2017-11-07, 00:48
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Jag tror det är samma metaboliter på de två bensodiazepinerna.
Osäkert på om dom ens kan se det vid en analys? (Reserverar mig på denna punkt)
På sticka kommer det inte att synas iallafall.

En snabb googling säger mig att du verkar ha rätt, tackar och bockar!
Citera
2017-11-07, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cynisk
Ska lämna UP snart för att få centralstimulantia, jag har sobril på recept, om jag käkar stesolid istället, kommer dom se skillnad då?

Diazepam omvandlas till oxazepam så om du har tur är det grönt.
Citera
2017-11-08, 10:23
Medlem
Bgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholistFascist
Ingen?

Alltså alla morfin sorter brukar synas i ca 4 dagar. men kan ibland vara längre om man tar det varje dag, men kolla här:
https://www.ferle.se/detektionstider/
Citera
2017-11-08, 11:27
Medlem
Bgubbes avatar
Jag lämnade urin prov på en 12 sticka idag, fick ett svagt negativt streck på benzo, har käkat 2-3mg Fluklotizolam från fredag till tisdag.

Jag e endå lite smått tveksam om det syns eller inte, Samt att jag undrar varför folk inte hjälper varandra här genom att säga om drogen syns eller inte. Själva grejen med analog droger är att man inte vill att det ska synas, Så är det för mig iaf.

Jag funderar på att slänga upp en enkel html sida med lite css styling där man kan läsa om allt som syns och inte syns... men jag får se om jag orkar.....
Citera
2017-11-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Diazepam omvandlas till oxazepam så om du har tur är det grönt.

Vadå så det är samma ämne egentligen?
Citera
2017-11-08, 12:10
Medlem
Hej jag går på laro-programmet och det strular ständigt med tester!

Jag har varit med i 1.5 år helt utan sidomissbruk.

Men saken är den att jag varit "positiv" 4ggr nu helt felaktigt!
Dom första två gångerna var det morfin "varför jag skulle ta det förstår jag inte" 3e gången va det morfin och benzo.
Men till saken hör att alla verifieringar varit negativa!

Men nu senast var jag positiv på atropin även på verifiering och undrar om det är nån annan medicin som kan påverka så jag blir det?

Vet själv att jag inte ens varit i närheten av nåt annat än de mediciner jag har föreskrivet, men på mottagningen jag går tror dom alltid det värsta om en och man är oftast dömd redan innan rättegången så att säga.

Men frågan lyder iaf : Kan någon medicin göra att skl påvisar atropin eller kan det finnas i nåt av mina kosttillskott??

Pga av detta är jag iaf på väg att hamna i en jobbig situation utan att faktiskt gjort nåt, och då det handlar om mitt liv som idag faktiskt är helt underbart pga av ovanämda program så skrämmer detta mig väldigt mycket!

Tacksam för alla svar och spekulationer!
Citera
2017-11-08, 13:50
Medlem
Kan man urskilja Etylmorfin i analys (piss och/eller blodprov) alltså att det är just etylmorfin?
Gissar att kroppen bryter ner det till någon annan substans som kan spåras.

Min tanke var den att om man i analys INTE kan se skillnad på spåren efter etylmorfin och morfin så kan man punda friskt på moffe utan att nojja för att bli haffad, förutsatt att man har etylmorfin/Cocillana på recept.

Förutsatt att man har morfinet i kroppen och inte i fickan/hemmet när bängen klappar en på axeln alternativt knackar på dörren då.

Undrar även det samma gällande heroin och kodein.
Citera
2017-11-08, 14:53
Medlem
Kompromissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillap
Hej jag går på laro-programmet och det strular ständigt med tester!

Jag har varit med i 1.5 år helt utan sidomissbruk.

Men saken är den att jag varit "positiv" 4ggr nu helt felaktigt!
Dom första två gångerna var det morfin "varför jag skulle ta det förstår jag inte" 3e gången va det morfin och benzo.
Men till saken hör att alla verifieringar varit negativa!

Men nu senast var jag positiv på atropin även på verifiering och undrar om det är nån annan medicin som kan påverka så jag blir det?

Vet själv att jag inte ens varit i närheten av nåt annat än de mediciner jag har föreskrivet, men på mottagningen jag går tror dom alltid det värsta om en och man är oftast dömd redan innan rättegången så att säga.

Men frågan lyder iaf : Kan någon medicin göra att skl påvisar atropin eller kan det finnas i nåt av mina kosttillskott??

Pga av detta är jag iaf på väg att hamna i en jobbig situation utan att faktiskt gjort nåt, och då det handlar om mitt liv som idag faktiskt är helt underbart pga av ovanämda program så skrämmer detta mig väldigt mycket!

Tacksam för alla svar och spekulationer!

Jag googlade och det verkar som att yngre människor oftare visar falskt positivt på atropin, varför förstod jag inte. Jag har däremot visat positiv på olika substanser när jag hade LVM, falskt positiv, så ger inte fem öre för de där stickorna.
Citera
2017-11-08, 19:25
Medlem
Kristoffer-Robins avatar
Har ätit Nitrazolam i ca 4-5 veckor nu och tänkt trappa ut nu på Norflurazepam som klassas 14 november som narkotika.

Har ätit Norflura några dagar nu.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/forordning-19921554-om-kontroll-av-narkotika_sfs-1992-1554

5-(2-fluorofenyl)-7-kloro-1,3-dihydro-2H-1,4-bensodiazepin-2- on (norfludiazepam)

Saken är den att den 21 Nov har jag ett bokat läkarbesök där mina smärtproblem och skador i rygg och kropp ska utvärderas och dokumenteras. Vet inte om jag kommer bli sjukskriven och eventuellt få tramadol utskrivet mot min kroniska värk.

Saken jag undrar över är tror ni att dom tar något UP vi undersökningen för att eventuellt kunna styrka min drogfrihet och där efter skriva ut t ex tramadol? Vad tror ni?

PS. Kom att tänka på att jag har imovane utskrivet. Om det nu skulle bli ett UP och det ger utslag på benso. Skickas det till analys då lr räcker det att säga att jag har imovane utskrivet?
Senast redigerad av Kristoffer-Robin 2017-11-08 kl. 19:39.
Citera
2017-11-08, 19:51
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer-Robin
Har ätit Nitrazolam i ca 4-5 veckor nu och tänkt trappa ut nu på Norflurazepam som klassas 14 november som narkotika.

Har ätit Norflura några dagar nu.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/forordning-19921554-om-kontroll-av-narkotika_sfs-1992-1554

5-(2-fluorofenyl)-7-kloro-1,3-dihydro-2H-1,4-bensodiazepin-2- on (norfludiazepam)

Saken är den att den 21 Nov har jag ett bokat läkarbesök där mina smärtproblem och skador i rygg och kropp ska utvärderas och dokumenteras. Vet inte om jag kommer bli sjukskriven och eventuellt få tramadol utskrivet mot min kroniska värk.

Saken jag undrar över är tror ni att dom tar något UP vi undersökningen för att eventuellt kunna styrka min drogfrihet och där efter skriva ut t ex tramadol? Vad tror ni?

PS. Kom att tänka på att jag har imovane utskrivet. Om det nu skulle bli ett UP och det ger utslag på benso. Skickas det till analys då lr räcker det att säga att jag har imovane utskrivet?

Angående läkarbesöket så kan jag inte tänka mig att du får pissa, har du dokumenterat missbruk kommer dom med all säkerhet att förskriva mildare preparat, eller eventuellt en kort period med t.ex tramadol.

Imovane ska inte visa på benso, utan det krävs en egen sticka för att detektera.
Citera
2017-11-08, 20:05
Medlem
Kristoffer-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Angående läkarbesöket så kan jag inte tänka mig att du får pissa, har du dokumenterat missbruk kommer dom med all säkerhet att förskriva mildare preparat, eller eventuellt en kort period med t.ex tramadol.

Imovane ska inte visa på benso, utan det krävs en egen sticka för att detektera.

Ok! Tack för svar! Då borde det alltså vara lugnt och jag kan fortsätta trappa ut enligt planerna. Men jag måste påpeka att zopiclone finns med på listan under rubriken "Sömnmedel och lugnande medel" som ska narkotika klassas den 14nde om jag förstått det hela rätt.

Står på sidan jag länkade till i mitt inlägg.
Citera
2017-11-09, 08:43
Medlem
Godmorgon!

Det jag undrar är om Lyrica syns på UP? Vet att det inte är narkotikaklassat men frågar för måste vara helt säker då jag ska till psyk om någon timma.

Mvh
Dumpventilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in