2017-11-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
En större andel tjejer är utbildade på universitet och högskolor idag, kanske är de mer kräsna med att välja en partner som matchar utbildnings-och intelligensnivån hos dem själva? Vilket kanske gör att fler killar har svårt att matcha tjejernas krav?

Släpp ölen, kliv upp ur soffan, stäng av reprisavsnittet på förra veckans fotbollsmatch, masa dig iväg till gymmet och skriv in dig på en högskolekurs i nåt ämne som intresserar dig så har du kommit en bra bit på vägen. ;-)

Vi kan inte ha ett samhälle där alla är ingenjörer och forskare, det säger väl sig självt.
Citera
2017-11-13, 02:59
Medlem
Halvarkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Hur resonerar du när du tänker att efterfrågan SÄNKS när tillgången blir mindre?
Vi diskutera invandring och fittans värde chilla, menade mer att just den marknaden blir mindre värd tror jag. Inte hundra var lite påverkad
Citera
2017-11-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvarkatt
Vi diskutera invandring och fittans värde chilla, menade mer att just den marknaden blir mindre värd tror jag. Inte hundra var lite påverkad

Jag har ingen aning om vad detta betyder, vad du försöker säga.
Citera
2017-11-13, 10:46
Medlem
Det finns ett par problem bakom detta. För det första så har kvinnor en ganska lång kravlista för hur deras idealpartner ska se ut. Denna lista i dagens samhälle är verkligen inte lätt att uppfylla för många och säkert är nog många närmare 35 - 40 år innan man uppfyller det rent materialistiska, vilket innebär att många kanske inte längre har utseendet och det fysiska kvar längre på topp. Att ex. bara få en lägenhet idag är ju inte alls lätt och vilken kvinna är sådär jätteintresserad av en 30-35 åring som bor hos mamma? Sedan ska man ha bra jobb, bil, pengar, inte vara snål, snygg, vältränad osv. Alla kvinnor är ju ute efter en drömpartner och har höga krav, vilket gör att de killar som verkligen håller måtten är betydligt färre. Män är ju players om man kan, vilket innebär att man inte säger riktigt sanning rakt ut om man strular runt bland massa kvinnor. Sedan är ju dessa i sin tur ganska naiva och tror att den där killen ska stanna just hos dem. Det kan också förklara varför det är så mycket mer könssjukdomar idag, med färre tuppar som sprätter runt desto mer i hönshuset.
Citera
2017-11-13, 15:19
Bannlyst
Följande kvinna är 23 år gammal, 7-8/10 på utseendeskalan. Detta är hennes presentation:

Citat:
Jag har vart singel alldeles för länge nu, och det är verkligen inget för mig. Jag saknar att ha någon att somna brevid och vakna upp brevid. Någon att passa upp på och verkligen visa hur mycket jag uppskattar den personen.. Då jag har så mycket kärlek att ge. Låter kanske lite smörigt, men det är så det ligger till. Så tanken med hela detta, är att jag vill hitta någon att dela min vardag med.

Jag bestämmer att skriva till henne med två av mina fakeprofiler, fakeprofilerna är med män 23-30 som kanske är 1 poäng över average, den ena är civilingenjör och den andra jobbar på bank. De har båda en lång presentation där de pratar om sina hobbys, att de gillar djur etc.

Kille ett: "Hej där! Såg att du också varit singel alldeles för länge, då är vi två! Berätta gärna lite om dig själv "

Kille två: "Hallå! Tyckte du såg intressant ut, fin var du med! Vad sägs om en fika för att klura ut om vi kanske skulle passa med varandra? "

Hon läser båda, inget svar.

Jag går in med min egna profil. Min profilbild består av en ansiktsbild rakt framifrån i relativt bra ljus där man ser välmarkerade drag, även min överkropp och armar kommer med som är väldigt muskulösa och tatuerade. I min presentation har jag skrivit: "Besatt i träning och sex, diggar Daryl i the walking dead."

Jag: "Långa nätter med handklovar och smisk? tell me"

Hon: "haha, låter intressant "

Jag: "bara intressant? du var mig en tråkig en, BYE "

Hon: "förlåt då! det låter sexigt! "

Jag: "det var bättre, äntligen kommer vi någonstans i vårat tråkiga gråa förhållande"

Hon: "jaa det är ju bra! så slipper vi göra slut??"

Jag: "haha, kommer dumpa dig ändå när jag blir less på dig "

Hon: "hahaha taskig!"

Jag: "bara i sängen"

Hon: "mmhm, är du djävulen?"

Jag: "Ja, behöver du bestraffas av honom?"

Detta var inatt, hon har ännu inte läst det senaste, men jag är rätt säker på att det kommer bli ligga av.

Nåja, som sagt, vad tjejerna skriver på sina profiler betyder absolut ingenting, de finaste av mest oskyldiga tjejerna är rena sexmonster när de finner någon som triggar igång dom. Ni som har problem på HP osv vill jag ska veta detta, dessa tjejer som dissar er till höger och vänster hur "snäll" ni än försöker framstå, ja, dessa tjejer sitter och skriver sexuella knullmeddelanden till andra användare som får igång deras djuriska del av hjärnan.

Alltså, utgå alltid från att vad dom säger sig vilja ha är rena lögner.
Citera
2017-11-13, 15:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Följande kvinna är 23 år gammal, 7-8/10 på utseendeskalan. Detta är hennes presentation:

Jag bestämmer att skriva till henne med två av mina fakeprofiler, fakeprofilerna är med män 23-30 som kanske är 1 poäng över average, den ena är civilingenjör och den andra jobbar på bank. De har båda en lång presentation där de pratar om sina hobbys, att de gillar djur etc.

Kille ett: "Hej där! Såg att du också varit singel alldeles för länge, då är vi två! Berätta gärna lite om dig själv "

Kille två: "Hallå! Tyckte du såg intressant ut, fin var du med! Vad sägs om en fika för att klura ut om vi kanske skulle passa med varandra? "

Hon läser båda, inget svar.

Jag går in med min egna profil. Min profilbild består av en ansiktsbild rakt framifrån i relativt bra ljus där man ser välmarkerade drag, även min överkropp och armar kommer med som är väldigt muskulösa och tatuerade. I min presentation har jag skrivit: "Besatt i träning och sex, diggar Daryl i the walking dead."

Jag: "Långa nätter med handklovar och smisk? tell me"

Hon: "haha, låter intressant "

Jag: "bara intressant? du var mig en tråkig en, BYE "

Hon: "förlåt då! det låter sexigt! "

Jag: "det var bättre, äntligen kommer vi någonstans i vårat tråkiga gråa förhållande"

Hon: "jaa det är ju bra! så slipper vi göra slut??"

Jag: "haha, kommer dumpa dig ändå när jag blir less på dig "

Hon: "hahaha taskig!"

Jag: "bara i sängen"

Hon: "mmhm, är du djävulen?"

Jag: "Ja, behöver du bestraffas av honom?"

Detta var inatt, hon har ännu inte läst det senaste, men jag är rätt säker på att det kommer bli ligga av.

Nåja, som sagt, vad tjejerna skriver på sina profiler betyder absolut ingenting, de finaste av mest oskyldiga tjejerna är rena sexmonster när de finner någon som triggar igång dom. Ni som har problem på HP osv vill jag ska veta detta, dessa tjejer som dissar er till höger och vänster hur "snäll" ni än försöker framstå, ja, dessa tjejer sitter och skriver sexuella knullmeddelanden till andra användare som får igång deras djuriska del av hjärnan.

Alltså, utgå alltid från att vad dom säger sig vilja ha är rena lögner.

Kille 1 och 2 får inte svar eftersom deras meddelanden är tråkiga och intetsägande.
"Berätta gärna lite om dig själv" - vem skriver så utan att först ha berättat om sig själv? Jo, den som förväxlat flört med anställningsintervju.
Som dig själv flörtar du med henne. Är sexuell.
Vad är det för fel med att en ung tjej är intresserad av sex? Sex är grundbulten i ett förhållande och många förhållanden inleds av ömsesidig attraktion.
Citera
2017-11-13, 16:17
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kille 1 och 2 får inte svar eftersom deras meddelanden är tråkiga och intetsägande.
"Berätta gärna lite om dig själv" - vem skriver så utan att först ha berättat om sig själv? Jo, den som förväxlat flört med anställningsintervju.
Vad är det för fel med att en ung tjej är intresserad av sex? Sex är grundbulten i ett förhållande och många förhållanden inleds av ömsesidig attraktion.

Säger inte emot det du skriver, fast då måste ju tjejer samtidigt upphöra att uttrycka missnöje över följande saker:
* Att killar bara är intresserade av sex
* Att killar inte intresserar sig för dem som person
* Att det är svårt att hitta killar som är "vettiga"
* Och så vidare...

Man kan inte jämt aktivt välja bort de som visar intresse i en som person och sedan välja någon som larvar sig sexuellt i konversationerna istället. För att sedan gnälla på att killar bara tänker på sex, bara skriver sexuella saker och inte är förhållandematerial.

Dessutom är det ju datingsidor vi pratar om nu, om man inte ska vara en seriös man på såna sidor, var ska man vara det då?
Citera
2017-11-13, 16:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Säger inte emot det du skriver, fast då måste ju tjejer samtidigt upphöra att uttrycka missnöje över följande saker:
* Och så vidare...

Man kan inte jämt aktivt välja bort de som visar intresse i en som person och sedan välja någon som larvar sig sexuellt i konversationerna istället. För att sedan gnälla på att killar bara tänker på sex, bara skriver sexuella saker och inte är förhållandematerial.
Har vi inte avskaffat arvssynden? Som enskild människa kan man inte vara ansvarig för ett helt köns handlingar.
Det gäller naturligtvis både tjejer och killar.

Citat:
Dessutom är det ju datingsidor vi pratar om nu, om man inte ska vara en seriös man på såna sidor, var ska man vara det då?
Vad menas med att vara "seriös"?

Citat:
allvarlig, obenägen att skämta och bete sig uppsluppet; som alltid beter sig strikt och korrekt
allvarlig, som inte skämtar utan menar vad hon säger
professionell, som man kan lita på, och som inte antas utföra omoraliskt handlande och bedrägeri
https://sv.m.wiktionary.org/wiki/seri%C3%B6s

Så nej, de som beter sig seriöst på dejtingsiter får sällan napp. Dejting är inte det samma som att söka jobb.
Dejting handlar om känslor. Väcka attraktion.
Det här forumet har flera trådar om hur killar misslyckas med dejtandet just för att de beter sig som handlade det om jobbintervjuer.
Citera
2017-11-14, 01:22
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Har vi inte avskaffat arvssynden? Som enskild människa kan man inte vara ansvarig för ett helt köns handlingar.
Det gäller naturligtvis både tjejer och killar.

Har inte påstått det heller, nu skjuter du bara dig själv i foten. Det var ju du som började med att påstå att tjejer tycker en sak, så den som generaliserar är väl du.

Om jag utgår från att ditt påstående om att "alla tjejer finner såna killar är tråkiga" som sant, så blir det ju inte generaliserande från min sida när jag utgår från den premissen när jag riktar frågan tillbaka med "då kan inte tjejer klaga på att killar är oseriösa". Frågan blir ju en följdreaktion av att du säger om tjejer. Hur kan du då säga att jag könsgeneraliserar?

Att en majoritet tjejer klagar på fenomenet att män är oseriösa och bara vill ha sex borde inte förekomma som en nyhet för någon.

Citat:
Vad menas med att vara "seriös"?

Att vara en mogen individ kontra en individ som beter sig som en tonåring.

Vet mycket väl hur man ska vara på dejtingsidor. Fast kan ändå finna det lustigt att tjejer anser att de vill ha seriösa killar, men i själva verket vill de inte det.
Citera
2017-11-14, 01:42
Medlem
WordWarriors avatar
Du har rätt TS. Vad svenska staten inte tänker på är att det här är en jävla krutdurk som väntar på att explodera. Lägg till detta alla jävla MENA som inte får knulla, och därför våldtar brutalt i grupp.

Jag har hela tiden argumenterat för legala sexköp mellan samtyckande vuxna. Nu är den diskussionen överspelad. Nu handlar det om överlevnad för alla.

Hoppas ni är nöjda nu, svenska kvinnor och klättermusar...
Citera
2017-11-14, 09:23
Medlem
Citat:

Och det är därför många svenska män letar sig utomlands där man inte måste behandla sin framtida fru som en billig hora för att hon ska tycka om en, där det faktiskt skulle ge vad det borde ge: Inte ett smack annat än en förnärmad tjej som nu inte litar på dig för fem öre.

Mitt första meddelande till min fru var i stil med: "Hej, jag håller på att lära mig ditt språk, du är söt, vill du prata med mig? Ha det bra" (på engelska då) eller något liknande fånigt, kan säga att jag hade inte haft min fru idag om jag hade skrivit "Hej slyna, jag vill binda dig och knulla dig".
Senast redigerad av Achie 2017-11-14 kl. 09:26.
Citera
2017-11-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
* Och så vidare...

Precis som jag har uppfattat det, kvinnorna skriver dom vill ha kärlek, ärlighet, trohet, en seriös man för ett seriöst förhållande ... men det dom gör är att kasta bort dom killarna och i stället svarar och träffar alla dessa fuckboys som behandlar dom som svin och bara vill knulla

Sen klagar dom på att killarna bara vill ha sex och dom undrar vart dom seriösa männen är
Ja ni sa nej till dom för ni vill bli illa behandlade och ha oseriöst sex

Väldigt sorligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in