2017-11-07, 13:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nej jag vet att du inte tycker att hon är ett geni och jag orkar inte hålla på att övertyga dej om det. Du får allt finna dej i att det finns många som har en motsatt uppfattning än din om hennes genialitet . Hon verkar ha berört dej väldigt mycket med tanke på all tid och energi du lagt ned på den här tråden och inte minst i ordfight med mej.

Jag tror att du har missuppfattat vad ett geni egentligen är, man kan också fråga sig varför det är så viktigt just för dig att framhålla att mediafeministen bara måste vara ett geni? Ett riktigt geni behöver för det första inte ljuga vilket mediafeministen helt klart gjort om flera saker. Du hyllar alltså en lögnare som ett geni och det är inte speciellt smart gjort av dig

Citat:
Sedan kan man inte förneka att hon genom sitt genomslag lyft upp sextrakasserierna medialt. Att förändring beträffande beteendet inte kan ske med en gång är ju ganska självklart, men däremot på sikt förhoppningsvis

Och hur ska en förändring kunna genomföras tack vare att hon ljuger eller postar privata snoppbilder och kränkande motmeddelanden till vissa killar och män på nätet? Förklara nu hur detta kommer att leda till något positivt? Det enda positiva jag kan se är att hon möjligtvis får böta eller skaka galler ett tag för sitt tilltag med spridningen av de privata bilderna?

Citat:
Vad tjejbilder betr. är det ändå så att de flesta är inte så anstötliga som du antyder. Och på Facebook är den inte tillåtet att lägga upp alltför vågade bilder. Om så sker kan de bli raderade.

Efter att någon har anmält dom på facebook ja men fortfarande finns det massvis med sidor och bilder med sexuellt innehåll då kvinnorna lägger ut såna bilder, att det sen inte är tillåtet skiter dom i.

Citat:
En helt annan sak är det att posta bilder på könsorgan och det gäller både män och kvinnor.
Själv har jag f ö v inte lagt ut några anstötliga bilder.

Det ligger i betraktarens öga, du kan mycket väl ha lagt ut bilder som läsarna anser är djupt opassande och sexuellt kränkande. Du saknar ju omdöme i den här debatten så vad är det som säger att du inte saknar omdöme vad gäller annat? Och det är nog väldigt få killar och män som lägger ut bilder på sina organ på facebook, att vissa sen väljer att skicka dessa privat är en helt annan sak vilket du kanske förstår.

Citat:
Men oaktat detta var det ju ändå ett erkännande eller hur? Oavsett det har med FN att gör eller inte.

Mediafeministen tycks vara en modern variant av Refaat, påståendet om priset från FN var lika falskt som Refaats doktorshatt.
Citera
2017-11-08, 09:40
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej, #metoo visar inte klart och tydligt på nåt annat än att det finns en nätpöbel som kastar ur sig anklagelser utan några bevis, man kan fråga sig vad som kom först här, hönan eller ägget? Du kan alltså inte använda dig av #metoo för att försöka bevisa att mediafeministen talar sanning till 100%.

Och ändå har #metoo fått ett väldigt stort genomslag och också lett till konsekvenser vilket inte borde vara obekant.

Citat:
Väldigt många män har blivit kallade bögar och andra tillmälen av väldigt olika art under olika perioder i sina liv, när jag gjorde lumpen så var det dagliga nedsättande tillmälen under 12 månader, du och mediafeministen tycks vara två kvinnor som lever i en luftbubbla.

Men det är ju det dåliga språkbruket er killar/män emellan.

Citat:
Jo, om det är en extremfeminist som med stor iver engagerar sig i debatten och som dessutom ljuger om allt möjligt, då är det obehagligt. Jag skulle snarare vilja hävda att hennes trovärdighet är rejält naggad i kanten då hon möter de påstådda trakasserierna på helt fel sätt eftersom det hon gör tycks vara olagligt till viss del. Att hon vill plocka likes enbart är rätt uppenbart och hennes kampanj kommer aldrig att leda till något gott eftersom metoderna hon använder sig av är felaktiga.

Jo, jag har sett att hon blivit varnad men hon har å andra sidan inte blivit åtalad. Hon är ju juridikstuderande och hon har säkert koll på vad gränsen går. Tycker det är strongt av henne att testa gränser. Själv skulle jag aldrig våga det.Har du hört det bevingade uttrycket; "Ändmålet helgar medlen?"

Citat:
Det finns helt uppenbart många människor som anser att IS kämpar för något bra men det betyder inte att dom har rätt, samma sak gäller den lilla minoritet människor som slutat tänka själva och bara öser likes över mediafeministen.

Ni förminskar faktiskt er själva som självständigt tänkande individer när ni bara följer med strömmen och nickar bifall trots att ni innerst inne vet att er "mediaidol" inte är helt ärlig i sitt uppsåt.

Nu tycker jag inte något så otäckt som Islamiska Staten hör hemma i vår debatt även om jag förstår vad du menar. Sedan skall du lägga av med klyschorna att vi tjejer som håller på Linnéa inte är självständigt tänkande individer.
Citera
2017-11-08, 10:12
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Jag tror att du har missuppfattat vad ett geni egentligen är, man kan också fråga sig varför det är så viktigt just för dig att framhålla att mediafeministen bara måste vara ett geni? Ett riktigt geni behöver för det första inte ljuga vilket mediafeministen helt klart gjort om flera saker. Du hyllar alltså en lögnare som ett geni och det är inte speciellt smart gjort av dig

Nu är det inte bara jag som gör det. Det är ju den mediala bilden av henne. Den kan ju knappast vara nonsens. Och jag gör det med utgång för allt jag sett och läst om henne. Som tjej känner jag igen mycket från egna erfarenheter på nätet och i irl. Jag kan inte hjälpa att jag tycker hennes sätt att tackla näthatsproblematiken är suverän.

Citat:
Och hur ska en förändring kunna genomföras tack vare att hon ljuger eller postar privata snoppbilder och kränkande motmeddelanden till vissa killar och män på nätet? Förklara nu hur detta kommer att leda till något positivt? Det enda positiva jag kan se är att hon möjligtvis får böta eller skaka galler ett tag för sitt tilltag med spridningen av de privata bilderna?

Som jag pekat på i ett tidigare svar är hon juridikstuderande. Hon vet nog vad gränsen går. Det är trist att du inte kan se tanken bakom hennes engagemang. Det handlar ju djupast sett om att få ett bra samtals och umgängesklimat mellan killar/män och tjejer/kvinnor.
Och vad menar du med privata snoppbilder? Linnéa är väl tjej eller hur?

Citat:
Det ligger i betraktarens öga, du kan mycket väl ha lagt ut bilder som läsarna anser är djupt opassande och sexuellt kränkande. Du saknar ju omdöme i den här debatten så vad är det som säger att du inte saknar omdöme vad gäller annat? Och det är nog väldigt få killar och män som lägger ut bilder på sina organ på facebook, att vissa sen väljer att skicka dessa privat är en helt annan sak vilket du kanske förstår.

Ser man på mina bilder som jag lagt ut på Instagram och Facebook med samma ögon som du har när du glott på min avatar behövs det inte mycket för bli ansedd som sexuellt kränkande. Du måste ha det verkligt jobbigt i irl när du på stan möter tjejer i kortkort och högklackat.

Citat:
Mediafeministen tycks vara en modern variant av Refaat, påståendet om priset från FN var lika falskt som Refaats doktorshatt.

Vem katten är Refaat?
Senast redigerad av vitapumps 2017-11-08 kl. 10:22.
Citera
2017-11-08, 13:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och ändå har #metoo fått ett väldigt stort genomslag och också lett till konsekvenser vilket inte borde vara obekant.

Du kan inte på allvar mena att du tror på alla dom där rövarhistorierna? Var finns bevisen, det vore bra om du kunde ta och förklara varför kvinnor helt plötsligt upphöjs till änglar som endast kan tala 100% sanning? Och din idol Linnea själv har ju helt uppenbart ljugit om flera saker men ändå vill du klumpa ihop henne med #metoo? Hon riskerar ju dessutom att sänka #metoo till botten tack vare sitt "ohämmade stöd" till denna högst tvivelaktiga kampanj.

Citat:
Men det är ju det dåliga språkbruket er killar/män emellan.

Omdömena hora, slampa, luder används väldigt ofta av kvinnor för att trycka ner andra kvinnor. gärna i samband med att någon annan kvinna lägger an på deras pojkvänner/sambos/män, då är fresterskan som förfört den värsta sortens människa. Din och Linneas skuld i det här är att ni belyser aldrig problemet med kvinnors del i dåligt språkbruk för dom gör sig skyldiga till exakt samma felsteg som killar och män gör.

Citat:

Jo, jag har sett att hon blivit varnad men hon har å andra sidan inte blivit åtalad. Hon är ju juridikstuderande och hon har säkert koll på vad gränsen går. Tycker det är strongt av henne att testa gränser. Själv skulle jag aldrig våga det.Har du hört det bevingade uttrycket; "Ändmålet helgar medlen?"

Killarna som vågade skicka en snoppbild till Linnea ville kanske också "testa gränserna"?

Du hyllar en brottslig gärning (utläggningen av privata bilder på nätet) men fördömer en annan brottslig gärning? Det är inte lätt att förstå sig på kvinnlig logik

Citat:
Nu tycker jag inte något så otäckt som Islamiska Staten hör hemma i vår debatt även om jag förstår vad du menar. Sedan skall du lägga av med klyschorna att vi tjejer som håller på Linnéa inte är självständigt tänkande individer.

Men du och och många andra kvinnor är inte självständigt tänkande individer, ni följer bara med strömmen som döda fiskar. Hade exempelvis du haft någon ryggrad att tala om så hade du börjat ifrågasätta hennes trovärdighet i stort eftersom hon bevisligen har ljugit om flera saker.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-11-08 kl. 13:06.
Citera
2017-11-08, 14:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nu är det inte bara jag som gör det. Det är ju den mediala bilden av henne. Den kan ju knappast vara nonsens. Och jag gör det med utgång för allt jag sett och läst om henne. Som tjej känner jag igen mycket från egna erfarenheter på nätet och i irl.

De menar alltså att också du blivit utsatt 20 sexuella trakasserier på 3 timmar på stadens gator?

För oss övriga sansade och tänkande individer så framstår din mediaidol som en mytoman som i princip kan kläcka ur sig vad som helst för att vinna fördelar. Hon känns dessutom gränslös eftersom hon tror att hon kan komma undan med vilka tokiga påståenden som helst.

Citat:
Som jag pekat på i ett tidigare svar är hon juridikstuderande. Hon vet nog vad gränsen går.

Det finns helt klart brottsliga advokater men med din logik så har alltså en sketen juridikstuderande full koll på läget? Hur tänkte du där?

Citat:
Det är trist att du inte kan se tanken bakom hennes engagemang. Det handlar ju djupast sett om att få ett bra samtals och umgängesklimat mellan killar/män och tjejer/kvinnor.

En sak verkar inte du förstå, jag och många med mig är inte intresserade av att hon lägger sin näsa i blöt här. Hon har ljugit om flera saker och har mycket låg trovärdighet som debattör. Ingenting kommer heller att bli bättre av att en förvirrad extremfeminist engagerar sig i såna här frågor.

Citat:
Och vad menar du med privata snoppbilder? Linnéa är väl tjej eller hur?

Du verkar inte förstå att det är killarnas privata snoppbilder som lagts ut på nätet av henne, bilder som dom skickat till henne privat, brottet ligger alltså i att hon vill plocka likes på nätet genom att använda sig av dessa privata bilder trots att det inte är ok. Man kan dessutom fråga sig om hon får nån typ av sexuell kick av att "blotta killarna" på nätet?

Citat:
Ser man på mina bilder som jag lagt ut på Instagram och Facebook med samma ögon som du har när du glott på min avatar behövs det inte mycket för bli ansedd som sexuellt kränkande. Du måste ha det verkligt jobbigt i irl när du på stan möter tjejer i kortkort och högklackat.

Samtidigt måste du förstå att vissa människor kan uppleva det som en kränkning när kvinnor som du klär sig sexuellt provokativt på nätet eller på stan och du bör åtminstone visa lite hänsyn till alla de migranter, invandrare och ensamkommande som inte är vana vid att kvinnor klär sig utmanande offentligt.

Citat:
Vem katten är Refaat?

En bluffmakare och lögnare likt din feministiska mediaidol. Snabb uppgång men lika snabbt sprack ballongen.
Citera
2017-11-09, 09:48
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Du kan inte på allvar mena att du tror på alla dom där rövarhistorierna? Var finns bevisen, det vore bra om du kunde ta och förklara varför kvinnor helt plötsligt upphöjs till änglar som endast kan tala 100% sanning? Och din idol Linnea själv har ju helt uppenbart ljugit om flera saker men ändå vill du klumpa ihop henne med #metoo? Hon riskerar ju dessutom att sänka #metoo till botten tack vare sitt "ohämmade stöd" till denna högst tvivelaktiga kampanj.

Och du har mage att kalla trakasserade kvinnors berättelser för rövarhistorier. Nu börjar du bli så oseriös att jag snart kommer att lägga av debattera med dej. Om du tycker att Linnéa sänker #metto får det självklart stå för dej. När över 400 kvinnliga skådespelare går ut i SVD och vittnar om vad de utsatts för skulle det vara enbart "rövarhistorier" och en högst "tvivelaktig kampanj" ? Självklart inte!

Citat:
Omdömena hora, slampa, luder används väldigt ofta av kvinnor för att trycka ner andra kvinnor. gärna i samband med att någon annan kvinna lägger an på deras pojkvänner/sambos/män, då är fresterskan som förfört den värsta sortens människa. Din och Linneas skuld i det här är att ni belyser aldrig problemet med kvinnors del i dåligt språkbruk för dom gör sig skyldiga till exakt samma felsteg som killar och män gör.

Nej varför skulle vi det? Vi har fullt upp med att försvara oss själva mot vulgära påhopp. Dock använder inte kvinnor i samma utsträckning som män sej av nedsättande omdömen.

Citat:
Killarna som vågade skicka en snoppbild till Linnea ville kanske också "testa gränserna"?

Du hyllar en brottslig gärning (utläggningen av privata bilder på nätet) men fördömer en annan brottslig gärning? Det är inte lätt att förstå sig på kvinnlig logik

Nog testar de gränserna med sina "snoppis". Men när de av Linnéa blir förlöjligade på ett genialt
sätt blir de sura och tycker hon är hemsk och påstår att hon ljuger.

Citat:
Men du och och många andra kvinnor är inte självständigt tänkande individer, ni följer bara med strömmen som döda fiskar. Hade exempelvis du haft någon ryggrad att tala om så hade du börjat ifrågasätta hennes trovärdighet i stort eftersom hon bevisligen har ljugit om flera saker.

Du tycker förståss att jag saknar kurage enbart för att jag har åsikter om Linnéa som inte du köper. Ytterligare ett försök av dej att förminska mej. Och ändå har du klagat över att jag i debatten sökt förminska dej. Synd att inte Linnéa själv kan hoppa in och debattera med dej.
Citera
2017-11-09, 10:17
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
De menar alltså att också du blivit utsatt 20 sexuella trakasserier på 3 timmar på stadens gator?

Jag har absolut inte menat att jag utsatts för så många trakasserier som Linnéa. Men visst har jag blivit utsatt och känner igen mej i en liten del av de hon upplevt.

Citat:
För oss övriga sansade och tänkande individer så framstår din mediaidol som en mytoman som i princip kan kläcka ur sig vad som helst för att vinna fördelar. Hon känns dessutom gränslös eftersom hon tror att hon kan komma undan med vilka tokiga påståenden som helst.

Det hör väl till machokulturen att avfärda Linnéas mediala verksamhet som mytomani. Det var inte en dag för tidigt att #metoo-kampanjen kom upp och avslöjade en trist verklighet som understryker det hon berättat om.

Citat:
Det finns helt klart brottsliga advokater men med din logik så har alltså en sketen juridikstuderande full koll på läget? Hur tänkte du där?
Jag litar på hennes kunskaper och omdöme.

Citat:
En sak verkar inte du förstå, jag och många med mig är inte intresserade av att hon lägger sin näsa i blöt här. Hon har ljugit om flera saker och har mycket låg trovärdighet som debattör. Ingenting kommer heller att bli bättre av att en förvirrad extremfeminist engagerar sig i såna här frågor.

Tror du jag!

Citat:
Du verkar inte förstå att det är killarnas privata snoppbilder som lagts ut på nätet av henne, bilder som dom skickat till henne privat, brottet ligger alltså i att hon vill plocka likes på nätet genom att använda sig av dessa privata bilder trots att det inte är ok. Man kan dessutom fråga sig om hon får nån typ av sexuell kick av att "blotta killarna" på nätet?

Men ditt sätt att uttrycka dej på såg det faktiskt som om du menade att de var hennes egen obefintliga snopp. Därav mitt svar.

Citat:
Samtidigt måste du förstå att vissa människor kan uppleva det som en kränkning när kvinnor som du klär sig sexuellt provokativt på nätet eller på stan och du bör åtminstone visa lite hänsyn till alla de migranter, invandrare och ensamkommande som inte är vana vid att kvinnor klär sig utmanande offentligt.

Blir långkjol och mysbyxor bra? Eller är det också lite väl vågat?

Citat:
En bluffmakare och lögnare likt din feministiska mediaidol. Snabb uppgång men lika snabbt sprack ballongen.
Skulle bara vara kul att veta lite mer om denne figur som tydligen stört dej precis som Linnéa.
Citera
2017-11-09, 13:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och du har mage att kalla trakasserade kvinnors berättelser för rövarhistorier. Nu börjar du bli så oseriös att jag snart kommer att lägga av debattera med dej. Om du tycker att Linnéa sänker #metto får det självklart stå för dej. När över 400 kvinnliga skådespelare går ut i SVD och vittnar om vad de utsatts för skulle det vara enbart "rövarhistorier" och en högst "tvivelaktig kampanj" ? Självklart inte!

Vi kan ifrågasätta sanningshalten i rätt många av de olika berättelserna precis som vi ifrågasätter Linneas många olika berättelser och påståenden, stora delar av #metoo tycks dessutom ha blivit ett instrument att hämnas på gamla ex eller manspersoner som kvinnorna hyser nån form av agg till och det är inte alls orimligt med tanke på att många av kvinnorna tycks vara väldigt långsinta och vill älta skit och förstora upp rena bagateller in absurdum. Och att det finns kvinnor spelar på sex och utnyttjar att dom är unga och sexuellt attraktiva för män för att ta sig fram karriärsmässigt är inte heller något nytt.

Kan inte du också förklara vart bevisen är för alla dessa rövarhistorier? Ska inte sånt där avhandlas av rättsväsendet istället för att luftas på nätet av en hysterisk pöbel?

Vi kan ställa allt detta i relation till Linneas olika påståenden och berättelser, varför anmäler inte hon trakasserierna istället för att samla likes och ryggdunkningar på nätet?

Citat:
Nej varför skulle vi det? Vi har fullt upp med att försvara oss själva mot vulgära påhopp. Dock använder inte kvinnor i samma utsträckning som män sej av nedsättande omdömen.

Det är svårt att se att du är utsatt för några vulgära påhopp här på Sveriges största debattforum, istället möts du av sakliga motargument men det är kanske där skon klämmer? Kvinnor som du och Linnea tål kanske inte att bli emotsagda och ställda mot väggen? Och vad vet du om vilket språkbruk många kvinnor använder sig av privat i sina kontakter med motsatta könet? Du är ju ingen man?

Citat:
Nog testar de gränserna med sina "snoppis". Men när de av Linnéa blir förlöjligade på ett genialt sätt blir de sura och tycker hon är hemsk och påstår att hon ljuger.

Nu resonerar du som ett omoget barn, Linnea har för det första ingen laglig rätt att lägga ut privata bilder som tillhör någon annan och hittills så har väl ingen av de fåtaliga manliga snoppbildsskickarna engagerat sig i debatten? Att det istället är hon som har ljugit om flera saker har vi dessutom lugnt kunnat konstatera här i tråden och det är förstås ett jätteproblem för dig?

Citat:
Du tycker förståss att jag saknar kurage enbart för att jag har åsikter om Linnéa som inte du köper. Ytterligare ett försök av dej att förminska mej.

Att du resonerar på ett smått förvirrat sätt har tråden kunnat konstatera bra länge nu men det handlar givetvis inte om att någon försöker förminska dig, det klarar du av så bra helt på egen hand med ditt motsägelsefulla sätt att debattera. Men visst, dina åsikter är intressanta att ta del av men du ska inte bli sur så fort du åker på verbala mothugg i tråden.

Citat:
Synd att inte Linnéa själv kan hoppa in och debattera med dej.

Ja det det är synd men vad är det som hindrar henne då?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-11-09 kl. 13:07.
Citera
2017-11-09, 16:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har absolut inte menat att jag utsatts för så många trakasserier som Linnéa. Men visst har jag blivit utsatt och känner igen mej i en liten del av de hon upplevt.

I princip alla människor (män och kvinnor) har nån gång eller flera genom årens lopp troligtvis varit utsatta för antingen påhopp, gliringar, verbala tillmälen, elaka ord, trakasserier eller våld i någon form. Du och trådens huvudperson är knappast unika. Däremot så är det omfattningen av mediafeministens påståenden som är det intressanta

Citat:
Det hör väl till machokulturen att avfärda Linnéas mediala verksamhet som mytomani. Det var inte en dag för tidigt att #metoo-kampanjen kom upp och avslöjade en trist verklighet som understryker det hon berättat om.

Du tar för givet att alla vittnesmål är fullt sanningsenliga och endast återger den korrekta sanningen utan undantag, hur kan du vara så säker på det? Mediafeministen å sin sida har ljugit om flera saker och det vet du så varför envisas? Hennes trovärdighet är rätt låg med andra ord.

Citat:
Jag litar på hennes kunskaper och omdöme.

Trots att hon farit med osanning om flera saker? Du måste också förstå att för oss andra skribenter så framstår du som oerhört naiv och lättlurad när du så okritiskt köper allt som kommer från din mediaidol.

Citat:
Skulle bara vara kul att veta lite mer om denne figur som tydligen stört dej precis som Linnéa.

En lögnare är en lögnare oavsett om det gäller en finansman som ljuger om en doktorsexamen eller en mediafeminist som kastar ur sig påståenden som inte går att genomföra med facebooks spamfilter.

Ett klassiskt exempel på en kvinnlig mediapersonlighet och politiker som ljugit rätt så mycket genom årens lopp är den här kvinnan.

Ingen ifrågasätter att kvinnan i länken ovan är en lögnhals men så fort vi skribenter här i tråden ifrågasätter mediafeministens olika påståenden så går du till motattack av oklar anledning men gissningsvis så håller du henne om ryggen för att hon är kvinna likt dig trots att det finns tveksamheter kring hennes olika påståenden, man kan på rätt goda grunder ifrågasätta ditt omdöme som debattör
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-11-09 kl. 16:19.
Citera
2017-11-10, 09:46
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Vi kan ifrågasätta sanningshalten i rätt många av de olika berättelserna precis som vi ifrågasätter Linneas många olika berättelser och påståenden, stora delar av #metoo tycks dessutom ha blivit ett instrument att hämnas på gamla ex eller manspersoner som kvinnorna hyser nån form av agg till och det är inte alls orimligt med tanke på att många av kvinnorna tycks vara väldigt långsinta och vill älta skit och förstora upp rena bagateller in absurdum. Och att det finns kvinnor spelar på sex och utnyttjar att dom är unga och sexuellt attraktiva för män för att ta sig fram karriärsmässigt är inte heller något nytt.

Kan inte du också förklara vart bevisen är för alla dessa rövarhistorier? Ska inte sånt där avhandlas av rättsväsendet istället för att luftas på nätet av en hysterisk pöbel?

Vi kan ställa allt detta i relation till Linneas olika påståenden och berättelser, varför anmäler inte hon trakasserierna istället för att samla likes och ryggdunkningar på nätet?

Naturligtvis kan det finnas en och annan överdrift och även en och annan påhittad historia. Konstigt vore det annars i en så stor kampanj. Men fördenskull kan man inte som du gör ifrågasätta alla berättelser och påstå att det är rövarhistorier. Det är att grovt generalisera. Detsamma gör du betr. allt Linnéa vittnat om i media. Detta trots att hon visat upp sin mailkorrspondens.

Varför anmäler hon inte? Jaha! Och vad tror du händer? Det är ju allmänt känt att polisen inte har tid att utreda p g a gängkriminaliteten bland män. Och vad har hänt när text kvinnor i #metoo vänt sej till sina chefer och påtalat trakasserier? Oftast ingenting p g a feghet bland ryggradslösa s k chefsindivider. Kolla bara vad som avslöjats inom film och teaterbranschen.

Citat:
Det är svårt att se att du är utsatt för några vulgära påhopp här på Sveriges största debattforum, istället möts du av sakliga motargument men det är kanske där skon klämmer? Kvinnor som du och Linnea tål kanske inte att bli emotsagda och ställda mot väggen? Och vad vet du om vilket språkbruk många kvinnor använder sig av privat i sina kontakter med motsatta könet? Du är ju ingen man?

Vad jag har fått ta emot här på Flashback under de 2 ½ år vet du absolut ingenting om. Lika lite vet du djupast sett vad Linnéa drabbats av även om hon avslöjat en del medialt. Men det viftas av dej fl bort som fejk. I vilka kretsar du rört dej och kan yttra dej om kvinnligt språkbruk till män har jag självklart ingen aning om.

Citat:
Nu resonerar du som ett omoget barn, Linnea har för det första ingen laglig rätt att lägga ut privata bilder som tillhör någon annan och hittills så har väl ingen av de fåtaliga manliga snoppbildsskickarna engagerat sig i debatten? Att det istället är hon som har ljugit om flera saker har vi dessutom lugnt kunnat konstatera här i tråden och det är förstås ett jätteproblem för dig?

Vilken rätt har snoppispostarna då? Är de så makalöst korkade att skicka oönskade bilder får de väl finna sej i att bli behandlade därefter. Och du kommer som vanligt med ditt löjliga påstående om fejk och lögn.

Citat:
Att du resonerar på ett smått förvirrat sätt har tråden kunnat konstatera bra länge nu men det handlar givetvis inte om att någon försöker förminska dig, det klarar du av så bra helt på egen hand med ditt motsägelsefulla sätt att debattera. Men visst, dina åsikter är intressanta att ta del av men du ska inte bli sur så fort du åker på verbala mothugg i tråden.

Anser du ja! Men du är i allfall rätt tända på att debattera med mej.
Citera
2017-11-10, 10:19
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
I princip alla människor (män och kvinnor) har nån gång eller flera genom årens lopp troligtvis varit utsatta för antingen påhopp, gliringar, verbala tillmälen, elaka ord, trakasserier eller våld i någon form. Du och trådens huvudperson är knappast unika. Däremot så är det omfattningen av mediafeministens påståenden som är det intressanta.

Så du har insett detta äntligen. Det var ju lite positivt i alla fall. Då kan du ändå inte helt och hållet avfärda Linnéas och mina erfarenheter. Att det förekommer och på vilket sätt det sker är ju ändå det intressanta eller hur? Omfattningen kan vi ju hålla på och diskuttera i oändlighet.

Citat:
Du tar för givet att alla vittnesmål är fullt sanningsenliga och endast återger den korrekta sanningen utan undantag, hur kan du vara så säker på det? Mediafeministen å sin sida har ljugit om flera saker och det vet du så varför envisas? Hennes trovärdighet är rätt låg med andra ord.

Nej det har jag inte påstått. Jag har erkänt att jag tagit fel på ett par saker i Linnéas berättelser. Men för den skull avfärdar jag inte allt hon berättat om som lögn.

Citat:
Trots att hon farit med osanning om flera saker? Du måste också förstå att för oss andra skribenter så framstår du som oerhört naiv och lättlurad när du så okritiskt köper allt som kommer från din mediaidol.

När jag erkänt att jag har haft fel tycker jag det är orättvist av dej att beskylla mej för att vara okritisk och lättlurad. Tror du inte att jag funderat en hel del på det jag läst? Men utifrån egen erfarenhet finns mycket i det som Linnéa berättar som stämmer. Detta även om jag inte fått ta emot lika mycket som hon har.

Citat:
En lögnare är en lögnare oavsett om det gäller en finansman som ljuger om en doktorsexamen eller en mediafeminist som kastar ur sig påståenden som inte går att genomföra med facebooks spamfilter.

Ett klassiskt exempel på en kvinnlig mediapersonlighet och politiker som ljugit rätt så mycket genom årens lopp är den här kvinnan.

Ingen ifrågasätter att kvinnan i länken ovan är en lögnhals men så fort vi skribenter här i tråden ifrågasätter mediafeministens olika påståenden så går du till motattack av oklar anledning men gissningsvis så håller du henne om ryggen för att hon är kvinna likt dig trots att det finns tveksamheter kring hennes olika påståenden, man kan på rätt goda grunder ifrågasätta ditt omdöme som debattör

Det är inte enbart för att hon är kvinna som jag försöker försvara henne. Jag tycker heller inte de exemplen du tar upp med en fejkdoktor och en avpolleterad politiker är jämförbara eller hör hemma i diskussionen.Jag reagerar på dina mfl personers försök att totalt avfärda henne som lögnaktig. Inte går man ut i media som Linnéa gjort om hon inte haft något på fötterna. Jag tycker det är pinsamt att läsa att alla s k försök att förminska henne som befinner sej långt borta från en seriös diskussion.
Citera
2017-11-10, 15:47
Medlem
En som sådan här hora som Linnea Claesson ska avrättas omedelbart bums till allmän beskådning när vi stolta svenska män återtagit makten i det här hen fixerade feministlandet som tappat sin fornstora glans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in