2017-11-12, 20:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Vad har då KWs eget sexliv med ubåtsresan att göra? Det var inte därför hon åkte med. Garanterat. Hon hade ett ordnat förhållande med sin kille som hon skulle träffa vid 22-tiden. Att hon skulle ha önskat något kinkysex med Madsen strax innan dess - det är bara befängt att tro. Såna tankar kan bara finnas i en spacead hjärna - eller i egna märkliga sexfantasier och önskningar.

Du vet inte mycket om mänskliga relationer, ser jag. Kanske är du uppväxt i en sträng frikyrka?
Citera
2017-11-12, 20:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl klart att man i första hand går på sina egna intressen, och tar chansen att träffa sådana människor som man varit nyfiken på, när man börjar frilansa. Det lär inte vara många som letar efter ämnesområden som de tycker är antingen skittråkiga eller frånstötande, eller försöker få intervjua tråkmånsar... Man sparar ju också massor av tid på att skriva om ett ämne som man redan behärskar.

Men hallå. Man går efter vad som kan tänkas bli en bra story.
Citera
2017-11-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Precis, men diskussionen handlar om att Whyback säger att man INTE ställer diagnoser i RPU. Jag påstår motsatsen.

Klart man ställer diagnoser där, men man går inte ut till allmänheten med resultatet.
:-)
Citera
2017-11-12, 20:26
Medlem
Citat:
Klart man ställer diagnoser där, men man går inte ut till allmänheten med resultatet.
:-)

Exakt, men ibland tas vissa saker upp i domarna eller som i Rajabis fall där man helt öppet i TR meddelade att han har antisocial personlighetsstörning.
Citera
2017-11-12, 20:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej det är inte alls konstigt. Hon verkar ju haft ett lite djupare intresse för det mer bizarra, hon gjorde något turistreportage om Idi Amins dödsgrottor också. Hon kanske hade ett visst intresse för gore eller vad det kallas?

Efter vad som framkommit hade hon uppgivit till Madsen att hon skulle skriva en artikel för Wired. Madsen had redan en viss aversion mot journalister, bl a för att exempelvis Djursing hade hade lagt onödig vikt vid strippbesök etc. Det är väl inte otänkbart att PM kollade upp enne genom en enkel googling och såg BDSM reportaget. Så han kanske var misstänksam från start. KW i sin tur hade förmodligen gjort något slags research, men frågan är vad hon då lade tonvikten på. Hennes frågor kanske rörde mer de kinky bitarna än de tekniska projekten. Och han kanske blev förbannad.

Ja, vem vet i vilka riktningar HENNES fantasier gick... Det kanske var en himla onödig ödets nyck, som gjorde att just de där två träffades och blev ensamma med varandra i en mystisk värld där det kändes som att omvärlden inte existerade och inga lagar gällde. Annars hade han kanske aldrig mördat någon (om han nu gjorde det nu heller), om inte just hon kommit dit just då när han var pressad o.s.v.? OBS säger INTE att det var hennes "fel".
Citera
2017-11-12, 20:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
En gång hade jag en god vän som jobbade topless i baren på en sexklubb därför att hon var intresserad av att förstå hur det var möjligt att stå ut med det jobbet och ville skriva en artikel med utgångspunkt från vilka obehagligheter karlarna utsatte henne för. Då hade hon ändå en bardisk mellan sig själv och klientelet. Hon gick inte runt och satt och slingrade sig runt karlarna i lokalen.

Fast det där tror jag inte på. Så mycket gör man inte för ett knäck, och ingen arbetsgivare begär det heller (tänk bara vilket liv det skulle bli på MeToo då! ) Jag tror att din väninna, om hon existerar alls, var exhibitionistiskt lagd och ville få den upplevelsen för sin egen skull. Fast med en bra ursäkt inför andra, som ev. kunde råka se ett smygtaget foto på henne.
Citera
2017-11-12, 20:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, vem vet i vilka riktningar HENNES fantasier gick... Det kanske var en himla onödig ödets nyck, som gjorde att just de där två träffades och blev ensamma med varandra i en mystisk värld där det kändes som att omvärlden inte existerade och inga lagar gällde. Annars hade han kanske aldrig mördat någon (om han nu gjorde det nu heller), om inte just hon kommit dit just då när han var pressad o.s.v.? OBS säger INTE att det var hennes "fel".

Nej. Men det blir nästan komiskt när man applicerar guilt by association för minsta lilla strumpebsnd hav ev varit i närheten av men anser det är off limits när man påpekar att offret också varit i kontakt med människor som ägnar sig åt sådant många kallar perversiteter. I min generation var det många som kollade på skräckisar, Fredagen den 13 var hur populär som helst bland tonåringar. Nu är PM äldre men i något avseende framstår han som sent utvecklad i vissa delar. Jag skulle vara försiktig att dra för höga växlar på filmer han sett etc.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-12 kl. 20:40.
Citera
2017-11-12, 20:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men hallå. Man går efter vad som kan tänkas bli en bra story.

Jo, men det blir kanske inte en så bra story om en ny båtmotor, om man från början vet nada om a) motorer och b) båtar...
Citera
2017-11-12, 21:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jo visst sätts diagnoser i Sverige vid RPU. T ex M Rajabi antisocial personlighetsstörning, Dalby Jonas drag inom autismspektrum + depression osv. Finns en mängd exempel här på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jasså, är "drag" inom något en DIAGNOS???? NEJ, läs på vad en formell diagnos är, så förstår du.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kära nån. Skulle drag vara en diagnos? Det är ju enbart underhållning. Även om jag tror att dragmän har en dragning till transvestism . Min egen högst personliga tolkning. Men det är ju varken en diagnos eller sjukdom. Jag tillbringade 80-talet med herr Lindarw och Co då jag jobbade i branschen, innan jag flyttade söderut. De är fullständigt normala människor. Herregud vilken okunnighet det finns här!

Inläggen i kronologisk ordning. Det första, det du citerade och sedan picasso2s.

Efter dessa citerar jag dig för att säga att personen, diva99, inte menade dragshow etc.

Jag maler endast eftersom du Whyback kallade mig idiot och troll. Du hängde inte med eftersom du är för snabb till att gå i polemik. Läs om och läs rätt.
Citera
2017-11-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Är det psykiatrin som säger det? Har du någon källa?

För jag tror inte det framgår i DSM-IV eller DSM-V.

Jovisst gör det. Läs igen. Har själv läst det mesta i manualen, men gillar inte DSM5, som jag, och de flesta som arbetar med människor, anser vara ett hastverk. DSM4 gäller alldeles utmärkt fortfarande, förutom några mindre ändringar som helt klart var befogade.

Det står om störning/kriterier. Sen står det även om behandling och liknande, om du kollar en bit ner. Men manualen är fortfaranade till främst för såna som jobbar med detta. Det behövs mer kunskap för att ställa diagnoser. Inte minst möten med klienterna ;-)
Citera
2017-11-12, 21:20
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Vad har då KWs eget sexliv med ubåtsresan att göra? Det var inte därför hon åkte med. Garanterat.
+1
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hennes frågor kanske rörde mer de kinky bitarna än de tekniska projekten.
Exakt
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du kan inte jämföra att vara passagerare någon timme på en ubåt med att bli uttagen som en del i besättningen.

Många är fascinerade av att åka ubåt och det finns som turistattracktion på olika orter.
http://www.mobimar.com/tourist-submarines/tourist-submarine-mark-v
Precis. Man kan till och med få en ubåt med på köpet när man handlar sin Blekingeeka idag
Citat:
The best 6 superyachts with submarines

https://www.boatinternational.com/yachts/yacht-design/superyachts-with-submarines--27339
Citera
2017-11-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Delvis kan det faktiskt ha gjort det. Han har i många år närt ett intresse för det mörka. Det dolda. Han har tagit risker med raketbränsle. Säkerhet är inte hans starka sida. Under åratal har han varit en del av Manifest som pysslar med saker som inte är rumsrent. De flesta av dess medlemmar är säkert normala människor med ett mörkt intresse. Men Madsen tog det till en ny nivå. En nivå han inte kunde dela med någon. Han har rent hypotetiskt diskuterat hur man gör sig av med en människokropp. Men det har vi säkert alla gjort nån gång. Men han realiserade den. Och DET är vad som gör honom ovanlig och som gör honom till något som inte borde vandra i friheten.

PM kommer nog aldrig mer att vandra i friheten, om han inte rymmer från rättspsyk. Och möjligheten finns att en medpatient har ihjäl honom väldigt resolut. Vilket inte vore en stor förlust, men som studieobjekt är han såklart intressant, och vi får hoppas att nån duktig psykolog sätter tänderna i honom.

Manifest känner jag inte till. Är det nån klubb för p-störda poppersätare eller dyl?
Senast redigerad av Eremona2.0 2017-11-12 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in