2017-11-12, 12:44
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Att hitta på 20 trakasserier under en en-timmes promenad på stan är 20 stycken lögner ihopsatta till en. Lite som ett Kinderägg med 20 obehagliga överraskningar när man inser att vissa faktiskt tror på skiten.

När jag avfärdar Linnea som den lögnare hon är så har jag hjälpt till att peka ut en människa som man rätteligen inte ska lyssna på då man aldrig kan veta vad som är sant och vad som är lögn. När jag avfärdar dig som en idiot så har jag hjälpt till genom att peka ut en person som man rent allmänt inte ska ta på allvar. Jag ser inte att jag dömer mig själv i något av fallen, däremot så passar din kommentar in på vad en idiot hade hävdat.

Eftersom du inte kan skilja på sak och person finns det överhuvudtagen ingen anledning att jag för någon mer diskussion med dej.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nu handlar inte den här tråden om din abnorma sexualitet, men jag skickar dig mer än gärna inlägget i form av ett PM så kan vi fortsätta den diskussionen där. Om du vågar, vill säga. Men jag kan inte minnas att jag sagt mig behöva hennes hjälp? Snarare blev hon helt rasande över att du hjälper till att sprida myten om lössläppta svenskor, som det är fritt att knulla när och var som helst, till våldtäktsnegrerna och våldtäktsaraberna. Det är nämligen kvinnor som hon som senare får betala för din abnorma sexualitet och dina utsvävningar. Jag undrar hur många våldtäkter på oskyldiga svenskor som du indirekt har orsakat.

Men vill du fortsätta prata om detta så får du skicka ett PM.

Tag du hand om din fru och lugna ner hennes raseri. Men ni kanske triggar varandra i det avseendet.
Och något PM från er båda är jag givetvis inte intresserad av med tanke på den nivå du för en diskussion på forumet.
Citera
2017-11-12, 15:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Eftersom du inte kan skilja på sak och person finns det överhuvudtagen ingen anledning att jag för någon mer diskussion med dej.

Släng dig inte med ord du inte förstår.

Sakfrågan är att Linnea ljuger, och du försöker bortförklara detta med att det bara skett vid enstaka tillfällen och att man minsann inte kan avfärda henne som lögnare bara därför. Vilket ju är fullständigt barockt, speciellt när det exempelvis handlar om 20-lögner i en på en en-timmes promenad.

Att jag kallar dig för idiot är därför inget konstigt, men den enda anledningen till att jag drog upp det är för att du själv ville hävda att hennes pris från Svenska FN-förbundet var något slags erkännande, i.o.m. att Linnea antingen var för okunnig/dum för att veta skillnaden mellan Svenska FN-förbundet och FN, eller att hon ljög om vilka hon fått pris ifrån. Den idiotin ville jag på samma manér ge dig ett erkännande för.

Citat:
Tag du hand om din fru och lugna ner hennes raseri. Men ni kanske triggar varandra i det avseendet.
Och något PM från er båda är jag givetvis inte intresserad av med tanke på den nivå du för en diskussion på forumet.

Jag vet att min nivå vanligtvis är alldeles för hög för dig, men jag har inga som helst problem med att sänka mig ett par snäpp så du slipper känna dig lika underlägsen.
Citera
2017-11-12, 17:27
Medlem
franges avatar
Citat:
Hon har inte ljugit men däremot överdrivit någon. Än sedan då? Världen rämnar väl inte för det?

Hon ljög om massutskicken hon säger att hon gjorde på Facebook - eftersom det inte är tekniskt möjligt på grund av Facebooks säkerhetssystem och spam-filer, att göra så. Således en direkt lögn från hennes sida.

Har du redan glömt (eller förträngt) det?
Citera
2017-11-12, 17:41
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hon ljög om massutskicken hon säger att hon gjorde på Facebook - eftersom det inte är tekniskt möjligt på grund av Facebooks säkerhetssystem och spam-filer, att göra så. Således en direkt lögn från hennes sida.

Har du redan glömt (eller förträngt) det?

Det har jag alls inte gjort. Läs mina inlägg. Nej det var ingen lögn men däremot en överdrift.
Citera
2017-11-12, 17:46
Medlem
franges avatar
Citat:
Det har jag alls inte gjort. Läs mina inlägg. Nej det var ingen lögn men däremot en överdrift.

På vilket sätt överdrev hon, när hon påstod att hon gjort någonting som är omöjligt att göra?
Citera
2017-11-12, 17:54
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
På vilket sätt överdrev hon, när hon påstod att hon gjort någonting som är omöjligt att göra?

Naturligtvis postade hon så många mail som var möjligt och tillåtet på Facebook dock inte 700.

Hur det var med Instagram vet jag inte.
Citera
2017-11-12, 18:23
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Naturligtvis postade hon så många mail som var möjligt och tillåtet på Facebook dock inte 700.

Och hur vet du det? Hur vet du att det ens har inträffat och inte bara är påhitt rakt igenom? Hon har ju redan ljugit om händelsen en gång, vad säger att inte allt är påhitt?
Citera
2017-11-12, 20:23
Avslutad
Är det inte bara en modegrej att lägga ut chattkonversationer och så ska alla kommentera lite smått komiskt typ?
Och ofta är det pk-tjejer som gör det när någon har försökt ragga på dom...

Hehe, fruntimmer
Citera
2017-11-13, 00:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så du har insett detta äntligen. Det var ju lite positivt i alla fall. Då kan du ändå inte helt och hållet avfärda Linnéas och mina erfarenheter. Att det förekommer och på vilket sätt det sker är ju ändå det intressanta eller hur? Omfattningen kan vi ju hålla på och diskuttera i oändlighet.

Om vi ska diskutera omfattningen av vissa sexualrelaterade brott som sexuella trakasserier och snoppbilder på nätet som mediafeministen gjort till sin specialitet så kan vi hålla i minnet att det förekommer också att kvinnor falskanmäler våldtäkter och blir dömda för detta i domstol och den omfattningen kan vi dessutom diskutera till döddagar men om vi ställer detta i relation till dina och hennes olika helt obevisade påståenden så går det att leda i bevis att förhållandevis många kvinnor faktiskt ljuger som en häst travar och också blir dömda för detta i domstol. Om du sen talar sanning har jag ingen aning om men att mediafeministen tycks överdriva och förvränga och att hon i vissa fall far med osanning vet vi sen tidigare.

Citat:
Jag har erkänt att jag tagit fel på ett par saker i Linnéas berättelser. Men för den skull avfärdar jag inte allt hon berättat om som lögn.

Du sätter din egen trovärdighet på spel när du hyllar en lögnare men skulden ligger först och främst hos din mediaidol som fört dig bakom ljuset vad gäller vissa saker.

Citat:
När jag erkänt att jag har haft fel tycker jag det är orättvist av dej att beskylla mej för att vara okritisk och lättlurad. Tror du inte att jag funderat en hel del på det jag läst? Men utifrån egen erfarenhet finns mycket i det som Linnéa berättar som stämmer. Detta även om jag inte fått ta emot lika mycket som hon har.

Du begår ett generalfel här, bara för att du råkat ut för en busvissling på gatan, en snoppbild i halvåret och ett par opassande kommentarer så innebär inte det att mediafeministen talar sanning. Varför klumpa ihop dig med henne, vad har ni två gemensamt förutom att ni är kvinnor?

Citat:
Det är inte enbart för att hon är kvinna som jag försöker försvara henne.

Man får lätt intrycket att du håller henne om ryggen bara för att ni är av samma kön, du fortsätter ju att försvara henne trots att hon ljugit, hade du gjort samma sak med en manlig mediapersonlighet som far med osanning?

Citat:
Jag tycker heller inte de exemplen du tar upp med en fejkdoktor och en avpolleterad politiker är jämförbara eller hör hemma i diskussionen.

Nu har du missförstått det hela, det handlar om kända mediapersonligheter som blivit avslöjade som lögnare eftersom dom faktiskt ljög om flera saker och till slut blev det där deras fall, det går faktiskt att dra liknelser mellan dom här personerna och mediafeministen då lögner tycks förena den här trion?

Citat:
Jag reagerar på dina mfl personers försök att totalt avfärda henne som lögnaktig.

Nej, det har inte vi sagt eller påstått, däremot är hennes allmänna trovärdighet naggad djupt i kanten.

Citat:
Inte går man ut i media som Linnéa gjort om hon inte haft något på fötterna. Jag tycker det är pinsamt att läsa att alla s k försök att förminska henne som befinner sej långt borta från en seriös diskussion.

Nu begår du ett generalfel igen, bara för att vi kritiserar mediafeministen så innebär inte det att vi försöker förminska henne, med din logik så kan ingen människa rikta kritik mot någon annan person överhuvudtaget eftersom det enligt dig då bara handlar om att "förminska"?

#metoo-kampanjen och #tystnadtagning exempelvis kan lika gärna lägga ner direkt eftersom kvinnorna bara försöker förminska män dom kommit i kontakt med genom årens lopp.

Mediafeministen har ju dessutom enligt vissa juridiska experter begått ett brott när hon lagt ut privata bilder på nätet som tillhör någon annan. Hur du kan få detta uppenbara brott som hon tycks göra sig skyldig till och förvränga det hela till att vi här på FB försöker förminska henne är obegripligt, det är inte vi som är skurken här utan någon helt annan
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-11-13 kl. 00:06.
Citera
2017-11-13, 14:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Anser du ja! Men jag har en annan uppfattning. Du yttrar dej som om du satt inne med all världens sanning. Mörkertalet är inte så överdrivet stort som du påstår.

Det finns mycket få undersökningar som grävt i fenomenet falska våldtäkter och hur vanligt det är men att det existerar rätt många fall där kvinnorna dömts för falsk tillvitelse är ställt utom allt rimligt tvivel. Jag anser att både du och mediafeministen borde ägna lite tid åt detta rätt utbredda problem för det minskar ju faktiskt trovärdigheten hos de kvinnor som trots allt blir utsatta för riktiga övergrepp?

Citat:
Allt är tyvärr inte åtalbart! Yttrandefriheten är ganska stor,många gånger alltför stor till förmån för killar/män som beter sej illa på nätet.

Din mediaidol och feministiska superhjältinna har ingen rätt att sno privata bilder och begå brottsliga handlingar på nätet med hjälp av dessa. Att sno privata bilder och använda dessa i syfte att förminska, förlöjliga och nedvärdera har inget med yttrandefrihet att göra.

Citat:
Hon har väl insett att det inte är lönt.

Eller så finns det inget att anmäla utan många av hennes olika påståenden var bara fejk, bluff och båg från början i syfte att vilseleda naiva människor som dig tex? En del av trakasserierna kan givetvis vara sanning men sen har det barkat iväg och fått orimliga proportioner eftersom hon upptäckte att hon fick så pass mycket uppmärksamhet i media?

Citat:
Du kör en machostil i debatt med mej. Om vi skall fortsätta får du vackert ändra din attityd. Fast jag är tveksam om jag skall offra mer tid på tjafs med dej. Jag har redan 100 inlägg på tråden och vi har inte kommit ett dugg närmare varandra.

Vi har en debatt här, pallar du inte trycket så är det ditt problem. Du kan ju inte kräva att du som kvinna helt ska slippa ta fajten på lika villkor i en debatt?

Citat:
Ja, men det har vi avhandlat. Men det har du förståss glömt! Inte klokt vad du är gaggig!

Att försöka förminska manliga meningsmotståndare i en debatt tycks vara din specialitet, tänk om du istället kunde vara rakryggad nog och gå in på fejjan och påpeka för din mediaidol att hon far med osanning om det där "priset"

Citat:
Om någon skall tagga ner är det du! Lägg av!

Du vill alltså sätta munkavle på mig på Sveriges största forum för yttrandefrihet? Du har en märklig syn på det här med yttrandefrihet

Citat:
Men den artikeln har vi sett i tidigare inlägg.

Bra minne där men det tål att upprepas, kvinnor har ett eget ansvar för vilka signaler dom skickar ut till omgivningen på nätet, att vika ut sig i syfte att provocera sexuellt kan vara förenat med problem vilket alla normalt funtade personer förstår men inte du och din mediaidol.
Citera
2017-11-13, 19:47
Medlem
Citat:

Om hon postat så många mail som var möjligt, så skulle hon fått reda på att det fanns ett spamfilter. Tror du hon hade uttalat sig så självsäkert om hon vetat att det fanns ett spamfilter?
Citera
2017-11-14, 00:30
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odjuret22
Om hon postat så många mail som var möjligt, så skulle hon fått reda på att det fanns ett spamfilter. Tror du hon hade uttalat sig så självsäkert om hon vetat att det fanns ett spamfilter?

Självfallet hade hon ju inte det. Men nu gjorde hon det - eftersom hon ljuger och inte ens vet särskilt mycket om det hon ljuger om.

Den stora frågan blir ju då - hur mycket mer är det hon ljuger om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in