2017-11-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men sluta nu. Inget av det du skriver om K är sant. Ingen hade hört hennes namn innan detta hände, och ingen hade förmodligen hört det senare heller om hon fått leva. (Vilket inte betyder att hennes död inte var tragisk - det hade den varit även om hon gått på särskola och bott på gruppboende.) Medan M var en superkändis i Danmark, och känd för folk som delade hans intressen även utomlands.
Madsen superkändis? Nu får du nog ta och lugna ner dig lite 😁😁😁
Citera
2017-11-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
När PM var yngre fann han gemenskap i konstnärskollektivet Half Mashine. Vid ett tillfälle hade de en fest i PMs verkstad med en strippa som badade i en vattentank. Det finns två sådana foton på en rödhårig kvinna som flyter omkring som en död i en vattentank. I bakgrunden flyter ett orange tygstycke eller sjal.
Jag vet inte om fotona föreställer strippan. Men jag tror det. Eftersom de höll på med SM/BD sex kan kanske PM haft en speciell sexuell upplevelse med den rödhåriga strippan. Fotona kanske är fetischer för Madsen som minner honom om detta speciella tillfälle. Jag tror nog att alla som ser fotona genast ser likheten mellan strippan och KW. KW hade dessutom en orange tröja/kofta på sig. Madsen har också berättat om en speciell plats på en av hans ubåtar som betydde mycket för honom eftersom att den berörts av en dominatrix. Eftersom Madsen alltid tycks bagatellisera och ljuga, så rör det sig nog om en sexuell händelse eller vem vet,- kanske ett mord på någon, på den här väldigt speciella platsen på ubåten.
Jag tror att det var Freya som sedan sänktes.

Tack. Detta med den rödhåriga kvinnan i tanken och det orangea tyget var värdefull info för ett eventuellt motiv.
Citera
2017-11-12, 12:18
Medlem
powderfuckers avatar
fast kan saker ha laddats upp i molnet? hur bra täckning e de under vattenytan?
Citera
2017-11-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Narcissisten behöver näring i form av beundran och framgångar. Allt handlar ju om hur han själv upplever sin situation. Fick egot den näring som krävdes eller var han pressad av diverse motgångar? Om han känt sig pressad av olika anledningar kan just det vara en trigger till att de sexualsadistiska drifterna började ta över. Psykisk press kan ha den inverkan på sexualsadister, att de måste gå "över gränsen" och förverkliga sin fantasi.

Ja, KW var å ena sidan "bara en kvinna som råkade dyka upp". Hade inte hon blivit hans offer så hade det blivit någon annan inom en snar framtid. Det håller jag med om.
Däremot så tror jag inte att han inte brytt sig om att kolla upp en del om hennes bakgrund.
Han lär ha googlat för att få veta mera. Han är ju mån om att visa "rätt" bild av sig själv, d.v.s den "store Raket-Madsen" så förmodligen ville han kolla upp att han hade med en seriös och duktig journalist att göra. Kanske har hans sadistplaner redan utformats under "reserchen" eller under samtalet/intervjun på land - medvetet eller omedvetet. Skulle tro att hans sjuka drifter pockar på och att tankarna om dådet börjar komma så smått i ett ganska tidigt skede för att sen helt ta över när hon kliver på u-båten, när tillfället han väntat på blir verklighet.
Då finns ingen återvändo.

Helt säkert som du skriver: att han har närt sin hunger efter att få förverkliga sin sjuka lust genom att "ligga i buskarna" och vänta på rätt tillfälle. KW kom olyckligtvis i hans väg när allt stämde för honom.
Citera
2017-11-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Där har du helt rätt. Han fyller meningarna med självklarheter, som de flesta totalt utelämnar.

Narcissister stryker ofta jämns med sanningen när de ljuger om saker. Kanske för att de då tror att lögnen låter bättre?
Citera
2017-11-12, 12:30
Medlem
Citat:
Jag KAN journalistbranschen, och jag är rätt säker på att Kim inte kan ha fått så mycket betalt för de artiklar hon lyckades sälja, att det kunde finansiera det livet hon levde. Hennes föräldrar pratade ju också i minnestalet om att hon brukade höra av sig när hon "behövde ett litet lån", jag tror inte att det var så små lån utan att de gav henne regelbundet understöd. Det är konstigt även detta med terminsavgifterna på de utländska universiteten, men det KAN förstås vara så att hon lånat av CSN - utan att fundera över hur hon ska kunna betala tillbaka sådana summor...

Sedan vet jag inte var jag skulle ha sagt, att man inte vet något om något man inte har någon erfarenhet av..? Klart att man kan ha teoretiska kunskaper om ett ämne, låt oss säga förlossningar, men har man varken fött barn själv eller varit med och assisterat vid en eller flera förlossningar, så hävdar jag att bokkunskaperna inte räcker långt i skarpt läge...

Du TROR så jävla mycket. För din information så har Kim studerat på stipendium. Det är lätt för dig att googla istället för att sitta och gissa.

Citat:
Men sluta nu. Inget av det du skriver om K är sant. Ingen hade hört hennes namn innan detta hände, och ingen hade förmodligen hört det senare heller om hon fått leva. (Vilket inte betyder att hennes död inte var tragisk - det hade den varit även om hon gått på särskola och bott på gruppboende.) Medan M var en superkändis i Danmark, och känd för folk som delade hans intressen även utomlands.
Istället för att hela tiden sänka Kim som journalist kan jag upplysa dig om att vi har i Sverige många namnkunniga reportrar/journalister. Få, om ens någon, var speciellt känd som trettioåring. Man börjar från botten och jobbar sig upp. Om jag minns rätt hade Kim varit ute och jobbat i fyra år. Och ändå lyckats göra sig ett namn på flera tidningar. Jag begriper inte vad som driver dig att hela tiden ha behov av att sänka en kvinna som fallit offer för en bestialisk mördare, och i samma mening höja mördaren till skyarna.
Citera
2017-11-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du TROR så jävla mycket. För din information så har Kim studerat på stipendium. Det är lätt för dig att googla istället för att sitta och gissa.

Istället för att hela tiden sänka Kim som journalist kan jag upplysa dig om att vi har i Sverige många namnkunniga reportrar/journalister. Få, om ens någon, var speciellt känd som trettioåring. Man börjar från botten och jobbar sig upp. Om jag minns rätt hade Kim varit ute och jobbat i fyra år. Och ändå lyckats göra sig ett namn på flera tidningar. Jag begriper inte vad som driver dig att hela tiden ha behov av att sänka en kvinna som fallit offer för en bestialisk mördare, och i samma mening höja mördaren till skyarna.

Lägger in lite om hennes stipendium:
Åren på universitet slutade inte där, utan nästa äventyr bar av till Columbia University i New York. Där avhandlades en masterexamen inom internationella affärer och en påbyggnad med inriktning på journalistik. Under tiden pluggade Wall även mandarin.
För att kunna studera på Columbia fick hon ett stipendium av Sverige-Amerikastiftelsen.
– Alla som får stipendium är superkompetenta. Det är toppförmågor. Man får det för att man är så bra, berättar stiftelsens vd Anna Rosvall Stuart för Expressen.https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/892100-vem-var-kim-wall-har-ar-allt-om-hennes-bakgrund
Citera
2017-11-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Åren på universitet slutade inte där, utan nästa äventyr bar av till Columbia University i New York. Där avhandlades en masterexamen inom internationella affärer och en påbyggnad med inriktning på journalistik. Under tiden pluggade Wall även mandarin.
För att kunna studera på Columbia fick hon ett stipendium av Sverige-Amerikastiftelsen.
Alla som får stipendium är superkompetenta. Det är toppförmågor. Man får det för att man är så bra, berättar stiftelsens vd Anna Rosvall Stuart för Expressen.https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/892100-vem-var-kim-wall-har-ar-allt-om-hennes-bakgrund
Tack diva59. Jag fetar upp lite - eftersom vissa har väldigt svårt med läsningen. Kim kunde ha blivit något riktigt stort. Och jag tror världen verkligen förlorade en förmåga som skulle gått riktigt långt.
Citera
2017-11-12, 13:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det beror väl på vilka intressen man har? I en stad som New York finns det ju nya saker att upptäcka hela tiden. Nya områden, nya kulturer, nya gallerier, teatrar, biografer, restauranger osv i oändlighet. En strid ström av nyhetsuppslag för en journalist.

Jag har bott i några av världens större städer så jag talar av erfarenhet.

Ja, om detta är din specialitet så måste du förstås bo där det finns sådant att skriva om - det har jag väl inte sagt annat..? Men man kan även bo i en stuga i skogen, och leverera krönikor om hur man spinner sitt eget garn och utfordrar sina höns och sätter på kaffepannan över härden när man får kärt besök - i relation till betraktelser över livet. Och få fler följare än den som namedroppar regissörer och skådespelare som de någon gång fått ställa en fråga till på en presskonferens.

Jag med, som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Var får du allt ifrån?

Hon var ju redan 30 och hade inga barn, var inte ens gift. De flesta har fött första barnet i den åldern. (Jag säger inte att det är fel att vänta till 35, men redan då finns risken att det bara hinner bli ett barn.) Det verkar som att många glömmer att hon faktiskt VAR så gammal som 30 - och beskriver henne som "en ung flicka", "en ung tjej" o.s.v..
Citera
2017-11-12, 13:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kärleken till barnen förändras när de flyttar hemifrån. Jag vet. Sorgen att förlora en trettioåring är på något sätt annorlunda än att förlora sin hemmavarande tonåring. Men ingen ska behöva begrava sitt barn. När barnen är vuxna förändras föräldrarollen. Man älskar lite mer på avstånd. Och umgås på vuxnas villkor.

Vet du, det tror faktiskt inte jag på.
Citera
2017-11-12, 13:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
fast kan saker ha laddats upp i molnet? hur bra täckning e de under vattenytan?

Ingen alls naturligtvis. *suckar* I så fall måste det ha gått iväg när ubåten kom upp till ytan och luckan öppnades.
Citera
2017-11-12, 13:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
– Alla som får stipendium är superkompetenta. Det är toppförmågor. Man får det för att man är så bra, berättar stiftelsens vd Anna Rosvall Stuart för Expressen.https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/892100-vem-var-kim-wall-har-ar-allt-om-hennes-bakgrund

Fast nu framställer du det som att stiftelsen fördelar stipendier till studenter med toppbetyg. Det kanske KW hade men Stiftelsen fördelar ett antal stipendier från olika donatorer med olika villkor och stipendierna kan utgå på prestations eller behovsbasis. Man måste i förekommande fall tillhöra viss grupp/kategori och sedan kanske de sållar bland sökande inom den kategorin att den som har bästa studiemeriter bland sökande får stipendiet. Men kategorin är kanske snävt definierad så det det kanske inte krävs toppbetyg.
Om kravet ör att man ska vara från viss socken i någon avkrok där det är ovanligt med eftergymnasial utbildning så krävs det ju inte mycket för att vara "toppförmåga" i jämförelse med kretsen sökande i gruppen om man nu har läst a-kursen i valfritt ämne pp vilket universitet som helst.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-12 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in