2017-11-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Ta en msk gurkmeja med lite svart peppar. Fungerar utmärkt som aromatas hämmade känningarna släpper efter en timma. Ta 1msk 3 ggr dag

Vanlig gurkmeja typ den från Santa Maria i en liten burk???
Citera
2017-11-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ta en msk gurkmeja med lite svart peppar. Fungerar utmärkt som aromatas hämmade känningarna släpper efter en timma. Ta 1msk 3 ggr dag
Är det vad man kallar "broscience"? Snällt att du vill hjälpa till men jag är lite skeptisk. Har du något som stödjer påståendet?
Citera
2017-11-16, 18:46
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coined
Är det vad man kallar "broscience"? Snällt att du vill hjälpa till men jag är lite skeptisk. Har du något som stödjer påståendet?

Nej, han har rätt. Det finns forskning på detta, googla.

Men med det sagt - gurkmeja funkar inte alls för mig. Har man inte tillgång till AI/SERM så kan man ju testa, skadar inte.
Citera
2017-11-16, 19:21
Medlem
För femton år sedan kollades mina testosteronvärden för att se om jag led av testosteronbrist. Provsvaret visade då 14nmol/L och man ansåg att mina värden var helt ok och det var dom väl. Nu femton år senare(är nu 43år gammal), kollades mina värden igen och provsvaret är nu 25nmol/L. Jag är helt slut i kroppen, har nästan alla symptom på testosteronbrist man kan ha, samt kraftigt reducerad sexdrift. Jag var helt säker på att jag led av brist? Är det någon som upplevt något liknande? Ska tillägga att jag drack en kopp kaffe 3 timmar före provet, men ska det verkligen öka så mycket av det?
Citera
2017-11-16, 20:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortillapojken
För femton år sedan kollades mina testosteronvärden för att se om jag led av testosteronbrist. Provsvaret visade då 14nmol/L och man ansåg att mina värden var helt ok och det var dom väl. Nu femton år senare(är nu 43år gammal), kollades mina värden igen och provsvaret är nu 25nmol/L. Jag är helt slut i kroppen, har nästan alla symptom på testosteronbrist man kan ha, samt kraftigt reducerad sexdrift. Jag var helt säker på att jag led av brist? Är det någon som upplevt något liknande? Ska tillägga att jag drack en kopp kaffe 3 timmar före provet, men ska det verkligen öka så mycket av det?
Dom problem du nämner kan ha tusen och åter tusen orsaker bortsett testosteronbrist, vet du hur högt shbg du har?
Citera
2017-11-16, 20:46
Medlem
Går det att få barn i framtiden om man börjar med trt.. fötsämras spermie kvaliteten ?
Citera
2017-11-16, 21:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttaren
Går det att få barn i framtiden om man börjar med trt.. fötsämras spermie kvaliteten ?
Om du använder testosterontillskott kan testiklarna ta skada, använder du hcg/pregnyl så hålls testiklarna igång.
Citera
2017-11-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Dom problem du nämner kan ha tusen och åter tusen orsaker bortsett testosteronbrist, vet du hur högt shbg du har?
Inte än, jag har bett om att få provresultatet hemskickat. Jag är dåligt insatt i detta, vad är shbg?
Citera
2017-11-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Om du använder testosterontillskott kan testiklarna ta skada, använder du hcg/pregnyl så hålls testiklarna igång.
Så om man går på trt i flera år men använder hcg ska det inte vara några problem?
Citera
2017-11-17, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coined

Vad tor du medicinen kommer ifrån. Isolerade ämnen från vad?

Av egen erfarenhet. Själv hade jag en hel del problem med känningar och prostata problem när jag fick trt. Så jag tog saken i egna händer. Och från de artiklar jag kunde utläsa så fungerade Gurkmeja lika bra som armidex.

Prova själv så ska du se att de hjälper
Senast redigerad av broder112 2017-11-17 kl. 09:31.
Citera
2017-11-17, 10:27
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Vad tor du medicinen kommer ifrån. Isolerade ämnen från vad?

Av egen erfarenhet. Själv hade jag en hel del problem med känningar och prostata problem när jag fick trt. Så jag tog saken i egna händer. Och från de artiklar jag kunde utläsa så fungerade Gurkmeja lika bra som armidex.

Prova själv så ska du se att de hjälper

Du blir alltså utmanad på ditt påstående och ges chansen till att slå ned utmaningen, men väljer istället att köra snack liknande homeopatiska örtmediciner. Ska du inte ta och snacka om toxiner och inkludera termer så som "skölja ur"?

Kom igen nu. Om du läst artiklar och granskat studier på det här ska det inte vara några problem att gräva fram skiten och presentera det för oss. För i dagsläget sjunker din trovärdighet.
Citera
2017-11-18, 14:29
Medlem
Hur länge får man förhöjt östrogen, när man börjar igen med testosteron och pregnyl?

Jag tog bara 500 IE pregnyl i fredags men det verkar vara tillräckligt. Tänkte om det stabiliseras eller sjunker med tiden?

Vill helst inte äta östrogenhämmare hur länge som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in