Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 21:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Varför köper man en suv om man bortser från det uppenbara med att man vill kasta bort pengar?
Vad har man en sån till?

Ingen aning. Aldrig ägt någon heller men fått för mig att det är rätt bil denna gång? Kanske är fel ute?
Har du några andra bilar att rekommendera? Personalbil så får inte köpa vad jag vill och undviker helst att lägga 450k på en bil om det är möjligt?

Ge mig gärna lite tips tack
Citera
2017-11-12, 21:41
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Ja en xc60 års modell 16-17 kan du nog få en begagnad 2000-3000mil för runt 300 lite mer om du vill ha R-designen vilket är jäkligt snyggt.

Års modell 18 får du räkna med runt 500 +-.

Okej men jag måste köpa ny bil (om jag inte köper privat förstås) och jag va förbi Volvo lite snabbt för nån månad sen och då verkade de ha nya bilar både i gamla och nya modellen av XC60. 500k får jag tyvärr inte handla för.

Men jag kan ju ha förstått fel med att de fanns gamla bilar/karosser
Citera
2017-11-12, 21:51
  #15
Medlem
Nya qasqai är helt okej, men annars så är nya Xtrail kanon med skinnklädsel osv, kör en själv.
Citera
2017-11-12, 21:52
  #16
Medlem
LeifD2s avatar
Alfa Romeo Stelvio.

Måste du ha hybrid så kan Lexus vara ett alternativ. Svajig att köra, men bra kvalitet.
Citera
2017-11-12, 22:03
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Alfa Romeo Stelvio.

Måste du ha hybrid så kan Lexus vara ett alternativ. Svajig att köra, men bra kvalitet.

Nej måste inte ha hybrid men har fått för mig att testa en pga lägre förmånsvärde men tex på lexusen va de inte särskilt billigt vilket gör att jag nog kan skita i att välja hybrid.

Aldrig haft någon hybridbil tidigare heller.

Okej ska kolla upp alfa Romeon tack
Citera
2017-11-12, 22:07
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_eyed_devil
Nya qasqai är helt okej, men annars så är nya Xtrail kanon med skinnklädsel osv, kör en själv.

Nya qasqai är ju helt sjukt billig, varför? Är den snygg invändigt känns den ju sjukt perfekt.

Mm såg att det fanns någon xtrail, tänkte provköra den också om jag nu beger mig till Nissan.

Stor skillnad i pris? Vanliga kostar ju typ 200k. Plus kanske 50k för vinterdäck och extra utrustning (de jag vill ha) dock vill jag ha skinn helst och det gick typ inte ens att välja tror jag till qasqai:en. Vad är pris och skillnaden med en Xtrail?

Tack för svaret
Citera
2017-11-12, 22:14
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Nya qasqai är ju helt sjukt billig, varför? Är den snygg invändigt känns den ju sjukt perfekt.

Mm såg att det fanns någon xtrail, tänkte provköra den också om jag nu beger mig till Nissan.

Stor skillnad i pris? Vanliga kostar ju typ 200k. Plus kanske 50k för vinterdäck och extra utrustning (de jag vill ha) dock vill jag ha skinn helst och det gick typ inte ens att välja tror jag till qasqai:en. Vad är pris och skillnaden med en Xtrail?

Tack för svaret

Rätt stör skillnad mot qasqai, men qasqai är mindre.
Sen ligger xtrail på 250 ex utrustning.
Min låg på 370 men är aut, full utr, 7 sits. Men är kanon i komfort och utrymme.
Samt att kunna flytta baksätesraden fram är ett plus i kanten.
Citera
2017-11-12, 22:20
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_eyed_devil
Rätt stör skillnad mot qasqai, men qasqai är mindre.
Sen ligger xtrail på 250 ex utrustning.
Min låg på 370 men är aut, full utr, 7 sits. Men är kanon i komfort och utrymme.
Samt att kunna flytta baksätesraden fram är ett plus i kanten.

370k låter inte alls farligt. Jag önskar skinnklädsel, bra/okej lastutrymme, backkamera, vinterdäck. Önskar värmare och rattvärmare men absolut inget krav. Ingår dessa saker som standard eller är allt extra utrustning?
Vad är grund/standardpriset på xtrail. Nissans hemsida är så jävla trög heeeela tiden och kraschar lite då och då. Vill de inte ha kunder?

Sen vill jag helst ha den annan färg än standard och det får jag väl pynta 7000:- extra för. Sen har jag även typ 10% rabatt genom firman på bruttopriset.

Skulle jag hitta en bil jag trivs med för 300-320K efter avdrag för rabatter så ser jag det som en lottovinst typ hehe
Citera
2017-11-12, 22:28
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
370k låter inte alls farligt. Jag önskar skinnklädsel, bra/okej lastutrymme, backkamera, vinterdäck. Önskar värmare och rattvärmare men absolut inget krav. Ingår dessa saker som standard eller är allt extra utrustning?
Vad är grund/standardpriset på xtrail. Nissans hemsida är så jävla trög heeeela tiden och kraschar lite då och då. Vill de inte ha kunder?

Sen vill jag helst ha den annan färg än standard och det får jag väl pynta 7000:- extra för. Sen har jag även typ 10% rabatt genom firman på bruttopriset.

Skulle jag hitta en bil jag trivs med för 300-320K efter avdrag för rabatter så ser jag det som en lottovinst typ hehe

Är lite olika paket och välja men annars så använd mobility motors hemsida, då de är direkt återförsäljare för Nissan, går att bygga ändra i konfigurationen där m.m
Citera
2017-11-12, 22:33
  #22
Medlem
Innercitybluess avatar
Ford Kuga, gick på 360k riktigt trevlig att köra.

Mvh
Citera
2017-11-12, 22:45
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_eyed_devil
Är lite olika paket och välja men annars så använd mobility motors hemsida, då de är direkt återförsäljare för Nissan, går att bygga ändra i konfigurationen där m.m

Tack sjukt smidigt dock så jävla många tillbehör så man börjar undra om bilen innehåller något öht.

La på det jag ville ha men fattade noll av alla de där listerna man kunde välja till. Gör säkert bilen snyggare men vem orkar sitta och gå igenom 150 olika alternativ på en bil. För att göra detsamma på nästa bil.

Landande iaf på typ 330k. Tror jag fick in backkamera då också haha
Citera
2017-11-12, 22:55
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innercityblues
Ford Kuga, gick på 360k riktigt trevlig att köra.

Mvh

Tack byggde precis en bil men gick aldrig att välja motor... men de valde väl en åt mig. Ska nog även titta på en Ford i veckan. Tack för tipset
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback