2017-11-15, 16:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Framförallt för att ingen bland spelarna egentligen verkade tro på sin tränare. Lite som vi hade med Hamrén kanske...
Mjo. Nu blir det väldigt betydelsefullt vilken tränare förbundet väljer, måste ju vara någon som har spelarna bakom sig.
Citera
2017-11-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Klass!
...
Ha ha inte fullt så flott som det kanske först verkar. Själv drack jag 70 cl Ichnusa som kostar 2 euro st. Och alla var relativt städade, inte minst eftersom det var en måndag. Så det var mer en symboliskt gest än en stor ekonomisk uppoffring.

Följer upp lite på snillets resonemang, att många var pessimister redan innan första matchen mot Sverige. Och nu i måndags kom några av de högsta ropen då Ventura fick en tillsägelse av domaren. De hoppades att han skulle bli förvisad till läktaren..,

Kan också konstatera att min son envisades att ha på sig en svensk landslagströja under tisdagens skoldag. Gick hur bra som helst även om det blev en del diskussioner. Men samtliga slutade med att de gratulerade Sverige till VM.
Citera
2017-11-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Jag saknar Giovinco. Även om Insigne i form borde bota den saknaden. Men han kan skapa en situation och avgöra en match.
Giovinco gör 22:e oktober det avgörande målet inför ca 72.000 åskådare och tar Toronto vidare till semifinal även detta år:

https://www.youtube.com/watch?v=02gtV20091Y
Citera
2017-11-15, 21:29
Medlem
Gjorde en snabbkoll, och jag har tydligen skrivit 21 inlägg som nämnar tidskriften Calcio2000. Och jag kan se på ett inlägg från 2012 att den då kostade 3,90 euro, och det gör den även idag. Vill knyta ihop stora profiler i Serie A med Schweiz.

Senaste numret av Calcio2000 ägnade åtta sidor åt Ledesma, som ju var en stor hjälte i Lazio och faktiskt spelade en match i gli Azzurri 2010. Oavsett spelar han numera för Lugano, och då inte bara i schweiziska Super League utan även i EL, där de dock troligen inte tar sig vidare från gruppspelet.
Citera
2017-11-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Kollade din länk och fann det här klippet när Calgiari slår Roma med 5-1 2010 https://www.youtube.com/watch?v=nSI0FjMnWog

Vilket skönt lag med Aquafresca och Matri på topp, blir inte mycket mer klassiskt italienskt. Det är två spelare som jag tycker ha fått lite märkliga eftermälen. Aquafresca blev en kultspelare mest genom sitt namn, medan Matri knappt blev en kultspelare. Trots att Matri presterade på toppnivå i ca 5 säsonger och var riktigt giftig under ett par scudettosäsonger i Juventus.
Som jag tidigare beskrivit så förstördes den gode Acquafrescas karriär då han satt av sitt kontrakt i Bologna (även om han periodvis var utlånad).

Men jag nämner honom nu för att han under våren 2017 sammanstrålade med Ledesma i Ternana i Serie B. Båda kom till Ternana under andra halvan av säsongen och Ledesma tog rollen som kapten. Ternana låg näst sist i tabellen men tog på de sista 13 matcherna 26 poäng och klarade la Salvezza.

Poängen är att den gode Acquafresca också spelar i Super League i Schweiz, i Sion:
https://www.youtube.com/watch?v=VzH-8jB7q4E
Citera
2017-11-15, 22:21
Medlem
Kan ha fel, men tror att de bäst betalda italienska fotbollsspelarna är Pellè, Giovinco och Donnarumma? Fritt ur minner, kan absolut ha fel, kanske Bonuccci platsar?
Senast redigerad av Brille68 2017-11-15 kl. 22:29.
Citera
2017-11-15, 23:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Kan ha fel, men tror att de bäst betalda italienska fotbollsspelarna är Pellè, Giovinco och Donnarumma? Fritt ur minner, kan absolut ha fel, kanske Bonuccci platsar?

Bonucci har 8M euro innan skatt.
Citera
2017-11-15, 23:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Schweizare är ett något märkligt släkte. Jag har samma erfarenhet som du. Lågmälda och artiga på ett avslappnat vis, som dock förväntar sig att du också kan hålla stilen. Dock jävligt hierarkiska när det gäller organisation.

Intressant är att kolla på offentliga toaletter, eftersom de ofta avslöjar mycket om folkets kynne. Och det är slående hur rena och välorganiserade de är i Schweiz, medan det räcker med några km in i Italien för att se den påtagliga försämringen. Naturligtvis är det oftast gratis i Italien medan det kostar i Schweiz.

Visst är det en stor skillnad. Frankrike har en bättre standard också skulle jag säga, i alla fall så länge den ligger nära gränsen Tyskland/Schweiz.

I Italien, till väg till Bibione, fick vi pissa i ett hål i marken...
Citera
2017-11-15, 23:17
Medlem
Citat:
Visst är det en stor skillnad. Frankrike har en bättre standard också skulle jag säga, i alla fall så länge den ligger nära gränsen Tyskland/Schweiz.

I Italien, till väg till Bibione, fick vi pissa i ett hål i marken...
Ha ha jag skulle vilja placera Frankrike under Tyskland men över Italien när det gäller offentliga toaletter. Men alla under Schweitz...

Samtidigt så när du är på autostradan och betalar tull, så är kvaliteten betydligt över Sverige. Allt är relativt .
Citera
2017-11-15, 23:23
Medlem
Citat:
Bonucci har 8M euro innan skatt.
Så det innebär att en av de fyra bäst betalda italienska spelarna platsar i Italien. Två av fyra är med i truppen...

Och nej jag vill fan inte ha med Pelle.

Och jag skiter i att Zaza är bättre än Messi och Ronaldo (om han nu är det), han platsar inte i gli Azzurri.

Giovinco däremot!
Senast redigerad av Brille68 2017-11-15 kl. 23:25.
Citera
2017-11-16, 11:19
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ha ha inte fullt så flott som det kanske först verkar. Själv drack jag 70 cl Ichnusa som kostar 2 euro st. Och alla var relativt städade, inte minst eftersom det var en måndag. Så det var mer en symboliskt gest än en stor ekonomisk uppoffring.

Följer upp lite på snillets resonemang, att många var pessimister redan innan första matchen mot Sverige. Och nu i måndags kom några av de högsta ropen då Ventura fick en tillsägelse av domaren. De hoppades att han skulle bli förvisad till läktaren..,

Kan också konstatera att min son envisades att ha på sig en svensk landslagströja under tisdagens skoldag. Gick hur bra som helst även om det blev en del diskussioner. Men samtliga slutade med att de gratulerade Sverige till VM.

Såg att Ventura nu är sparkad. Alltid något.

Ah, så du bor permanent på ön och pojken går i skola i bergsbyn? Fan vad härligt. Bra avis.
Citera
2017-11-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo. Nu blir det väldigt betydelsefullt vilken tränare förbundet väljer, måste ju vara någon som har spelarna bakom sig.
Ancelotti skulle vara fint. Erfarenhet, skicklighet och respekt, samt en tyngd som kan tvinga fram nödvändiga förändringar.

*

Imorgon, lördag, spelas två matcher i Serie A. 18:00 Romderbyt, och 20:45 Napoli mot Milan. Herregud vad Serie A lever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in