2017-11-08, 18:28
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURRpaderrKA
Du antar fortfarande att medborgare som redan har meningsfulla liv och relationer bara ska ge upp allt och starta på nytt nånstans de kanske aldrig satt sin fot på. Det är inte bara "nysvenskar" som kanske invandrat hit senaste åren som NMR vill repatriera utan ALLA som inte har rätt genuppsättning, alla politiska motståndare och andra icke-önskvärda element. Försök linda in det i "5-års planer" och andra fina ord men i praktiken kommer det innebära att eliminera allt motstånd och utstuderade planer [propaganda, arbetsläger, avveckling av mänskliga rättigheter] för att kunna realiseras.

Hört talas om arbetskraftsinvandring? Och förklara hur det kommer sig att vi krigat så innåthelvete både inom Sverige och med våra grannländer om nu homogena samhällen är så jävla harmoniska och utopiska. Vart fanns den nordiska folkgemenskapen då?

Merparten utav medborgarna ifrån MENA går antingen på socialbidrag eller skattefinansierade "jobb". Utöver det så arbetar dom inom frisörbranschen, restaurangbranschen eller taxibranschen. Något som kännetecknar dessa tre branscher är att det bedrivs mycket svartarbete. Att dessa personer skulle kunna få jobb i sina respektive hemländer är nog inga större problem med sådan entreprenörsanda. Och nu tog jag inte upp alla dessa som lever dekadenta liv som yrkeskriminella. Du kan fråga dig själv vad dom kostar vårt samhälle.

Många utav andra generationens invandrare känner ingen tillhörighet till Sverige även om dom är födda här. Frågar du dem så kommer du höra att de talar bättre om sina föräldrars hemländer än Sverige. Och nu generaliserar jag givetvis, men det är ofta så det ser ut. Inte ens NMR har talat om att ALLA ska repatrieras. Sen vet jag inte vart du har fått att alla politiska motståndare samt "icke-önskvärda element" ska repatrieras? Du kanske syftar på dagens Sverige som välkomnar tredje världens alla medborgare, där mängder med terrorister, kriminella mördare och våldtäktsmän tas i mot med öppna armar. Men när grannländers medborgare ska komma på besök och ta del utav en tillståndsgiven demonstration så misshandlas dom och portas vid gränsen, är det de Sverige du talar om?? Politisk opposition slås ner och fängslas när de försöker få ut sitt budskap i dagens Sverige, så vi lever redan i den bilden du försöker ge sken utav att NMR kommer skapa.

Du syftar på arbetskraftsinvandringen utav vårt broderfolk som kom från Finland på 60-70-talet? Vi tog även i mot människor från forna Jugoslavien som kom under Industrialismens guldålder och fick komma i jobb i princip dagen efter de satte sin fot i landet. De kom när Sverige hade sin peak tack vare vår utgång i andra världskriget. Arbetskraftsinvandringen gjorde inte Sverige rikt, vi var det redan. Har du någonsin pratat med personer som kom ifrån t.ex forna Jugoslavien om hur dom ser på dagens mångkulturella samhälle? Om du tycker NMR är rasister så kommer du häpna när du hör vad dessa har att säga.

Det kommer aldrig komma en ny era där lätta jobb skapas i våra svenska industrier, så vart ska MENA befolkningen arbeta? Alla kan inte jobba på Samhall. I staden där jag bor så går en handläggare och utbildar 30 "nyanlända" i hur man kör med ett röjsåg. Allt för att få dom i sysselsättning. Så kallade skattefinansierade jobb. Dessa lätta jobb ska finnas till våra Svenska ungdomar när dem väl ska ut i arbetslivet. Landet är bisarrt, det finns ingen hejd på eländet just för att Svensken knyter näven i fickan.

Att våra Svenska kungar velat skriva historia under deras imperialistiska idéer kan man ifrågasätta, men det va så Europa såg ut. Vi lärde väl oss en läxa eftersom vi inte har haft krig på över 200 år.
Citera
2017-11-08, 20:07
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Merparten utav medborgarna ifrån MENA går antingen på socialbidrag eller skattefinansierade "jobb". Utöver det så. Och nu generaliserar jag givetvis, men det är ofta så det ser ut. Inte ens NMR har talat om att ALLA ska repatrieras. Sen

Det år.
Vilka får stanna då?
Citera
2017-11-08, 20:20
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vilka får stanna då?

https://www.spreaker.com/user/radionordfront/radio-regeringen-88-hell-seger-intervju-

144 minuter in kan du höras Simon Lindberg tala om det.
Citera
2017-11-08, 20:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Jag tror verkligen inte jag har ensamrätt på att tolka Marx, men din tolkning är ju väldigt annorlunda från i princip all akademisk tolkning av Marx så du kan ju inte heller utgå från att alla andra har fel. Att kulturen kan vara något att använda för att sprida marxismen håller nog alla marxister i världshistorien med om, så det är inget revolutionerande. Det som är revolutionerande med din tolkning är att det bara är överbyggnaden som är relevant, och att basen är helt irrelevant för marxismen.

Vad gäller den fria viljan så är marxismen kollektivistisk till sin natur, så individens fria vilja ses som ofta som sekundär, men inte minst Gramsci tillskriver ju den hegemoniska kulturen stor betydelse för vad människor kan tycka och tänka. Så att kulturen, eller överbyggnaden, har betydelse är givet. Men det innebär inte att några nissar till akademiker i Frankfurtskolan skulle ha lyckats införa marxismen som du säger. Är det det stora beviset för denna världsomspännande dominans att samhällsdebatten varit pk och det har varit svårt att lufta obekväma åsikter? Så verkar det i alla fall på artikelserien du länkade. Och det tycker i alla fall jag är en ganska fri tolkning av vad världsomspännande marxism skulle innebära.

Fotnot: Book of Zohar har jag inte läst så dess eventuella likheter med Marx skrifter lämnar jag okommenterat.

Fast det är inte min tolkning utan västmarxismen/kulturmarxismen utgör ett vedertaget begrepp för den marxism som främst Frankfurtskolan och Gramsci företrädde och framgångsrikt lyckades infektera västvärlden med. Nu är jag iofs van vid kommunister här på Flashback som t.o.m menar att herrar som Stalin, Trotskij och Mao inte var några ”riktiga” kommunister.

Ta dig gärna tid att läsa ”Book of Zohar” vid tillfälle. Du medger ju att kulturen är ett sätt att införa marxismen på så det förefaller mig märkligt att du inte kan se hur väl detta lyckats redan. Det hela är ganska enkelt. Kan man få människor att frivilligt underkasta sig den röda slavläran genom internalisering av de egalitära dogmerna under lång tid så behövs inte de brutala ingrepp och tvångsmedel som Sovjet ägnade sig åt.
Citera
2017-11-08, 20:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Marxism har ingenting med "värdegrund" att göra. Marxism utmålar sig tvärtom som "vetenskaplig". Men som sagt, får du gärna tro att Moderaterna är ett Marxistiskt parti och att Reinfeldt sprider Marxism genom t.ex sina böcker Det sovande folket och Stenen i handen på den starke. Publicera gärna en artikel om det.

En tänkvärd sak är att Liberalismen är omkring 100 år äldre än Marxismen. Så därför är det lättsammare att hävda att Marxisterna i hemlighet är Liberaler, än att Liberaler som Reinfeldt egentligen är Marxister. Food for thought.

Marxismen går ju dessutom ut på att alla världens länder ska bli kapitalistiska, liberala, och globaliserade. Arbetarna måste enligt Marx kämpa för detta, för då blir belöningen sedan ett kommunistiskt drömsamhälle. Så det är jättelättsamt att hävda att Marxism är förtäckt Liberalism. Det omvända är dock inte så logiskt.

Det finns ju inga Liberaler som hävdar att om man inför planekonomi och en stark totalitär diktatur så kommer sedan Liberalism som ett brev på posten...

Man får väl använda sig av Salamitaktiken. Alltså man kastar ut en liten grupp människor i taget, med andra gruppers stöd. Man kan också "koka grodan långsamt", dvs utföra "de små stegens tyranneri". Man kan även införa en lagstiftning mot hets mot folkgrupp, och helt enkelt fängsla alla som hetsar mot den vita regimen, och för varje år tolka lagen hårdare och hårdare. Sedan är ju aborter och preventivmedel viktigt. Unga människor som är under 40 år kanske i många fall måste förmås att satsa på sin karriär, istället för att föröka sig okontrollerat.

Det finns så många knep man kan lära sig gratis av dagens makthavare. Det blir nog bra ska du se.

Givetvis är den s.k värdegrunden marxistisk. Den bygger nämligen på att alla människor är utbytbara. ”Allas lika värde”. Att Reinfeldt anammade vänsterns identitetspolitik är inte ens ett tvistefrö utan ett faktum. Ja, Reinfeldt tycker att det är jättebra när föräldrar får välja i vilken skola deras barn ska genomgå kulturmarxistiskt indoktrinering. Så hans plutokratkamrater får sina vinster i välfärden.

Jag tycker att du ska följa tankespåret du är inne på. Hur kopplingen mellan liberalism och marxism ser ut. Men betänk då att det är judar som ligger bakom båda. Det var liberala kryptojudar och frimurare i form av jakobinerna som drev igenom den första röda revolutionen, den franska. Och juden Karl Marx var en varm anhängare av frihandel. Liberalismen är det bästa sättet att förgöra nationer på ansåg Marx. Man kan absolut säga att liberalismen banar väg för marxismen. Särskilt som det liberala finanskapitalistiska systemets konstruktion med FRB och exponentialitet aldrig kan bestå. Tror du att judiska banksters är liberaler i John Stuart Mills anda? Så klart de inte är. Därför att banksters skulle aldrig kunna existera utan en stor totalitär stat. Helst global givetvis. Att diverse libtards inte fattat hur spelet ser ut säger mer om dem.
Citera
2017-11-08, 22:47
Medlem
DURRpaderrKAs avatar
Citat:
Merparten utav medborgarna ifrån MENA går antingen på socialbidrag eller skattefinansierade "jobb". Utöver det så arbetar dom inom frisörbranschen, restaurangbranschen eller taxibranschen. Något som kännetecknar dessa tre branscher är att det bedrivs mycket svartarbete. Att dessa personer skulle kunna få jobb i sina respektive hemländer är nog inga större problem med sådan entreprenörsanda. Och nu tog jag inte upp alla dessa som lever dekadenta liv som yrkeskriminella. Du kan fråga dig själv vad dom kostar vårt samhälle.
Antagligen mindre än skatten som rika flyttar till skatteparadis. Men de rikas fiffel engagerar dig väl inte lika mycket som MENA-folk. Men oavsett vilket som kostar mest, så är det väl enskilda individer som ska bedömas. Du dömer ut en hel grupp, förändra förutsättningarna istället om du inte gillar hur skattemedlen används.

Citat:
Många utav andra generationens invandrare känner ingen tillhörighet till Sverige även om dom är födda här. Frågar du dem så kommer du höra att de talar bättre om sina föräldrars hemländer än Sverige. Och nu generaliserar jag givetvis, men det är ofta så det ser ut. Inte ens NMR har talat om att ALLA ska repatrieras. Sen vet jag inte vart du har fått att alla politiska motståndare samt "icke-önskvärda element" ska repatrieras? Du kanske syftar på dagens Sverige som välkomnar tredje världens alla medborgare, där mängder med terrorister, kriminella mördare och våldtäktsmän tas i mot med öppna armar. Men när grannländers medborgare ska komma på besök och ta del utav en tillståndsgiven demonstration så misshandlas dom och portas vid gränsen, är det de Sverige du talar om?? Politisk opposition slås ner och fängslas när de försöker få ut sitt budskap i dagens Sverige, så vi lever redan i den bilden du försöker ge sken utav att NMR kommer skapa.
Ja, du generaliserar, vilket är ditt [och många NS:s] problem, sluta med det tack. Alla motståndare till det nazistiska samhället, de som inte repatrieras skickas lämpligast till koncentrationsläger. Och sluta grina om att politisk opposition slås ner, NMR fick en plats på Almedalen! Samt har de åtnjutit en massa tillståndsgivna demonstrationer. De har en jävla massa spelutrymme att vara glada över.

Citat:
Du syftar på arbetskraftsinvandringen utav vårt broderfolk som kom från Finland på 60-70-talet? Vi tog även i mot människor från forna Jugoslavien som kom under Industrialismens guldålder och fick komma i jobb i princip dagen efter de satte sin fot i landet. De kom när Sverige hade sin peak tack vare vår utgång i andra världskriget. Arbetskraftsinvandringen gjorde inte Sverige rikt, vi var det redan. Har du någonsin pratat med personer som kom ifrån t.ex forna Jugoslavien om hur dom ser på dagens mångkulturella samhälle? Om du tycker NMR är rasister så kommer du häpna när du hör vad dessa har att säga.
Jag syftar på arbetskraftsinvandring rent generellt, en vanlig företeelse i de flesta länder. Min poäng var iaf att arbetarna är det som byggt allt du ser omkring och de som bygger samhället idag, de som plockar skräp, kör taxi, städar toaletter och tar om våra äldre. Ser vi till lågt värderade jobb som vårdbiträden, städare, hotell-
och restaurangpersonal så är det väldigt många utrikesfödda som bidrar. Jag jobbar inom ett av dessa områden så jag vet hur det ser ut.

Citat:
Det kommer aldrig komma en ny era där lätta jobb skapas i våra svenska industrier, så vart ska MENA befolkningen arbeta? Alla kan inte jobba på Samhall. I staden där jag bor så går en handläggare och utbildar 30 "nyanlända" i hur man kör med ett röjsåg. Allt för att få dom i sysselsättning. Så kallade skattefinansierade jobb. Dessa lätta jobb ska finnas till våra Svenska ungdomar när dem väl ska ut i arbetslivet. Landet är bisarrt, det finns ingen hejd på eländet just för att Svensken knyter näven i fickan.
Det beror helt på hur ekonomin utvecklas i takt med tekniken. En ny era lär definitivt komma, den nuvarande kapitalistiska sjunger väl på sista versen, vad som kommer ersätta den är däremot inte lika säkert. Men återigen, arbeta för att jobben fördelas mer rättvist i samhället då istället för att gnälla på att MENA-invandrare "tar" svenska ungdomars jobb, det är ju komplett felaktig analys av problemet. Jag gillar verkligen inte heller dessa tandlösa arbetsmarknadsprogram, instegsjobb och allt annat skit men din analys av problemen är enormt simplistiska.

Citat:
Att våra Svenska kungar velat skriva historia under deras imperialistiska idéer kan man ifrågasätta, men det va så Europa såg ut. Vi lärde väl oss en läxa eftersom vi inte har haft krig på över 200 år.
Svårt att ena europa på enbart raslig grund, för många som vill olika saker vilket är precis varför krig startas. De som har makt blir maktgiriga, de som är rika blir ännu girigare, sen har vi de extremtroende som låter sin ideologi eller religion rättfärdiga alla medel för att uppnå sin utopi, det är mänskligt och inte förbehållet någon ras.
Senast redigerad av DURRpaderrKA 2017-11-08 kl. 22:50.
Citera
2017-11-08, 23:52
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Givetvis är den s.k värdegrunden marxistisk. Den bygger nämligen på att alla människor är utbytbara. ”Allas lika värde”. Att Reinfeldt anammade vänsterns identitetspolitik är inte ens ett tvistefrö utan ett faktum. Ja, Reinfeldt tycker att det är jättebra när föräldrar får välja i vilken skola deras barn ska genomgå kulturmarxistiskt indoktrinering. Så hans plutokratkamrater får sina vinster i välfärden.

Jag tycker att du ska följa tankespåret du är inne på. Hur kopplingen mellan liberalism och marxism ser ut. Men betänk då att det är judar som ligger bakom båda. Det var liberala kryptojudar och frimurare i form av jakobinerna som drev igenom den första röda revolutionen, den franska. Och juden Karl Marx var en varm anhängare av frihandel. Liberalismen är det bästa sättet att förgöra nationer på ansåg Marx. Man kan absolut säga att liberalismen banar väg för marxismen. Särskilt som det liberala finanskapitalistiska systemets konstruktion med FRB och exponentialitet aldrig kan bestå. Tror du att judiska banksters är liberaler i John Stuart Mills anda? Så klart de inte är. Därför att banksters skulle aldrig kunna existera utan en stor totalitär stat. Helst global givetvis. Att diverse libtards inte fattat hur spelet ser ut säger mer om dem.

Kopplingen mellan Liberalism och Marxism ser ut så att först skapades Liberalismen, och sedan skapades Marxismen. Om båda ideologier har samma skapare kan inte Liberalism vara Marxism, däremot kan Marxism vara Liberalism i en annan skepnad. Vilket är lättsamt att hävda, eftersom Marxismen säger att kapitalismen måste globalisera världen först genom Liberalism.

Marxism är det som Marx sagt. Andra filosofer som exempelvis Frankfurtskolan företräder inte Marxism, utan sina egna skolor. Samma med Lenins och Stalins Marxism-Leninism, som exempelvis skiljer sig från Marxismen genom att vägra kapitalism och globalisering.

Att se människor som utbytbara betyder inte att man är Marxist, eller att Marxismen har en värdegrund:

"En person eller en nation kan dö utan att lämna en lucka".

Man skulle med din egen logik kunna säga att du är lika mycket Marxist som Frankfurtskolan, eftersom du också har din egen tolkning av ideologin som skiljer sig ifrån Marx.
Senast redigerad av Operations 2017-11-08 kl. 23:54.
Citera
2017-11-09, 10:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Kopplingen mellan Liberalism och Marxism ser ut så att först skapades Liberalismen, och sedan skapades Marxismen. Om båda ideologier har samma skapare kan inte Liberalism vara Marxism, däremot kan Marxism vara Liberalism i en annan skepnad. Vilket är lättsamt att hävda, eftersom Marxismen säger att kapitalismen måste globalisera världen först genom Liberalism.

Marxism är det som Marx sagt. Andra filosofer som exempelvis Frankfurtskolan företräder inte Marxism, utan sina egna skolor. Samma med Lenins och Stalins Marxism-Leninism, som exempelvis skiljer sig från Marxismen genom att vägra kapitalism och globalisering.

Att se människor som utbytbara betyder inte att man är Marxist, eller att Marxismen har en värdegrund:

"En person eller en nation kan dö utan att lämna en lucka".

Man skulle med din egen logik kunna säga att du är lika mycket Marxist som Frankfurtskolan, eftersom du också har din egen tolkning av ideologin som skiljer sig ifrån Marx.

Men eftersom du framhåller att Marx önskade att den liberala kapitalismen först skulle få breda ut sig så förstår jag inte riktigt din invändning. För du vill väl inte hävda att Karl Marx egentligen var liberal? Marx hade rätt i att den liberala kapitalismen är självförstörande och att förutsättningarna för att införa marxism infinner sig när det finanskapitalistiska systemet kollapsat. Du borde inte motsätta dig den logiken utifrån det du själv fört fram. Att liberalismen banar väg för marxismen alltså.

Nja, det finns ju en uppsjö av tolkningar av Marx och hans ofta väldigt abstrakta och luddiga tankar. Även leninism, trotskism och maoism är ju varianter på marxism. Så naturligtvis är också Frankfurtskolan och Gramsci marxister. De kallade sig ju marxister också och utgick från Karl Marx. Detsamma gäller socialdemokratin. Målen skiljer sig inte mellan de olika varianterna utan bara medlen och metoderna.

Jag gör ingen egen tolkning av marxism utan lyfter bara fram de tolkningar som gjorts av de som kallat sig marxister under historiens gång. Vem eller vilka menar du skulle ha monopol på att tolka Marx? Kasta in den bollen i kommunistforumet så kommer du att få se ett satans kacklande och kivande.
Citera
2017-11-09, 13:20
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Judebankerna vägrar att låta Motståndsrörelsen ha konton: https://www.nordfront.se/banktrakasserier-mot-motstandsrorelsen.smr

Samtidigt drivs det på för ett kontantlöst samhälle där du inte kan verka utan ett bankkonto...

Den totala judediktaturen är snart ett faktum.
Citera
2017-11-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Judebankerna vägrar att låta Motståndsrörelsen ha konton: https://www.nordfront.se/banktrakasserier-mot-motstandsrorelsen.smr

Samtidigt drivs det på för ett kontantlöst samhälle där du inte kan verka utan ett bankkonto...

Den totala judediktaturen är snart ett faktum.

Dags för Fader Lund att dra igång igen... medan det fortfarande finns kontanter(?).
Citera
2017-11-09, 19:06
Medlem
ukrossos avatar
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/973826?programid=2519
Citat:
Det är den 15 december 2013 när nazister går till angrepp mot en antirasistisk manifestation i Stockholmsförorten Kärrtorp. Bland deltagarna är många barn, ungdomar och äldre. Panik utbryter på torget.

För P3 Dokumentär väljer nu flera av huvudpersonerna att för första gången berätta sina versioner av det som hände. En av dem är Emil Hagberg, som idag sitter i riksledningen för nazistiska Nordiska motståndsrörelsen NMR. I december 2013 är han så kallad nästeschef för organisationens Stockholmsavdelning. Emil Hagberg dömdes till åtta månaders fängelse för våldsamt upplopp efter attacken i Kärrtorp.

– Jag vill förminska fiendens förmåga att skada oss. Därför kastar jag en flaska, eller två, eller tre, eller fyra, eller fem. Väljer man att ställa sig under en sådan paroll har man gjort ett ställningstagande. Då är man i någon form skyldig och det är beklagligt om man i så fall tar med sina små barn, säger Emil Hagberg.
Citera
2017-11-09, 21:53
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/973826?programid=2519

Otroligt vinklat men jag lyssnade på hela och en sak är klar, jag vill ha en svensk ljudbok av Mein Kampf och Emil Hagberg ska stå för läsandet!

Med facit i hand kan vi blicka tillbaka till Kärrtorp och se vad som hänt, Organisationenär störreän någonsin och Vänstern har gått från att styras och ledas av tonårsflickor med en massa "mänskliga rättigheter" "lika värde" trams till att bli ersatta av diverse förortsblattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in