2017-09-29, 21:26
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Ny Shining låt ute :

https://www.youtube.com/watch?v=Ezig2_SziSY

Tänkte just påtala det. Låter väl måttligt spännande men de brukar släppa de sämsta låtarna först.

Även Vouivre, med nazipundarna Sün och Famine i spetsen, har nu släppt sin EP och den låter som man kan förvänta sig. Tycker den var bra nu första lyssningen faktiskt.
Citera
2017-09-30, 00:10
Medlem
LastDayOfHumanitys avatar
Så vad tycker "panelen" om?

Arckanums sista giv:

https://www.youtube.com/watch?v=Cxp7CDtv-TY

Detta cubanska!! band, "NARBELETH", labelkollegor till Arckanum som jag aldrig hört talas om förrän ikväll:

https://www.youtube.com/watch?v=MJlh9rsG9po
Citera
2017-09-30, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Tänkte just påtala det. Låter väl måttligt spännande men de brukar släppa de sämsta låtarna först.

Neh, den var ju inte så extremt spännande. Det tyckte jag visserligen om deras två senaste också, men de har växt en del på mig, även om jag mest bara uppskattar III-V.
Citera
2017-10-01, 19:12
Medlem
Aosoth släpper också nytt :

https://www.youtube.com/watch?v=yCNgLchC7UA
Citera
2017-10-02, 13:25
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Spännande släpp i höst: Wolves in the throne room, Stilla, Panphage, Arckanum.

När släpps nya Panphage?

För övrigt var både Wolves samt Grifts nya plattor riktigt bra. WITTR känns helt revitaliserade, kanske bästa släpper sedan Two Hunters. Arvet känns som en naturlig uppföljare till Syner, hade dock gärna fått vara längre, känns ibland som en lång EP.
Citera
2017-10-02, 18:09
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
När släpps nya Panphage?

För övrigt var både Wolves samt Grifts nya plattor riktigt bra. WITTR känns helt revitaliserade, kanske bästa släpper sedan Two Hunters. Arvet känns som en naturlig uppföljare till Syner, hade dock gärna fått vara längre, känns ibland som en lång EP.

Det är sannerligen ett jävla tjat om Grift. Jag förstår inte alls vad folk ser i hans skivor.. Det är ju inte skitdåligt, men tämjeligen platt och intetsägande.
Jag fattar vad han vill förmedla med "Glesbygdsångest", jag kommer själv ifrån ett sådant ställe.. Men han lyckas inte riktigt med den där genuina känslan som jag VILL det ska kännas. Nej tyvärr..dussinband.

Whoredom Rife däremot. Satjävlar så bra svartmetal!
Men det har ni väl ingen koll på eftersom det ska vara så jävla upptaget med att runka till fruktansvärt vedervärdiga WITTR som inte släppt nåt halvdant ens sedan "Diadems..".
Citera
2017-10-02, 22:32
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det är sannerligen ett jävla tjat om Grift. Jag förstår inte alls vad folk ser i hans skivor.. Det är ju inte skitdåligt, men tämjeligen platt och intetsägande.
Jag fattar vad han vill förmedla med "Glesbygdsångest", jag kommer själv ifrån ett sådant ställe.. Men han lyckas inte riktigt med den där genuina känslan som jag VILL det ska kännas. Nej tyvärr..dussinband.

Whoredom Rife däremot. Satjävlar så bra svartmetal!
Men det har ni väl ingen koll på eftersom det ska vara så jävla upptaget med att runka till fruktansvärt vedervärdiga WITTR som inte släppt nåt halvdant ens sedan "Diadems..".

Vafan, lever du?!
En vän har också tidigare tjatat om Whoredom rife. Jag gav det en halv chans utan att tycka det var något särskilt alls. Kanske lyssnade jag för lite...
Efter ditt inlägg ska bandet ges ytterligare lyssningar!

Ett annat vettigt tips för alla fetton är Infernaliska stillheten med demon ”som en drömlös sömn”. Bandet kan växa till något riktigt vackert i framtiden.

https://m.youtube.com/watch?v=if5p_xEkHGQ
Citera
2017-10-03, 01:34
Medlem
Concubines avatar
Vad för slags bm lirar Whoredom Rife? Primitiv renodlad typ?
Citera
2017-10-04, 22:39
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Vad för slags bm lirar Whoredom Rife? Primitiv renodlad typ?

Du kan väl lyssna kanske?

Men sitter du Fjättrad någonstans helt utan möjlighet till just det så tja..
Tänk dig Mare, Kaosritual och Dodsengel i ett mishmash.. Ren och dessvärre ganska platt produktion, men som man har överseende med tack vare hängivenheten som fullkomligt skriker ur högtalarna.

Bm som den vara skall helt enkelt.
Citera
2017-10-06, 01:43
Medlem
von_Ss avatar
NP: Peste Noire - Dueil Angoisseus

Det här, hela La Sanie des siècles för den delen, är så jävla bra så man måste ha två rövhål som öron om man tycker annat.

Dödsengels nya gillar jag verkligen. Förstår inte alls kritiken - väldigt mycket bättre än mediokra Imperator är den.

Infernaliska stillheten var faktiskt bra Glanton, men jag vill spöa upp alla som släpper EPs. Jävla inkompetenta nollor som inte klarar av att skapa en hel skiva. Är det Spotifygenerationen tro som växt upp med att skapa spellistor med sina favvohits och inte i sin vildaste fantasi kan föreställa sig att någon orkar höra mer än tre och en halv minut av en platta? Får tamigfan lov att lyssna igenom Blood Geometry innan jag somnar nu bara för det.
Citera
2017-10-07, 17:16
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
NP: Peste Noire - Dueil Angoisseus

Det här, hela La Sanie des siècles för den delen, är så jävla bra så man måste ha två rövhål som öron om man tycker annat.

Dödsengels nya gillar jag verkligen. Förstår inte alls kritiken - väldigt mycket bättre än mediokra Imperator är den.

Infernaliska stillheten var faktiskt bra Glanton, men jag vill spöa upp alla som släpper EPs. Jävla inkompetenta nollor som inte klarar av att skapa en hel skiva. Är det Spotifygenerationen tro som växt upp med att skapa spellistor med sina favvohits och inte i sin vildaste fantasi kan föreställa sig att någon orkar höra mer än tre och en halv minut av en platta? Får tamigfan lov att lyssna igenom Blood Geometry innan jag somnar nu bara för det.

Du lyssnar ju sannerligen skevt om du anser Imperator vara medioker. Deras klart bästa efter Mirium Occultum. Den senaste hamnar på en stadig tredjeplats.
Ah just det.

Np: Immolation - Close to a World Below.

Vad anser ni om Immolation då? Favoritskiva och varför etc..?
Debuten gills fan inte, för den väljer ju varenda jävel för att de inte lyssnat längre än så. Den ÄR bra, inget snack.. Men Immolation blev ju Immolation först på Here in After enligt min åsikt.

Så.. Fram med åsikterna nu.
Citera
2017-10-07, 17:18
Medlem
Mordum87s avatar
Och nej.. Peste Noire är fanimig apdåligt. Maken till muppigare "black metal" får man ju för helvete leta efter.

Men gillar ni muppigt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in