2017-11-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Änglagård är en svensk klassiker.
Klassiskt jävla tråkig i så fall.
Jag är ledsen, men jag ser inte storheten.
Citera
2017-11-17, 20:14
Medlem
NiccoJs avatar
Det är väl bögpesten som skördat ännu ett offer, vår herre gillar helt enkelt inte sodomi.
Citera
2017-11-17, 20:15
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giganthemulen
Du kam väl inte på allvar kalla Änglagård för "bra" filmer?
En hysterisk Helena Bergström som gråter typ.
Tja på den tiden när jag såg de filmerna så var jag inte lika PK-befriad som nu, så jag såg saker i ett annat ljus då. Rent berättarmässigt är de bra filmer men hade de kommit idag så hade jag varit mycket mer kritiskt till vissa teman i filmerna. De handlar ju mycket om att bryta normer och sådan propaganda står oss upp i halsen idag. Idag ska allt som är normalt och fint brytas ned och fördärvas i kulturmarxismens namn.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-11-17 kl. 20:20.
Citera
2017-11-17, 20:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Synd att han verkar varit en trevlig prick och oavsett så är innan 60 år fyllda alltför tidigt att gå bort. Inte så mycket att orda skvaller om heller som det verkar då tråden bara var 5 sidor innan denna tråkiga nyhet.
Citera
2017-11-17, 20:19
Medlem
Jag såg fem minuter av filmen och stängde av när de pratade stockholmska på landsbygden. Hade de inte större sinne för detaljer så behövde jag inte se mer.
Citera
2017-11-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Det är väl bögpesten som skördat ännu ett offer, vår herre gillar helt enkelt inte sodomi.

Mannen var både dryg och cool i en underbar kombination. Jag retade mig oerhort på honom samtidigt som jag hade velat att sitta med honom i timmar vid en bardisk och bara leva.
Citera
2017-11-17, 20:23
Medlem
Pengar_s avatar
Väldigt mycket hat och fördomar mot Rikard Wolff här tycker jag. Ingen av oss kände ju mannen och kan ju inte veta om han hade HIV eller var pedofil. Vi pratar ändå om en död människa. Han bör behandlas bättre! Vi måste alla jobba med att bli bättre människor. Ett tips här i livet. Sköt er själva.
Citera
2017-11-17, 20:23
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Änglagård är en svensk klassiker.

Det är även Göta kanal och Jägarna. Men likväl är de outhärdliga pekoral.
Citera
2017-11-17, 20:24
Medlem
DoktorEbbas avatar
Han var en fantastisk skådespelare. En av Sveriges absolut bästa.

Vila i frid älskade Rikard.
Citera
2017-11-17, 20:35
Medlem
MorkaKrafters avatar
Vad är detta för nyhet på en fredag när man ska va glad! Vafan! Så otroligt tråkigt! Personen, karaktären, rösten! Sverige har blivit otroligt mycket fattigare idag. Gillade honom något enorm. Uppskattade också att han inte va så äckligt PK och godhetsknarkare som många andra offentliga namn i Sverige. Kanske va när han spelade jude i Tre Solar. Kanske han va jude? Ingen aning men han va störtskön hur som helst. Vila i frid.
Citera
2017-11-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Han var en fantastisk skådespelare. En av Sveriges absolut bästa.

Vila i frid älskade Rikard.

Ja. En fantastisk scenestradör och konstnär. Ett alldeles unikt uttryck. Ända sedan Änglagård har han varit en av våra mest folkkära personer.
Citera
2017-11-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag skrev ju att det var ansvarslöst att skaffa barn då han var alkis och storrökare. Jag tror det var AIDS också då han såg ut som ett typiskt sådant fall. Om han dragit på Gardell blir det hans tur nästa gång och en mindre i kändislistan för afghanbarnen. Han hade nog skrivit på att gossarna skulle fått stannat om han orkat.

Rikards dotters mamma är syster till Jonas Gardell, alltså Stina Gardell. Flickan är redan ca 12 år gammal.
Senast redigerad av MegaTant 2017-11-17 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in