2017-11-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ubåtar och raketer är Fånens intresse. Vad har PM för yrke? Vad har han haft för yrke? Någon som vet? Folk kallar honom för uppfinnare, så jag undrar också vad han har uppfunnit, någon som vet det?
Han har utvecklat och konstruerat egna raketmotorer samt utvecklat eget raketbränsle som passar till om jag förstått det rätt. Det räknas som uppfinning. Typ Nobel vidarutvecklade dynamit ur krut bl.a
Citera
2017-11-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tror de flesta får börja att byta inriktning, skrev det tidigare, för det är en hög OT varning nu ( om jag skulle varit moderator, hade jag tar bort minst 50% av de senaste timmarna, och lagt varningar....sån är jag...).

Tillbaka till PM, som uppenbarligen inte haft den bästa av uppväxter. Kombinerar man det med förmodade ärvda gener, som sannolikt ligger åt AST och stor känslighet för negativ psykisk påverkan, är man knappast förvånad över var som hänt, i efterhand. Grundfrågan är, igen, dödsorsaken. Det övriga är ganska klart.

Det pågår en RPU, där kommer dessa funderingar att landa i ett svar.

Jag vet att du är väldigt engagerad i Autism spektrat MEN jag tror inte att det är riktigt mest aktuellt för PM. Hans intresse för just raketer består, enligt han själv, av att han såg sina äldre halvbröder skjuta upp dom och explodera i himlavalvet. Som han inte då fick.

Medans bröderna växt upp och skaffat kanske familj samt barn. Har Peter levt kvar i den barnsliga revanschlusta att HAN skall minsann skjuta upp en Större Raket.

Det gjorde han säkert. Men sen då ....
Citera
2017-11-17, 00:33
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hur länge har ubåtsföreningen funnits och "betalt en hel del".
Du menar nog enbart till Nautilus tror jag.

PM har arbetat med raketer och tre ubåtar i mer än 20 år.
I stort har alla sponsorpengar har gått till verksamheten.
Med tanke på hur mycket PM arbetat,helt uppslukad av sina projekt så tror jag han haft väldigt,väldigt låg timpeng. Det har nog varit mycket obetalt arbete för PM.
Något lyxliv har ingen anklagat honom för.
Så jag vet inte vad du menar med " parasiterande livsstil".
Alla människor som arbetar har väl rätt till mat iallafall.
Bostad och bil har han inte haft förrän på senare år,kläder från överskottslager.

Sedan har han arbetsledande funktion på rymdlabatoriet.
Det är han som lär och handleder. Som chef har ju han ansvaret.
Om någon klantar sig får ju PM stå på natten och rätta till misstaget.
Det är sant att han har nytta av hantlangare som hjälper honom att svetsa medans han jobbar med det tekniska,motorer och konstruktioner.
Men sådana där arbetslösprojekt brukar vara människor som har det knepigt på arbetsmarknaden.
Så många har det nog varit mer problem än nytta med.

Människor har många lager. Alla lager behöver inte vara usla.
Även om man gjort sig skyldig till ett fruktansvärt vidrigt sexsualsadistiskt mord.
Har du varit i arbetsledande roll? Har du haft ett eget företag? Har du arbetat med tillverkning.
Jag har. Man blir inte rik på det. Man jobbar jämt.Bor i sin verkstad. Men man älskar det man gör.
Och eftersom man jobbar jämt behöver man inte så mycket pengar.
PM är en parasit som utövar ett intresse som andra får betala för. Och använd ordet lekledare istället för arbetsledare, är du snäll.
Citera
2017-11-17, 00:35
Medlem
Citat:

Med tanke på hur mycket PM arbetat,helt uppslukad av sina projekt så tror jag han haft väldigt,väldigt låg timpeng. Det har nog varit mycket obetalt arbete för PM.
Bostad och bil har han inte haft förrän på senare år,kläder från överskottslager.

Det är sant att han har nytta av hantlangare som hjälper honom att svetsa medans han jobbar med det tekniska,motorer och konstruktioner.
Men sådana där arbetslösprojekt brukar vara människor som har det knepigt på arbetsmarknaden.

Även om man gjort sig skyldig till ett fruktansvärt vidrigt sexsualsadistiskt mord.
Har du varit i arbetsledande roll? Har du haft ett eget företag? Har du arbetat med tillverkning.
Jag har. Man blir inte rik på det. Man jobbar jämt.Bor i sin verkstad. Men man älskar det man gör.

De flesta som varit med i tråden inser att "rymdlaboratoriet" närmast var att likna vid en samhall-verkstad. Likna, det finns/fanns säkert lite mer i output, men att jämföra med ett fungerande företag, det finns inte.
Citera
2017-11-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workeatsleeprepeat
Snälla lilla snöflinga. Det är uppenbarligen hög tid att du hittar en säker plats så du kan suga lite på tummen och Twittra på din mobil om hur gräsliga vi män är som kallar ditt kön för fitta. Du får säkerligen 3 likes, 1 hjärta och 1 re-tweet av andra feminister som är fula, håriga och feta, precis som alla feminister är. Posta också en bild på Instagram med något upplyftande citat som får dig och alla andra feministiska snöflingor som inte klarar av verkligheten, att må lite bättre. Det eller ett par tårtbitar. Ta också dina tabletter som doktorn skrivit ut för att du ska klara av att gå upp på morgonen... så blir det nog säkert bra med dig med ska du nog se.

Barn vill jag inte ha och fitta får jag hur mycket som helst.

Vi män? Vilken planet bor du på? Tala för dig själv.
Citera
2017-11-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet att du är väldigt engagerad i Autism spektrat MEN jag tror inte att det är riktigt mest aktuellt för PM. Hans intresse för just raketer består, enligt han själv, av att han såg sina äldre halvbröder skjuta upp dom och explodera i himlavalvet. Som han inte då fick.

Medans bröderna växt upp och skaffat kanske familj samt barn. Har Peter levt kvar i den barnsliga revanschlusta att HAN skall minsann skjuta upp en Större Raket.

Det gjorde han säkert. Men sen då ....

Specialintressen, svag social kompetens, svårigheter att värdera sin egen förmåga.........
Senast redigerad av Whyback 2017-11-17 kl. 00:40.
Citera
2017-11-17, 00:40
Medlem
trngws avatar
Citat:

Stödföreningen har säkert betalat en hel del pengar till Madsens verksamheter över åren. Det sades att de hade gjort en större överföring kort innan mordet, och att det var därför det "bara" fanns ca 5000:- kvar i kassan, som skänktes till Kim Walls Minnesfond i samband med att stödföreningen upplöstes.

Citat:

Har du några som helst stöd för dina påståenden här ovan, eller är det som vanligt bara vilda antaganden och hittepå?

Hur vet du vad sponsorpengar har gått till? Har du insikt i Madsens bokföring och privatekonomi?

Parasiterande livsstil = Man låter någon annan betala för ens leverne, utan att den andre får något i gengäld. (Hur svårt kan det vara att förstå?) Låter som en rätt trolig beskrivning av PM's leverne, givet stödföreningar och annat.

Kläder från överskottslager? Knappast att overallerna han och hans team har kommer från överskottslager. Det sägs vara "märkeskläder".

Kanske snarare var så att det PM klantade ihop på nätterna, fick hans gratisarbetande lärlingar fixa till på dagarna. Eller du kanske har belägg för dina påståenden?

Finns många som haft arbetsledande ställning, eget företag, jobbat med tillverkning, och blivit rika. Det är väl snarare så, att de flesta som blivit rika, haft det just så. Men visst, sen finns det ju de som jobbar dygnet runt, aldrig spenderar några pengar, och ändå inte får det att gå runt.... typ såna som PM.
Citera
2017-11-17, 00:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Han har utvecklat och konstruerat egna raketmotorer samt utvecklat eget raketbränsle som passar till om jag förstått det rätt. Det räknas som uppfinning. Typ Nobel vidarutvecklade dynamit ur krut bl.a

Du har inte förstått det rätt.
Citera
2017-11-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
De flesta som varit med i tråden inser att "rymdlaboratoriet" närmast var att likna vid en samhall-verkstad. Likna, det finns/fanns säkert lite mer i output, men att jämföra med ett fungerande företag, det finns inte.
Men PM har arbetat med det här i över 20 år. Rymdlabratoriet har ju bara funnits ca 5-6 år.
Ja,arbetslöshetsprojektet var som Samhall med sådana anställda. Vilket nog säger hur mycket PM fick jobba själv.
+Att han hade arbetsledande roll. Att hela tiden släppa vad man har för händer och hjälpa någon som frågar om något.
Det jag invänder i den förre skribentens resonemang är att det låter som PM bara rullat tummarna och levt på socialen.
"-Parasiterande livsstil".
Citera
2017-11-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du har inte förstått det rätt.
Upplys oss är du snäll.
Citera
2017-11-17, 00:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Upplys oss är du snäll.

Han har inte utvecklat eget raketbränsle.
Citera
2017-11-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Stödföreningen har säkert betalat en hel del pengar till Madsens verksamheter över åren. Det sades att de hade gjort en större överföring kort innan mordet, och att det var därför det "bara" fanns ca 5000:- kvar i kassan, som skänktes till Kim Walls Minnesfond i samband med att stödföreningen upplöstes.

Har du några som helst stöd för dina påståenden här ovan, eller är det som vanligt bara vilda antaganden och hittepå?

Hur vet du vad sponsorpengar har gått till? Har du insikt i Madsens bokföring och privatekonomi?

Parasiterande livsstil = Man låter någon annan betala för ens leverne, utan att den andre får något i gengäld. (Hur svårt kan det vara att förstå?) Låter som en rätt trolig beskrivning av PM's leverne, givet stödföreningar och annat.

Kläder från överskottslager? Knappast att overallerna han och hans team har kommer från överskottslager. Det sägs vara "märkeskläder".

Kanske snarare var så att det PM klantade ihop på nätterna, fick hans gratisarbetande lärlingar fixa till på dagarna. Eller du kanske har belägg för dina påståenden?

Finns många som haft arbetsledande ställning, eget företag, jobbat med tillverkning, och blivit rika. Det är väl snarare så, att de flesta som blivit rika, haft det just så. Men visst, sen finns det ju de som jobbar dygnet runt, aldrig spenderar några pengar, och ändå inte får det att gå runt.... typ såna som PM.
Enligt Djursing är PMs favoritkläder 8 st gröna overaller från typ armens överskottslager.
Vilket märke är det enligt dig?

Det beror på i vilken bransch. Inom min bransch är det ingen som blir rik.Kanske tillfälligt. Efter en lyckad utställning.
De flesta har extraknäck.

Kanske,kanske,kanske...........
Jag skulle vilja se dina belägg på motsatsen för en gångs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in