2017-10-18, 21:35
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag går inte in på Ledarsidorna, tycker den är för brun, men idag skriver hon (enligt rubriken i alla fall) om att man måste kunna diskutera religiösa ideologier. Den som har lust kan ju kolla om hon skriver om judendomen också.

Reagerade mest på att hon sa att arbetarklassen inte har några drömmar. I intervjun alltså. Men alla kanske inte drömmer om att doktorera.

Nej, det gör hon inte. Det är så att säga elefanten i rummet i den artikeln. Eller en av en hel hord elefanter...
Citera
2017-10-18, 21:38
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Jag går inte in på Ledarsidorna, tycker den är för brun, men idag skriver hon (enligt rubriken i alla fall) om att man måste kunna diskutera religiösa ideologier. Den som har lust kan ju kolla om hon skriver om judendomen också.

Reagerade mest på att hon sa att arbetarklassen inte har några drömmar. I intervjun alltså. Men alla kanske inte drömmer om att doktorera.

På vilket sätt tycker du att Ledarsidorna jobbar på nazistiskt vis? För det är väl det du menar när du tycker den är för brun? Du får gärna ge konkreta exempel.
Citera
2017-10-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
På vilket sätt tycker du att Ledarsidorna jobbar på nazistiskt vis? För det är väl det du menar när du tycker den är för brun? Du får gärna ge konkreta exempel.

Undrar också, brukar läsa den från och till. Ofta välskrivna artiklar där.
Citera
2017-10-19, 00:17
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:

Nej tack! Vill inte höra Heberlein sätta tänderna i judendomen dessutom. Hon biter tills benen knakar.

Ledarsidorna är inte nazistiska, inte det jag sett ifallafall.
Heberlein och van der Heeg är högerextrema.
Den där Westerholm får jag inget grepp om riktigt.
Citera
2017-10-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

OK säg mörkblå då. Eller blåsvart. Nazister menar jag inte, eftersom dem "kritiserar" islam och inte judendomen. Men jag gillar inte den sortens politisk agitation helt enkelt. Sverige har redan gått under och det är invandringens fel osv. Alla äkta kristna flyr kyrkan för att den är för snäll mot flyktingar. OSV. Men jag läser det som sagt inte längre.
Jag vet inte vilka "regler" som gäller för politiker, om Ann kan hålla på som hon gjort om hon blir politiker. Bara som ett exempel, kräva ärkebiskopens avgång.
En lös kanon.
Citera
2017-10-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja, fast det där är ju ett jävla skämt i sammanhanget... Jag följde det där, fan att man ska vara så intresserad av nätbråk.
Ann Heberlein uppviglar ofta till hat. Det kan handla om att hon kräver ärkebiskopens avgång eller pekar ut en religion i hätska ordalag eller kallar kvinnor för det ena eller det andra. Man kanske kan tycka att det är uppfriskande med hårda tag i debatten, okay. Kanske det, kanske inte. De som håller med Heberlein tycker säkert att det är bra att hon tar i med knölpåken mot dem de inte gillar. Och sen hur mycket mediautrymme Heberlein än får, så beskrivs saklig kritik mot henne som grova påhopp.
Tycker iofs att #jagärhär är ett rätt töntig grupp, men om man tror att det gäng Mina Dennert fått på sig inte är värre eller mer hatiska än Maria och Peter Robsbahm...
Politik för vuxna människor handlar om att någon slår en annan i huvudet med en plasthink i sandlådan och när fröken kommer skyller hon på någon annan som får skulden. Den som slår hårdast och ljuger mest vinner.

Bra uttryckt. Frågan är hur det kan vara möjligt att en personlighetsstörning som den hon uppenbarligen har kan skapa så mycket makt. Jämför Trump, Alexander Bard m fl. Varför är vi inte bättre rustade mot grandiosa råa människor utan självinsikt?
Citera
2017-10-21, 21:17
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenKaninen
Bra uttryckt. Frågan är hur det kan vara möjligt att en personlighetsstörning som den hon uppenbarligen har kan skapa så mycket makt. Jämför Trump, Alexander Bard m fl. Varför är vi inte bättre rustade mot grandiosa råa människor utan självinsikt?

Önskar att jag visste det.
Här är har vi en (blivande) politiker som ställer sig på Gangrape Swedens sida mot Jagärhär. Som inte drar sig för att ljuga. Och moderaterna tar inte avstånd från henne.
Citera
2017-10-22, 08:01
Medlem
Citat:
Önskar att jag visste det.
Här är har vi en (blivande) politiker som ställer sig på Gangrape Swedens sida mot Jagärhär. Som inte drar sig för att ljuga. Och moderaterna tar inte avstånd från henne.

Man behöver iofs inte välja sida, men jagärhär har utvecklats till något riktigt obehagligt. Minna Dennerts verk - som säkert skapades med de bästa intentioner - har blivit ett ondskefullt monster.

jagärhär näthatar, förföljer och massanmäler. Heberlein gjorde helt rätt som reagerade kraftfullt på det!
Citera
2017-10-22, 10:33
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Man behöver iofs inte välja sida, men jagärhär har utvecklats till något riktigt obehagligt. Minna Dennerts verk - som säkert skapades med de bästa intentioner - har blivit ett ondskefullt monster.

jagärhär näthatar, förföljer och massanmäler. Heberlein gjorde helt rätt som reagerade kraftfullt på det!

Nej, det gjorde hon inte. jagärhär är inget ondskefullt monster. Jo i det här sammanhanget måste du faktiskt välja sida, det funkar inte med kålsuparteorier.

Det är som när Heberlein skaffade sig en mycket bokstavligen nazistisk och fascistisk svans som hetsade mot vistårinteut. HON HADE INGET EMOT SVANSEN. Av taktiska skäl satte hon upp en liten brasklapp på facebook sen att hon inte tillåter något ismigt (typ rasism, antisemism osv). Men det var ren opportunism, hon vet väl att hon riskerar uteslutning ur M. Det var INTE ärligt menat.

Kan inte alla lite mer förnuftiga, sansade människor se vad hon pysslar med? Varför går folk på hennes snack?
Det är inte konstigt att hon råkar skriva eller säga nåt som alla kan hålla med om ibland eftersom hon härmas, hon har en eller flera personlighetsstörningar som gör att hon kan samla på sig åsikter och uttryck och fraser och sen strö dem omkring sig när det passar för tillfället. Så säger eller skriver folk "oj det där var ju ok, jag blev riktigt förvånad över att hon låter så sansad", och sen är det någon empatisk naiv person som inte fattar att hon rafsat ihop det från olika håll på nätet, olika böcker hon läst, om tre sekunder säger hon något som inte går ihop med det alls.
Eller så säger hon "vad var det jag sa!" om något hon faktiskt inte sagt, hon har påstått något helt annat och i ett annat tonfall, men vill framställa sig som sanningssägare före sin tid.
Men det är lögn. Det är helt sanslöst att moderaterna har accepterat henne. Plötsligt skriver hon att det är bra med nyanser. Sen attackerar hon utan självdistans och utan proportioner.
Senast redigerad av sillynamnam 2017-10-22 kl. 10:36.
Citera
2017-10-22, 10:46
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Nej, det gjorde hon inte. jagärhär är inget ondskefullt monster. Jo i det här sammanhanget måste du faktiskt välja sida, det funkar inte med kålsuparteorier.

Det är som när Heberlein skaffade sig en mycket bokstavligen nazistisk och fascistisk svans som hetsade mot vistårinteut. HON HADE INGET EMOT SVANSEN. Av taktiska skäl satte hon upp en liten brasklapp på facebook sen att hon inte tillåter något ismigt (typ rasism, antisemism osv). Men det var ren opportunism, hon vet väl att hon riskerar uteslutning ur M. Det var INTE ärligt menat.

Kan inte alla lite mer förnuftiga, sansade människor se vad hon pysslar med? Varför går folk på hennes snack?
Det är inte konstigt att hon råkar skriva eller säga nåt som alla kan hålla med om ibland eftersom hon härmas, hon har en eller flera personlighetsstörningar som gör att hon kan samla på sig åsikter och uttryck och fraser och sen strö dem omkring sig när det passar för tillfället. Så säger eller skriver folk "oj det där var ju ok, jag blev riktigt förvånad över att hon låter så sansad", och sen är det någon empatisk naiv person som inte fattar att hon rafsat ihop det från olika håll på nätet, olika böcker hon läst, om tre sekunder säger hon något som inte går ihop med det alls.
Eller så säger hon "vad var det jag sa!" om något hon faktiskt inte sagt, hon har påstått något helt annat och i ett annat tonfall, men vill framställa sig som sanningssägare före sin tid.
Men det är lögn. Det är helt sanslöst att moderaterna har accepterat henne. Plötsligt skriver hon att det är bra med nyanser. Sen attackerar hon utan självdistans och utan proportioner.

Heberlein var väl med själv i jagärhär fram till bara för några dagar sen...

Sen bussade hon sin svans på Mina Dennert, kände sig trampad på tårna i hennes tråd (nja... såg det som sagt, det var nada), sen beskrev hon paret Robsbahm som hatare och förföljare (mer av politiska skäl tror jag än för att de hade angripit henne).
Citera
2017-10-22, 20:10
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenKaninen

Den som vill ha makt tillräckligt mycket, skaffar sig makt. Personlighetsstörningar kan snarast vara en hjälp på vägen. De drag du beskriver väcker ofta beundran och uppfattas som styrka och integritet.
Grandiosa och fräcka personer tillskansar sig makt oavsett om de blir genomskådade eller inte och hur många gånger de än blir genomskådade.
För Heberleins del tror jag att hennes "styrka" väcker särskild beundran eftersom hon är kvinna.
Heberlein hamnade som sagt var inte på valbar plats på listan efter provvalet, men siktar på en personvalskampanj. Vi som känner igen sorten är lätt oroade. Under vissa omständigheter kan sådana karaktärer ställa till med extremt mycket elände. Brasklapparna hon viftar med är värda noll och intet. Men det finns inget annat att göra än att hoppas på det bästa.
Citera
2017-10-22, 20:24
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
OK säg mörkblå då. Eller blåsvart. Nazister menar jag inte, eftersom dem "kritiserar" islam och inte judendomen. Men jag gillar inte den sortens politisk agitation helt enkelt. Sverige har redan gått under och det är invandringens fel osv. Alla äkta kristna flyr kyrkan för att den är för snäll mot flyktingar. OSV. Men jag läser det som sagt inte längre.
Jag vet inte vilka "regler" som gäller för politiker, om Ann kan hålla på som hon gjort om hon blir politiker. Bara som ett exempel, kräva ärkebiskopens avgång.
En lös kanon.

Okej, så nu är de fascister istället? Du kanske skulle ta och lugna ner dig med färgkladdandet innan du förstår vad du pysslar med?

Jag tror att den stora anledningen till att svart och brunt kommer upp är just p.g.a. de artiklar på Ledarsidorna som kritiska till den förda migrationspolitiken och de konkreta exempel på fullständigt vansinne som uppkommer i dess kölvatten. Ett skäl som talar för det är ju att till och med en sosse kan vara dödsnazist nu för tiden, så länge denne inte nickar och bockar inför det nya frälset.

Och ja, jag är starkt kritisk till förd migrationspolitik och den skit den för med sig till det här landet. Så har vi det ur vägen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in