Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Det beror väl på vilka intressen man har? I en stad som New York finns det ju nya saker att upptäcka hela tiden. Nya områden, nya kulturer, nya gallerier, teatrar, biografer, restauranger osv i oändlighet. En strid ström av nyhetsuppslag för en journalist.
Jag har bott i några av världens större städer så jag talar av erfarenhet.
Ja, om detta är din specialitet så måste du förstås bo där det finns sådant att skriva om - det har jag väl inte sagt annat..? Men man kan även bo i en stuga i skogen, och leverera krönikor om hur man spinner sitt eget garn och utfordrar sina höns och sätter på kaffepannan över härden när man får kärt besök - i relation till betraktelser över livet. Och få fler följare än den som namedroppar regissörer och skådespelare som de någon gång fått ställa en fråga till på en presskonferens.
Jag med, som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Var får du allt ifrån?
Hon var ju redan 30 och hade inga barn, var inte ens gift. De flesta har fött första barnet i den åldern. (Jag säger inte att det är fel att vänta till 35, men redan då finns risken att det bara hinner bli ett barn.) Det verkar som att många glömmer att hon faktiskt VAR så gammal som 30 - och beskriver henne som "en ung flicka", "en ung tjej" o.s.v..