Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Hur länge brukar man känna sig tom i skallen? Tog extacy i fredags efter ett uppehåll på 4 månader och nu känner jag mig lagom död i skallen. Har vart med om jobbiga comedowns förut och hatar det, så vore nice med lite tips. Är det bara att sova och käka mycket banan som gäller? Har ingen möjlighet att köpa 5-HTP såvida det inte finns i fysisk butik. Har tryptofan hemma, funkar det? Hur mycket bör jag ta per dag? Och johannesört, är det något som hjälper?
Skulle uppskatta svar, känner ingen lust till någonting inte ens sitta på flashback.

Ät mycket och bra mat! Försök röra på dig, träna! Orkar du inte gymma eller springa så ta promenader i dagsljus. Det kommer snart kännas bättre
Citera
2017-11-13, 00:32
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evasolo
Hur mycket tog du?
Inte sådär supermycket. Runt 170-200 mg. Väger runt 50-60 kg.
Citera
2017-11-13, 07:23
Medlem
Citat:
Inte sådär supermycket. Runt 170-200 mg. Väger runt 50-60 kg.

Låter ju spontant som på tok för mycket om man utgår ifrån att rekommenderad dos är sisådär 1,5x kroppsvikt. Här är en jättelång tråd med folk som har liknande problem http://bluelight.org/vb/threads/814161-MDMA-Recovery-(Stories-amp-Support-5). Tl;dr är ät, sov, rör på dig, ta supplements, försök leva vanligt liv och tänk positivt - samt ta mindre nästa gång och vänta åtminstone 2-3 månader innan du gör det.
Citera
2017-11-13, 22:58
Medlem
CheeseHDs avatar
Bara jag som inte känner av comedown? Mår extremt bra dagen efter.
Citera
2017-11-14, 09:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Hur länge brukar man känna sig tom i skallen? Tog extacy i fredags efter ett uppehåll på 4 månader och nu känner jag mig lagom död i skallen. Har vart med om jobbiga comedowns förut och hatar det, så vore nice med lite tips. Är det bara att sova och käka mycket banan som gäller? Har ingen möjlighet att köpa 5-HTP såvida det inte finns i fysisk butik. Har tryptofan hemma, funkar det? Hur mycket bör jag ta per dag? Och johannesört, är det något som hjälper?
Skulle uppskatta svar, känner ingen lust till någonting inte ens sitta på flashback.
Dags att lägga ner.
Citera
2017-11-14, 23:02
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Bara jag som inte känner av comedown? Mår extremt bra dagen efter.
Samma här. Håller även du dig till doser under 2 mg MDMA per kg kroppsvikt och väntar länge mellan varje tillfälle?
Citera
2017-11-15, 06:41
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Samma här. Håller även du dig till doser under 2 mg MDMA per kg kroppsvikt och väntar länge mellan varje tillfälle?
Tar ett halvt gram. Brukar dock vänta ca 3 månader.
Citera
2017-11-15, 17:37
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Det är en väldigt hög dos... Jag har aldrig tidigare hört om någon som tar så stora mängder MDMA utan att uppleva en krasch efteråt. Intressant!
Citera
2017-11-15, 19:34
Medlem
Citat:

Antingen har du massa bieffekter under ytan, alternativt borde du göra gentest och se om du är ultra rapid metabolizer av CYP2D6 (enzymet som bryter ner MDMA i kroppen). Drabbar ~1 % av caucasians. Finns inte jättemycket info om det direkt om man inte vill förlora sig själv i kemi, men här är lite info: http://www.bluelight.org/vb/threads/727540-Trying-to-understand-what-it-means-to-be-a-ultra-rapid-metabolizer-of-CYP2D6.
Citera
2017-11-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Satt och reflekterade lite över alla gånger jag tagit ecstasy. Har aldrig varit några monsterdoser (120-200mg) och tillfällena har alltid varit spridda. I vilket fall som helst kan jag alltid minnas tillbaka till dessa tillfällen och det är som att ett litet lyckorus direkt kickar in!

Känslorna och minnesbilderna är otroligt starka från de gånger jag tagit ecstasy, jämfört med de gånger jag druckit bärs t.ex. Mötena mellan människorna, upplevelserna, tankarna, känslorna, måendet överlag.

Liten flummig formulering, men någon mer som känner likadant? Att MDMA inte bara är ett rus, de ger än något mer! Något beständigt... ?
Hjärnan förknippar ju det med något som har väldigt bra så blir väl lite som att tänka tillbaka på en utlandsresa man gjort eller liknande. Får också så
Citera
2017-11-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Jag har hört att man inte ska blanda alkohol och E. Men vad händer om man poppar efter en krogen-runda? Inte helt wasted, men så där skön liksom. Är det fysiskt farligt, eller hur är era erfarenheter? Vad händer om jag är packad och blandar in E i leken?
Vet inte om det är farligt eller ej, har tagit både nykter, full och i kombination med andra droger. Fördel ifall man är lite "skön" av alkohol är att det blir roligare. Nackdel är att man lättare får minnesluckor och kan få "blackouts" på mindre mängder MD. Men om du dricker din sista öl runt 02, hemma vid 02:30 och dricker endast vatten resten av natten så tror jag du kommer överleva
Citera
2017-11-16, 15:06
Medlem
Citat:
Tryptofan är en del av B6 som i sin tur tillverkar seratonin i kroppen har jag för mig så borde fungera. Detta brukar sitta i 1 vecka ungefär för mig men har suttit i upp till en månad. Gå och träna brukar snabba på min återhämtning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in