2017-11-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag håller med dig hon tar på gallret som omsluter plåtburken , och ska verka ledsen för att hon inte får ngr flera dyk med sin kära Madsen och ''underhållning'' i plåtburken. Hon kommenterar öht inte vad som hänt KW, total iskall precis som PM.

En billig ''kvinna'' som du skriver att man ska ta med en näve salt.
Hm, minns inte denna video. Kan ni länka?
Citera
2017-11-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det kan mycket väl vara så att hon är asexuell, och medvetet har hållit sig borta ifrån och ovetandes om PM's aktiviteter på det planet. Så visst kan hon ha varit totalt omedveten om det.

Visst, båda två kan ha tyckt att det funnits fördelar med att ha "ett giftermål på papper" en sorts legitimitet som ger fördelar. Med få krav annat än att visa upp sig då och då tillsammans, på bild.

Är dom legitimt gifta? Alls.
Citera
2017-11-09, 23:53
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Hm, minns inte denna video. Kan ni länka?

Hoppas den fungerar för dig, på min dator som jag sitter vid nu så fungerar den inte, har sett den på min padda, då fungerade den.

Deidre King har kendt den drabssigtede Peter Madsen i 14 år.

- Peter har været min ven og elsker og arbejdsgiver og confidante (fortrolige, red.), siger den 38-årige kvinde, der i dag står frem i Ekstra Bladet for at fortælle om sit forhold til raket- og ubådsbyggeren.

https://ekstrabladet.dk/112/madsens-elskerinde-kvinderne-var-vilde-med-peter/6815492
Citera
2017-11-10, 00:35
Medlem
Citat:
Hoppas den fungerar för dig, på min dator som jag sitter vid nu så fungerar den inte, har sett den på min padda, då fungerade den.

- Peter har været min ven og elsker og arbejdsgiver og confidante (fortrolige, red.), siger den 38-årige kvinde, der i dag står frem i Ekstra Bladet for at fortælle om sit forhold til raket- og ubådsbyggeren.

https://ekstrabladet.dk/112/madsens-elskerinde-kvinderne-var-vilde-med-peter/6815492

Vad "hen" säger är att Peter tillsammans med Nautilus fungerade som en "Honungsfälla" för att få kvinnor.

Inte undra på

1. Att han tog strid med ubåtsföreningen för att få behålla Nautilus (äga den)=ensamrätt

2. Ointresset för säkerhet (det gjorde att endast han kunde hantera Nautilus)=ensamrätt

3. Pkt 1 och 2, innebär att den som åker ut med Nautilus är helt i händerna på Madsen, inga eftersök sker naturligt=ensamrätt

Det var helt enkelt Peter Madsens egen ubåt som hans oavlönade team jobbat med i flera år + Peters andra hobbyintresse med vilken Madsen skulle skicka sig själv ut i Rymden. Månne han planerat en två-stående dylik ...

EgoMadsen
Citera
2017-11-10, 00:52
Medlem
Citat:

Fungerade.
Ja, hon säger; kvinnorna kom till honom... Utan ubåt... vilka skulle komma? I en raket? Noll.
Men denna intervju är väl innan kroppsdelarna funnits?
Citera
2017-11-10, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Fungerade.
Ja, hon säger; kvinnorna kom till honom... Utan ubåt... vilka skulle komma? I en raket? Noll.
Men denna intervju är väl innan kroppsdelarna funnits?

Precis. Sakta, sakta ... kommer Insikten om hur duperade dom alla blivit och hur han fått vissa att spela med i hans eget lilla spel.

Utan att dom haft en endaste liten susning om hur hög deras egen insats egentligen varit.

Man kan undra om Deirde Ks giftermålsanbud står kvar?
Citera
2017-11-10, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intervjun var ju redan gjord; den gjordes på land och foton togs. Och nej K var inte en seriös journalist. En seriös journalist som ska skriva ett personporträtt gör all research först - tar reda på all information som redan finns, smälter denna och tänker ut frågor som ska belysa intervjuobjektet på ett sätt som inte gjorts tidigare. Om hon hade gjort sin research hade hon bland annat hittat följande:

Om Madsen:

- Han frekventerade S/M-klubbar, går man sedan vidare till klubbarnas hemsidor får man veta att underhållningen består av (spelade) föreställningar av kvinnor som hängs upp i kedjor och torteras av män.

(Eller så var hon så tänd på honom att hon slände all försiktighet överbord. Pun intended! )
Hur skulle KW kunna göra research på PMs sexliv på Manifest? Du med dina gedigna journalistkunskaper, hur fick du själv reda på det? Jag ska friska upp minnet på dig.

Fy Fan. Men du svarade inte på min fråga, hur du vet att han brukade gå på Manifest. Har det stått i norska tidningar? För den enda klubb jag har läst i en professionell källa s.a.s. att han brukade frekventera, är Kinky Club. Och den är ju "snällare".

Svar från Sugar-Daddy
PM forklarte at det var Manifest i dommeravhøret.
https://www.pressreader.com/denmark/...82106341789468
/Slut citat Sugar-Daddy 2017-09-22 kl. 03:24.

Just det Merwinna. Det var först under häktningsförhandlingen i Köpenhamn och det var Sugar-Daddy som upplyste dig om det. Det är ju inte så att PM hade det i sitt CV utan det var först efter han häktades och polisen började nysta i hans sexliv som det kom fram saker. Man kan inte begära att journalister ska anlita privatdetektiver att undersöka ett intervjuobjekt innan de vågar göra sitt jobb.
Eller funkade det så när du jobbade i tidningsbranschen?

Sedan kan du läsa på om KWs meriter lika noggrant som du slukar allt om PM om du är det minsta seriös.
expressen igår https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-malet-for-kim-walls-fond-200-000-dollar/

Och slutligen, vad är det du sexistiskt antyder om mordoffret?

Kim var nyförlovad! Nu i höst skulle hon och pojkvännen flyttat ihop i Peking och börjat sin gemensamma framtid.
(Men det är väl inget som berör dig.) Varför inbillar du dig att hon skulle vara intresserad av en medelålders fyrkantig gubbe som går som han har ryggskott. Var du själv intresserad av medelålders gamla gubbar när du var 30 och kanske nyförlovad i en jämngammal kille? PM såg visst bra ut när han var yngre men inga yngre kvinnor tycker att han är attraktiv nu fattar du väl. Förutom DK 38 år och som kännt honom i 14 år.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-10 kl. 07:17.
Citera
2017-11-10, 07:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Precis.

Det är ju lätt att sitta och moralisera över andra när man har den information som vi har om Madsen. Det visste ju knappast någon/många tidigare varför all normal research inte skulle givit något abnormt resultat.

Jag är förstummad över hur det är möjligt att dra vissa galna slutsatser baserat på all information som framkommit nu i efterhand.

Att önska att PM bara döms för brott mot grifteftid är obegripligt för mig. Jag fattar det inte. Att vidhålla att Kim inte var en seriös journalist ter sig som fullständigt verklighetsfrånvänt.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hur skulle KW kunna göra research på PMs sexliv på Manifest? Du med dina gedigna journalistkunskaper, hur fick du själv reda på det? Jag ska friska upp minnet på dig.

Fy Fan. Men du svarade inte på min fråga, hur du vet att han brukade gå på Manifest. Har det stått i norska tidningar? För den enda klubb jag har läst i en professionell källa s.a.s. att han brukade frekventera, är Kinky Club. Och den är ju "snällare".

Svar från Sugar-Daddy

Just det Merwinna. Det var först under häktningsförhandlingen i Köpenhamn och det var Sugar-Daddy som upplyste dig om det. Det är ju inte så att PM hade det i sitt CV utan det var först efter han häktades och polisen började nysta i hans sexliv som det kom fram saker. Man kan inte begära att journalister ska anlita privatdetektiver att undersöka ett intervjuobjekt innan de vågar göra sitt jobb.

Sedan kan du läsa på om KWs meriter lika noggrant som du slukar allt om PM om du är det minsta seriös.
expressen igår https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-malet-for-kim-walls-fond-200-000-dollar/

Kim var nyförlovad! Nu i höst skulle hon och pojkvännen flyttat ihop i Peking och börjat sin gemensamma framtid.
(Men det är väl inget som berör dig.) Varför inbillar du dig att hon skulle vara intresserad av en medelålders fyrkantig gubbe som går som han har ryggskott. Var du själv intresserad av medelålders gamla gubbar när du var 30 och kanske nyförlovad i en jämngammal kille? PM såg visst bra ut när han var yngre men inga yngre kvinnor tycker att han är attraktiv nu fattar du väl. Förutom DK 38 år och som kännt honom i 14 år.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-11-10 kl. 08:05.
Citera
2017-11-10, 07:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vadå Hela verksamheten tillintetgjord för alltid? Kan du utveckla det?

Om han anmält en olyckshändelse och tillkallat hjälp, vad menar du då skulle hänt?

Myndigheterna kunde ha förbjudit vidare raketuppskjutningar, konfiskerat ubåten eller belagt den med körförbud (eller vad det heter när det gäller ett fartyg), tagit ifrån M hans skepparexamen (eller motsvarande, vet inte exakt vad han har för förarbevis), sponsorerna kunde ha dragit öronen åt sig o.s.v.. M var ju redan i blåsväder efter bland annat att splitter från ett raketmotortest flög in i ett festivaltält på Refshaleöa. Han förvarade inte sina brandfarliga vätskor på det lagstadgade sättet, och mycket annat. Han satt redan löst och han var helt beroende av bland annat kustbevakningen för att kunna genomföra sina raketuppskjutningar. Då är det inte så bra att ringa på dom och berätta att man har ett lik ombord, och att liket finns där p.g.a. att man som befälhavare åsidosatt sitt ansvar på någon grundläggande punkt.

Det här är väl inte så svårt att förstå?
Citera
2017-11-10, 07:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Samtliga sponsorer har ju dragit sig ur. Hans stödgrupp har lagt ner verksamheten och donerat kvarvarande 5000 kr till Kims minnesfond. Christian Meyer har sagt att "den människan kommer jag aldrig mer dricka kaffe med i min trädgård. Vem har jag känt egentligen". Nej, den där kufen har ingen kvar. Förutom älskarinnan. Frugan har gått under jorden.

Det har han faktiskt inte sagt. Han har sagt att han UNDRAR om han kommer att kunna dricka kaffe med M i sin trädgård igen, men även att känslor efter en lång vänskap inte bara går över pang bom. Det funkar ju så, om man har en normal förmåga till vänskap (eller kärlek för den delen).
Citera
2017-11-10, 07:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Förövrigt,- Phil Spector är en skapande människa som givit världen fantastisk musik. I april 2009 dömdes Spector till mellan 19 års fängelse och livstid för mord av andra graden[5] (vilket är en något mildare rubricering än mord av första graden).
Och det finns fler begåvade kändisar som sitter inne för mord.

Menar du att inte alla människor är lika inför lagen?
Att begåvade människor ska särbehandlas och inte straffas för avskyvärda brott som att beröva människor livet?
Det är nästan så att man tror att du medvetet provocerar för att få fart på tråden.
Det är ju som att du säger att ett mordoffers människovärde beror på vem som mördat dem.

Tja. Om vi leker med tanken att en man och en kvinna från Köpenhamns motsvarighet till Tensta eller Rinkeby (vet inte namnen på de områdena i Köpenhamn) vill uppleva solnedgången tillsammans. Rezah som kom till Danmark som ensamkommande flyktingbarn, och Melizzah som är timanställd i äldreomsorgen och kompletterar upp med kontantstötte. Och så stjäl de en motorbåt och åker ut i Kögebukten, och Rezah dyker nästa dag upp ensam i Köpenhamn och säger att han inte har en aning om var Melizzah är - han satte ju av henne på kajen klockan 22:30 kvällen innan!

...tror du då, på riktigt, att den danska polisen skulle ha lagt ner de enorma resurserna som gjorts i Madsenfallet för att hitta Melizzah - eller hennes döda kropp - och att sätta fast Rezah? Eller att den svenska polisen skulle ha lånat ut sina likhundar, eller att hela världspressen skulle ha bevakat fallet som hökar? Knappast, va?
Citera
2017-11-10, 08:09
Medlem
Citat:

Svar från Sugar-Daddy

Riktigt bra inlägg ottoplommon! Sammanfattar och sätter huvudet på spiken på många punkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in