2017-10-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Okej, så nu är de fascister istället? Du kanske skulle ta och lugna ner dig med färgkladdandet innan du förstår vad du pysslar med?

Jag tror att den stora anledningen till att svart och brunt kommer upp är just p.g.a. de artiklar på Ledarsidorna som kritiska till den förda migrationspolitiken och de konkreta exempel på fullständigt vansinne som uppkommer i dess kölvatten. Ett skäl som talar för det är ju att till och med en sosse kan vara dödsnazist nu för tiden, så länge denne inte nickar och bockar inför det nya frälset.

Och ja, jag är starkt kritisk till förd migrationspolitik och den skit den för med sig till det här landet. Så har vi det ur vägen direkt.

Vad är det där "nya frälset" folk snackar om ute på högerkanten? Frågar uppriktigt, är det nyfrälsta ni menar?

Nä alltså sammantaget så är Ledarsidorna något annat och betydligt sunkigare än "migrationskritik". Det är skillnad på hur man skriver om problem, det här är liksom smygrassarna i gamla MUF och skattebetalarnas förening som sitter och domedagspredikar.
Men Heberlein och hennes make är mer bruna då, i mycket av det dem skriver, än den här Westerholm. De plockar ju upp vit makt-språk. Verkligen kul höhö.
Det där har diskuterats i tråden tidigare och jag tänker inte slösa mer utrymme och tid på att snacka om Ledarsidorna i tråden om Heberlein. Går inte in på den längre, har f.ö lovat min sambo att skita i Heberlein (blir bokstavligen spyfärdig och får ont i huvudet av hennes fingerfärdiga manipulationer).
Citera
2017-10-23, 00:17
Medlem
"Ann Heberlein anmälde #jagärhär till Facebook som ett motdrag, mycket bra gjort."

Undrar hur det gått med det?

https://uvell.se/2017/10/20/trollandet-och-jagarhar/
Citera
2017-11-12, 20:41
Medlem
Schweinmunds avatar
Jag läste Ann Heberleins facebooksida idag. Hon skrev om en upplevelse om en gudstjänst som tycks vara ganska tillspetsad.

Det tycks som att många av hennes interagerande FB-vänner tillhör kretsen uteslutna SD-representanter i Stockholms stadshus.
Citera
2017-11-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...ost-forsvunnen

I dag släpps hennes senaste bok, ”Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva”.

man skriver en bok för att få loss pengar. boken handlar om hur manska hata män. Hon bli doktor för alla bottenskrap som inte har talanger går det spåret och får ett doktorat i något flumämne. sedan kommer hon på att vara kommunist och pk är något som inte ger så mycket pengar så hon sadlar om och hoppas att Moderaterna ska ta emot henne för som politiker kommer man snabbt upp i lön. ska man undvika avskum och inavlade med alldeles för höga tankar om sig själva så ska man undvika ludret Ann Heberlein. Hon skrev böcker om hur hon hatade män och att hennes man var orsak till att hon var mentalt störd. Hon kanske hade de anlagen innan och det kanske fanns en anledning till att han hakade av henne. det enklaste av sopor är att alltid skylla på andra. Man ska undvika sådana människor, speciellt om de sadlar om för att kunna sätta sitt egenintresse först.
Citera
2017-11-13, 19:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Jag läste Ann Heberleins facebooksida idag. Hon skrev om en upplevelse om en gudstjänst som tycks vara ganska tillspetsad.

Heberlein beskrev en surrealistisk upplevelse: En äldre dam insjuknar under högmässan i Hedvig Eleonora, tillkallade ambulanssjukvårdare bär ut henne på bår - UTAN att gudstjänsten (temporärt) avbryts.

Menar du att redogörelsen är osann? Var du själv där?
Citera
2017-11-13, 22:41
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Heberlein beskrev en surrealistisk upplevelse: En äldre dam insjuknar under högmässan i Hedvig Eleonora, tillkallade ambulanssjukvårdare bär ut henne på bår - UTAN att gudstjänsten (temporärt) avbryts.

Hm. Jag var inte där men storyn känns extremt vinklad. Alltså Heberleins poäng är att Svenska Kyrkan skiter i svenska gamlingar och bara bryr sig om flyktingar. Svenska Kyrkan bryr sig inte ens om ifall svenska gamlingar blir sjuka och dör. Det är Heberleins budskap. Ett propagandistiskt fulknep, tycker jag att det känns som.
Citera
2017-11-14, 13:32
Medlem
TordErixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Källa på det.

Som Sillynamnam vill jag inte bränna folk men det handlar delvis om direkt drabbade.
Citera
2017-11-14, 14:11
Medlem
TordErixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Kusligt är det i allafall.
Nån mer än jag som får kalla kårar av att hon dricker champagne och att Gud är en ensamstående trebarnsmamma?

http://www.expressen.se/kvp/noje/ann-heberlein-om-avblasta-brollopet/'

Jag köper faktiskt det där med att hon ska ha jagat folk med bil och försökt tända eld på dem för att hon känns värre sjuk än bipolär. Men i så fall är hon en bokstavligen farlig galning och då måste media gräva fram det. Då kan hon inte bli politiker.

Tror inte på bipolär-diagnosen hon själv pratar om. Hon har aldrig framstått som vare sig manisk eller depressiv. Hon känns med Borderline eller malign narcissist, det är såna som blir galna och jagar folk med kniv/bilar eller hotar tända på dem med tändvätska.
Men det låter ju bättre med bipolaritet, mer tyck-synd-om. Att förvandlas till djävulen själv för att
nån går emot en eller vill göra slut är ju bara jävligt otäckt. Samt kriminellt.
Citera
2017-11-14, 15:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Citat:

Hm. Jag var inte där men storyn känns extremt vinklad. Alltså Heberleins poäng är att Svenska Kyrkan skiter i svenska gamlingar och bara bryr sig om flyktingar. Svenska Kyrkan bryr sig inte ens om ifall svenska gamlingar blir sjuka och dör. Det är Heberleins budskap. Ett propagandistiskt fulknep, tycker jag att det känns som.

Ja, det är hennes poäng. Man kan instämma i hennes poäng/tolkning - eller man kan förkasta den.

Men, som någon skrev i en kommentar: Den enda gång, som en verksamhet inte avbryts när någon insjuknar och segnar ner, är vid fronten i ett krig.

En föreläsning liksom en konsert avbryts (temporärt) och självfallet bör en gudstjänst också avbrytas (temporärt) om sjukvårdare blir tillkallade och kommer halvspringande för att bära ut någon i publiken/församlingen på bår.

Därför undrade jag, om Schweinmund med "tillspetsat" menade, att de faktiska omständigheterna inte var korrekt återgivna.
Citera
2017-11-14, 15:48
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ja, det är hennes poäng. Man kan instämma i hennes poäng/tolkning - eller man kan förkasta den.

Men, som någon skrev i en kommentar: Den enda gång, som en verksamhet inte avbryts när någon insjuknar och segnar ner, är vid fronten i ett krig.

En föreläsning liksom en konsert avbryts (temporärt) och självfallet bör en gudstjänst också avbrytas (temporärt) om sjukvårdare blir tillkallade och kommer halvspringande för att bära ut någon i publiken/församlingen på bår.

Därför undrade jag, om Schweinmund med "tillspetsat" menade, att de faktiska omständigheterna inte var korrekt återgivna.

De faktiska omständigheterna är rätt svårt att säga mycket om för den som inte var där. Visst, det kan ha varit en okänslig skitpräst som inte ens sa ett ord om den gamla som segnade ner. Jag gillar inte kyrkan och har ganska svårt för religiösa människor som slår väldigt mycket på trumman med att de är religiösa. Inte minst svårt för AH själv.
Det går att säga en del om hur hon använder händelsen. Tror du att Heberlein bryr sig om den gamla? Skulle hon avbryta något själv, om hon inte hade något att vinna på det?
"som någon skrev i en kommentar: Den enda gång, som en verksamhet inte avbryts när någon insjuknar och segnar ner, är vid fronten i ett krig" ja det är just den sortens retorik som hela den anekdotiska bevisföringen ingår i. Kyrkan offrar de gamla i sitt krig för flyktingarna, mot den svenska befolkningen.
(Lite OT anekdotisk bevisföring: jag har varit med om lektioner i plugget som inte avbröts för att någon blev sjuk, även en så kallad friluftsdag, så det är nog inte bara i krig sakerna rullar på som vanligt. Men men - har de övervakningskameror i kyrkorna? I så fall kan man kanske beställa ut filmen. Ett annat faktum är väl att det nästan bara är gamla om går i kyrkan så det kan ju vara vardagsmat att någon tuppar av. )
Citera
2017-11-14, 16:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
De faktiska omständigheterna är rätt svårt att säga mycket om för den som inte var där. Visst, det kan ha varit en okänslig skitpräst som inte ens sa ett ord om den gamla som segnade ner. Jag gillar inte kyrkan och har ganska svårt för religiösa människor som slår väldigt mycket på trumman med att de är religiösa. Inte minst svårt för AH själv.
Det går att säga en del om hur hon använder händelsen. Tror du att Heberlein bryr sig om den gamla? Skulle hon avbryta något själv, om hon inte hade något att vinna på det?
"som någon skrev i en kommentar: Den enda gång, som en verksamhet inte avbryts när någon insjuknar och segnar ner, är vid fronten i ett krig" ja det är just den sortens retorik som hela den anekdotiska bevisföringen ingår i. Kyrkan offrar de gamla i sitt krig för flyktingarna, mot den svenska befolkningen.
(Lite OT anekdotisk bevisföring: jag har varit med om lektioner i plugget som inte avbröts för att någon blev sjuk, även en så kallad friluftsdag, så det är nog inte bara i krig sakerna rullar på som vanligt. Men men - har de övervakningskameror i kyrkorna? I så fall kan man kanske beställa ut filmen. Ett annat faktum är väl att det nästan bara är gamla om går i kyrkan så det kan ju vara vardagsmat att någon tuppar av. )

Jag undrade som sagt, om Schweinmund varit där och med "tillspetsat" menade, att de faktiska omständigheterna inte var korrekt återgivna.

Hävdar du verkligen, att du varit med om lektioner i plugget, där någon elev segnat ned och burits ut på bår (!) av tillkallad ambulanspersonal, *samtidigt* som läraren helt ignorerade vad som pågick?
Citera
2017-11-14, 16:35
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Jag undrade som sagt, om Schweinmund varit där och med "tillspetsat" menade, att de faktiska omständigheterna inte var korrekt återgivna.

Hävdar du verkligen, att du varit med om lektioner i plugget, där någon elev segnat ned och burits ut på bår (!) av tillkallad ambulanspersonal, *samtidigt* som läraren helt ignorerade vad som pågick?

Nej, det har jag ju inte - alltså inte att läraren ignorerade totalt och inte att någon blev utburen på bår.
Jag menade att lektionen fortsatte efter att en elev svimmat (och vaknat och fått gå till syster).
Klart att det inte är samma grej riktigt.
Det skulle vara intressant att höra vittnesmål från andra som var med vid samma tillfälle. Jag gillar alltså inte kyrkan, inte präster och inte folk som gör en grej av att vara religiösa, har inga problem med att föreställa mig att prästen var ett riktigt svin. Men gillar inte heller hur Heberlein utnyttjar anekdoter i sitt eget lilla krig för en plats i Riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in