Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Dommedagskvad är helt klart ett av årets bästa släpp. Tillsammans med Ofermod, Svartsyn, Black Cilice och fransmännen Karne - som förtjänar mer uppmärksamhet än de får, bästa skiten jag hört på länge - långt upp i toppen med riktigt jävla ond och slagkraftig black. Christ Dismembered har släppt en mycket stabil debut, 27 minuter tycker jag dessutom är perfekt speltid för en sådan skiva. Ukrainska Grave Circles EP är fan inte dum den heller.
Arckanum och Grift släppte varsin besvikelse. Tråkigt som fan.
Black Cilice - Banished from time är så sjukt vansinnesbra och kolsvart hypnotisk. Lätt en av årets bästa plattor. Har tack vare den lärt mig att uppskatta de tidigare plattorna än mer. Banished är ju liiite mer lättlyssnad.....
Arckanum var mycket riktigt trist. Tråkigt då man vet att han kan prestera bättre. Antikosmos och Fran Marder är ju snudd på mästerverk till exempel.
Whoredom rife har för rent och fett/tjockt ljud för att jag ska dyrka på samma nivå som många andra verkar göra. Jag tycker till exempel Djevel är bra mycket bättre.
Grave circles är inhandlat på Bandcamp. Ukrainsk djävulsdyrkan är sällan dålig. Kanske orkar jag.....
NP: Furia - Martwa Polska Jesien