2017-11-16, 18:48
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag förstår inte hur nån kan få sparken pga anklagelser. Det måste ju finnas bevis och substans bakom anklagelserna för att man ska sparkas. Polisanmälan, fälld i rätten etc. Annars kan ju folk hålla på och säga vadsomhelst och så kan vi inte ha det i en rättstat.

Det är mycket man inte vet.
Men det finns sanningar mellan skål och vägg som inte alltid når offentligheten.
Men som trots det likväl är sant ändå.
Och som löser sig via att parter gör upp i godo för "allas bästa".

Citera
2017-11-16, 18:48
Medlem
RCI856645964s avatar
Har så otroligt svårt att tro att det är N. Har alltid tyckt han verkar genomgo'. En favorit bland sportkommentatorer. Väljer att inte tro på något förrän det är bevisat. I gängse juridisk ordning.
Citera
2017-11-16, 18:50
Medlem
Enligt norsk media så ska den skyldige
knäppt upp sina byxor och tryckt sitt kön
mot offret. Det ska tydligen varit fler
incidenter med andra kvinnor också.

Så visst kan D.N ha mist sitt för...stånd
Citera
2017-11-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag förstår inte hur nån kan få sparken pga anklagelser. Det måste ju finnas bevis och substans bakom anklagelserna för att man ska sparkas. Polisanmälan, fälld i rätten etc. Annars kan ju folk hålla på och säga vadsomhelst och så kan vi inte ha det i en rättstat.

Nu blir det OffT.

Nja, så funkar det inte alltid i praktiken. Jag känner personligen till ett sådant fall där en anställd inköpare tog emot mutor vilket företagsledningen konfronterade den anställde med. Sanningen kom fram och det hela löstes med att den anställde sade upp sig på stående fot och det företag som hade betalat mutorna portades och alla kontakter avslutades utan polisanmälan.

Ganska enkelt att inse att ingen av de inblandade ville figurera i en rättegång. Alla parter skulle förlora på en nedsvärtande rättegång.

Många saker löses smidigast för alla parter om det sker bakom stängda dörrar där offentlighetsprincipen inte gäller.

Nu är det givetvis en annan sak om det har skett rena stölder eller våldsbrott.
Citera
2017-11-16, 19:20
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag skvallrar inte.
Men just i detta exempel som tråden lyder vet jag inte.

Men jag vet att det som tidigare hävdats av mig om DN är sant, det påstår jag fortfarande.
Och jag anser mig ha ett stort underlag.
Men jag väljer inte att outa den kontakt jag har inom -DIF och Polis.

Misstro? Kan vara någon annan i detta fall som denna tråd syftar till men DN har varit föremål för utredning i sexmål samt sparkats från Allsvensk fotbollsklubb.
Detta är sanningen.

Res vidare.
Det finns säkert fler.

Citera
2017-11-16, 21:00
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja Nannskog ser ju ut att ha negergener och stämmer dessutom in på flera parametrar.
Nån som har lite mer info om bakgrund? Är han adopterad, infödd eller invandrad?

Det lär väl snart visa sig om det är Nannskog då han lär plockas bort från SVT....
Har det någon betydelse?
Citera
2017-11-16, 21:35
Medlem
Byxan81s avatar
Fattar inte detta drev, inte på det sättet att de skall ställas till svars, men! Varför skulle någon vara sämre kommentator, skådespelare eller programledare för de har ett sexistiskt beteende? Skiter väl fan jag i, vem de petar i fittan. Jag vill ha kvalité i sändningarna, sen skiter jag i vilket!
Citera
2017-11-16, 22:07
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Fattar inte detta drev, inte på det sättet att de skall ställas till svars, men! Varför skulle någon vara sämre kommentator, skådespelare eller programledare för de har ett sexistiskt beteende? Skiter väl fan jag i, vem de petar i fittan. Jag vill ha kvalité i sändningarna, sen skiter jag i vilket!

Men om någon kletar i din fitta, då bryr du dig inte?
Citera
2017-11-16, 22:15
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nu blir det OffT.

Nja, så funkar det inte alltid i praktiken. Jag känner personligen till ett sådant fall där en anställd inköpare tog emot mutor vilket företagsledningen konfronterade den anställde med. Sanningen kom fram och det hela löstes med att den anställde sade upp sig på stående fot och det företag som hade betalat mutorna portades och alla kontakter avslutades utan polisanmälan.

Ganska enkelt att inse att ingen av de inblandade ville figurera i en rättegång. Alla parter skulle förlora på en nedsvärtande rättegång.

Många saker löses smidigast för alla parter om det sker bakom stängda dörrar där offentlighetsprincipen inte gäller.

Nu är det givetvis en annan sak om det har skett rena stölder eller våldsbrott.
Gör du skillnad på muta och stöld? Konsekvensen är ju densamma.
Citera
2017-11-16, 22:19
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Men snälla, det här gäller ALLA, läs igenom tråden så förstår du/ni snabbt att det är Nannskog det handlar om. Lägg ihop all fakta kring Daniel istället för att kasta ur dig namn som Per Elofsson eller Niklas Jihde.

Faktan hittills om Daniel: Norsk fotbolls TV2-chef uttalar sig och direkt efter kommer svenska mediers artiklar. Daniel fick lämna Djurgården pga dåligt uppförande utanför plan, kallades Café Opera-kungen för sitt hårda festande och erkände att han hade problem med spriten. Tidspannet med anställningen, slutdatum på TV2 och anställningen på SVT är det enda som rör till det en smula.

Kan du inte presentera faktan kring dina namn som du häver ur dig? Blir så mycket intresssntare om man beskriver varför den personen man anger skulle vara den som beskrivs i artikeln. Det är bara att kolla på alla namn som hittills slängts ut här: Ekwall, Hyland, Jihde, Elofsson, Ulfbåge m.m.
Ingen av dom som nämnt dessa namn av presenterat underbygda fakta.

Dumheter, indicier är inte bevis. En hel del pekar på Nannskog. Det gör honom emellertid inte till skyldig. Självutnämnda folkdomstolar har i alla tider pekat ut fel människor. "Det var ju nästan helt säkert att det var han, det var ju jättetroligt att han var skyldig, vi trodde faktiskt, sen att det var den där andre var ju helt otroligt… etc” har det låtit.

Finns det 20 olika experter på SVT-sporten så finns det självfallet alternativa tafsare.
Citera
2017-11-16, 22:27
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Okej, det var kanske lite otydligt att du skulle följa länken till AB.
Här är en annan länk med info om att han varit expert tidigare:
https://www.expressen.se/sport/fotboll/nannskog-bryter-med-tv-kanalen-skonast/
Det var inte otydligt, det står bara ingenting i artikeln heller. Därför jag frågade.
Citera
2017-11-16, 23:40
Medlem
JustZlatans avatar
Om det är Nannskog är det humor.
https://www.svt.se/sport/fotboll/nannskog-om-penisbilderna-jag-blir-sjalvklart-forvanad/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in