2017-11-17, 14:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctious
Han är döende nu och kommer att plocka ner skylten inom någon dag. Och det är KOL som tagit kål på honom. De har även varit tvungna att amputera en arm - men jag vet inte varför.
Ja, det är nog organsvikt och "allmän systemkollaps" som är dödsorsaken...
Citera
2017-11-17, 14:47
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Rikard Wolff har tyvärr avlidit: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/jP9dLo/rikard-wolff-ar-dod

Tragiskt.. Gillade honom som fan i Änglagård-triologin.. Undrar om han hade aids eller om det var hans lungemfysem som tog honom.
Citera
2017-11-17, 14:52
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Sveriges skönaste röst hade han
Citera
2017-11-17, 14:54
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Tragiskt.. Gillade honom som fan i Änglagård-triologin.. Undrar om han hade aids eller om det var hans lungemfysem som tog honom.
Lungemfysemet har ju säkerts utvecklats från långvarig rökning. Sedan så har ju AIDS inte gjort det bättre
Suspekta fläckar på halsen, bröstet och ansiktet på bilden på instagram...
Citera
2017-11-17, 14:55
Medlem
Pengar_s avatar
Rickard Wolff är död.

Rickard Wolff är död. Kommentarer?
Senast redigerad av Pengar_ 2017-11-17 kl. 14:59.
Citera
2017-11-17, 14:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Dog av sviterna lungsjukdomen lungemfysem.
Citera
2017-11-17, 14:59
Medlem
_Taps avatar
Lungemfysem tydigen:

https://www.expressen.se/noje/rikard-wolff-ar-dod/

Citat:
Skådespelaren och artisten Rikard Wolff är död.
Han blev 59 år.
Skådespelaren berättade bara för några dagar sedan att han legat på sjukhus sedan augusti.
Wolff har under flera år kämpat mot sin kroniska lungsjukdom lungemfysem..

Edit: tvåa på bollen
Senast redigerad av _Tap 2017-11-17 kl. 15:01.
Citera
2017-11-17, 15:00
Medlem
Pengar_s avatar
Trodde inte han var så dålig. Synd att höra verkligen.
Citera
2017-11-17, 15:02
Medlem
Overminds avatar
Varje gång en person dör och det är "somnade in lugnt och stilla". Det är verkligen så? Inte så att man ligger och skriker? Människokroppen är fan fantastisk! Ett mirakel. Ett underverk.

Så hjärnan kände väl att "fan Wolffs lungor pallar inte mer. Nu meddelar jag kroppen att den är trött och vill sova". Och så gör den det och sen så somnar man och hjärnan stänger av sig.

Det är fan häftigt.
Citera
2017-11-17, 15:02
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Trodde inte han var så dålig. Synd att höra verkligen.
Ja verkligen.
Han uppträdde ju i somras och höll låda, verkade vara i bra skick o lika flummigt rolig som vanligt.
Citera
2017-11-17, 15:03
Medlem
Nej! vad sorgligt.. Hoppas att han inte plågades alltför mycket av andningssvårigheter, m.m.
En sorgens dag..
Citera
2017-11-17, 15:03
Avslutad
Jag vill bara i all enkelhet påminna om vad jag skrev den 12e november, alltså för fem dagar sedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det skulle inte förvåna mig om han är borta om något år. "... somnade in efter en lång tids sjukdom" och sen står det inte mer. De som vet de vet, men allmänheten får inte veta.

Och mycket riktigt. Aftonbladet skriver såhär:
Citat:
Rikard Wolff är död.
Det bekräftar hans agent för Nöjesbladet.
”I dag har vår älskade Rikard lugnt och stilla lämnat oss efter en lång kamp. All kärlek till er alla”, kan man läsa i ett inlägg på artistens Instagram.
Rikard Wolff blev 59 år.

Och sen är det inte mycket mer. Man pratar om "kroniskt lungemfysem" vilket alltså betyder KOL, en sjukdom som man oftast får genom gränslös tobaksrökning under många år. Visst kan det säkert vara det som var den formella dödsorsaken men parar man det med de många mycket märkliga mörka fläckar han uppvisade på sista fotografiet (Kaposis Sarkom?) och lägger därtill en livsstil som aktiv homosexuell under HIV-eran på 70- 80- och och 90-talen... Jag är beredd att lägga mina slantar på att det var lungsjukdomen som slutligen tog livet av honom men att den förvärrades av en bakomliggande HIV-smitta när hans mångåriga bruk av bromsmedicin inte längre hade samma effekt som tidigare.

Rikard Wolff avled till följd av en dekadent och degenererad livsstil. Det är inte svårare än så. Han kommer inte att bli den sista av "våra" riksbögar som ramlar bort framöver. Många av dem börjar komma upp i åren nu och har de misskött sina medicineringar och sin hälsa så kommer det att börja visa sig snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det blir i alla fall enkelt för de efterlevande nu. Rikard hade ju redan packat skiten.
Senast redigerad av Arkhamist 2017-11-17 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in