2017-11-12, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Så, varför klistrar du på mig ett citat då, du är ju en citat-maskin, hela du!? Sortera, annars blir det oklart, var dina tankar landar....är lugn och fin, men inte för din skull, som sprider oreda i tråden...

Jag försökte korrigera ett ganska ignorant inlägg, när du blåser på mitt citat, med samma/liknande argument, mer generella, blir det ganska konstigt, förstår du?
Flashbacks regler är att citera. Man får läsa både citaten och inläggen. Förstår du?
Citera
2017-11-12, 18:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om jag intervjuar en sexualsadist som sitter i fängelse för att kunna begripa hur denne tänker, är jag då per automatik en presumtiv sådan själv? Eller om jag åker ut med och intervjuar en fiskare på en fiskebåt - är jag då intresserad av att själv syssla med fiske? Nån slags hemlig längtan? Eller vad?

Du har väl ändå något intresse, särskilt om du är frilans och väljer dina uppdrag själv?
Ni är ju flera i tråden som argumenterar att PM skulle vart intresserad av att själv mörda för att man funnit filmer med mord på hans dator. Varför skulle ett objektivt observerande nödvändigt tydas som ett eget önskedrömmande i ena fallet men inte i det andra? (objektivt för man inte enligt vad som hittills framkommit funnit någon subjektiv intention ens att delta för egen del, vare sig vad gäller KWs besök på BDSM klubbar eller PMs eventuella filmtittande).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-12 kl. 19:02.
Citera
2017-11-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
??? Det är ju inte så att det förevisas mord på scenen på vanliga strippklubbar, och det är väl sådana PM varit på, enlugt vad som beskrevs av Djursing (som skrev biografin, jag är dålig att minnas namn så det kanske är fel).

Det fetade: det är plågsamt märkbart.
Djursing kunde inte beskriva Madsens liv eftersom Madsen inte berättade allt. De fiktiva morden i Manifest (som INTE var en strippklubb) som regelbundet visades var inte Madsen ärlig om.
Citera
2017-11-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Manifest var ingen strippklubb. Läs på.

Varför det, jag är inte så intresserad?
Citera
2017-11-12, 19:06
Medlem
Citat:
Varför det, jag är inte så intresserad?
Om du beskriver Manifest som en strippklubb, så får du allt ha lite mer på fötterna. Är du inte intresserad så ta inte saker ur luften. Bättre hålla käften istället för att öppna munnen och avslöja att man är korkad. Eller hur?
Citera
2017-11-12, 19:08
Medlem
Citat:
Tack. Detta med den rödhåriga kvinnan i tanken och det orangea tyget var värdefull info för ett eventuellt motiv.
Jag skrev om ett sådant här tänkbart motiv för 2-3 veckor sedan. Jag hade länge funderat på PMs mammas hårfärg.
På 70-talet när PM var liten och allt tragiskt i hans barndom hände var det inne att färga håret rött.
På det enda fotot jag sett på PMs mamma (han var ca 4 år och satt i hennes knä) var hon rödhårig.
Jag utgick då från det klassiska modershat som tydligen är vanligt motiv för sexualsadister.
Eftersom PM uppehåller sitt berättande mkt i ubåtstornet så tror jag att något centralt hände där.
Att KW tog sin tillflykt upp på stegen. Ända gömstället på ubåten. Att hon sparkade mot PM.
Som till slut lyckades dra ned hennes leggings om vristerna och sedan var det nog lätt att få ned henne.
"Bump!".
Men det kan räcka gott som motiv för någon som PM med ubåtsmiljö-under vatten-ingen flyktväg-försvarslös kvinna.
Som Leif.GW säger,-Man ska inte krångla till det.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-12 kl. 19:18.
Citera
2017-11-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hon hade knappast kollats upp närmare psykologiskt innan hon satte foten i U-båten. Så det är mycket möjligt att hon sysselsatt sig med annat än missionären i sina fantasier.

Hon var så att säga så nära att vara en ubåtsbesättningsman som någon överhuvudtaget kunnat komma den aktuella kvällen. Utomlands har man rigorösa tester eftersom man vet hur påfrestande ubåtsliv faktiskt är.

Kan inte begripa att folk inte fattar vad journalism går ut på. Man får eller tar vissa uppdrag. Andra är frilans. Vissa är intresserade av hur ovanliga människor tänker och vill gärna intervjua dem om detta, om det kan vara av allmänintresse. En journalist gör inte intervjuer och jobb som tillfredsställer DERAS EGET EGO för bara den sakens skull.

Vad har då KWs eget sexliv med ubåtsresan att göra? Det var inte därför hon åkte med. Garanterat. Hon hade ett ordnat förhållande med sin kille som hon skulle träffa vid 22-tiden. Att hon skulle ha önskat något kinkysex med Madsen strax innan dess - det är bara befängt att tro. Såna tankar kan bara finnas i en spacead hjärna - eller i egna märkliga sexfantasier och önskningar.
Citera
2017-11-12, 19:13
Medlem
Citat:
Kan inte begripa att folk inte fattar vad journalism går ut på. Man får eller tar vissa uppdrag. Andra är frilans. Vissa är intresserade av hur ovanliga människor tänker och vill gärna intervjua dem om detta, om det kan vara av allmänintresse. En journalist gör inte intervjuer och jobb som tillfredsställer DERAS EGET EGO för bara den sakens skull.

Vad har då KWs eget sexliv med ubåtsresan att göra? Det var inte därför hon åkte med. Garanterat. Hon hade ett ordnat förhållande med sin kille som hon skulle träffa vid 22-tiden. Att hon skulle ha önskat något kinkysex med Madsen strax innan dess - det är bara befängt att tro. Såna tankar kan bara finnas i en spacead hjärna - eller i egna märkliga sexfantasier och önskningar.
Precis. Men somliga prefererar till sina egna tankar. Hur DOM/HON själv skulle reagerat. Med kjol inbjuder man till sexövergrepp. Går man in i en ubåt med en snubbe, så ber hon om ett ligg. Eller ber om att bli dödad. Blir bara så trött.
Citera
2017-11-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag skrev om ett sådant här tänkbart motiv för 2-3 veckor sedan. Jag hade länge funderat på PMs mammas hårfärg.
På 70-talet när PM var liten och allt tragiskt i hans barndom hände var det inne att färga håret rött.
På det enda fotot jag sett på PMs mamma (han var ca 4 år och satt i hennes knä) var hon rödhårig.
Jag utgick då från det klassiska modershat som tydligen är vanligt motiv för sexualsadister.
Eftersom PM uppehåller sitt berättande mkt i ubåtstornet så tror jag att något hände där.
Att KW tog sin tillflykt upp på stegen. Ända gömstället på ubåten. Att hon sparkade mot PM.
Som till slut lyckades dra ned hennes leggings om vristerna och sedan var det nog lätt att få ned henne.
"Bump!".
Men det kan räcka gott som motiv för någon som PM med ubåtsmiljö-under vatten-ingen flyktväg-försvarslös kvinna.
Som Leif.GW säger,-Man ska inte krångla till det.

Så kan det ha gått till, men tanken att utföra ett sexualsadistiskt mord någon gång fanns nog redan där sedan ganska länge. Och plötsligt uppenbarade sig en rödhårig kvinna som ville åka med honom och intervjua. Tänkbart scenario.
Citera
2017-11-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Djursing kunde inte beskriva Madsens liv eftersom Madsen inte berättade allt. De fiktiva morden i Manifest (som INTE var en strippklubb) som regelbundet visades var inte Madsen ärlig om.

Det där låter perverst om något.

Är det ens rimligt att förvänta sig att någon ska berätta allt? För en journalist (eller populärskribent) !?!? som avser förmedla det som sägs till en vidare allmänhet och där man då saknar inflytande över hur det vinklas och kanske lyfter bort relevanta delar?!?

Om det är en film med fiktiva mord så kanske den inte var speciellt viktig för PM, och därav han inte berättat om det?
Citera
2017-11-12, 19:18
Medlem
Citat:
Du har väl ändå något intresse, särskilt om du är frilans och väljer dina uppdrag själv?
Ni är ju flera i tråden som argumenterar att PM skulle vart intresserad av att själv mörda för att man funnit filmer med mord på hans dator. Varför skulle ett objektivt observerande nödvändigt tydas som ett eget önskedrömmande i ena fallet men inte i det andra? (objektivt för man inte enligt vad som hittills framkommit funnit någon subjektiv intention ens att delta för egen del, vare sig vad gäller KWs besök på BDSM klubbar eller PMs eventuella filmtittande).

Man kan som journalist vilja undersöka det andra brinner för (t.ex ubåtar och raketer) för att förstå hur sånt, som för en själv kan verka lite löjligt och kanske meningslöst, kan intressera en annan person. Man kan vara intresserad av entusiaster ö.h.t. Kanske inte just ämnet de är intresserade av, men hur människor fungerar och vad de vill uppnå. Tycker det är ganska enkelt att förstå. Om man försöker sätta sig in i HUR ANDRA TÄNKER, i.st.f att hela tiden utgå från sig själv och hur man själv skulle ha gjort eller tänkt.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-12 kl. 19:26.
Citera
2017-11-12, 19:19
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ämnet arv och miljö är mycket spännande, tycker jag. Och, till skillnad från dig, är jag lite mer inne på arvets avgörande betydelse, även om jag inser/anser, att miljö också har påverkan. En diskussion i ett annat forum......

Jag är nog också inne på arv först och sedan miljö. Mycket intressant diskussion men OT som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in