2017-11-09, 00:11
Avslutad
Såg lite från ATP Next-gen slutspelet i Milan.

Det här med inga linjedomare och automatisk hawk-eye tror jag är framtidens melodi. Även om de inte har hawk-eye på alla banor på GS, och därför inte alltid kan ha detta system.

Ingen advantage suger dock, liksom set till 4 och inget omspel vid nätrullare. Suger gör även att folk får röra sig fritt medan de spelar, vilket ger ett sorl som i Stockholm Open. Kanske schysst för dem som är där, men inte för TV-tittarna, då det hindrar en bra stämning från att uppstå.

Även shot clockan är jag skeptisk till. Tsitsipas fick en "time violation warning" på första poängen han skulle spela i sin uppvisningsmatch mot A. Zverev.

Nadal är med i WTF. Får se hur länge han håller där, men jag är skeptisk. Grupperna är:

Nadal - Thiem - Dimitrov - Goffin
Federer - Zverev - Cilic - Sock.
Citera
2017-11-09, 14:24
Medlem
Elias ganska enkelt till kvart denna vecka, bra avsluta året med lite poäng, möter Kamke eller Lestienne i kvarten.
Citera
2017-11-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Såg lite från ATP Next-gen slutspelet i Milan.

Det här med inga linjedomare och automatisk hawk-eye tror jag är framtidens melodi. Även om de inte har hawk-eye på alla banor på GS, och därför inte alltid kan ha detta system.

Ingen advantage suger dock, liksom set till 4 och inget omspel vid nätrullare. Suger gör även att folk får röra sig fritt medan de spelar, vilket ger ett sorl som i Stockholm Open. Kanske schysst för dem som är där, men inte för TV-tittarna, då det hindrar en bra stämning från att uppstå.

Även shot clockan är jag skeptisk till. Tsitsipas fick en "time violation warning" på första poängen han skulle spela i sin uppvisningsmatch mot A. Zverev.

Nadal är med i WTF. Får se hur länge han håller där, men jag är skeptisk. Grupperna är:

Nadal - Thiem - Dimitrov - Goffin
Federer - Zverev - Cilic - Sock.

4 gem och 5 set ser jag viss tjusning i, fast det blir lite för mycket på en gång. Trevligast är annars avsaknaden av dubbellinjer, jag insinuerar att det hjälper spelarna. Det är inget nytt, men ändå.

Att ha hawkeye på professionella tennisbanor blir en lätt investering om man inte måste ha en massa linjedomare.

--

Ojämna slutspelsgrupper. Tycker B-gruppen är bättre rakt igenom. Spelar dock ingen roll. Hade lagt en tjuga på Nadal, Dimitrov, Federer och Cilic.
Citera
2017-11-09, 15:04
Medlem
Lestienne för Elias i kvarten. Vidöppen lottning, hoppas han tar chansen, vore sköna poäng för honom att kunna spela på hela nästa säsong.
Citera
2017-11-09, 16:30
Medlem
Chung-Quinzi visade tjusningen med korta femsetsmatcher. Svängigt och intressant, fler betydelsefulla poäng. Och ändå över på 2 timmar.
Citera
2017-11-09, 20:02
Medlem
barnets avatar
Tittar lite på Shapovalov-Rublev och tydligen så är det alltså tillåtet att prata med sin tränare mellan seten via härlurar och mic, och givetvis går samtalet ut till tv-tittarna. Nästan pinsam stämning och inget vettigt sägs. Kan tänka mig att man tänker sig för när man har ett samtal som man vet går ut till ALLA som tittar.
Citera
2017-11-09, 21:06
Medlem
barnets avatar
Shapovalov snackar nu kaffe och hur mycket cappuccino kostar under skadeavbrottet. Detta är uppenbart show-off.
Citera
2017-11-09, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Shapovalov snackar nu kaffe och hur mycket cappuccino kostar under skadeavbrottet. Detta är uppenbart show-off.

Såg det också, även om de italienska kommentatorerna snackade över så jag inte hörde. Men det där ser jag som poänglöst. Eller dåligt.

Singelbanan är skön; hade de nog haft på WTF i London också om de inte körde dubbel. Och det gör de ju i de flesta turneringar.

Tydligen har de lite ljus- och ljudeffekter vid break- eller gemboll. Löjligt. Är också för att publiken inte verkar bry sig, vilket är intrycket man får när de får gå runt som de vill.

Som sagt, för mig är det bara automatisk hawk-eye jag gillar.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
4 gem och 5 set ser jag viss tjusning i, fast det blir lite för mycket på en gång.

Ok, jag börjar hålla med. Har en viss tjusning faktiskt.
Senast redigerad av fryskyl 2017-11-09 kl. 21:35.
Citera
2017-11-09, 23:39
Medlem
^ Galo Blancos snack med Khachanov har genomgående varit intressant. Men det är ju en utopi att Toni Nadal skulle sitta med ett headset och snackar med Rafa och hela världen i setbytena. Det där stannar här, det är en dålig grej från damtouren. Att kunna göra taktiska drag under en match ska vara en skill.
Citera
2017-11-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ok, jag börjar hålla med. Har en viss tjusning faktiskt.

Men måste se det i fler sammanhang först. Kan ju vara så att man bara tycker det är trevligt här, man bryr sig ju inte så mycket hur matcherna går egentligen och då känns det lite mer spännande. Å andra sidan är det väl också det man vill åstadkomma? Set som tar över en timme mellan två spelare man inte är så intresserad av kan vara tradigt, så blir aldrig fallet i set till fyra.

Det var konstigt när pingisen började räkna till 11 också. Men nu minns man knappt hur det var att räkna till 21. Att tennis räknar 15, 30, 40, gem tror jag aldrig kommer ändras. Och jag är lite skeptisk till no-AD också(men bevisligen hörs inte alltför mycket negativt från dubbeln och team events). Men antalet gem och set tror jag absolut man kan bolla med, utanför slams då i första hand.

Testa i några challengers, säger jag.
Citera
2017-11-10, 14:32
Medlem
Vobblers avatar
Bra inlägg frankkk, tror det är dags för tennisen att moderniseras en smula. Inte spelet i sig, men poängsystemet.
Citera
2017-11-10, 19:08
Medlem
Elias till semi i Frankrike efter en riktig holmgång med Lestienne. Kändes aldrig riktigt hotad dock, men hade oerhörda problem att knyta säcken. 6-3, 4-6, 6-3 i siffror.

Känns väldigt öppet från semi och framåt, han har i praktiken två jämbördiga motståndare i vägen för att vinna. Vinner han imorrn lär det väl vara klart, han har vunnit åtta raka proffsfinaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in