2017-11-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Familjen har aldrig nämnt pojkvännen; de nämnde honom inte heller i den desperata efterlysningen den första veckan, då de bad att den som visste något skulle låta dem få visshet. Och han har inte varit med i varken deras filmer eller deras tal eller manifestationer, inte på något sätt. Det ÄR lite konstigt, och det har jag tyckt hela tiden. Även om det var så att de inte tyckte att han var god nog åt deras dotter/syster - eller vad nu orsaken kan ha varit - så borde de väl ha inkluderat hans namn för syns skull? För att det ser så konstigt och illa ut annars?

Dom ser det på ett helt annat sätt.
Citera
2017-11-12, 22:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nåja, nu är det faktiskt en känd sak att katter leker sina byten till döds...
Men mindre känt att katterna har nekrofila böjelser, kanske..? - Eller tänker i S/M-banor?
Citera
2017-11-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Fortsätter mitt egna inlägg.

Kims kille vädjade desperat på sin Facebook innan ubåten siktades och sänktes. Därefter har hans del av Kims liv suddats ut och det tycks råda tystnad (yppandeförbud?).

Det är också min tolkning.
Citera
2017-11-12, 23:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom ser det på ett helt annat sätt.

Fast någonting konstigt ÄR det...
Citera
2017-11-12, 23:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men mindre känt att katterna har nekrofila böjelser, kanske..? - Eller tänker i S/M-banor?

Det var väl skämtsamt menat...
Citera
2017-11-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ganska lik sin katt, med andra ord. - Att döma av ett av hans svar på bloggkommentarerna vet han precis vad Fessor drömmer och fantiserar om:
https://ing.dk/blog/kom-med-paa-rejsen-lidt-at-stoebe-raketbraendstof-169710

Jag har haft många hundar och katter i mitt liv, några färre numera, men att uttrycka mig i dom termer när en katt dödar en mus, kommer inte naturligt för mig, jag noterar en död mus när den presenteras på förstukvisten. Punkt.

Nu handlar det om att Madsen, som borde vara betydligt mer utvecklad än sin katt, har betett sig på EXAKT samma sätt med en högst levande journalist Kim Wall. Han har plågat, lekt med sitt byte, sårat henne, njutit av hennes lidande, förtvivlan och skräck ....för att HAN NJUTER AV DET.

Katten avslutar sin lek snabbt. Till skillnad från Madsen.
Citera
2017-11-12, 23:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Som jag ser det kan det vara viktigt vilken såg vittnet iakttog, vilken såg är det man funnit, vilken såg som användes vid styckningen. Är det en och samma såg vid samtliga tillfällen utgår jag ifrån att PM har planerat detta, i alla fall till stora delar. En lång planering i fantasin och en uppsnabbad planering när KW så lägligt dök upp. Kvinnan som avböjde tidigare planerad åktur kan ha haft tur att inte bli utsatt, likt fallet i Blomberg där GM var på jakt efter offer.
Jag ser det så här: Antag - som du skriver - att vittnet iakttog PM bära ned den såg KW sedan styckades med och som nu hittats. - Vid tidpunkten för häktningsförhandlingen var olyckshändelse pga tung lucka aktuell, endast torson hade hittats och PM svor sig - trots torson - fri från allt vad styckning hette. Han hade därför alla skäl att också söka svära sig fri från fogsvansen vittnet sett. Som förklaring anges att han behövt sågen på ubåten men sedan burit tillbaka den: allt för att hålla styckningen ifrån sig och också för att en tredje person kunde ha tagit hans såg - vilket hans olycksscenario indirekt innebar.

Men anta att han behövt sågen som vittnet sett och sedan varken haft tid eller lust att återställa den på stört (kanske ansett sig behöva använda den igen lite senare). Då talar sågen enskilt varken för eller emot planering; den behöver bara ha utgjort ett kompletterande verktyg till hans kniv, ev. i sig ha utlöst en impuls.

Och nu kommer man in på ytterligare en sak: Vid sidan om sin såg verkar han ha använt en kniv. - Vilken typ av kniv är det? - En Morakniv, en brödkniv, en Rambo-kniv..? - Eller hade han flera sorters knivar? - Har han använt andra verktyg? - Skruvmejslar, hovtänger..?

Hur tunga är rören han använt? - Om varje rör vägt 1 kg har torsons sänke kommit upp i kanske 10 kg + ev. viktbälte. - Han verkar ha gjort vad han kan - men torson flöt ändå upp och hittades ett fåtal meter från strandkanten.

Sammantaget saknar jag en hel del detaljer, och om man ska se till PM:s person så företer han manodepressiva drag (mest mano), håller sig ibland undan något dygn eller så men sätter sedan efter ett tag i gång med en massa olika projekt på en och samma gång och i ett rasande tempo - tills han verkar ge upp och bli närmast desperat om allt inte går hans väg; kan då företa sig överilade och oövertänkta saker.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero
En lång planering i fantasin och en uppsnabbad planering när KW så lägligt dök upp. Kvinnan som avböjde tidigare planerad åktur kan ha haft tur att inte bli utsatt, likt fallet i Blomberg där GM var på jakt efter offer.
Ja, det är också vad jag tror om den här saken, och jag tror som du att det är fråga om en viss tids planering; om än en kortare sådan, dvs såg och rör har han säkert sett till att bära ombord plus även de övriga verktyg han använt - fullt jämförbart med vad som hände i Blomberg och där ladan också kan jämställas med PM:s ubåt i valet av brottsplats (de var båda på "hemmaplan", eller i just den miljö där de fantiserat om sitt brott och i förväg kunnat planera sitt önskescenario in i minsta detalj). - Sedan att en hel del i praktiken inte kom att fungera precis som i den perfekta fantasin är ett annat kapitel: bl.a. kom den mänskliga faktorn in i bilden; i det här fallet i form av bl.a. en uppfluten torso mm.
Citera
2017-11-12, 23:34
Medlem
Citat:
Jag bortser från personangreppen som säger mer om dig själv.

Frilansare tjänar inte så mycket nu längre, p.g.a. att konkurrensen har blivit mycket större sedan tidningsbranschen började gå ner. Du har väl inte missat, att antalet prenumeranter har sjunkit drastiskt, och bara fortsätter att sjunka? Finns inte många under 60 år kvar, som får en morgontidning i brevlådan nu, eller som har till vana att varje dag gå ut och köpa Expressen eller Aftonbladet i kiosken. De får all information gratis på nätet, så varför skulle de betala? Och varför bli hjärntvättade av journalister med agenda som förklarar för dem varför de ska tycka att massinvandringen är toppen och att homosexualitet är coolt..?

Därför har tidningarna fått skära ner på sina redaktioner eller som minst i alla fall inte nyanställa. Vilket gör att det finns ett enormt överskott av utbildade, erfarna och duktiga journalister som slåss om frilansjobben. Därför har tidningarna kunnat sänka arvodena. Det finns lokal- och facktidningar som betalar så lite som 450 kr per artikel före skatt - och då ska det vara inklusive allt: foton, bildtexter, rubrik, mellanrubriker och byline. Bara att lägga in på sidan utan mer arbete för redaktionen.

Och förutom arbetet med artikeln finns det massor av annat som tar tid för en frilans, som han eller hon inte får betalt för. Redovisning, att tänka ut nya idéer, att hålla sig uppdaterad inom sina områden, att upprätthålla och utöka sitt kontaktnät... Vidare måste man själv köpa sin utrustning: dator, kamera, kortläsare, diverse program, block och pennor (även om det går att dra av på skatten). Transportutlägg får man dock tillbaka från arbetsgivaren.

Nä, man blir inte fet som frilans. Inte i Kina heller (allra minst i Kina skulle jag tro).
1/Vilka "lokaltidningar" jobbade KW för?
2/ Vilka nättidningar är helt gratis? (Nättidningarna tjänar förutom pengar på prenumeranter allra mest pengar på annonser. Stora tidningar med många klick på sina artiklar får naturligtvis flest annonsörer.Eller är du så bakom att du tror att nättidningar drivs ideellt? )
3/Din SD-propaganda har varken med KW eller PM att göra mer än att PM tyckte illa om sin far eftersom han var en rasist med primitiv kvinnosyn och nästan var vansinnig.
Citera
2017-11-12, 23:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det var väl skämtsamt menat...
Med ett visst facit i hand (styckad kvinna) ses onekligen en viss underton i ett sådant skämt - som också kan sägas spegla lite av vad den skämtsamme Peter Styckare har upplagrat i sitt huvud/på sin hårddisk.
Citera
2017-11-12, 23:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
1/Vilka "lokaltidningar" jobbade KW för?
2/ Vilka nättidningar är helt gratis? (Nättidningarna tjänar förutom pengar på prenumeranter allra mest pengar på annonser. Stora tidningar med många klick på sina artiklar får naturligtvis flest annonsörer.Eller är du så bakom att du tror att nättidningar drivs ideellt? )
3/Din SD-propaganda har varken med KW eller PM att göra mer än att PM tyckte illa om sin far eftersom han var en rasist med primitiv kvinnosyn och nästan var vansinnig.

Va? Ja, det är väl klart att nättidningarna är annonsdrivna. De är gratis för läsaren. Sa jag något annat..? Många hittar för övrigt även nyheter och analyser i bloggar nuförtiden. Som också är gratis för läsaren.

Det är bra att du tycker att M:s kvinnosyn var desto modernare...
Citera
2017-11-12, 23:44
Medlem
Citat:
Familjen har aldrig nämnt pojkvännen; de nämnde honom inte heller i den desperata efterlysningen den första veckan, då de bad att den som visste något skulle låta dem få visshet. Och han har inte varit med i varken deras filmer eller deras tal eller manifestationer, inte på något sätt. Det ÄR lite konstigt, och det har jag tyckt hela tiden. Även om det var så att de inte tyckte att han var god nog åt deras dotter/syster - eller vad nu orsaken kan ha varit - så borde de väl ha inkluderat hans namn för syns skull? För att det ser så konstigt och illa ut annars?
Vad du pratar strunt. Vad jag kunde se var han med i New York nu senast. Satt till höger om KWs bror och såg helt nedbruten ut. Att han inte varit med i familjens filmer beror kanske på att han bor i Köpenhamn och är helt under isen av sorg medans KWs familj bor i Trelleborg. KWs pojkvän kanske inte orkar rent psykiskt.Han kanske inte ens orkar att ta sig ur sängen. Tycker du det är konstigt????
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-12 kl. 23:54.
Citera
2017-11-12, 23:52
Medlem
Citat:
Va? Ja, det är väl klart att nättidningarna är annonsdrivna. De är gratis för läsaren. Sa jag något annat..? Många hittar för övrigt även nyheter och analyser i bloggar nuförtiden. Som också är gratis för läsaren.

Det är bra att du tycker att M:s kvinnosyn var desto modernare...
Du svarade inte.VILKA LOKALTIDNINGAR jobbade KW för?
Att PM är en sexualsadist betyder inte att han har sin fars eller din primitiva kvinnosyn.
Sexualsadism är en sjukdom och inte en värdering.
Hans hustru som han älskar har en karriär och är engagerad i mänskliga rättigheter.
Så jag tror inte du och PM har något gemensamt.
Möjligen du och PMs pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in