2017-11-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Myndigheterna kunde ha förbjudit vidare raketuppskjutningar, konfiskerat ubåten eller belagt den med körförbud (eller vad det heter när det gäller ett fartyg), tagit ifrån M hans skepparexamen (eller motsvarande, vet inte exakt vad han har för förarbevis), sponsorerna kunde ha dragit öronen åt sig o.s.v.. M var ju redan i blåsväder efter bland annat att splitter från ett raketmotortest flög in i ett festivaltält på Refshaleöa. Han förvarade inte sina brandfarliga vätskor på det lagstadgade sättet, och mycket annat. Han satt redan löst och han var helt beroende av bland annat kustbevakningen för att kunna genomföra sina raketuppskjutningar. Då är det inte så bra att ringa på dom och berätta att man har ett lik ombord, och att liket finns där p.g.a. att man som befälhavare åsidosatt sitt ansvar på någon grundläggande punkt.

Det här är väl inte så svårt att förstå?
Nej, självklart är det inte svårt att förstå. Då är det ju bättre att sticka kniven i flickans underliv 14 ggr, samt stycka henne med den såg han tog med sig på eftermiddagen för alla eventualiteter. För att inte tala om att placera sänken på alla kroppsdelar. Att slänga mobilerna överbord är ju också en väldigt naturlig efterföljd. Självklart - så gör ju varenda människa om något händer en medmänniska.

EDIT: När konflikten med Copenhagen suborbitals är som mest upptrissad, i februari 2014, skriver han på sin blogg: ”Primadonnor är bara fullkomligt omöjliga. De har ett helvetes ego och ett helvetes temperament och går inte att styra. De är svåra att samarbeta med, allt det goda till trots. Jag vet inte om jag har några av primadonnans goda egenskaper, men jag har helt klart några av de dåliga.
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-10 kl. 10:40.
Citera
2017-11-10, 10:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jag kommer tillbaka till ditt idiotiska inlägg (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11). Nu har du kokat ner de flesta av dina "argument" där till "att på internet stod det någonstans att PM gått på sexklubb" och att det är därför KW ska skylla sig själv i det här - vilket är vad du säger när du "skämtsamt" droppar darwin awards. Vi vet inte vad KW visste, vi vet dock att PM är ett monster som lyckats hålla sig dold fram tills dess. Dina argument om att KW borde vetat allt vi vet nu håller inte, vi vet inte ens om hon såg den här intervjun med Madsen som någon stor sak, antagligen inte för han var ju internationellt sett en nobody.

Vi vet också att det är totalt en användare i det här forumet som trots allt vi nu vet om Madsen tycker att han ska få gå fri "för han är totalt ofarlig". Det om något är en kandidat till Darwin awards. Att du kan säga något sådant och sen i nästa sekund skuldbelägga KW för att hon inte såg monstret PM, det är otroligt snygg trollning faktiskt, men jag är ju rädd att du är seriös?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Exakt! Och ändå tycker du att Kim skulle sett dom? Du säger emot dig själv hela tråden igenom.

Det är överhuvudtaget alltid en dålig idé för en kvinna att följa med en främmande man någonstans ensam. Oavsett hur trevlig han verkar. Och oavsett vilken anledningen eller ursäkten är, till att han vill vara ensam med henne.
Citera
2017-11-10, 10:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Charmtrollet sa att håller du inte käft så slår jag in skallen på dig. Snubben slutade omedelbart efter det hotet.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Charmtrollet stod väl med en hammare i högsta hugg har jag för mig, vem skulle inte dra omedelbart från ett sådant hot, vilken galning, att det han har utfört i plåtburken med KW är inget förvånande, med det labila humöret, stackars KW.

Nåja, det är inte heller så smidigt att som praktikant det första man gör börja tjata på sin nya arbetsgivare om att man vet allting bättre. Inte ens om det faktiskt skulle vara så. Vem som helst skulle ha blivit irriterad. Men det är klart, att M inte borde ha hotat karl'n för det, utan det hade varit bättre att kontakta arbetsförmedlingen, hävda att mannen har samarbetssvårigheter och berätta att man vill avbryta hans praktik.
Citera
2017-11-10, 10:47
Medlem
Citat:
Det är överhuvudtaget alltid en dålig idé för en kvinna att följa med en främmande man någonstans ensam. Oavsett hur trevlig han verkar. Och oavsett vilken anledningen eller ursäkten är, till att han vill vara ensam med henne.
Nu är det ju så att ubåtsturen var ett led i intervjun. Och kom inte med dina förnumstiga kommentarer att en kvinna aldrig ska träffa en man ensam. Hon var där i sin yrkesroll. Han var känd - de var sedda av många - och jag orkar inte dra det här en gång till. Hela tiden, hela tråden, är detta Kims fel. Hon får skylla sig själv. Madsen den stackarn, är offer för omständigheterna.
Citera
2017-11-10, 10:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, självklart är det inte svårt att förstå. Då är det ju bättre att sticka kniven i flickans underliv 14 ggr, samt stycka henne med den såg han tog med sig på eftermiddagen för alla eventualiteter. För att inte tala om att placera sänken på alla kroppsdelar. Att slänga mobilerna överbord är ju också en väldigt naturlig efterföljd. Självklart - så gör ju varenda människa om något händer en medmänniska.

EDIT: När konflikten med Copenhagen suborbitals är som mest upptrissad, i februari 2014, skriver han på sin blogg: ”Primadonnor är bara fullkomligt omöjliga. De har ett helvetes ego och ett helvetes temperament och går inte att styra. De är svåra att samarbeta med, allt det goda till trots. Jag vet inte om jag har några av primadonnans goda egenskaper, men jag har helt klart några av de dåliga.

Knivsticken går som sagt varken att "förlåta" eller förstå. Men att man försöker smita undan ansvar för en olycka, om personen ändå är bortom räddning, och det är väldigt mycket som står på spel för en själv, kanske allt man kämpat för i hela sitt liv. DET kan åtminstone jag förstå. Och eftersom M befann sig just på en ubåt måste den smitningen tyvärr inkludera styckning, för att få ut kroppen. Därför kan jag "förlåta" och förstå styckningen också. Men inte knivsticken...

Nå, då hade han lite självinsikt i alla fall.
Citera
2017-11-10, 10:50
Medlem
Citat:
Nåja, det är inte heller så smidigt att som praktikant det första man gör börja tjata på sin nya arbetsgivare om att man vet allting bättre. Inte ens om det faktiskt skulle vara så. Vem som helst skulle ha blivit irriterad. Men det är klart, att M inte borde ha hotat karl'n för det, utan det hade varit bättre att kontakta arbetsförmedlingen, hävda att mannen har samarbetssvårigheter och berätta att man vill avbryta hans praktik.
Det var inte det första han gjorde, han hade varit där ett par veckor. Utanför ingången till Raket-Madsens rumlaboratorium sitter en brandgul skylt: ”Tillträde förbjudet – risk för spontan självantändning.” Vilket indikerar på att han sket i säkerhetsföreskrifterna. En skylt skulle räcka tyckte han.
Citera
2017-11-10, 10:51
Medlem
kugutts avatar
Mervinna:
...tror du då, på riktigt, att den danska polisen skulle ha lagt ner de enorma resurserna som gjorts i Madsenfallet för att hitta Melizzah - eller hennes döda kropp - och att sätta fast Rezah? Eller att den svenska polisen skulle ha lånat ut sina likhundar, eller att hela världspressen skulle ha bevakat fallet som hökar? Knappast, va?[/quote]

Jo det skulle dom gjort. Vi har et fall her i Norge ifrån 1988 kallad "Therese fallet" der en liten flicka med norsk mor och pakistansk pappa, båda arbetarklass, forsvann. Det blev lagd ner ENORMA ressuser i detta. Prata inte skit.
Senast redigerad av kugutt 2017-11-10 kl. 11:00.
Citera
2017-11-10, 10:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Om det vore så skulle ju inte kvinnor kunna arbeta överhuvudtaget.

De flesta arbetssituationer är ju av professionell karaktär. Det är ju inte gubben i lådan man följer med in i en mörk skog. Jag gissar att du är i övre medelåldern.

Citat:
Citera
2017-11-10, 10:54
Medlem
Citat:
Knivsticken går som sagt varken att "förlåta" eller förstå. Men att man försöker smita undan ansvar för en olycka, om personen ändå är bortom räddning, och det är väldigt mycket som står på spel för en själv, kanske allt man kämpat för i hela sitt liv. DET kan åtminstone jag förstå. Och eftersom M befann sig just på en ubåt måste den smitningen tyvärr inkludera styckning, för att få ut kroppen. Därför kan jag "förlåta" och förstå styckningen också. Men inte knivsticken...

Nå, då hade han lite självinsikt i alla fall.
Det där stämmer inte. Flera i hans sällskap har själva sagt att det inte är några större problem att lyfta upp en kropp i helt skick. Så det är dina fantasier och en spekulation i början av det här fallet. Det kan du stryka direkt. Nu. Du får hitta på ett annat skäl. Kanske för att han kände lust till att stycka henne. Kan du tänka dig att din raring har gjort det? Bara av ren lust.
Citera
2017-11-10, 10:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nu är det ju så att ubåtsturen var ett led i intervjun. Och kom inte med dina förnumstiga kommentarer att en kvinna aldrig ska träffa en man ensam. Hon var där i sin yrkesroll. Han var känd - de var sedda av många - och jag orkar inte dra det här en gång till. Hela tiden, hela tråden, är detta Kims fel. Hon får skylla sig själv. Madsen den stackarn, är offer för omständigheterna.

Det var den inte. Intervjun - och fotograferingen - var redan avklarade på land, på eftermiddagen. Inga andra tidningsjournalister hade fått följa med på tur, vad jag har hittat, endast stora, pretentiösa TV-team från typ National Geographic. Det var ett varningstecken. K borde ha frågat sig varför M plötsligt ville lägga så mycket tid och dieselpengar på just henne av alla.

Vidare har jag aldrig sagt att det var K:s FEL. Men man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt, och lära sig av sådant här för att kunna bekämpa brott i framtiden. T.ex. har Handels länge kämpat för att förbjuda ensamarbete i nattöppna butiker och bensinstationer. P.g.a. att kunderna inte bryr sig om att expediterna är där i sin yrkesroll, om de blir kåta - eller bara vill ha pengarna ur kassan. Menar du att Handels gör fel som driver det kravet, och att butiksägare ska kunna tvinga sina anställda att arbeta ensamma på nätterna? Är mycket intresserad av ditt svar nu...
Citera
2017-11-10, 11:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Om det vore så skulle ju inte kvinnor kunna arbeta överhuvudtaget.

De flesta arbetssituationer är ju av professionell karaktär. Det är ju inte gubben i lådan man följer med in i en mörk skog. Jag gissar att du är i övre medelåldern.

Hur vanligt i arbetssituationer är det, menar du, att en kvinna och en man blir ensamma tillsammans i en miljö där det är helt omöjligt att larma? Jag har svårt att komma på några. På myndigheter t.ex. brukar det vara rum med glasdörrar där handläggaren går in med sin klient, och dessutom brukar handläggaren ha ett larmarmband - bara att trycka på den röda knappen. På soc gör man alltid hembesök två och två (även hemma hos en kvinna för den delen).

De jag kan tänka mig är t.ex. distriktssköterskorna. Men även för dem finns det riktlinjer om att de ska gå två-och-två hem till personer som de känner sig osäkra inför. T.ex. psykiskt sjuka patienter. Likaså i hemtjänsten. En anställd i hemtjänsten har också rätt att säga ifrån att hon inte vill gå till en boende som gjort närmanden eller kommit med sexuella anspelningar, då får någon annan - gärna en man eller äldre kvinna - ta den boenden.

Att försöka förneka att kvinnor råkar ut för sexuella närmanden och ibland våld när de agerar i sin yrkesroll, blir ju bara fånigt. Och för en arbetsgivare vore det direkt oansvarigt...
Citera
2017-11-10, 11:02
Medlem
Citat:
Det var den inte. Intervjun - och fotograferingen - var redan avklarade på land, på eftermiddagen. Inga andra tidningsjournalister hade fått följa med på tur, vad jag har hittat, endast stora, pretentiösa TV-team från typ National Geographic. Det var ett varningstecken. K borde ha frågat sig varför M plötsligt ville lägga så mycket tid och dieselpengar på just henne av alla.

Vidare har jag aldrig sagt att det var K:s FEL. Men man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt, och lära sig av sådant här för att kunna bekämpa brott i framtiden. T.ex. har Handels länge kämpat för att förbjuda ensamarbete i nattöppna butiker och bensinstationer. P.g.a. att kunderna inte bryr sig om att expediterna är där i sin yrkesroll, om de blir kåta - eller bara vill ha pengarna ur kassan. Menar du att Handels gör fel som driver det kravet, och att butiksägare ska kunna tvinga sina anställda att arbeta ensamma på nätterna? Är mycket intresserad av ditt svar nu...
Du läser inte tidningarna ordentligt, du tittar på för många Madsen-klipp på youtube. Nej, ensamarbete mitt i natten är inte ok med tanke på att rånare är ute efter en enda sak, pengar. Vem som står i vägen skiter de i. Är man två så är man delvis skyddad. Men mot en pistol ex.vis så är två personer också utsatta. Att jämföra detta med en journalist och en lokalkändis som blev sedda av ett större team av folk är som att jämföra natt och dag.
Och jo, det har stått överallt att ubåtsturen var ett led av intervjun. Skärp dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in