2017-11-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det där låter perverst om något.

Är det ens rimligt att förvänta sig att någon ska berätta allt? För en journalist (eller populärskribent) !?!? som avser förmedla det som sägs till en vidare allmänhet och där man då saknar inflytande över hur det vinklas och kanske lyfter bort relevanta delar?!?

Om det är en film med fiktiva mord så kanske den inte var speciellt viktig för PM, och därav han inte berättat om det?
Om? Jag har sett filmen själv. Vidrigt. Och jag tror inte alla visats på nätet. Länken ligger ute i den här tråden. Själv fick jag en liten chock. Men det är ju jag. Ni andra kanske tycker det är naturligt.
Citera
2017-11-12, 19:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att han trodde att hans "kändis"-skap skulle skydda honom. Han hade ju en historia om att han släppt av henne, och så problemen med ubåten som sjönk. Det funkade inte

Det tror jag också. Han har inte kunnat tänka sig något annat, fullblods narcissist som han är.
Citera
2017-11-12, 19:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Skärp dig!!!!! Skriv till den som föreslog det, jag bara avfärdade det!

Andas in, tre gånger, gå tillbaka och läs, och citera inte mig utan den som föreslog tokigheterna.....

Jag tror inte personen menade Drag, som i afterdark osv. Utan drag som i en släng av något☺️😄😅
Citera
2017-11-12, 19:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan inte begripa att folk inte fattar vad journalism går ut på. Man får eller tar vissa uppdrag. Andra är frilans. Vissa är intresserade av hur ovanliga människor tänker och vill gärna intervjua dem om detta, om det kan vara av allmänintresse. En journalist gör inte intervjuer och jobb som tillfredsställer DERAS EGET EGO för bara den sakens skull.

Vad har då KWs eget sexliv med ubåtsresan att göra? Det var inte därför hon åkte med. Garanterat. Hon hade ett ordnat förhållande med sin kille som hon skulle träffa vid 22-tiden. Att hon skulle ha önskat något kinkysex med Madsen strax innan dess - det är bara befängt att tro. Såna tankar kan bara finnas i en spacead hjärna - eller i egna märkliga sexfantasier och önskningar.

Nej det är inte alls konstigt. Hon verkar ju haft ett lite djupare intresse för det mer bizarra, hon gjorde något turistreportage om Idi Amins dödsgrottor också. Hon kanske hade ett visst intresse för gore eller vad det kallas?

Efter vad som framkommit hade hon uppgivit till Madsen att hon skulle skriva en artikel för Wired. Madsen had redan en viss aversion mot journalister, bl a för att exempelvis Djursing hade hade lagt onödig vikt vid strippbesök etc. Det är väl inte otänkbart att PM kollade upp enne genom en enkel googling och såg BDSM reportaget. Så han kanske var misstänksam från start. KW i sin tur hade förmodligen gjort något slags research, men frågan är vad hon då lade tonvikten på. Hennes frågor kanske rörde mer de kinky bitarna än de tekniska projekten. Och han kanske blev förbannad.
Citera
2017-11-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag är nog också inne på arv först och sedan miljö. Mycket intressant diskussion men OT som sagt.

Förslag: Leta upp psykologen/neurologiprofessorn Jim Fallon på Youtube och lyssna på hur han förklarar arv och miljö gällande psykopati. Han är själv psykopat.....

Mycket intressant att lyssna på honom ;-) Han är bra. Om man inte begriper vad HAN säger - då begriper man ingenting. Finns korta versioner med honom.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-12 kl. 19:30.
Citera
2017-11-12, 19:30
Medlem
Citat:
Nej det är inte alls konstigt. Hon verkar ju haft ett lite djupare intresse för det mer bizarra, hon gjorde något turistreportage om Idi Amins dödsgrottor också. Hon kanske hade ett visst intresse för gore eller vad det kallas?

Efter vad som framkommit hade hon uppgivit till Madsen att hon skulle skriva en artikel för Wired. Madsen had redan en viss aversion mot journalister, bl a för att exempelvis Djursing hade hade lagt onödig vikt vid strippbesök etc. Det är väl inte otänkbart att PM kollade upp enne genom en enkel googling och såg BDSM reportaget. Så han kanske var misstänksam från start. KW i sin tur hade förmodligen gjort något slags research, men frågan är vad hon då lade tonvikten på. Hennes frågor kanske rörde mer de kinky bitarna än de tekniska projekten. Och han kanske blev förbannad.

Ok. Och då är det ok att sticka kniven i hennes vagina, och ytterligare tio gånger kring hennes könsdelar, samt stycka, klä på sänken och slänga delarna överbord?
Det finns INGET som försvarar hans handlingar. Inget. Inget alls. Han är ett svin.
Citera
2017-11-12, 19:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det där låter perverst om något.

Är det ens rimligt att förvänta sig att någon ska berätta allt? För en journalist (eller populärskribent) !?!? som avser förmedla det som sägs till en vidare allmänhet och där man då saknar inflytande över hur det vinklas och kanske lyfter bort relevanta delar?!?

Om det är en film med fiktiva mord så kanske den inte var speciellt viktig för PM, och därav han inte berättat om det?

Nu får du ju skärpa dig.
Citera
2017-11-12, 19:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hon var så att säga så nära att vara en ubåtsbesättningsman som någon överhuvudtaget kunnat komma den aktuella kvällen. Utomlands har man rigorösa tester eftersom man vet hur påfrestande ubåtsliv faktiskt är.
Du kan inte jämföra att vara passagerare någon timme på en ubåt med att bli uttagen som en del i besättningen.

Många är fascinerade av att åka ubåt och det finns som turistattracktion på olika orter.
http://www.mobimar.com/tourist-submarines/tourist-submarine-mark-v
Citera
2017-11-12, 19:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Förslag: Leta upp psykologen/neurologiprofessorn Jim Fallon på Youtube och lyssna på hur han förklarar arv och miljö gällande psykopati. Han är själv psykopat.....

Mycket intressant att lyssna på honom ;-) Han är bra. Om man inte begriper vad HAN säger - då begriper man ingenting. Finns korta versioner med honom.

Tack, ja, jag har sett dokumentären om honom. Mycket mycket intressant !
Citera
2017-11-12, 19:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Varför det, jag är inte så intresserad?
Om du inte vill ta reda på information om det du skriver om så kanske det är bättre att inte skriva något heller.
Citera
2017-11-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror inte personen menade Drag, som i afterdark osv. Utan drag som i en släng av något☺️😄😅

Du=pucko!! Förstår noll! Läs ursprunget, det handlande om personlighetsdrag, vet du vad det är
Citera
2017-11-12, 19:36
Medlem
Citat:

Nu försöker du lägga delar av skulden på Kim Wall - att det "till viss del" kanske var hennes eget fel att hon blev slaktad. Urdåligt. Ibalnd undrar jag om inte du är lite avskärmad på det mänskliga planet.

Om jag var journalist och var i Uganda skulle jag kanske också vilja besöka dödsgrottorna. Jag har själv varit i Phnom Phen i Kambodja (utan att vara journalist) och sett museet där med 10.000-tals döskallar. Har även varit i Pol Pots by i norra landet med samma namn. Inte för att jag gillar honom eller är kommunist, utan för att LÄRA mig historiska saker. Inte för en inneboende önskan att hugga huvudet av folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in