Citat:
Ursprungligen postat av
AlterEgo69
Nu minns jag inte allt ordagrant men medlemmar i HP ville veta vad som sagts i samtalet och då skrev mamman ett långt inlägg om det och i samband med det skrev hon att det egentligen var privat mellan henne och P.
Ja visst var det så.
Jag kommer ihåg att jag satt och läste i gruppen och var så himla frustrerad över varför ”vi” inte fick veta mer.
Men hade det ärligt hjälpt till att få Patrik hittad har jag tänkt på såhär i efterhand?
Om Patrik var/är i livet och får reda på att mamman eller familjen hade lämnat ut all info till allmänheten om vad exakt som sades i samtalet eller hur diskussionen innan han valde att sätta sig på tåget hem gick - hade det inte istället drivit bort honom och fått honom att tappa allt förtroende för sina föräldrar då?
Jag tror inte själv att jag hade valt att åka hem om mina föräldrar hade delat ett privat samtal med hela svenska folket..Speciellt inte om jag hade delat mitt dåliga mående med dem.
Nu hamnar även den här texten på mitt citat till dig men jag kom och tänka på klädseln nu medans jag skrev.. Sorry
Jag har ju som många andra, vridit och vänt, pausat och förstorat, tagit skärmdumpar och ”shoppat” övervakningsfilmen minst 100 gånger.
Som ”nätverksnörd” så ser man att pixlarna på filmen ibland ger mörka skuggor men även att det ser ut som rörelse på Patriks kropp. Jag är ganska hundra på att man kan bortse från den rörelsen och de mörka skuggorna som ibland ses fladdra.
Däremot är jag (läs jag) ganska övertygad att han har en väska på sin vänstra axel som inte ser ut som en ryggsäck utan snarare en axelväska eller jumpapåse. Den går för långt ner på låret för att vara en ryggsäck och beter sig inte som en ryggsäck som bärs över axel eller arm. Det är heller inte Patriks jacka då jackan avgränsas i höfthöjd på höger sida och på hans vänstra sida ses ”väskan” hänga ner i lårhöjd.
Skorna är jag osäker på. Följer man den rörliga videon så är skorna mestadels mörka men eventuellt på en sekvens kan man ana något ljust. På ”printen” ser det ut som skorna är ganska tydligt mörka. Så frågan är om det är hans vita skor som han håller i famnen om man bortser från de bildbitarna som kommer senare och som sagt, skapar rörelser och skuggor..
Edit: Kollade filmen igen och skorna är mörka. Det ljusa man ser på hans fötter är pixlar. Om ni kollar filmen igen och kollar på marken så ser ni ett ljust flimmer, det är det som avspeglas på Patriks fötter så skorna ibland kan se ljusa ut. När han har tagit ett steg och alla bildbitar hämtas så ser man att skorna är mörka.