"Melodisk DM" i stil med Reinkaos av Dissection.
Jävligt bra band förövrigt (Unanimated dvs).
Ja, det tycker jag är en bra beskrivning av hur den här plattan låter iaf. "Melodisk dm" klingar inte väl i mina öron heller. Har faktiskt inte hört någon av deras andra alster men "In the light of darkness" kan jag rekomendera.
Det går inte så bra på den jävla bingon här! Och jag blir fan fullare och fullare.. just nu spisar jag något som är lite hårdare än alla er! :O
Doom - Police Bastard
Det är hårda grejer, man får fan näsblod för mindre. Har ju som sagt spenderat kvällen åt att titta på den finfina dokumentären Eleganten från vidderna och lyssnar således på annat.
Ja jag är fortf kvar här, full och jävlig! Tankar film som en galning, dricker fulgrogg och spisar hårdare musik än ni nånsin vart med om!
Nyss spisades det Nihilist som är det mest ypperliga band om man vill åt svensk döds. Har det nånsin funnits bättre?
Men just nu spisas det dock uppföljaren: Entombed - Left Hand Path (Revel in Flesh)
Och har ni ett ont ord om denna, så lämna tråden this instant!
Så ini helvete här fortf.. och det är bara massa jävla rens som spelas! D.R.I - The Dirty Rotten LP (EP om det ska vara exakt.. men nysläppet är LP)
Hur vågar ni som inte nämnt denna ännu, inte ha nämnt den? Så förbannat fantastisk platta att det är fan inte klokt!
Visst "Dealing with it" är renare och mer metal-sound-ish... men den första går fan inte komma ifrån dess storhet! Vilken jävla energi! Kolla upp nu direkt!
Ujuj.. jag är fortf här haha. Blir en seg måndag imorgon! (idag..)
Just nu är det grogg och en av de bästa plattor någonsin alla kategorier! (och inte någon specifik döds, black, crossover, thrash, retro eller vadsomhelst..)
Cryptic Slaughter - Convicted
Det här är nånting alla bör uppleva! Och ogillar ni detta så har ni inte i denna tråd att göra! Då skapar jag såklart en egen tråd, men jag antar att TS är på min linje här?
Jaså. Tänkte faktiskt skriva Teitanblood eller Katharsis, men tänkte att vissa personer kunde få en hjärtattack...
Ryktas ju om att KTRHSS ska splittras efter nästa släpp. Skulle varken bli förvånad eller upprörd, de har gjort så onämnbart mycket för musikhistorien redan så det vore bara nobelt att lägga av med flaggan i topp. De har ju trots allt hållit på i 19 år. Teitanblood har däremot många bra släpp framför sig än.