2017-11-12, 21:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej. Men det blir nästan komiskt när man applicerar guilt by association för minsta lilla strumpebsnd hav ev varit i närheten av men anser det är off limits när man påpekar att offret också varit i kontakt med människor som ägnar sig åt sådant många kallar perversiteter. I min generation var det många som kollade på skräckisar, Fredagen den 13 var hur populär som helst bland tonåringar. Nu är PM äldre men i något avseende framstår han som sent utvecklad i vissa delar. Jag skulle vara försiktig att dra för höga växlar på filmer han sett etc.

Ja, eller alternativt kan de där filmerna ha varit IS-filmer som han (eller praktikanten, eller någon annan på verkstan) sparat på av politiska anledningar. Jag tror fortfarande mest på den teorin, eftersom polisen och åklagaren talade om "utländska upptagningar av avrättningar" och "hängning" och "bränning". Låter inte alls som "snuff movies" - och hade det varit det så hade polisen säkerligen berättat det.
Citera
2017-11-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men det blir kanske inte en så bra story om en ny båtmotor, om man från början vet nada om a) motorer och b) båtar...

En journalist med några ambitioner måste drivas av en stor Nyfikenhet på Nya händelser som finns att skildra, ur nya vinklar och ha ett speciellt sätt att berätta dessa på för att särskilja sig och "få in en fot" hos de stora tidningarna. Uppenbarligen hade Kim en begåvning där.

Hon har skrivit många dokumentära reportage och för en tidning lär hon lyckats få flera års kontrakt. Vilket måste vara en dröm för en free-lance reporter i hård konkurrens på en öppen marknad.

Jag gissar att en journalist får ägna betydande tid att sätta sig in i en mängd saker för att så småningom, välja ut ett intresseområde att specialstudera och hitta ett guldkorn att skriva om. Som man tror sig kunna sälja in hos någon tidning.

Facktidskriften Wired har skrivit om bl.a. Nautilus tidigare (2014), men då var det v. Bengtsson som dom intervjuade, så den tidskriften bör inte varit okänd för Madsen. Jag tror att Kim skulle skriva om BÅDE Madsen och v. Bengtsson. Bevista raketuppskjutning som endast v Bengtssons bolag hade uppskjutningstillstånd för.

Se hur de gått för dessa två entusiaster sedan dom delat upp sig. I två olika bolag, två olika team, ett hundratals meter från varandras företag i Danmark. I en kapplöpning både under vatten som i Rymden.

Kim verkar inte vara den som stod och stampade stilla på en och samma plats, direkt.
Citera
2017-11-12, 21:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
PM kommer nog aldrig mer att vandra i friheten, om han inte rymmer från rättspsyk. Och möjligheten finns att en medpatient har ihjäl honom väldigt resolut. Vilket inte vore en stor förlust, men som studieobjekt är han såklart intressant, och vi får hoppas att nån duktig psykolog sätter tänderna i honom.

Manifest känner jag inte till. Är det nån klubb för p-störda poppersätare eller dyl?

Hur svårt är det att googla?

http://www.manifest.eu/
Citera
2017-11-12, 21:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
PM kommer nog aldrig mer att vandra i friheten, om han inte rymmer från rättspsyk. Och möjligheten finns att en medpatient har ihjäl honom väldigt resolut. Vilket inte vore en stor förlust, men som studieobjekt är han såklart intressant, och vi får hoppas att nån duktig psykolog sätter tänderna i honom.

Manifest känner jag inte till. Är det nån klubb för p-störda poppersätare eller dyl?

Det gjorde nog inte de flesta här heller innan det stod att läsa. Det är en BDSM klubb med inslag av tortyr och fejkade kvinnomord.
Citera
2017-11-12, 21:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
+1
Exakt
Precis. Man kan till och med få en ubåt med på köpet när man handlar sin Blekingeeka idag

Tjusigt - men jag blir ändå mer imponerad av folk som byggt sin ubåt själv. Med delar från Ebay och Försvarets utförsäljning!
Citera
2017-11-12, 21:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En journalist med några ambitioner måste drivas av en stor Nyfikenhet på Nya händelser som finns att skildra, ur nya vinklar och ha ett speciellt sätt att berätta dessa på för att särskilja sig och "få in en fot" hos de stora tidningarna. Uppenbarligen hade Kim en begåvning där.

Hon har skrivit många dokumentära reportage och för en tidning lär hon lyckats få flera års kontrakt. Vilket måste vara en dröm för en free-lance reporter i hård konkurrens på en öppen marknad.

Jag gissar att en journalist får ägna betydande tid att sätta sig in i en mängd saker för att så småningom, välja ut ett intresseområde att specialstudera och hitta ett guldkorn att skriva om. Som man tror sig kunna sälja in hos någon tidning.

Facktidskriften Wired har skrivit om bl.a. Nautilus tidigare (2014), men då var det v. Bengtsson som dom intervjuade, så den tidskriften bör inte varit okänd för Madsen. Jag tror att Kim skulle skriva om BÅDE Madsen och v. Bengtsson. Bevista raketuppskjutning som endast v Bengtssons bolag hade uppskjutningstillstånd för.

Se hur de gått för dessa två entusiaster sedan dom delat upp sig. I två olika bolag, två olika team, ett hundratals meter från varandras företag i Danmark. I en kapplöpning både under vatten som i Rymden.

Kim verkar inte vara den som stod och stampade stilla på en och samma plats, direkt.

Det där har jag aldrig sett förr. Vilken tidning var det? Källa, annars är det inte sant! Sådana kontrakt finns nämligen inte. Det du kan få som frilans är typ ett kontrakt på en artikelserie, som omfattar 12 st artiklar på ett visst tema. "fler år" är inte ens tillsvidareanställda medarbetare garanterade idag.

Såklart att den inte var, Bengtson hade ju en blogg i den på den tiden då han och M arbetade tillsammans. M:s namn och bild finns med i många bloggposter.

Nu vet vi ju dock att K hade ljugit: dom hade aldrig hört talas om henne på Wired...
Citera
2017-11-12, 21:46
Medlem
Citat:

Menar du att hon kanske skrev om konflikten mellan Madsen och von Bengtsson?
Citera
2017-11-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det gjorde nog inte de flesta här heller innan det stod att läsa. Det är en BDSM klubb med inslag av tortyr och fejkade kvinnomord.

....och vissa gör uppenbarligen verklighet av detta....men det finns säkert någon outside länk till ännu värre grejer. Kanske en "thailands- eller fillippin-film"-? Kanske måste man vara medlem på klubben för att få ta del av sånt? Skulle inte förvåna mig det minsta om det sker extremt udda saker bakom draperierna där. Gjorde man nedslag där och beslagtog datorerna så kanske man fick svar på det. Kanske är det redan gjort? Danska polisen verkar effektiv.

Mewilla här itråden vet nog, hon verkar väldigt väldigt insatt i det där och en stor beundrare av Madsen. Kanske också medlem på klubben eftersom hon försvarar Madsen och hans gärningar in absurdum?
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-12 kl. 22:00.
Citera
2017-11-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Menar du att hon kanske skrev om konflikten mellan Madsen och von Bengtsson?

Det har jag naturligtvis ingen susning om, men om Jag hade varit på plats där denna "tävling" pågick, vilket inte var någon hemlighet, hade Jag knappast missat den möjligheten att skriva om detta.

Man kan skildra dessa två män som valde att gå skilda vägar och hur det gått därefter på ett intressant sätt, vilka framtidsplaner dom nu har och vilka utmaningar som väntar framöver. Utan att dra upp deras misshälligheter dem emellan.

Bara skildrat dessa två entreprenörer som verkar inom samma bransch och under viss konkurrens med varandra. Tycker dom rent av att det är fruktfullt och inspirerande?
Citera
2017-11-12, 22:18
Medlem
Citat:
Nu vet vi ju dock att K hade ljugit: dom hade aldrig hört talas om henne på Wired...
Sluta ljug. Vi vet att hon ämnade sälja artikeln till Wired, men vi har ingen kunskap om hur PM och KW:s korrespondens varit tidigare. Vi vet altlså inte om hon sagt att hon skulel sälja artikeln till Wired eller om hon jobbade för Wired. PM nämnde Wired när han klev iland men det är allt vi vet, och han kan vi inte ritkigt lita på eller?
Citera
2017-11-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ja, eller alternativt kan de där filmerna ha varit IS-filmer som han (eller praktikanten, eller någon annan på verkstan) sparat på av politiska anledningar. Jag tror fortfarande mest på den teorin, eftersom polisen och åklagaren talade om "utländska upptagningar av avrättningar" och "hängning" och "bränning". Låter inte alls som "snuff movies" - och hade det varit det så hade polisen säkerligen berättat det.
Hahaha, nu hittar du ju på igen. Det finns ingen som har den här teorin om IS, förutom du. Så här går citatet kring videosarna i sin helhet:
"Vi har set på hans computer, hvor der var links, som førte videre til en harddisk. Det er nogle henrettelsesvideoer, og det er vigtigt for mig at påpege, at det er ikke er videoer produceret af Peter Madsen, men det er nogle videoer, som efter vores opfattelse indikerer, at man kan have interesse for fetich, tortur og drab. Der er nogle meget alvorlige videoer om henrettelser på kvinder "
Tills du hittar en enda källa som säger IS (vilket ABSOLUT polisen skulle gå ut med om det var det dessa handlade om) så kan du ju slopa den teorin.
Senast redigerad av aloc 2017-11-12 kl. 22:28. Anledning: Förtydligande
Citera
2017-11-12, 22:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Kims pojkvän borde varit insatt i vad Kim skulle skriva om och han efterlyste henne snabbt när hon inte kom hem som avtalat. Han kanske även kan berätta om vilken utrustning Kim hade med sig till intervjun.

Har killen hennes ens nämnts i hyllningen familjen gjorde till Kim? Har han fakta som man inte vill ska nå massmedia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in