2017-11-09, 10:32
Medlem
AlkoholistFascists avatar
Hej, jag rökte ganska ofta i några månader fram till någon gång i april, har sedan dess inte rökt något och för några dagar sedan gjorde tog jag ett blodprov hos polisen.

Eftersom jag väger 125 kg (man, 188 cm lång) så är jag dock orolig att THC:t har stannat kvar i mitt fett och eftersom jag tränade ungefär 15 timmar innan testet kan det ha "läckt ut" i mitt blodflöde, hur sannolikt tror ni att detta är? Enligt ett par studier ökade THC:n i blodet med 12-25% i 2 timmar efter 30 minuters träning, eftersom jag dels tränade längre och väger mycket så är jag sjukt nojig att det fanns kvar THC i mitt blod när jag testades, bör påpeka att jag sov mellan träningen och testet.

Man kan läsa här: https://herb.co/2016/02/02/dont-exercise-drug-test/

Tror ni att detta är möjligt eller nojjar jag i onödan?
Citera
2017-11-09, 10:48
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholistFascist
Hej, jag rökte ganska ofta i några månader fram till någon gång i april, har sedan dess inte rökt något och för några dagar sedan gjorde tog jag ett blodprov hos polisen.

Eftersom jag väger 125 kg (man, 188 cm lång) så är jag dock orolig att THC:t har stannat kvar i mitt fett och eftersom jag tränade ungefär 15 timmar innan testet kan det ha "läckt ut" i mitt blodflöde, hur sannolikt tror ni att detta är? Enligt ett par studier ökade THC:n i blodet med 12-25% i 2 timmar efter 30 minuters träning, eftersom jag dels tränade längre och väger mycket så är jag sjukt nojig att det fanns kvar THC i mitt blod när jag testades, bör påpeka att jag sov mellan träningen och testet.

Man kan läsa här: https://herb.co/2016/02/02/dont-exercise-drug-test/

Tror ni att detta är möjligt eller nojjar jag i onödan?
Du har inte rökt på några månader om jag tolkar det rätt? Du är 100% safe. Tror inte ens du hade behövt träna.
Citera
2017-11-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Du har inte rökt på några månader om jag tolkar det rätt? Du är 100% safe. Tror inte ens du hade behövt träna.
Men läste du artikeln? Jag vet att cannabis kan spåras upp till en vecka i blod i normalfall, men eftersom jag nu väger mycket och tränade samma dag som testet så är jag orolig med tanke på att det tydligen kan lagras THC is fettet som läcker ut i blodet efter träning.

Och jag började inte träna p.g.a. att jag skulle klara testet, var inte beredd på att bli testad. Hade börjat träna regelbundet ungefär 2 månader innan händelsen av helt andra anledningar.
Citera
2017-11-09, 11:07
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholistFascist
Men läste du artikeln? Jag vet att cannabis kan spåras upp till en vecka i blod i normalfall, men eftersom jag nu väger mycket och tränade samma dag som testet så är jag orolig med tanke på att det tydligen kan lagras THC is fettet som läcker ut i blodet efter träning.

Och jag började inte träna p.g.a. att jag skulle klara testet, var inte beredd på att bli testad. Hade börjat träna regelbundet ungefär 2 månader innan händelsen av helt andra anledningar.
Jo det gjorde jag, även fast den inte säger mig så mycket. Menar bara att det har gått 7 månader nu och att det är ytterst osannolikt att det ska dyka upp i blodet nu. Man förbränner liksom fett hela tiden, till och med i vila. Har du redan börjat träna tidigare så tror jag att du bör vara ren sedan längesedan. Du nojar nog bara kompis!
Citera
2017-11-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Jo det gjorde jag, även fast den inte säger mig så mycket. Menar bara att det har gått 7 månader nu och att det är ytterst osannolikt att det ska dyka upp i blodet nu. Man förbränner liksom fett hela tiden, till och med i vila. Har du redan börjat träna tidigare så tror jag att du bör vara ren sedan längesedan. Du nojar nog bara kompis!
Jag håller med om att jag antagligen bara nojar, men vafan, försöker resonera med den där jävla nojjan, men det går inte.

Fuck, om det är positivt sitter jag verkligen i skiten, bye-bye körkort och hej-hej Kron-Kalle.
Citera
2017-11-09, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Vadå så det är samma ämne egentligen?

Nej det är det inte. Bättre att du läser på än att jag förklarar. Börja med engelska wikipedia.

Diazepam undergoes oxidative metabolism by demethylation (CYP 2C9, 2C19, 2B6, 3A4, and 3A5), hydroxylation (CYP 3A4 and 2C19) and glucuronidation in the liver as part of the cytochrome P450 enzyme system. It has several pharmacologically active metabolites. The main active metabolite of diazepam is desmethyldiazepam (also known as nordazepam or nordiazepam). Its other active metabolites include the minor active metabolites temazepam and oxazepam. These metabolites are conjugated with glucuronide, and are excreted primarily in the urine. Because of these active metabolites, the serum values of diazepam alone are not useful in predicting the effects of the drug. Diazepam has a biphasic half-life of about one to three days, and two to seven days for the active metabolite desmethyldiazepam.[9] Most of the drug is metabolised; very little diazepam is excreted unchanged.[20] The elimination half-life of diazepam and also the active metabolite desmethyldiazepam increases significantly in the elderly, which may result in prolonged action, as well as accumulation of the drug during repeated administration.[91]
Citera
2017-11-09, 13:36
Medlem
Tjena alla glada människor!
Har ett dilemma som dykt upp nu. Ska bli fastanställd på ett större svenskt företag (Volvo) efter att ha varit bemanning där i 3.5 år och måste då gå på en obligatorisk hälsokontroll (nyanställningsundersökning). Fick i måndags ett papper som skulle fyllas i, samt tas med till kontrollen.

På papperet står det att jag ska träffa en sjuksköterska och utföra följande undersökningar: Hörselkontroll, Synkontroll och Lungfunktionsmätning. Står inget om eventuella drogtester. Nu till problemet, kommer det göras drogtest eller måste dom förvarna om sånt?

Vet två andra som gjort dessa tester i närtid, varav en fick göra drogtest, medan den andra inte gjorde det. Vet dock inte vad det stod på deras frågeformulär. Skulle vara tacksam för svar då jag nu går och nojjar mig (rökte sist på en fest för 1 vecka sedan).

Ha det bra!
Citera
2017-11-09, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Triforce-
Tjena alla glada människor!
Har ett dilemma som dykt upp nu. Ska bli fastanställd på ett större svenskt företag (Volvo) efter att ha varit bemanning där i 3.5 år och måste då gå på en obligatorisk hälsokontroll (nyanställningsundersökning). Fick i måndags ett papper som skulle fyllas i, samt tas med till kontrollen.

På papperet står det att jag ska träffa en sjuksköterska och utföra följande undersökningar: Hörselkontroll, Synkontroll och Lungfunktionsmätning. Står inget om eventuella drogtester. Nu till problemet, kommer det göras drogtest eller måste dom förvarna om sånt?

Vet två andra som gjort dessa tester i närtid, varav en fick göra drogtest, medan den andra inte gjorde det. Vet dock inte vad det stod på deras frågeformulär. Skulle vara tacksam för svar då jag nu går och nojjar mig (rökte sist på en fest för 1 vecka sedan).

Ha det bra!

Beror nog på vilket Volvo. Alltså vilken stad ska du jobba i? Volvo lastvagnar i Umeå har då drogtestat förr i tiden så det gör dom nog fortfarande.
Citera
2017-11-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Beror nog på vilket Volvo. Alltså vilken stad ska du jobba i? Volvo lastvagnar i Umeå har då drogtestat förr i tiden så det gör dom nog fortfarande.
Skövde, men gör de tester även ifall de inte nämner det på kallelsen?
Citera
2017-11-09, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Triforce-
Skövde, men gör de tester även ifall de inte nämner det på kallelsen?

Nej dom får inte ta drogtester bara sådär. Har dom ej informerat dig om det innan så kommer dom inte göra det är den vanliga tumregeln. Men det vore konstigt om dom överasskade en med en sådan grej.
Citera
2017-11-10, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bgubbe
Jag lämnade urin prov på en 12 sticka idag, fick ett svagt negativt streck på benzo, har käkat 2-3mg Fluklotizolam från fredag till tisdag.

Jag e endå lite smått tveksam om det syns eller inte, Samt att jag undrar varför folk inte hjälper varandra här genom att säga om drogen syns eller inte. Själva grejen med analog droger är att man inte vill att det ska synas, Så är det för mig iaf.

Jag funderar på att slänga upp en enkel html sida med lite css styling där man kan läsa om allt som syns och inte syns... men jag får se om jag orkar.....
Vad menar du med ”negativt streck”, klarade du dig alltså?

Jag har käkat ett par dagar 2-2.5mg per kväll, senast igår och lämnade up idag. Tror dock inte dom kommer höra av sig om jag är positiv, utan det får jag veta vid nästa omgång. Kommer självklart rapportera i tråden.

Förstår inte heller varför fler inte skriver i tråden, borde ju vara några stycken kan man tycka.
Citera
2017-11-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Nej dom får inte ta drogtester bara sådär. Har dom ej informerat dig om det innan så kommer dom inte göra det är den vanliga tumregeln. Men det vore konstigt om dom överasskade en med en sådan grej.

De klart dom får göra de. Gjorde dom när ja började ett nytt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in