2017-11-12, 17:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, verkligen noll chans att det skulle ske, oavsett hur bra kompisar de är.

Är det någon klubb i Stockholm som riktar in sig på spelare med unket bagage är det gnaget.

Då finns risken att ni istället hamnar i samma situation som med Djurgården och Nouri. Jag kan se det gå så långt, med Jesper Jansson som sportchef och Hamad som lagkamrat.

Vi får se helt enkelt.
Citera
2017-11-12, 17:52
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nä, så är det ju inte riktigt.
Den DIF-ordförande som hintade ett fimpande av 51%-regeln åkte ju ut med huvudet före, sedan kanske just det ärendet sköttes lite väl ogenomtänkt.
Jag syftade mer på att både Hammarby och AIK horat ut halva klubben till andra ägare än sina medlemmar. Visst, inom 51%-regeln men det är fortfarande vidrigt. I MFF hade det aldrig kommit på tal att sälja ut en ynka procent till externa ägare, oavsett ekonomisk situation. DIF har däremot, som jag förstått det, fångat sitt förnuft och köpt tillbaka sina andelar till klubben igen.

Sen i hela konstgräsfrågan så är passiviteten total bland både Tele2-lagen. Visst, jag vet att situationen är svår men några större protester ser man knappast. Acceptansen är skrämmande och en tydlig signal att den moderna fotbollen fått fotfäste hos er. Var är protestaktionerna? Var är dem återkommande banderollerna? Ibland känns det som att det bara är vi i Malmö som ständigt påpekar och visar vårat förakt mot plastet på ett kontinuerligt sätt.

Och hela pedofil-diskussionen är fullständigt irrelevant i detta sammanhanget. Det är bara nödargument och det vet ni om.
Citera
2017-11-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ställningstagande mot sexförbrytare är starkt i MFF. De gjorde en miss med Miiko i början sen skickade de iväg honom.
Sarfo gjorde åtminstone två av tre utnyttjande när han var i Sirius. När det blev känt för MFF så blev han portad helt av klubben.
Hade alla klubbar gjort det när de hade investerat 13-14 mille i spelaren?
http://www.mff.se/sv-SE/Personer/A_truppen/Utespelare/kingsley_sarfo
.Han står ju foetfarande på er hemsida, men den kanske inte är uppdaterad?
Citera
2017-11-12, 20:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Om jag fattar det rätt så kan de inte slänga ut honom utan en fällande dom. Gör de det så kan det bli problematiskt kontraktsmässigt. De kan väl ha honom långt ifrån klubben så länge de betalar hans lön.

Jag är osäker på hur det ligger till.
Citera
2017-11-12, 20:54
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han tillhör ju fortfarande MFF, men är avstängd tills vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag fattar det rätt så kan de inte slänga ut honom utan en fällande dom.
Det beror på hur uppförande-klausulen är formulerad, skulle jag tro. Hur den är formulerad har jag ingen aning om.
Citera
2017-11-12, 21:45
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, verkligen noll chans att det skulle ske, oavsett hur bra kompisar de är.

Är det någon klubb i Stockholm som riktar in sig på spelare med unket bagage är det gnaget.

Albornoz vore såklart välkommen hos oss. Det är dags vinna titlar, börjar bli lite less nu på dansken trots truppen vi har som definitivt är topp fem material så är vi långt från en europaplats. Albornoz skulle kunna vara den sista spiken som gör oss till ett etablerat topplag för det är inte långt ifrån.
Citera
2017-11-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Albornoz vore såklart välkommen hos oss. Det är dags vinna titlar, börjar bli lite less nu på dansken trots truppen vi har som definitivt är topp fem material så är vi långt från en europaplats. Albornoz skulle kunna vara den sista spiken som gör oss till ett etablerat topplag för det är inte långt ifrån.
Sarfo också eller?
Citera
2017-11-12, 23:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Jag syftade mer på att både Hammarby och AIK horat ut halva klubben till andra ägare än sina medlemmar. Visst, inom 51%-regeln men det är fortfarande vidrigt. I MFF hade det aldrig kommit på tal att sälja ut en ynka procent till externa ägare, oavsett ekonomisk situation. DIF har däremot, som jag förstått det, fångat sitt förnuft och köpt tillbaka sina andelar till klubben igen.

Sen i hela konstgräsfrågan så är passiviteten total bland både Tele2-lagen. Visst, jag vet att situationen är svår men några större protester ser man knappast. Acceptansen är skrämmande och en tydlig signal att den moderna fotbollen fått fotfäste hos er. Var är protestaktionerna? Var är dem återkommande banderollerna? Ibland känns det som att det bara är vi i Malmö som ständigt påpekar och visar vårat förakt mot plastet på ett kontinuerligt sätt.

Och hela pedofil-diskussionen är fullständigt irrelevant i detta sammanhanget. Det är bara nödargument och det vet ni om.

Så du menar att om konstgräset hade varit ett faktum i Malmö så hade ni stått med banderoller i åtminstone 5 år om hur ni hatade konstgräs? Ni har en kommun som bjussar på det mesta och kan se fördelarna med att ha ett ledande fotbollslag i kommunen som genererar lite "social engineering" (kan fan inte välja ord) då resterande del av kommunen fullständigt fallerat och räknas in i de 10 värst kriminella städerna i världen. Vi har ett Stockholms Stad som har rövknullat oss sedan dackefejden och våra kommunala jävla rövslickare sitter och skäms fortfarande över att vi inte kunnat göra mer för er och er situation så att hjälpa idrotten i Stockholm finns inte på kartan, alla våra kommunala medel går till att hjälpa miserabelt hanterade kommuner såsom eran. Det finns inte någonting över till oss och har inte funnits de senaste 15-20 åren oavsett hur mycket vi skrikit och sparkat på dörrar och protesterat.
Ibland känns det som att vi ska be om ursäkt till er avskyvärt dåligt hanterade ekonomi och för vi har det ju ändå så bra att vi ska stå med mössan i handen och bara ge alla våra allmososor till er. Det är lite som att Tyskland fortfarande måste be om ursäkt för nazismen för att göra en jämförelse.

Orkade du inte läsa så kan jag sammanfatta det med att vi har inte en stad som ger oss allt för att få staden att få skina någonstans, åtminstone en gång om året. Vår stad har inte det behovet.

Så, tack och hej.
Citera
2017-11-12, 23:49
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så du menar att om konstgräset hade varit ett faktum i Malmö så hade ni stått med banderoller i åtminstone 5 år om hur ni hatade konstgräs?
Ja. Om vi hade hamnat i erat scenario hade protestaktionerna duggat tätt och underlaget hade påpekats på ett eller annat sätt varje match. Jag är också helt övertygad om att många aktiva helt slutat gå tills situationen blivit normal igen. Det är en oerhört viktig fråga för oss och man kompromissar inte hit och dit med så pass viktiga element.

Till det andra;
Det är sant att Malmö Stad gav oss ett fördelaktigt lån när Stadion finansierades men det är en extrem överdrift att säga att vi bara fick Stadion till skänks. Malmö FF tog en enormt stor ekonomisk risk när Stadion byggdes och situationen var minst sagt ansträngd dem första åren. Vi har kämpat för våran egen arena och nu står vi i en särställning i svensk fotboll. När ekonomin var ansträngd i mitten på 00-talet tog vi saken i egna händer utan extern kommunal hjälp.

Jag ska ärligt säga att jag har dålig koll på hur kommunala medel fördelas i landet. Det känns egentligen som en annan diskussion även om jag förstår dina samband. Faktumet kvarstår dock, ni verkar inte bry er så mycket om Dif spelar på plastmatta eller inte. Det både bekymrar och förvånar mig på samma gång.
Citera
2017-11-13, 06:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher

Själva i kampen mot plasten är ni inte.
Vi slogs (och vann) mot kommunen när dom ville ha in plastaskiten på Gamla efter diverse grässtrul för några år sedan.
När arenan skulle byggas var det ett KRAV med en fotbollsplan från främst vårt håll (även damlandslaget vägrade plasten eftersom Gamla är nationalarena för dom) och varenda gång någon ens närmat sig att yttra sig om plastaskit har det varit hårda motargument.

Jag minns inte att det var så starka protester från varken DIF/Bajen, Peking eller Elfsborg när plasten kom in där.

Det enda rätta är givetvis att kräva att allsvensk boll spelas på gräs/hybrid. Kan man kräva att arenorna skall ha massa underliga krav om antalet parkeringsplatser etc kan man ju tycka att det borde finnas krav på att han en fotbollsplan...
Citera
2017-11-13, 10:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Själva i kampen mot plasten är ni inte.
Vi slogs (och vann) mot kommunen när dom ville ha in plastaskiten på Gamla efter diverse grässtrul för några år sedan.
När arenan skulle byggas var det ett KRAV med en fotbollsplan från främst vårt håll (även damlandslaget vägrade plasten eftersom Gamla är nationalarena för dom) och varenda gång någon ens närmat sig att yttra sig om plastaskit har det varit hårda motargument.

Jag minns inte att det var så starka protester från varken DIF/Bajen, Peking eller Elfsborg när plasten kom in där.

Det enda rätta är givetvis att kräva att allsvensk boll spelas på gräs/hybrid. Kan man kräva att arenorna skall ha massa underliga krav om antalet parkeringsplatser etc kan man ju tycka att det borde finnas krav på att han en fotbollsplan...
Jag håller med helt och hållet, bör kunna komma krav från SvFF att köra på minst hybrid vilket skulle tvinga Tele2 att byta upp sig. Men sålänge det inte finns och plasten är billigare i drift så kommer vi sitta där vi gör, oavsett vad vi tycker och oavsett hur mycket vi ogillar faktumet. Att du eller nån jävla gröthals inte sett några protester så finns de där. Jag slutade helt köpa säsongsplåtar när vi flyttade från Stadion, men det blir tyvärr bara dyrare för mig själv då jag ändå köper lösplåtar..
Citera
2017-11-13, 13:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Försvararna David Engström och Jakob Lindström får inte sina kontrakt förlängda. Det blir heller inget vidare spel i Häcken för mittfältarna Mohammed Abubakari och Albin Skoglund samt för anfallaren Mathias Ranégie, skriver Göteborgs-Posten.

Glädjande att se att de finns plats Emil W.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in