Jag vill bara i all enkelhet påminna om vad jag skrev den 12e november, alltså för fem dagar sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Arkhamist
Det skulle inte förvåna mig om han är borta om något år. "... somnade in efter en lång tids sjukdom" och sen står det inte mer. De som vet de vet, men allmänheten får inte veta.
Och mycket riktigt. Aftonbladet skriver såhär:
Citat:
Rikard Wolff är död.
Det bekräftar hans agent för Nöjesbladet.
”I dag har vår älskade Rikard lugnt och stilla lämnat oss efter en lång kamp. All kärlek till er alla”, kan man läsa i ett inlägg på artistens Instagram.
Rikard Wolff blev 59 år.
Och sen är det inte mycket mer. Man pratar om "kroniskt lungemfysem" vilket alltså betyder KOL, en sjukdom som man oftast får genom gränslös tobaksrökning under många år. Visst kan det säkert vara det som var den formella dödsorsaken men parar man det med de många mycket märkliga mörka fläckar han uppvisade på sista fotografiet (Kaposis Sarkom?) och lägger därtill en livsstil som aktiv homosexuell under HIV-eran på 70- 80- och och 90-talen... Jag är beredd att lägga mina slantar på att det var lungsjukdomen som slutligen tog livet av honom men att den förvärrades av en bakomliggande HIV-smitta när hans mångåriga bruk av bromsmedicin inte längre hade samma effekt som tidigare.
Rikard Wolff avled till följd av en dekadent och degenererad livsstil. Det är inte svårare än så. Han kommer inte att bli den sista av "våra" riksbögar som ramlar bort framöver. Många av dem börjar komma upp i åren nu och har de misskött sina medicineringar och sin hälsa så kommer det att börja visa sig snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Det blir i alla fall enkelt för de efterlevande nu. Rikard hade ju redan packat skiten.