Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-14, 11:48
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheetz13
Hej behöver hjälp AKUUT!!! Är 19 år och inatt fredag drog jag och 2 kompisar ca 2g tjack och jag ska tydligen pissa på söndag, snälla hlälp
Amfetamin är synligt på urinprov i 1-4 dagar. Vart ska du pissa?
Citera
2018-07-14, 17:24
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Min kompis rökte på igår. På måndag ska han ta urinprov. Vad måste han göra för att kunna pissa negativt på måndag? Räcker det med att dricka mycket vatten?
Det är allvarligt. Pissar han positivt så hamnar han på sis igen.
Citera
2018-07-14, 18:36
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Min kompis rökte på igår. På måndag ska han ta urinprov. Vad måste han göra för att kunna pissa negativt på måndag? Räcker det med att dricka mycket vatten?
Det är allvarligt. Pissar han positivt så hamnar han på sis igen.
Hur ofta har han rökt förut? Sticka eller analys? Gå ut och spring någon dag innan urinprov, motionera så mycket som möjligt, drick vatten, käka b-vitamin och kreatin.
Citera
2018-07-14, 19:05
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Hur ofta har han rökt förut? Sticka eller analys? Gå ut och spring någon dag innan urinprov, motionera så mycket som möjligt, drick vatten, käka b-vitamin och kreatin.
Yes. Jag ska be han göra det.
Citera
2018-07-15, 08:53
Medlem
darkkos avatar
Jag jobbar på ett laboratorium som analyserar olika biomatriser för droger, jag har analyserat tiotusen-tals prover och varit med att utveckla metoderna vi använder för att detektera substanser.

Som ni ser på antalet inlägg jag gjort så brukar jag inte vanligtvis skriva här, utan, som de flesta nog gör så läser jag bara vad andra skriver. Jag har inte läst alla 400 sidor i tråden, men det lilla som jag har läst har ändå förvånat mig, det är en god samling med kunskaper, en del är tveksamma, andra är helt ologiska och motsägelsefulla (och roliga), men överlag så är det bra.

Det jag vill komma med är ett varningens finger när det kommer till detektionstider.
Det här med att folk sitter och gissar och försöker med enkel matematik räkna ut hur länge "något finns i kroppen" eller vad det nu brukar kallas här på flashback, det är väldigt oärligt anser jag.
Det finns för många parametrar och variabler för att kunna besvaras på enskild förfrågan; Vilken mätmetod används? Vart skickas provet? Vad är deras cut-off nivåer? Vilken matris används? Hur förvaras provet efter provtagning? Vilken substans syftas det på? Vad är halveringstiden på den eller dess metaboliter? Hur "rent" var det vid intag? osv. Varje fråga har minst ett dussin underfrågor. Så till slut har man en lista på 100 olika saker som krävs för att göra en kvalificerad gissning. Hur många av dessa känner en person till? 1? (Det var kokain!) 2? (Jag tod det i helgen)..de resterande frågorna?...det säger sig självt, att det inte går att svara på. Jag förstår att det är en vanlig fråga och det är många som vill veta just detta, inte bara brukare, även läkare och annan behandlande personal.

Jag vill ta en metafor för att belysa problemet. Tänk om någon fråga dig hur fort en bil åker. Hur mycket skulle du behöva veta för att svara på den frågan? Det hade ju inte räckt med ett bilmärke och årsmodell: Du frågar, vad var det för bil? - En BMW. Okej, vilken årsmodell? -2010. Okej, den går i 200 km/h.
Med detta vill jag bara pålysa orimligheten i svaren som ges, den är bara baserat på simpla antaganden, det finns för många variabler i en bil som påverkar dess hastighet, för att man kan svara på en sådan fråga.

Man kan dock gardera sig med att säga att den med 99.99% säkerhet kör under 400 km/h. Vilket skulle vara kanske ett helt oanvändbart svar, men ändå fullständig ärligt.

Så det enda jag egentligen önskar tillföra i denna fina tråd är att man ska vara lite ödmjuk och försiktig när man uttalar sig om detektionstider. =)
Citera
2018-07-15, 13:04
Medlem
jag testar igen. syns iktorivil som benso eller enbart som klonazepam på sticka?
Citera
2018-07-16, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testostaroni
jag testar igen. syns iktorivil som benso eller enbart som klonazepam på sticka?

Det beror på mängd. Äter du mycket klonazepam syns det även på benso, om >781ng/ml. På acl är motsvarande >49ng/ml.

Acl och benso visar i stort samma substanser men med lägre cutoffvärden på acl. Här kan du se https://www.aleretoxicology.se/produkter/produkter/urintester/multitest-12/

Edit: kan tillägga att för mig brukar 2st 2mg synas på benso, men inte 1. Klonazepam har lång halveringstid, 19-60h. Så man/jag brukar vara positiv länge. 1+ vecka efter intag.
Senast redigerad av Flubro 2018-07-16 kl. 09:29.
Citera
2018-07-16, 14:18
Medlem
Hej.

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan besvara.
Jag går och tar blod och urinprover. Det visar positivt på pregabalin trots att jag inte äter lyrica.
Någon som har någon förklaring till detta?

Med vänlig hälsning
Citera
2018-07-16, 15:50
Medlem
Vallasands avatar
Hur länge syns sub efter en liten dos och en lång tids renhet?
Citera
2018-07-16, 18:02
Medlem
Snorbromsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Barger
Hej.

Jag går och tar blod och urinprover. Det visar positivt på pregabalin trots att jag inte äter lyrica.

Med vänlig hälsning

Det kan hända att ett urinprov visar fel men om det visar i blod så måste du fått i dig pregabalin på nått sätt dock så sitter det inte så länge i piss och blod. mvh Snorbromsen
Citera
2018-07-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorbromsen
Det kan hända att ett urinprov visar fel men om det visar i blod så måste du fått i dig pregabalin på nått sätt dock så sitter det inte så länge i piss och blod. mvh Snorbromsen

Hej och tack för svar.
Skrev lite fel, just drogproverna jag tar är urinprov, blodproverna är enbart för att kolla levervärden.
Jag lämnar prover varannan vecka och de tre senaste gångerna har det visat positivt på pregabalin trots att jag som sagt ej intar det. Äter en del mediciner men ingen som innehåller pregabalin. Mycket skumt.
Det borde ju inte visa fel tre ggr i rad.
Citera
2018-07-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St.Barger
Hej.

Med vänlig hälsning

Du har inte tagit gabapentin? Det är det enda jag vet som kan ge utslag på pregabalin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in