2017-11-13, 13:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Själva i kampen mot plasten är ni inte.
Vi slogs (och vann) mot kommunen när dom ville ha in plastaskiten på Gamla efter diverse grässtrul för några år sedan.
När arenan skulle byggas var det ett KRAV med en fotbollsplan från främst vårt håll (även damlandslaget vägrade plasten eftersom Gamla är nationalarena för dom) och varenda gång någon ens närmat sig att yttra sig om plastaskit har det varit hårda motargument.

Jag minns inte att det var så starka protester från varken DIF/Bajen, Peking eller Elfsborg när plasten kom in där.

Det enda rätta är givetvis att kräva att allsvensk boll spelas på gräs/hybrid. Kan man kräva att arenorna skall ha massa underliga krav om antalet parkeringsplatser etc kan man ju tycka att det borde finnas krav på att han en fotbollsplan...

MFF:s plan – hybridgräs inne på Stadion

Citat:
Det lär bli en hybridplan även inne på stadion - frågan är snarast när.
– Jag vill helst vänta med att byta till hybrid, så vi kan utvärdera den matta vi lagt på gamla träningsplan fem och sex först, säger Niclas Carlnén, vd i MFF.

Härligt! Bra att utvärdera först och inte bara köra på.
Citera
2017-11-13, 14:01
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF:s plan – hybridgräs inne på Stadion

Härligt! Bra att utvärdera först och inte bara köra på.

Frågan lyder vad finns att utvärdera? IFK Gbgs matta har ju varit en succé hela året, mig veterligen har jag inte hört några klagomål iallafall. Det borde räcka som underlag
Citera
2017-11-13, 14:53
Medlem
tcxx646s avatar
Uppges vara klart att Dalkurd flyttar sin verksamhet till Uppsala. Eftersom nya arenan inte är klar förrän 2019 så kommer deras hemmamatcher spelas i Västerås eller Gävle nästa säsong.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-dalkurd-flyttar-till-uppsala---spelartruppen-informerad/
Senast redigerad av tcxx646 2017-11-13 kl. 14:58.
Citera
2017-11-13, 14:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcxx646
Uppges vara klart att Dalkurd flyttar sin verksamhet till Uppsala. Eftersom nya arenan inte är klar förrän 2019 så kommer deras hemmamatcher i Västerås eller Gävle nästa säsong.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-dalkurd-flyttar-till-uppsala---spelartruppen-informerad/

Finns det träningsutrymme i Uppsala?
Citera
2017-11-13, 15:19
Medlem
Citat:
Uppges vara klart att Dalkurd flyttar sin verksamhet till Uppsala. Eftersom nya arenan inte är klar förrän 2019 så kommer deras hemmamatcher spelas i Västerås eller Gävle nästa säsong.

Vi har egna lag i Västerås. Vi vill inte ha AFC 2.0. Låt Gävle ta eländet.
Citera
2017-11-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vi har egna lag i Västerås. Vi vill inte ha AFC 2.0. Låt Gävle ta eländet.
Å andra sidan skulle nog Västerås må bra som stad av att det spelas allsvensk fotboll där. Det var väl ett bra tag sedan det hände?
Citera
2017-11-13, 15:23
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:

Det vore både enklare och billigare om Rickard Malmström flyttar till Borlänge istället. Han har ju den här flytten som sin hjärtefråga.
Citera
2017-11-13, 15:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Det vore både enklare och billigare om Rickard Malmström flyttar till Borlänge istället. Han har ju den här flytten som sin hjärtefråga.
Kommer de att byta namn till Uppkurd?
Citera
2017-11-13, 15:36
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kommer de att byta namn till Uppkurd, eller kanske mer passande, Salakurd då Sala finns också i Dalarna?
Dom kan flytta till Knivsta och byta namn till Knivkurd istället.
Citera
2017-11-13, 15:38
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ja, och glöm mitt Salaförslag, brist på geografikunskaper där.
Citera
2017-11-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Frågan lyder vad finns att utvärdera? IFK Gbgs matta har ju varit en succé hela året, mig veterligen har jag inte hört några klagomål iallafall. Det borde räcka som underlag
Det finns olika sorters hybridgräs. Det som anlagts i Malmö är av en annan sort än det som ligger på Ullevi och Kamratgården så visst kan det vara klokt att utvärdera ett tag. Och visst har det knorrats lite om gräset på Ullevi? Hårt och glatt vill jag minnas, bra betyg överlag men inte perfekt.
Citera
2017-11-13, 16:29
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Varför inte upp till Sorsele kommun och Blattnicksele och byta namn till Blattekurd?

Allsvenskan borde kasta ur invandrarlagen som byter ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in