2017-11-16, 16:35
  #9625
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kilimanjaro

"På grund av Kilimanjaros placering vid ekvatorn och dess höga höjd är så gott som samtliga klimatzoner representerade på berget inklusive en snötäckt topp året runt."


Arizona däremot har INTE flera klimatzoner, och befinner sig heller inte vid ekvatorn!

Dessutom så bara för att det är snö på toppen av Kilimanjaro, betyder inte att det är en massa minusgrader däruppe, speciellt med tanke på att glaciären där smälter!


Er kondens-teori blir bara löjligare och löjligare...

Inte ens fysiken är på er sida...
Är givetvis så att temperaturen sjunker med höjden överallt. Att det inte finns något 6 km högt berg där som visar detta betyder inte att temperaturminskningen på hög höjd inte finns. Det är dina inlägg som blir löjligare och löjligare. Det är du som kör med hittepå-fysik för att den skall stämma med era konspirationsteorier.
Citera
2017-11-16, 16:36
  #9626
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Hur varmt är det då på en mils höjd över t.ex. Thailand? Vänligen presentera en källa!

En källa för att det inte kan vara -40 grader Celsius en mil ovanför en sommarhetta på +35 grader Celsius?

Hur vore det om du brukade lite sunt förnuft som omväxling?

Och skulle det kunna bli -40 grader en mil ovanför en het sommaröken eller en het sommardag i Thailand, så borde inte ni förnekare ha några som helst svårigheter att presentera belägg.

Som sagt, Arizona-öknen och Thailand tog död på er kondens-teori!


ALLA SOM FÖLJER TRÅDEN INSER JU DET ORIMLIGA I ATT DET SKULLE KUNNA VARA MINUS 40 GRADER, MILEN OVANFÖR EN HET SOMMARÖKEN !!!
__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-16 kl. 16:40.
Citera
2017-11-16, 16:37
  #9627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
En källa för att det inte kan vara -40 grader Celsius en mil ovanför en sommarhetta på +35 grader Celsius?

Hur vore det om du brukade lite sunt förnuft som omväxling?

Och skulle det kunna bli -40 grader en mil ovanför en het sommaröken eller en het sommardag i Thailand, så borde inte ni förnekare ha några svårigheter att presentera


ALLA SOM FÖLJER TRÅDEN INSER JU DET ORIMLIGA I ATT DET SKULLE KUNNA VARA MINUS 40 GRADER OVANFÖR EN HET SOMMARÖKEN !!!

Du hade ingen källa alltså? Varför svarade du då?
Citera
2017-11-16, 16:47
  #9628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
En källa för att det inte kan vara -40 grader Celsius en mil ovanför en sommarhetta på +35 grader Celsius?

Hur vore det om du brukade lite sunt förnuft som omväxling?

Och skulle det kunna bli -40 grader en mil ovanför en het sommaröken eller en het sommardag i Thailand, så borde inte ni förnekare ha några som helst svårigheter att presentera belägg.

Som sagt, Arizona-öknen och Thailand tog död på er kondens-teori!


ALLA SOM FÖLJER TRÅDEN INSER JU DET ORIMLIGA I ATT DET SKULLE KUNNA VARA MINUS 40 GRADER, MILEN OVANFÖR EN HET SOMMARÖKEN !!!


Hur kommer det sig att den finns snöklädda toppar i Arizona, är det magisk snö som tål massa plussgrader? Toppar som ligger på en höjd av ca 1/3 av normal marschhöjd för passagerarflyg...och där tror du att det är varmt? Det är nog bara du som ser det som orimligt att det skulle vara kallt på tre gånger så hög höjd som snöklädda bergstoppar.
Citera
2017-11-16, 17:29
  #9629
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
En källa för att det inte kan vara -40 grader Celsius en mil ovanför en sommarhetta på +35 grader Celsius?

Hur vore det om du brukade lite sunt förnuft som omväxling?

Och skulle det kunna bli -40 grader en mil ovanför en het sommaröken eller en het sommardag i Thailand, så borde inte ni förnekare ha några som helst svårigheter att presentera belägg.

Som sagt, Arizona-öknen och Thailand tog död på er kondens-teori!


ALLA SOM FÖLJER TRÅDEN INSER JU DET ORIMLIGA I ATT DET SKULLE KUNNA VARA MINUS 40 GRADER, MILEN OVANFÖR EN HET SOMMARÖKEN !!!
Mount Lemmon ligger lite norr om Tucson, AZ. Lite drygt 2700 m.ö.h. Det är c:a 20 grader kallare än vid bergets fot nere i Tucson. Du kan googla på bergets namn för verifikation. Det tjänar som motbevis till dina dumheter att det inte blir kallare högre upp.
Citera
2017-11-16, 18:02
  #9630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Har du talat med Nyheter 24?

Har du talat med Nyheter 24

Tag nu kontakt med Nyheter 24 och kolla fakta om Annie Lööf och Partiledningen.

Kontakta gärna även Åsa Runander som har sina telefonnummer och sin adress på Ratsit.

Återkom sen med fakta efter faktakoll och inte med hittepå.

Nej just det! Ni klarar inte detta! Ni måste ju bibehålla er faktaresistens.

Dumma kommentarer och dumma frågor. Jag har ingen anledning att kontakta någon av dessa. Jag påminner om att det är DU som ska bevisa att "chemtrails" finns och det har du helt misslyckats med.

Nyheter 25:s text ska naturligtvis referera den bilagda intervjun, och där säger INTE Åsa R det som texten påstår.
Har du lyssnat på intervjun?
Citera
2017-11-16, 18:54
  #9631
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Märkligt att jag ska behöva säga samma sak igen: Lyssna genom intervjun! (i stället för att läsa Nyheter 24:s tyvärr lite felaktiga referat)
Åsa R säger inte att hon fått svaret "tiden är inte mogen". Det hon säger är att detta är hennes egen bedömning/gissning.

Nej hon säger inte att det är "hennes egen bedömning". Däremot påstår du att Nyheter 24 gjort ett felaktigt referat, men du vill inte kolla om det stämmer utan bara fortsätta fabulera.

Kolla nu med 24 istället: Sen vet du ju vad du snackar om och slipper komma med hittepå.

"Mejla Nyheter 24 på redaktionen eller ring oss på +4670 20 24 841".
Om du vill kontakta oss gällande annonser, maila till ads@n24g.se

Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Fenomenet chemtrails avskrivs inte sällan som en konspirationsteori, Åsa Runander är övertygad om att det sker, och säger sig ha diskuterat saken med partiledningen.

Partiledningen ska enligt Runander ha meddelat att, "frågan inte är mogen ännu". https://nyheter24.se/nyheter/politik/772105-c-om-kandidatens-chemtrail-varning-inget-vi-staller-oss-bakom
Citera
2017-11-16, 19:20
  #9632
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Contrail Science och dess Mick West har sedan länge avslöjats som ökänd desinformationssajt:

https://vimeo.com/119249665
https://www.youtube.com/watch?v=csfe2aA6kNw




Finns ingen som hävdat att man inte testade chemtrails redan under andra världskriget, men det var först kring 1997-98 som chemtrailandet sattes i system, med början i USA, sedan Europa, NATO-länderna först, eftersom detta är ett NATO-projekt!

Min fråga är, hur kommer det sig att förnekarna inte hittar en endaste bild, fotografi eller film från Sverige med minsta lilla chemtrail från -60, -70, eller 80-talet...?

Om man nu undantar Pippi Långstrump, där man uppenbart i efterhand lagt dit Chemtrails...

Bra där att du länkar två videor som inte fungerar. Om du dessutom hade varit uppmärksam så hittar du källhänvisningar på sajten, sedan kan du säga och påstå vad du vill om postförfattaren.

Testade chemtrails under andra världskriget? Läser du ens vad dessa kondensstrimmor innebär för militärflyg? Ta reda på det och återkom sedan. Tips: Det återfinns i länken jag redan gett dig. Därefter kan du dra en väldigt logisk slutsats.

Presentera konkreta bevis för att chemtrails existerar och är ett Nato-projekt.

Jag har redan förklarat för dig varför det inte är särdeles vanligt med foton på kondensstrimmor i Sverige från 70-talet med omnejd. Jag hittar inte särskilt många bilder på Vätterns botten heller från den tiden.

Du får ladda upp originalavsnittet av Pippi så att vi kan jämföra. Tror inte många av oss sitter med vare sig VHS eller Pippi på band. Kan vi konstatera att det inte finns något moln bakom Kling och Klang så ska du sedan bevisa att detta lades till digitalt med just det syftet, att normalisera ett icke-existerande fenomen kallat chemtrails.
Citera
2017-11-16, 19:22
  #9633
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Har du talat med Nyheter 24?

Nej men jag har lyssnat på intervjun med Runander, samma intervju som artikeln är ett felaktigt referat av.

Anne Lööf nämns inte i intervjun.
Citera
2017-11-16, 19:38
  #9634
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
En källa för att det inte kan vara -40 grader Celsius en mil ovanför en sommarhetta på +35 grader Celsius?

Ett typiskt inlägg från en typisk faktaresistent konspirationsdåre. Att ständigt komma med bevisligen felaktiga påståenden är inte ett sätt att bli tagen på allvar. Att dessutom upprepa samma skit om och om igen får dig och andra chemtrailstroende att framstå som kompletta idioter.

Vi har redan diskuterat detta och du har redan fått dina källor.
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

För övrigt är det känt för alla som någonsin har flugit att det är typ -50 på marschhöjd. Det är bara att spana in temperaturen på informationsskärmarna.
Citera
2017-11-16, 19:39
  #9635
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej men jag har lyssnat på intervjun med Runander, samma intervju som artikeln är ett felaktigt referat av.

Anne Lööf nämns inte i intervjun.
Sydsvenskan har dock gjort en intervju med tokstollan Runander.

Citat:
Runander berättar för Sydsvenskan hur hon tagit upp frågan med Annie Lööf.
– Jag lunchade med henne vid Valborg, tack vare en tävling som jag vann i höstas. När jag tog upp det här med chemtrails och geoengineering så sa Annie att 'det är en kontroversiell fråga och jag tror inte att tiden är mogen', och det har hon rätt i. Men jag sa att det kommer att flyta mycket vatten under broarna fram till valet i september.
Jag utgår från att det är här som rikspuckot DoÅ har fått för sig att Annie tror på chemtrails.
Citera
2017-11-16, 19:49
  #9636
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Sydsvenskan har dock gjort en intervju med tokstollan Runander.


Jag utgår från att det är här som rikspuckot DoÅ har fått för sig att Annie tror på chemtrails.

Ok, här finns det tyvärr ingen ljudupptagning så det är svårt att veta exakt vad Runander sa vid den intervjun.

Men det spelar egentligen ingen som helst roll vad tokkärringen sa. Hon kan ju bevisligen kläcka ur sig vilka osanningar som helst. Det vore betydligt intressantare att höra från Annie Lööf vad hon sagt.
__________________
Senast redigerad av madtop 2017-11-16 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in