hittats.

Men allt beror ju på hur mycket och när Tova druckit. Hon kan ju fått en grogg tidigt på kvällen blandad med tabletter. Men det kan ju inte ha varit några stora mängder alls. Hon var ju hos Billy bara några timmar innan hon dog. Tabletterna kan när de blandas med alkoholen förstärka alkoholens effekt:

"Samtidigt intag av läkemedel, t ex sömnmedel eller smärtstillande medel (opioider) potentierar den toxiska effekten av alkohol. Särskilt riskfyllt är intag av opioider, bensodiazepiner, neuroleptika, barbiturater eller vissa antidepressiva läkemedel samtidigt med intag av alkohol."

Groggen kan ha redan eliminerats (renats via levern), medan tabletterna finns kvar i systemet. Glaset diskat då förstås.

Eliminationen är någorlunda konstant, men individuella skillnader förekommer:
" Normal förbränning av alkohol är ungefär 0,1 g/kg kroppsvikt i timmen, d v s 5-10g alkohol i timmen för de flesta personer. Detta motsvarar 2-3 cl sprit, 6-12 cl vin eller 12-25 cl öl per timma,[...] "

"Sprit, 4 cl (40 %) 2 - 2,5 timmar
Halv flaska sprit, 35 cl (40 %) 16 - 17 timmar
"

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2310

Men nu tror jag att en försvunnen ciderflaska kan ha något med det hela att göra....
Citera
2017-12-06, 23:30
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Kan du inte läsa?
det har stått i varenda tidning som rapporterar om fallet de senaste dagarna.
nej, det är inte omöjligt.
däremot kan det bli svårt då många platser är reserverade för media och anhöriga.
Vad har stått i tidningen menar du? Ditt svar har jag läst på Hudiksvall tingsrätts hemsida, men jag undrar om någon har varit på rättegången av de som skriver i tråden? Är det typ 200 människor utan pressleg som slåss om fem platser?
Citera
2017-12-06, 23:46
Medlem
Citat:
Kan säga med ganska stor säkerhet att alvedon och xanor skiljer sig grovt i smak.
vet inte hur xanor smakar, men jag vet att folk brukar suga på dom eller ha dom under tungan, så xanor borde inte smaka speciellt mycket.
att suga på en vanlig alvedon däremot, det är det nog inte många som skulle vilja göra.

Iktrovil smakar ganska sött och är populärt under tungan. Om jag inte missminner mig smakar xanor mestadels kemikalier och beskt, därav är det många som ”bombar” dessa genom att krossa dem + linda in i papper för att svälja. Vissa tuggar dom, men det smakar pyton.
Senast redigerad av Imwatchingyou 2017-12-06 kl. 23:49.
Citera
2017-12-06, 23:54
Medlem
Eftersom hon antagligen mådde väldigt dåligt finns det en risk att hon faktiskt åt benzo för att klara av att vara "vanliga" Tova utåt....risken finns att Calle (brodern tror att han hette så) tillsammans med Billy hjälpte henne med det. Tonårstjejer som äter benzo är verkligen inte ovanligt, speciellt inte om pojkvännen är missbrukare. Vill inte låta som att jag lägger någon skuld på Tova i detta då jag till 110 tror att Billy fullsketen på benzo flippat och mördat henne.
Citera
2017-12-06, 23:54
Medlem
Citat:

Jag läste just på fb om hur en del upplever smaken som kemisk, vissa gillar smaken. Andra tycker det smakar skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in