Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Riktlinjen för medicinsk behandling med nebido är testosteron i mitten av referens och att testosteronberoende funktioner fungerar, 7.7 är lågt.
Vi har usla inkompetenta läkare som enbart går efter referens, tyvärr. Tog nyligen ett testoprov och visar den lågt igen så får man tjata till sig tätare injektioner. Som bäst har jag haft ett dalvärde på 16 då hade jag 6v intervall. I och med ett högt hb fick jag backa lite. Genom snitt värde mellan 10-12 och som sämst ca 7 och det reagera inte ens läkaren på. Inom referens svarar de bara så då ska det vara fint enligt dem. så trött.
Kanske har det med min kraftiga övervikt som orsakar ett lågt värde. Det borde öka i och med arimidex kan man ju tycka. Läkaren förstår inte vart testot tar vägen. Sedan skrämmer de och säger vi vet inte vad som händer på lång sikt vid trt behandling. Därför är det många som nekas behandling pga detta. Ett stort mörkertal som hade kunnat få behandling men där sjukvården inte har kapacitet och resurser att lägga på dessa patienter. Istället slänger de över ssri mediciner och gör dem ännu sämre rent psykiskt. Jag kommer kämpa vidare och inte ge upp.