2017-11-13, 21:58
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du har alltså en person som arbetar och dennes lön är 20 000,-/månad. Skatten brukar vara på ca 32,5 och då blir det över på lönen: 13 500,-. Hon får säkert också hyresbidrag då hon har barn boende hos sig. Barnbidraget får den förälder som barnet stadigvarande bor hos, annars delas det på. Underhållsbidrag kan föräldrarna överens om och har inte den andra föräldern råd att betala går FK in. Hon betalar för förskola och alla kostnader för barnet och det brukar vara en hel del.

Vad är problemet egentligen? Du har en kvinna som jobbar och du jämför henne med en man som går på försörjningsstöd. Får han samma arbete som i exemplet ovan tjänar han också mer pengar. Har möjlighet att få bostadsbidrag. Har han barn har han också rätt till barnbidrag och underhåll.
Det gör hon inte alls. Det är Göran och de andra nettoskattebetalarna som betalar för gullungens dagisplats. Hon betalar endast 465 kr för dagisplatsen per månad dvs 5580 kr per år. Den riktiga summan för vad ett barn kostar på dagis är 160 000 kr(!) per år. http://www.babyhjalp.se/dagisavgift
Senast redigerad av ricardo22 2017-11-13 kl. 22:05.
2017-11-13, 23:56
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det gör hon inte alls. Det är Göran och de andra nettoskattebetalarna som betalar för gullungens dagisplats. Hon betalar endast 465 kr för dagisplatsen per månad dvs 5580 kr per år. Den riktiga summan för vad ett barn kostar på dagis är 160 000 kr(!) per år. http://www.babyhjalp.se/dagisavgift
Man kan ju undra hur mycket du själv hittills har kostat skattebetalarna. Om du bara är 22 år så har du knappt börjat att bidra själv utan har bara varit en utgift.
2017-11-14, 00:34
Medlem
Helvete, man blir bara irriterad när man läser kvinnornas svar i tråden. Räcker det inte med att Sverige är det ledande landet i världen vad gäller skilsmässor? Varannan person har plastsyskon. Som någon tidigare nämnde i tråden, när jag var yngre tyckte jag det var coolt att ligga med en 30 åring som var morsa eller en 40 åring med 3 barn. Idag äcklas jag bara av allt, tänkt att de som slynar sig är någons mamma. Om ungdomar ligger runt mycket, kan det ändå vara förståeligt utifrån att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat fram tills att man fyllt 25. Det som är anmärkningsvärt är att 30, 40-åringar är i Sverige är fan mer slyniga än ungdomarna.
2017-11-14, 00:48
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Man kan ju undra hur mycket du själv hittills har kostat skattebetalarna. Om du bara är 22 år så har du knappt börjat att bidra själv utan har bara varit en utgift.
Av alla korkade personangrepp i tråden tar det här nästan priset. Mitt användarnamn är Ricardo22 och skapades 2012. Vem jag är eller hur gammal jag är vet du inte.
2017-11-14, 00:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xherinshalla
Helvete, man blir bara irriterad när man läser kvinnornas svar i tråden. Räcker det inte med att Sverige är det ledande landet i världen vad gäller skilsmässor? Varannan person har plastsyskon. Som någon tidigare nämnde i tråden, när jag var yngre tyckte jag det var coolt att ligga med en 30 åring som var morsa eller en 40 åring med 3 barn. Idag äcklas jag bara av allt, tänkt att de som slynar sig är någons mamma. Om ungdomar ligger runt mycket, kan det ändå vara förståeligt utifrån att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat fram tills att man fyllt 25. Det som är anmärkningsvärt är att 30, 40-åringar är i Sverige är fan mer slyniga än ungdomarna.

Ja, Sverige är kört. Inled inte relationer med svenska kvinnor. Det är dödfött. Låt de få ha sina muslimer, med den kvinnosyn dessa har.

Det finns gott om kvinnor i världen som inget annat vill än att träffa en schysst svensk kille med EU-pass, och bilda familj med honom.

Svenskorna går en ensam och utsatt tillvaro till mötes.

Go fuck yourself svenska kvinnor!
2017-11-14, 01:00
Medlem
Mooons avatar
Du verkar ha en hang up på att kvinnor och barn kan existera i samhället. Barn- och bostadsbidrag är inte könsbundna. Inte heller underhållsbidrag. Hade det varit en ensamstående pappa, hade det varit likadant för honom. Förskoleplatsen få även pappor och par glädje av. Nej, jag förstår inte din besatthet av detta.

Män och kvinnor arbetar i Sverige och vi bidrar alla genom skatt till den gemensamma välfärden. Du använder dig av den varje dag och har gjort i hela ditt liv och det är den (förhoppningsvis) som kommer ta hand om dig när du blir sjuk och sedan gammal. På tal om ekonomiskt bistånd så får fler män än kvinnor det. Under året 2016 var 126 300 kvinnor och 143 000. Eller att "Enligt SCBs statistik så har ensamstående kvinnor med barn ca 33 % lägre disponibel inkomst än sammanboende med barn. Ensamstående män med barn har ca 15 % lägre disponibel inkomst än sammanboende med barn. ". Sådant där kan man hålla på att lyfta fram och visa på och diskutera vem som har glädje av vad i samhället.
https://blog.ikanobank.se/familjeekonomen/tufft-for-ensamstaende-foraldrar/

Uppenbarligen gillar du inte den generella välfärden utan vill se riktig ordentliga klyftor istället och statssubventionerad prostitution. Men varför skjuter du in dig så just på kvinnor?

Citat:
Precis. En absolut majoritet av singelmammorna jobbar och får trots det tusentals kronor i bidrag. I vilken församling är det 13.500 kr? I alla jag tittar på här ger minst 15.500 kr på 20 000kr i lön https://rakna.net/berakna/lon-efter-skatt/.

Du skriver samma sak som Neverhesitate har skrivit 3-4 gånger nu. Vi vet att alla får får barnbidrag, vi vet att i mitt exempel är mannen frånvarande och kvinnan får underhållsbidrag från försäkringskassan och i mitt exemple får hon 1400 kr i bostadsbidrag. Alltså 4000 kr i bidrag från staten, sammanlagt ca 19500 kr efter skatt att röra sig med . Vad är din poäng egentligen? Du verkar mest arg utan att ha något att säga.

Citat:
2017-11-14, 01:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du verkar ha en hang up på att kvinnor och barn kan existera i samhället. Barn- och bostadsbidrag är inte könsbundna. Inte heller underhållsbidrag. Hade det varit en ensamstående pappa, hade det varit likadant för honom. Förskoleplatsen få även pappor och par glädje av. Nej, jag förstår inte din besatthet av detta.

Vi ska inte tjafsa hit och dit med skatter och bidrag. Låt svenska kvinnor stå på egna ben utan skattebidrag och transfereringar från vita svenska medelålders män. Jag lovar, hönskacklet skulle tystna på en enda minut.
2017-11-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, Sverige är kört. Inled inte relationer med svenska kvinnor. Det är dödfött. Låt de få ha sina muslimer, med den kvinnosyn dessa har.

Det finns gott om kvinnor i världen som inget annat vill än att träffa en schysst svensk kille med EU-pass, och bilda familj med honom.

Svenskorna går en ensam och utsatt tillvaro till mötes.

Go fuck yourself svenska kvinnor!

I andra länder är begreppet frihet kopplat till något positivt, i Sverige har kvinnornas "frihet" lett till att de ligger med 5 nya män i månaden och sexchattar på Tinder varje dag, vilket på långsikt fuckar upp hela samhället. Svenska tjejer är allmänt jävligt konstiga. Läste häromdagen om en svensk tjej som hade träffat en kille i två månader. Killen hade slutat svara på henne och helt plötsligt skriver hon "Jag kommer mig utnyttjad bla bla". Svenska tjejer reflekterar aldrig kritiskt kring sitt eget agerande, utan skyller som vanligt på männen.

Jag själv är invandrare och ser ingen framtid med en svensk tjej. Från botten av mitt hjärta tycker jag synd om er svenska män som arbetar, är snälla, trevliga, vänliga och gör allt för er tjej som i framtiden kommer lämna er för några likes på instagram eller för lite "sexuell spänning".
2017-11-14, 01:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xherinshalla
I andra länder är begreppet frihet kopplat till något positivt, i Sverige har kvinnornas "frihet" lett till att de ligger med 5 nya män i månaden och sexchattar på Tinder varje dag, vilket på långsikt fuckar upp hela samhället. Svenska tjejer är allmänt jävligt konstiga. Läste häromdagen om en svensk tjej som hade träffat en kille i två månader. Killen hade slutat svara på henne och helt plötsligt skriver hon "Jag kommer mig utnyttjad bla bla". Svenska tjejer reflekterar aldrig kritiskt kring sitt eget agerande, utan skyller som vanligt på männen.

Jag själv är invandrare och ser ingen framtid med en svensk tjej. Från botten av mitt hjärta tycker jag synd om er svenska män som arbetar, är snälla, trevliga, vänliga och gör allt för er tjej som i framtiden kommer lämna er för några likes på instagram eller för lite "sexuell spänning".

Ja, nu är jag själv mindre än 50 % svensk, men jag vill lägga till en sak. Svenska tjejer har gått upp i vikt rejält sedan 90-talet. För mycket lösgodis och tröstätande kanske. Chochlate can't get you pregnant!

Det allra värsta är att svenska kvinnor är så enkla att indoktrinera. Så gott som alla är ju PK!

Nu kommer vissa att säga att jag har den åsikten för att jag inte får ligga. Jag är gift och har flera barn. Jag tycker synd om unga män som ska växa upp i ett samhällsklimat där media och politik hatar och föraktar män.

Stå på er killar och män. Ni äger mina bröder!
2017-11-14, 01:21
Medlem
Citat:
Ja, nu är jag själv mindre än 50 % svensk, men jag vill lägga till en sak. Svenska tjejer har gått upp i vikt rejält sedan 90-talet. För mycket lösgodis och tröstätande kanske. Chochlate can't get you pregnant!

Det allra värsta är att svenska kvinnor är så enkla att indoktrinera. Så gott som alla är ju PK!

Nu kommer vissa att säga att jag har den åsikten för att jag inte får ligga. Jag är gift och har flera barn. Jag tycker synd om unga män som ska växa upp i ett samhällsklimat där media och politik hatar och föraktar män.

Stå på er killar och män. Ni äger mina bröder!

Haha du verkar vara en rolig typ. Önskar dig o din familj det bästa.
God natt vännen
2017-11-14, 01:23
Medlem
WordWarriors avatar
Felpost.
Senast redigerad av WordWarrior 2017-11-14 kl. 01:26.
2017-11-14, 01:26
Bannlyst
Citat:
Felpost.

Men nej han är på din sida dumbom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in