2017-11-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan det vara olika för olika mobiler? Min telefon kan meddela att "meddelandet kunde ej skickas". Och då har jag ändå varit i närheten av mobilmast. Vet inte varför den säger så.
SMS sänds i lediga luckor, så om det är många telefoni kandet bli trångt, speciellt i område med liten utbyggnad och tillfälligt många Telefoni kontakter. Har du inte märkt att SMSet sändes ändå fast senare.
Citera
2017-11-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
SMS sänds i lediga luckor, så om det är många telefoni kandet bli trångt, speciellt i område med liten utbyggnad och tillfälligt många Telefoni kontakter. Har du inte märkt att SMSet sändes ändå fast senare.
Jo. Och då har det ju skickats. Men när meddelandet om att det ej kunde skickas så blir sms-rutan grå dessutom, och det skickas inte alls. Konstigt.
Citera
2017-11-08, 23:27
Medlem
Citat:
Jo. Och då har det ju skickats. Men när meddelandet om att det ej kunde skickas så blir sms-rutan grå dessutom, och det skickas inte alls. Konstigt.

Det var svar på citatet:

Privat diskussion om hur en mobiltelefon fungerar....lite OT, kanske....posta eller avstå!
Citera
2017-11-09, 01:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror att hennes mobil ligger i Kögebukten tillsammans med hennes armar och en eventuell väska (hon hade säkert med sig anteckningsblock, plånbok etc., så hon bör ha haft en väska).

Jag tror att Madsen filmat eller fotat i ubåten för att kunna återuppleva det senare - att han gjort sig av med sin mobil tyder ju just på att han har något att dölja i telefonen. I så fall hade han säkert planerat att ta sin mobil med sig hem och borde ha haft den i fickan när han var på väg in till land och fick kontakt med sjöräddningen och de civila båtar som var ute och letade efter honom. När han valde att sänka ubåten för att förstöra bevisen ombord så tog han nog med sig telefonen ut (eftersom den inte återfanns i ubåten) och simmade några meter mot den civila båten som plockade upp honom. Jag tippar att telefonen ligger någonstans längs sträckan från där ubåten sjönk till platsen där han blev upplockad.
Väska lär hon ha haft med sig, skulle vara mycket märkligt annars. Karlar har ju ofta mobil och plånbok i bakfickan på jeansen t.ex medan kvinnor sällan har det. Man har sina "viktiga-att-ha"-småprylar i en handväska för att det är mest praktiskt, även om man inte är "handväsktypen" med någon snajdig märkesväska.
Låter troligt att mobilen ligger någonstans längs sträckan du beskriver. Jag tror inte att han har filmat, han har varit alldeles för fokuserad på sitt bestialiska sadistdåd och njutningen av det och ville inte förlora ens några sekunders fokus av det förloppet. Han var uppslukad av sitt sexualsadistiska rus. Däremot kan jag tänka mig att han kan ha tagit något snabbt foto av henne för att dokumentera lidandet som ett skönt minne att ha att njuta av vid senare tillfälle. Om hans mobil hade minneskort och han sparat bilden där så kanske han hunnit ta ur minneskortet och gömma det? Har ingen aning om hur iphone funkar och kan noll om teknik. Var bara en tanke. OM han tagit en bild så kändes den nog sjukt värdefull för honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tekniskt går det nog att klara sig utan handväska, men min erfarenhet är att kvinnor har en sådan ändå. Min fru är verkligen inte särskilt väskintresserad, men hon går ingenstans utan sin handväska. I den har hon lite smink-grejer, nyckel, mobil, extra laddsladd till mobilen, halstabletter och lite annat krimskrams. KW borde verkligen ha haft en handväska.
Du har hajat läget!

Citat:
Herregud vad du krånglar till det. Fallet är enkelt. Han var inte intresserad av våldtäkt. Han var intresserad av att tortera en levande människa och han planerade den eftermiddagen att göra detta om tillfälle kom upp. Så enkelt. Sluta försöka skriva en intrig som är värdig en sämre deckare. Madsen är enkelspårig: en flicka, såg, sänken. Och en ubåt.
RÄTT. Våldtäktsförsök är garanterat uteslutet. Sexualsadism handlar inte om att GM skall känna någon "fysisk närhet/gemenskap" med offret. Offret är ett objekt för hans sjuka lustar. Den sexuella njutningen får han av lidandet, hjälplösheten och dödsskräcken han tillfogar offret.
MAKT och KONTROLL över offret. Se lidandet och smärtan i offrets ögon, se livet rinna ut. Njuta av att ha makten över liv och död. Som om han vore Gud.
Punkt.
Citera
2017-11-09, 08:47
Medlem
Honan6s avatar
Om Madsen hade planen att till 100 % ta tillfället i akt och utöva ett sexualsadistiskt tortyrmord, så skulle man sannolikt funnit kamerariggning i ubåten. Den här galningen vill återuppleva det han gjort igen och igen. Om han inte hade kamerariggat, så har han nog använt sin mobil då han dokumenterat alla detaljer i Kims utdragna dödslidande. Därför har han nog väntat i det längsta innan han avyttrade sin mobil. Jag tror man ska leta vid bryggan där han knöt skon alternativt där han sänkte ubåten.

En värre tanke (om nu något kan bli värre än det vi vet/förstår) är att han använt Kims egna kamerautrustning och inlett dådet med att han erbjuder sig ta bilder på henne i ubåten. Vad han än har använt så är det dumpat i vattnet.
Citera
2017-11-09, 08:55
Medlem
Teleslingas avatar
Det måste ha märkts något i hans personlighet redan långt tidigare. Alla människor i hans närhet kan inte bara ha uppfattat honom som " en excentrisk och udda uppfinnartyp". För helvete...hur kan en människa gå från Bertil Enstöring/Uppfinnarjocke till bestialisk lustmördare? Jag tycker det verkar osannolikt. Han måste visat tecken tidigare. Eller?
Citera
2017-11-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Det måste ha märkts något i hans personlighet redan långt tidigare. Alla människor i hans närhet kan inte bara ha uppfattat honom som " en excentrisk och udda uppfinnartyp". För helvete...hur kan en människa gå från Bertil Enstöring/Uppfinnarjocke till bestialisk lustmördare? Jag tycker det verkar osannolikt. Han måste visat tecken tidigare. Eller?
Såna intressen är inte sunda. Det vet Madsen. Inget man skyltar med. Han såg filmer med tortyr och äkta mord. Men inte med sina normala kompisar.
Citera
2017-11-09, 09:14
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Telefoni funkar inte där romingsingnal (uppkoppling) inte kan fås, men sms kan sädas när roming blir möjlig. Ett SMS skrivs och skickas nere i u-båten, när den sen kommer upp ur båten romar telefonen och SMSet sänds. Det är något som har kunna hända.
Alltså har det kunnat hända att Kim skickade ett hjälpsms till pojkvännen när PM började visa sina creapy sidor nere på havets botten. När han långt senare kom i ytläge skickades smset iväg.
Citera
2017-11-09, 09:15
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Alltså har det kunnat hända att Kim skickade ett hjälpsms till pojkvännen när PM började visa sina creapy sidor nere på havets botten. När han långt senare kom i ytläge skickades smset iväg.
Vaddå? Har det framkommit att pojkvännen mottagit ett hjälp-sms alltså? Eller ponerar du bara?
Citera
2017-11-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja. Visst är det möjligt. Men enligt rapporter så blev pojkvännen orolig då ubåten aldrig kom. Det är EN artikel som beskrivit ett samtal. Jag tar det med en nypa salt.
Citera
2017-11-09, 09:43
Medlem
Merwinnas avatar
Ni har grävt fram mycket sedan jag var här sist - hatten av särskilt för LetsDoIt!

Jag läste det här yttrandet av Madsen, som kanske säger något om varför det var så viktigt att bygga tre ubåtar fast han borde ha kört på med raketerna, som någon undrade några sidor bak:

https://ing.dk/artikel/selvbyggerubad-skal-sejle-verden-rundt-63716

"Han har bl.a. spredt sin fascination ved at tilbyde folk et dyk med sin første ubåd, Freya.

»En ubåd er et udmærket socialt instrument, hvor man kan møde mange mennesker,« mener Peter Madsen."

Låter som om han redan där fick upp ögonen för att det var lätt att locka med sig kvinnor till ett privat utrymme, när han hade en spännande farkost att locka med!

Har även hittat ett radioprogram (eller pod) om Madsen och Bengtson, deras arbete på Refshaleöa och deras uppbrott från varandra. Den heter, passande på alla möjliga sätt, "Livet på Mars - i utkanten av Köpenhamn"!

http://thirdear.dk/arkiv/mars1/

Den här videon tror jag inte har länkats till förr. Madsen berättar för två fysikstuderande om nanoteknik. Egentligen ganska grundläggande information, men en bra introduktion - och det var väl meningen också. Madsens fru gjorde denna när hon arbetade som något slags informatör. Självklart passade hon på att göra reklam för sin egen man! Den heter "Pojkar och rymdraketer"!

https://www.youtube.com/watch?v=0mOVbRNxAsU

Slutligen - ja jag vet att man inte får säga det - så tycker jag att M är så öppen och vänlig och "oskyldig" i denna video. Lite naiv, lite barnslig - någon som man kan skratta lite åt men ändå respekterar för hans passion. Jag kan fortfarande inte tro att det är sant, att denne man har gjort det som han anklagas för (även om det måste vara så). Han måste ju antingen ha en skådespelarbegåvning av Guds Nåde, eller vara två helt skilda personligher..?

https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge
Citera
2017-11-09, 09:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nu börjar faktiskt jag också bli trött på den här sågdiskussionen - vad är det ni inte förstår!!??
Sågens IDENTITET exakt vilken såg - är en viktig nyckelfråga. Sågen är nyckeln, mord eller komma undan med brott mot griftefriden.
Nu knyter jag en malpåse kring detta tills det framkommer vilken såg som återfunnits på botten. Punkt.

I och med att M redan erkänt att det var han som styckade K, så behövs väl ingen teknisk bevisning för just det brottet längre? Alltså är inte sågen så viktig längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in