Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Hur länge har ubåtsföreningen funnits och "betalt en hel del".
Du menar nog enbart till Nautilus tror jag.
Stödföreningen har säkert betalat en hel del pengar till Madsens verksamheter över åren. Det sades att de hade gjort en större överföring kort innan mordet, och att det var därför det "bara" fanns ca 5000:- kvar i kassan, som skänktes till Kim Walls Minnesfond i samband med att stödföreningen upplöstes.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
PM har arbetat med raketer och tre ubåtar i mer än 20 år.
I stort har alla sponsorpengar har gått till verksamheten.
Med tanke på hur mycket PM arbetat,helt uppslukad av sina projekt så tror jag han haft väldigt,väldigt låg timpeng. Det har nog varit mycket obetalt arbete för PM.
Något lyxliv har ingen anklagat honom för.
Så jag vet inte vad du menar med " parasiterande livsstil".
Alla människor som arbetar har väl rätt till mat iallafall.
Bostad och bil har han inte haft förrän på senare år,kläder från överskottslager.
Sedan har han arbetsledande funktion på rymdlabatoriet.
Det är han som lär och handleder. Som chef har ju han ansvaret.
Om någon klantar sig får ju PM stå på natten och rätta till misstaget.
Det är sant att han har nytta av hantlangare som hjälper honom att svetsa medans han jobbar med det tekniska,motorer och konstruktioner.
Men sådana där arbetslösprojekt brukar vara människor som har det knepigt på arbetsmarknaden.
Så många har det nog varit mer problem än nytta med.
Människor har många lager. Alla lager behöver inte vara usla.
Även om man gjort sig skyldig till ett fruktansvärt vidrigt sexsualsadistiskt mord.
Har du varit i arbetsledande roll? Har du haft ett eget företag? Har du arbetat med tillverkning.
Jag har. Man blir inte rik på det. Man jobbar jämt.Bor i sin verkstad. Men man älskar det man gör.
Och eftersom man jobbar jämt behöver man inte så mycket pengar.
Har du några som helst stöd för dina påståenden här ovan, eller är det som vanligt bara vilda antaganden och hittepå?
Hur vet du vad sponsorpengar har gått till? Har du insikt i Madsens bokföring och privatekonomi?
Parasiterande livsstil = Man låter någon annan betala för ens leverne, utan att den andre får något i gengäld. (Hur svårt kan det vara att förstå?) Låter som en rätt trolig beskrivning av PM's leverne, givet stödföreningar och annat.
Kläder från överskottslager? Knappast att overallerna han och hans team har kommer från överskottslager. Det sägs vara "märkeskläder".
Kanske snarare var så att det PM klantade ihop på nätterna, fick hans gratisarbetande lärlingar fixa till på dagarna. Eller du kanske har belägg för dina påståenden?
Finns många som haft arbetsledande ställning, eget företag, jobbat med tillverkning, och blivit rika. Det är väl snarare så, att de flesta som blivit rika, haft det just så. Men visst, sen finns det ju de som jobbar dygnet runt, aldrig spenderar några pengar, och ändå inte får det att gå runt.... typ såna som PM.