2017-11-05, 17:33
Avstängd
Citat:
USA är NATO och varken Storbritannien (eller Frankrike) har egentligen något att säga till om inom den alliansen. Om JFK beslutat om en fredsbevarande styrka på Nordirland 1963 så skulle ingenting av det som hänt inträffat. Eller hur? Tyvärr ville han kriga i Asien istället.
Självklart har både UK och Frankrike något att säga till om i NATO. Det är just därför som USA är allierad med dem och inte helt enkelt invaderar länderna och gör som man vill.

Det är befängt att tro att USA mot UK’s vilja skulle ha kunnat installera fredsbevarande trupper på Nordirland helt oavsett nivån på motsättningarna. Det är bara befängt att ens tänka tanken.

Citat:
Det är jag inte. Jag är faktiskt väldigt bra påläst om just detta.
Då ser jag fram emot att du också visar det.

Citat:
3000 är en siffra i enorm underkant. Det spelar ingen roll (vi kan säga tusentals istället) för även tusentals irländare, både katoliker och protestanter, är mer värda än hundratusentals asiater i någon jävla djungel. Speciellt om man även lägger alla döda amerikanska soldater på det. Det finns inget pris på vita kristna jämfört med alla andra folkslag. Kalla mig rasist, jag bryr mig icke.
Om det är din genuina uppfattning så är du självklart en rasist, ja. Vad tror du JFK skulle sagt om det när han levde? Oswald? Som alltid åt lunch med de svarta jobbarna på TSBD?

Vad är ditt motiv med ditt medverkande i tråden?

Citat:
Den 5 mars 1963 höll Walker ett tal i Dallas med LHO som åhörare. När talet var över och Walkers anhang eskorterade denna ut så kom LHO fram till honom och började häckla Walker för dennes åsikter om bl a Kuba. När Walkers livvakter försökte mota bort LHO så hotade han Walker till livet. Det fanns många vittnen till den här händelsen och jag anser, personligen, att det var här LHO blev en tänkbar kandidat som syndabock för det kommande mordet på JFK som säkert redan planerades då av de konspirerande.
Oswald var sedan mucken från Marinkåren en low level medlem av US Intel, antagligen ONI/CIA. OM han nu hotade Walker till livet (väntar fortfarande på din källa) så ingick det i så fall som del i de instruktioner han agerade efter, antagligen som led i att förstärka sin ’legend’ för kommande uppdrag.

Citat:
Jämfört med Andrew Jackson, som tog strid mot "The 2nd Bank of the United States", så var de absolut pajasar. Det var egentligen enbart presidenterna fram till Jackson som man kan hänga i granen. När Jackson sedermera steg ner så växte bara nya huvuden ut på Hydran, och de är kvar än idag.
Då har du definitivt en annan definition på begreppet ”pajas” än den mer gängse.

Citat:
Du måste väl ändå förstå att en värld som JFK förespråkade (och King) är omöjlig än idag. Jag vet inte om den var mer omöjligt 1961-1963 än idag, men den är omöjlig. Speciellt om vita människor, som byggt upp hela den västerländska civilisationen, ska känna skuld och ta skit för alla fel som ändå existerar. Jag vill inte sträcka mig så långt som att anklaga JFK för att vara en rasförrädare men han var sannerligen inte långt ifrån. Givetvis fanns det psykopater som ändå ansåg det och mordet ägde rum.
En ovanlig kombo måste jag tillstå. En rasist och högerpopulist som vill lösa mordet på antirasisten och humanisten, JFK.

Citat:
Det som åtminstone förenar Trump och JFK är bådas hat mot "The Swamp". Det fick JFK mördad och än så länge, Trump, tystad. Man ska dock ha detta klart för sig att Trump inte ens varit president i ett år, JFK var det i nästan tre. Vi får se, kanse hittar vi fler likheter väldigt snart.
Fel. Trump är en obildad rasistisk misogyn pajas och kycklinghök vs. JFK som var en sann humanist, fredaktivist och (äkta) krigshjälte.

Jag ser fortfarande inte ett spår av likhet mellan dessa två. Inte ett spår.

Citat:
Jag ska inte säga mer än vad jag vet. Just den här aspekten är jag dåligt påläst om och kan egentligen bara citera dokumentärer från TV som givetvis inte berättar hela sanningen (om ens någon sanning). Men ofta är det så att när en människa har en massa sjukdomar och tar preparat mot dem så kan det, när man mår mycket bättre, gå över styr åt andra hållet att man vill börja leva på allvar och ta igen förlorad tid. Då kan samma preparat bli en drog och allt vad det leder till. Jag tror dock inte detta påverkade JFK politiskt. Hans åsikter var nog ändå cementerade med och utan droger.
Ja, lägg ner det där.

Citat:
OK, tack för att du tog dig tiden att skriva allt det där. Jag ville bara veta för att jag var nyfiken. Jag tänker inte kritisera dina åsikter men just mycket av det där är utopiaspekter som inte höll i längden. Inga reformer som JFK införde räddade t ex Detroit eller "The Rust Belt". Dessa människor, drygt 50 år senare har vänt sig till Trump...
Du skrev att JFK var en svag president som inte genomförde något. När jag visar på motsatsen är han istället helt plötsligt en utopist? En utopist har orealistiska mål vilket alltid leder till att allt blir pannkaka. Även här måste jag protestera. JFK var realpolitiker och visste mycket väl vad som var praktiskt genomförbart som landets president. Han tog striden och DREV IGENOM sin politik, en fråga i taget.

Ta månprogrammet. Det var inte Johnsons eller Nixons vision och handlingskraft som ledde till månlandningarna, det var JFK’s.
Citera
2017-11-05, 19:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
OK, min personliga åsikt. Jag tror JFK mördades av den anledningen som jag berört i ovanstående inlägg. D v s att han började ifrågasätta den vita rasens överlägsenhet. Detta faktum är inget hokus pokus, utan det är just ett faktum. Vita människor har skapat det bästa systemet för att leva på den här jorden. När den gule människan fick två atombomber över sig så rättade denne in sig i ledet och bidrog med väldigt mycket gott till systemet. Man får aldrig glömma att speciellt japaner (och koreaner) är genomsnittligt smartare än oss när det kommer till uppgifter och faktiska situationer de ställs inför. Deras svaghet är deras kollektivism som tyvärr fått sin utlopp i Kina och Nordkorea. Vi vita människor (kaukasier/europider) är dock den enda rasen som har visioner och ser sitt tänkande omsättas i praktik och faktiska fysiska strukturer. Vi har inte alla rätt men vi har minst fel av alla i historien. JFK började ifrågasätta detta och hans motståndare var det mäktiga angloamerikanska styret som skapat USA. Här kommer en katolsk irländare, flegmatisk och sjuklig, och ska börja diktera för de som skapat USA i vilken riktning hela världen ska gå i, inte enbart USA. Detta är en utlösande jättebomb som det blev.

Jag tror inte på konspirationsteorier som executive order 10001, "opposed to secret societies and secret oathes" och hans och RFK:s krig mot maffian. Detta är villospår. Det var det angloamerikanska deep state-styret som planerade och mördade JFK för att han började ifrågasätta den vita rasens överlägsenhet.

Min personliga åsikt är denna. Ja, det var precis det han började göra. Men i min värld förtjänar ingen människa att mördas för sina åsikter som man på ett ärligt och korrekt sätt får framföra i de sammanhang som de är avsedda för. Jag håller inte med JFK om hans åsikter men att mörda honom är ett av de största brotten mot en enskild person som inträffade på 1900-talet. Att sen dra en stackare som Lee Harvey Oswald, med alla hans fel och problem, i smutsen i nästan 47 år är så jävla fel att jag på allvar börjar skämmas. JFK var inte bra för världen. Han var inte bra någonstans. Kennedy Center är en sjuk institution. Men för fan, vi vita, även när det kommer en nöt som JFK måste kunna erkänna att vi plockar bort en cancer ur världen. Att fortsätta att skylla det på en "lone nut" som LHO är förjävla fel. Om man inte vågar stå upp för sina åsikter så har man ingen rätt att framför dem.

Därför mördades JFK, RFK och även sonen JFJ Jr. Stå upp för det eller dö på samma sätt. Detta är min åsikt.
Om jag tolkar dig rätt så tycker du å ena sidan att det var fel att den rasistiska makteliten sköt honom, samtidigt som du tycker att de ska stå för det eftersom de trots allt sköt honom med rätt motiv?

Stämmer det?
Citera
2017-11-06, 00:32
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om jag tolkar dig rätt så tycker du å ena sidan att det var fel att den rasistiska makteliten sköt honom, samtidigt som du tycker att de ska stå för det eftersom de trots allt sköt honom med rätt motiv?

Stämmer det?

Det var fel att mörda JFK, det var fel att mörda honom för han åsikter. Givetvis ska man stå för det man gjort och inte gömma sig bakom en stackare som Lee Harvey Oswald. Fega jävla korrumperade personer. Jag vet inte hur mer tydligt jag kan skriva det? DET VAR FEL! JÄTTEFEL!

Jag anser så här. Om man inte ser sanningen i bilden nedan så är man helt enkelt dum i huvudet. Det är så enkelt. Eller så är man ett internettroll och vill få till stånd en reaktion.

https://imgur.com/a/AiLq1

Lee Harvey Oswald har inte skjutit och mördat John Fitzgerald Kennedy. Inte då och inte nu. Världen får göra en revision i det här fallet. Antingen kommer sanningen fram eller inte. Så enkelt är det.

Jag har ingenting mer att tillägga.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-11-06 kl. 01:03.
Citera
2017-11-06, 15:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det var fel att mörda JFK, det var fel att mörda honom för han åsikter. Givetvis ska man stå för det man gjort och inte gömma sig bakom en stackare som Lee Harvey Oswald. Fega jävla korrumperade personer. Jag vet inte hur mer tydligt jag kan skriva det? DET VAR FEL! JÄTTEFEL!

Jag anser så här. Om man inte ser sanningen i bilden nedan så är man helt enkelt dum i huvudet. Det är så enkelt. Eller så är man ett internettroll och vill få till stånd en reaktion.

https://imgur.com/a/AiLq1

Lee Harvey Oswald har inte skjutit och mördat John Fitzgerald Kennedy. Inte då och inte nu. Världen får göra en revision i det här fallet. Antingen kommer sanningen fram eller inte. Så enkelt är det.

Jag har ingenting mer att tillägga.
Har jag tolkat dig rätt om jag säger att du inte skulle engagerat dig i mordet om JFK och Oswald båda hade varit avsevärt mer mörkhyade och vars förfäder fängslats i Afrika och sålts som slavar i den amerikanska södern?

Allt annat lika?
Senast redigerad av onopono 2017-11-06 kl. 15:21.
Citera
2017-11-08, 10:02
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför han jobbade ett tag på just J-C-S men det är mindre relevant. Det viktiga här är att han som f.d. avhoppare till Sovjet och som hotade med att avslöja topphemliga militära hemligheter, vid hemkomsten ganska omgående fick jobb på en säkerhetsklassad firma som hanterade just topphemliga militära hemligheter.

Firman tillhandhåller fonter/typografi.
Beställare lämnar in listor på vad de vill trycka i text; Moskva, Murmansk, Leningrad, ICBM, Ubåt, Storstrut etc.
Chiles-Stovall lämnar ut texten till kunden, som får ombesörja tryckningen av materialet; karta, tidning eller fotografi. Anställda på Chiles-Stovall har därför ingen direkt kontakt med den slutgiltiga produkten.

Citat:
Att firman dessutom hanterar topphemlig information om U2’s flygningar mitt under Kubakrisen är inte liiite ironiskt med tanke på att Oswald jobbade ...
Det skulle vara mycket märkligt om en privat firma anlitades för detta.
Det som jag funnit är att Chiles-Stovall haft kontrakt med tillverkaren av föregångaren/konkurenten till U2 planet, (Crusader?). Detta i slutet av 1950-talet.

Citat:
CIA jobbar ofta med en till två mellanhänder i kontrollen av low level assets/agents, allt för att ha plausable deniability om något går snett.
Här är det ju 5-6 mellanhänder! Och varför skulle de Mohrenschildt skicka Oswald till någon som inte ger honom jobb? Blir det inte dålig stämning mellan "asset/dangle" och "handler" ?

Citat:
Någon clearade Oswald för jobbet och allt tyder på att det var hans handler/baby sitter, George de Mohrenschildt, som stod för den clearingen.

Vem annars?
Det görs inget hemligt på Oswalds avdelning och det behövs således ingen "clearing", annat än den från mr Graef själv.
Citera
2017-11-08, 14:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Firman tillhandhåller fonter/typografi.
Beställare lämnar in listor på vad de vill trycka i text; Moskva, Murmansk, Leningrad, ICBM, Ubåt, Storstrut etc.
Chiles-Stovall lämnar ut texten till kunden, som får ombesörja tryckningen av materialet; karta, tidning eller fotografi. Anställda på Chiles-Stovall har därför ingen direkt kontakt med den slutgiltiga produkten.

Det skulle vara mycket märkligt om en privat firma anlitades för detta.
Det som jag funnit är att Chiles-Stovall haft kontrakt med tillverkaren av föregångaren/konkurenten till U2 planet, (Crusader?). Detta i slutet av 1950-talet.

Här är det ju 5-6 mellanhänder! Och varför skulle de Mohrenschildt skicka Oswald till någon som inte ger honom jobb? Blir det inte dålig stämning mellan "asset/dangle" och "handler" ?

Det görs inget hemligt på Oswalds avdelning och det behövs således ingen "clearing", annat än den från mr Graef själv.
Oswald fick jobb på ett säkerhetsklassat grafiskt företag. I den grafiska utrustningen ingick bl.a. fotolabb vilket Oswald hade tillgång till. J-C-S utverkade bl.a. kartor till militären varav Kuba vid tiden utgjorde ett mycket aktuellt område på grund av U2’s fotografering av de nya sovjetiska kärvapenbärande medeldistansmissilerna, vilket gav upphov till Kubakrisen.

Kan jag bevisa att Oswald i sin anställning tog del av något säkerhetsklassat material, inklusive sådant med bäring på U2 och Kubakrisen? Nej, men det är inte min poäng. Min poäng är fortfarande de politiska/ideologiska implikationerna av en före detta Marinkårssoldat som arbetade som säkerhetsklassad radaroperatör på samma bas i Atsugi, Japan, som CIA’s mest topphemliga projekt, U2, hade en av sina baser, att samme Marinkårssoldat hoppade av till Sovjetunionen och där hotade att avslöja allt han visste från sin aktivitet i Marinkåren, att Sovjet en tid senare, under den tid Oswald vistades i Sovjet, sköt ner det första U2-planet över samma Sovjet som därmed blev känt för hela världen att piloten, Gary Powers, senare berättade att han var övertygad om att Oswald hade del i samma nedskjutning.

Att i det läget inte låta gripa Oswald direkt på ambassaden (US territory), inte makulera Oswalds pass/medborgarskap, inte upprätta en CIA 201-file, några år senare ge tillbaka Oswald dennes pass, bevilja återinresetillstånd och då även för hans ryska fru och barn, låna ut pengar till hemresan, utan att förhöra honom eller frun vid hemkomsten, än mindre fängsla honom som misstänkt spion, där CIA (Walton) ber en vitryss och CIA-asset, baron George De Mohrenschildt att bekanta sig med paret Oswald för hjälpa dem att komma till rätta i Dallas och som därpå fixar jobb åt denne på ett ... säkerhetsklassat företag Jaggers-Chiles-Stovall som bl.a. tillverkar kartor åt den amerikanska militären, är fullständigt barockt i ett land och delstat (Texas) där patriotism och antikommunism var RELIGION, med McCarthy-eran i färskt minne endast några år bakåt i tiden.

Om samme före detta Marinkårssoldat och radaroperatör däremot i ’hemlighet’ (lol) jobbade för US Intel blir samma händelsekedja helt begriplig, nästan skrattretande glasklar.

Att inte du, Pekka, ser det här, förvånar mig föga.
Citera
2017-11-08, 16:01
Medlem
Citat:
Oswald fick jobb på ett säkerhetsklassat grafiskt företag. I den grafiska utrustningen ingick bl.a. fotolabb vilket Oswald hade tillgång till. J-C-S utverkade bl.a. kartor till militären varav Kuba vid tiden utgjorde ett mycket aktuellt område på grund av U2’s fotografering av de nya sovjetiska kärvapenbärande medeldistansmissilerna, vilket gav upphov till Kubakrisen.

Kan jag bevisa att Oswald i sin anställning tog del av något säkerhetsklassat material, inklusive sådant med bäring på U2 och Kubakrisen? Nej, men det är inte min poäng. Min poäng är fortfarande de politiska/ideologiska implikationerna av en före detta Marinkårssoldat som arbetade som säkerhetsklassad radaroperatör på samma bas i Atsugi, Japan, som CIA’s mest topphemliga projekt, U2, hade en av sina baser, att samme Marinkårssoldat hoppade av till Sovjetunionen och där hotade att avslöja allt han visste från sin aktivitet i Marinkåren, att Sovjet en tid senare, under den tid Oswald vistades i Sovjet, sköt ner det första U2-planet över samma Sovjet som därmed blev känt för hela världen att piloten, Gary Powers, senare berättade att han var övertygad om att Oswald hade del i samma nedskjutning.

Att i det läget inte låta gripa Oswald direkt på ambassaden (US territory), inte makulera Oswalds pass/medborgarskap, inte upprätta en CIA 201-file, några år senare ge tillbaka Oswald dennes pass, bevilja återinresetillstånd och då även för hans ryska fru och barn, låna ut pengar till hemresan, utan att förhöra honom eller frun vid hemkomsten, än mindre fängsla honom som misstänkt spion, där CIA (Walton) ber en vitryss och CIA-asset, baron George De Mohrenschildt att bekanta sig med paret Oswald för hjälpa dem att komma till rätta i Dallas och som därpå fixar jobb åt denne på ett ... säkerhetsklassat företag Jaggers-Chiles-Stovall som bl.a. tillverkar kartor åt den amerikanska militären, är fullständigt barockt i ett land och delstat (Texas) där patriotism och antikommunism var RELIGION, med McCarthy-eran i färskt minne endast några år bakåt i tiden.

Om samme före detta Marinkårssoldat och radaroperatör däremot i ’hemlighet’ (lol) jobbade för US Intel blir samma händelsekedja helt begriplig, nästan skrattretande glasklar.

Inväntar med intresse hur det här svaret kommer bli...
Citera
2017-11-08, 18:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boss-jon

Inväntar med intresse hur det här svaret kommer bli...
Intressant, vet jag inte och tid tar det. Han gör inte många knop ... 😉
Citera
2017-11-08, 19:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Finns det några som helst konkreta bevis på att Jaggars verkligen hanterade kartor och/eller hemligstämplade bilder?
Jaggars var ett sätteri, dvs en typografisk firma som satte texter åt främst tidningar och reklambyråer på den tiden man inte hade datorer för sånt - ett typiskt arbetaryrke som förvisso krävde yrkesskicklighet och erfarenhet om resultatet skulle bli bra, men näppeligen en yrkesgrupp eller ett företag som militären var beroende av för hantering av känslig information..

Det känns extremt långsökt att ett sätteri skulle syssla med karttillverkning - däremot kan de förstås ha levererat ortsnamnen på film för karttillverkning till militären eller något annat mer lämpat företag/organisation.
Citera
2017-11-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det några som helst konkreta bevis på att Jaggars verkligen hanterade kartor och/eller hemligstämplade bilder?
Jaggars var ett sätteri, dvs en typografisk firma som satte texter åt främst tidningar och reklambyråer på den tiden man inte hade datorer för sånt - ett typiskt arbetaryrke som förvisso krävde yrkesskicklighet och erfarenhet om resultatet skulle bli bra, men näppeligen en yrkesgrupp eller ett företag som militären var beroende av för hantering av känslig information..

Det känns extremt långsökt att ett sätteri skulle syssla med karttillverkning - däremot kan de förstås ha levererat ortsnamnen på film för karttillverkning till militären eller något annat mer lämpat företag/organisation.

Ozzy fick ju sparken så hans kunskaper var ju inte helt övertygande. Var en kuf och gick omkring och mumlade på ryska.
Citera
2017-11-09, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Ozzy fick ju sparken så hans kunskaper var ju inte helt övertygande. Var en kuf och gick omkring och mumlade på ryska.
Oswald talade i det närmaste perfekt ryska. I Sovjet och sedan hemma i USA igen. Skälet till det var att han som vanlig ”private” i Marinkåren fick lära sig ryska i militärens tjusiga Language School, Monterey, Kalifornien.

Hur många Marinkårssoldater med endast grundskoleutbildning fick/får lära sig ryska och varför fick han det, menar du? Ett erkänt mycket svårt språk att lära sig och relationerna med USA var ju som bekant inte de bästa.

Har du någon idé här, Scherer?
Citera
2017-11-09, 22:35
Medlem
Citat:
Oswald talade i det närmaste perfekt ryska. I Sovjet och sedan hemma i USA igen. Skälet till det var att han som vanlig ”private” i Marinkåren fick lära sig ryska i militärens tjusiga Language School, Monterey, Kalifornien.

Hur många Marinkårssoldater med endast grundskoleutbildning fick/får lära sig ryska och varför fick han det, menar du? Ett erkänt mycket svårt språk att lära sig och relationerna med USA var ju som bekant inte de bästa.

Har du någon idé här, Scherer?
En annan anställd på firman fick utbildning vid sagda skola. Denna person, som jag i skrivande stund glömt namnet på, hade ett visst umgänge med Oswald. Vet ej om Oswald gick på skolan i Californien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in