2017-11-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så kan det ha gått till, men tanken att utföra ett sexualsadistiskt mord någon gång fanns nog redan där sedan ganska länge. Och plötsligt uppenbarade sig en rödhårig kvinna som ville åka med honom och intervjua. Tänkbart scenario.
När PM helt apropå vid landstigningen säger till polisen "Jag kan ju inte göra bakgrundskoll på alla journalister"så försäger han sig nog. Jag tror att han kollat och sett likheten mellan KW och rödhåriga strippan i vattentanken.
Han har läst om hennes artikel om Idi Amins tortyrkammare,om vampyrsex osv. Fått för sig att hon är en skälsfrände.
Kanske även grandiost inbillat sig att KWs intervjuförförfrågan bara är en förevändning för att komma i kontakt med honom.
Vad jag minns från häktningsförhandlingen sa PM att intervjun fortsatte på ubåten (?)
Kanske han blev besviken när KW inte delade hans intresse för tortyr.
Kanske hon rent ut sa att hon tyckte att han var sjuk och att hon genast ville tillbaka till land.
Enligt polisen kom det fram tidigt, att som de uttryckte det,- Torson hade utsatts för grovt personligt våld.
PM har hämnats som jag tolkar det.
För att KW nobbat honom,kränkt hans ego samt kanske sagt rent ut vad hon tyckte om hans perversa intressen som hon inte alls delade på något sätt.
Citera
2017-11-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror inte personen menade Drag, som i afterdark osv. Utan drag som i en släng av något☺️😄😅

Du=puckad!! Förstår noll! Läs ursprunget, det handlande om personlighetsdrag, vet du vad det är
Citera
2017-11-12, 19:39
Medlem
Citat:
Förslag: Leta upp psykologen/neurologiprofessorn Jim Fallon på Youtube och lyssna på hur han förklarar arv och miljö gällande psykopati. Han är själv psykopat.....

Mycket intressant att lyssna på honom ;-) Han är bra. Om man inte begriper vad HAN säger - då begriper man ingenting. Finns korta versioner med honom.

Visst är det intressant. Han kan även sökas på nätet som James Fallon. Tänkte länka till "Min genetiska upptäcktsresa" och "Ditt förutbestämda liv" som gått på SVTPlay men de är tyvärr borta nu.
Likaså kan man läsa om Dunedin studien, mycket spännande som sagt.
Citera
2017-11-12, 19:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du=pucko!! Förstår noll! Läs ursprunget, det handlande om personlighetsdrag, vet du vad det är

Ja, det är ju det jag säger. Gubbe.

Edit: jag behöver glasögon men är något fåfäng🤓😆 ( du är alltid så jävla trevlig)

Förresten så är det något fel med inläggen och många ser jag inte förrän efteråt även om de kommer innan mina.!.!.!
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-11-12 kl. 19:44.
Citera
2017-11-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du kan inte jämföra att vara passagerare någon timme på en ubåt med att bli uttagen som en del i besättningen.

Många är fascinerade av att åka ubåt och det finns som turistattracktion på olika orter.
http://www.mobimar.com/tourist-submarines/tourist-submarine-mark-v

På Lanzarote har de flera gula ubåter för turister (som jag dock inte åkte med). Inget konstigt alls att folk vill ta en tripp med en sån.
Citera
2017-11-12, 19:46
Medlem
Citat:
Du=puckad!! Förstår noll! Läs ursprunget, det handlande om personlighetsdrag, vet du vad det är
Drag är något som kom på 70-talet. 1976 om jag minns rätt. Var på Afterdarks andra show och begrep inte mycket eftersom det var så nytt. Det var meningen att deras show skulle vara i några veckor, nån månad. De höll i 40 år!
Nu lägger vi ner detta. Det har inget med Kim och Madsen att göra.
Citera
2017-11-12, 19:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Kan inte begripa att folk inte fattar vad journalism går ut på. Man får eller tar vissa uppdrag. Andra är frilans. Vissa är intresserade av hur ovanliga människor tänker och vill gärna intervjua dem om detta, om det kan vara av allmänintresse. En journalist gör inte intervjuer och jobb som tillfredsställer DERAS EGET EGO för bara den sakens skull.
Citat:
Man kan som journalist vilja undersöka det andra brinner för (t.ex ubåtar och raketer) för att förstå hur sånt, som för en själv kan verka lite löjligt och kanske meningslöst, kan intressera en annan person. Man kan vara intresserad av entusiaster ö.h.t. Kanske inte just ämnet de är intresserade av, men hur människor fungerar och vad de vill uppnå. Tycker det är ganska enkelt att förstå. Om man försöker sätta sig in i HUR ANDRA TÄNKER, i.st.f att hela tiden utgå från sig själv och hur man själv skulle ha gjort eller tänkt.
Precis så är det.

En del journalister skriver helst om saker som de själva inte förstår eller tycker om för att de vill förstå bättre. Jag har träffat journalister som inte tycker om att skriva men som tycker att de har ett fantastiskt yrke därför att de kan gå in var som helst och ställa frågor om vad som helst för att lära sig.

De gillar den möjlighet de har att som journalister alltid kunna lära sig nya saker och att försöka förstå konstiga intressen och tankesätt.

En gång hade jag en god vän som jobbade topless i baren på en sexklubb därför att hon var intresserad av att förstå hur det var möjligt att stå ut med det jobbet och ville skriva en artikel med utgångspunkt från vilka obehagligheter karlarna utsatte henne för. Då hade hon ändå en bardisk mellan sig själv och klientelet. Hon gick inte runt och satt och slingrade sig runt karlarna i lokalen.
Citera
2017-11-12, 19:53
Medlem
Citat:
Du=pucko!! Förstår noll! Läs ursprunget, det handlande om personlighetsdrag, vet du vad det är

Vill bara göra klart för dig att det inte är jag som pratar om drag ang Jonas Runnemark. Det är Marianne Kristiansson, Rättsliga Rådet, som gör det uttalandet i domen:
Jonas Runnemark uppfyller inte någon diagnos men har autistiska drag i sin personlighet, som dock får mindre bäring i sammanhanget. Även för att det ska föreligga en diagnostiserad
personlighetsstörning krävs att den psykosociala funktionsnivån är nedsatt.
Citera
2017-11-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Drag är något som kom på 70-talet. 1976 om jag minns rätt. Var på Afterdarks andra show och begrep inte mycket eftersom det var så nytt. Det var meningen att deras show skulle vara i några veckor, nån månad. De höll i 40 år!
Nu lägger vi ner detta. Det har inget med Kim och Madsen att göra.

Men skärp dig 2.0! Titta tillbaka, jag pratade bara om PERSONLIGHETS-DRAG, troll har förvandlat det......ta inte så enkla och låga krokar, du kan bättre....
Citera
2017-11-12, 19:56
Medlem
Citat:
Men skärp dig 2.0! Titta tillbaka, jag pratade bara om PERSONLIGHETS-DRAG, troll har förvandlat det......ta inte så enkla och låga krokar, du kan bättre....
Och hur ska jag veta det? Med tanke på den låga nivån i tråden, så kan man fan förvänta sig vad som helst.
Citera
2017-11-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Visst är det intressant. Han kan även sökas på nätet som James Fallon. Tänkte länka till "Min genetiska upptäcktsresa" och "Ditt förutbestämda liv" som gått på SVTPlay men de är tyvärr borta nu.
Likaså kan man läsa om Dunedin studien, mycket spännande som sagt.

Tack. Dunedinstudien ska jag kolla - om det inte är den med elstötarna. Den har jag sett. Om hur vi (nästan) alla kan begå onda handlingar, utan att för den skull vara onda rakt igenom såsom t.ex J. Möller är, som BARA begår onda handlingar... dock utan att själv anse att hon gör det....(hon gör ju bara det HON MÅSTE, enligt henne själv).
Citera
2017-11-12, 19:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
För att du jobbat inom tidningsbranchen på den tiden man använde sig av stenografi samt gjorde research med hjälp av telefonkatalogen samt "byaskvaller" gör dig inte ett smack kompetent att bedöma KWs yrkesmeriter.
Du har ingen insyn i KWs privatekonomi men frilans tjänar otroligt stora pengar.
Det är väl bara att sätta igång och skriva en artikel själv som du kan pitcha som idé till The Guardian eller New York Times.
Det kommer säkert att gå väldigt bra för dig som frilansjournalist.
Och så slipper du att vara avundsjuk och missunnsam.Eller är det ett"barnsligt och oetablerat"sätt att försörja sig på enligt dig? Bättre med fast praktiktjänst och svältmånadslön om man är kvinna.

Man rangordnar inte människoliv! Alla liv räknas! Läs på FNs förklaring. Alla människor har exakt samma människovärde.
Och en "Arisk ,vit,nordisk" sexualsadistisk lustmördare ska ha exakt samma straff som en mörkhyad dito.
Du får nog uppdatera din människosyn från 1930-talet om du ska lyckas i yrkeslivet tror jag.

Jag bortser från personangreppen som säger mer om dig själv.

Frilansare tjänar inte så mycket nu längre, p.g.a. att konkurrensen har blivit mycket större sedan tidningsbranschen började gå ner. Du har väl inte missat, att antalet prenumeranter har sjunkit drastiskt, och bara fortsätter att sjunka? Finns inte många under 60 år kvar, som får en morgontidning i brevlådan nu, eller som har till vana att varje dag gå ut och köpa Expressen eller Aftonbladet i kiosken. De får all information gratis på nätet, så varför skulle de betala? Och varför bli hjärntvättade av journalister med agenda som förklarar för dem varför de ska tycka att massinvandringen är toppen och att homosexualitet är coolt..?

Därför har tidningarna fått skära ner på sina redaktioner eller som minst i alla fall inte nyanställa. Vilket gör att det finns ett enormt överskott av utbildade, erfarna och duktiga journalister som slåss om frilansjobben. Därför har tidningarna kunnat sänka arvodena. Det finns lokal- och facktidningar som betalar så lite som 450 kr per artikel före skatt - och då ska det vara inklusive allt: foton, bildtexter, rubrik, mellanrubriker och byline. Bara att lägga in på sidan utan mer arbete för redaktionen.

Och förutom arbetet med artikeln finns det massor av annat som tar tid för en frilans, som han eller hon inte får betalt för. Redovisning, att tänka ut nya idéer, att hålla sig uppdaterad inom sina områden, att upprätthålla och utöka sitt kontaktnät... Vidare måste man själv köpa sin utrustning: dator, kamera, kortläsare, diverse program, block och pennor (även om det går att dra av på skatten). Transportutlägg får man dock tillbaka från arbetsgivaren.

Nä, man blir inte fet som frilans. Inte i Kina heller (allra minst i Kina skulle jag tro).
Senast redigerad av Merwinna 2017-11-12 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in