Citat:
Självklart har både UK och Frankrike något att säga till om i NATO. Det är just därför som USA är allierad med dem och inte helt enkelt invaderar länderna och gör som man vill.
USA är NATO och varken Storbritannien (eller Frankrike) har egentligen något att säga till om inom den alliansen. Om JFK beslutat om en fredsbevarande styrka på Nordirland 1963 så skulle ingenting av det som hänt inträffat. Eller hur? Tyvärr ville han kriga i Asien istället.
Det är befängt att tro att USA mot UK’s vilja skulle ha kunnat installera fredsbevarande trupper på Nordirland helt oavsett nivån på motsättningarna. Det är bara befängt att ens tänka tanken.
Citat:
Då ser jag fram emot att du också visar det.
Det är jag inte. Jag är faktiskt väldigt bra påläst om just detta.
Citat:
Om det är din genuina uppfattning så är du självklart en rasist, ja. Vad tror du JFK skulle sagt om det när han levde? Oswald? Som alltid åt lunch med de svarta jobbarna på TSBD?
3000 är en siffra i enorm underkant. Det spelar ingen roll (vi kan säga tusentals istället) för även tusentals irländare, både katoliker och protestanter, är mer värda än hundratusentals asiater i någon jävla djungel. Speciellt om man även lägger alla döda amerikanska soldater på det. Det finns inget pris på vita kristna jämfört med alla andra folkslag. Kalla mig rasist, jag bryr mig icke.
Vad är ditt motiv med ditt medverkande i tråden?
Citat:
Oswald var sedan mucken från Marinkåren en low level medlem av US Intel, antagligen ONI/CIA. OM han nu hotade Walker till livet (väntar fortfarande på din källa) så ingick det i så fall som del i de instruktioner han agerade efter, antagligen som led i att förstärka sin ’legend’ för kommande uppdrag.
Den 5 mars 1963 höll Walker ett tal i Dallas med LHO som åhörare. När talet var över och Walkers anhang eskorterade denna ut så kom LHO fram till honom och började häckla Walker för dennes åsikter om bl a Kuba. När Walkers livvakter försökte mota bort LHO så hotade han Walker till livet. Det fanns många vittnen till den här händelsen och jag anser, personligen, att det var här LHO blev en tänkbar kandidat som syndabock för det kommande mordet på JFK som säkert redan planerades då av de konspirerande.
Citat:
Då har du definitivt en annan definition på begreppet ”pajas” än den mer gängse.
Jämfört med Andrew Jackson, som tog strid mot "The 2nd Bank of the United States", så var de absolut pajasar. Det var egentligen enbart presidenterna fram till Jackson som man kan hänga i granen. När Jackson sedermera steg ner så växte bara nya huvuden ut på Hydran, och de är kvar än idag.
Citat:
En ovanlig kombo måste jag tillstå. En rasist och högerpopulist som vill lösa mordet på antirasisten och humanisten, JFK.
Du måste väl ändå förstå att en värld som JFK förespråkade (och King) är omöjlig än idag. Jag vet inte om den var mer omöjligt 1961-1963 än idag, men den är omöjlig. Speciellt om vita människor, som byggt upp hela den västerländska civilisationen, ska känna skuld och ta skit för alla fel som ändå existerar. Jag vill inte sträcka mig så långt som att anklaga JFK för att vara en rasförrädare men han var sannerligen inte långt ifrån. Givetvis fanns det psykopater som ändå ansåg det och mordet ägde rum.
Citat:
Fel. Trump är en obildad rasistisk misogyn pajas och kycklinghök vs. JFK som var en sann humanist, fredaktivist och (äkta) krigshjälte.
Det som åtminstone förenar Trump och JFK är bådas hat mot "The Swamp". Det fick JFK mördad och än så länge, Trump, tystad. Man ska dock ha detta klart för sig att Trump inte ens varit president i ett år, JFK var det i nästan tre. Vi får se, kanse hittar vi fler likheter väldigt snart.
Jag ser fortfarande inte ett spår av likhet mellan dessa två. Inte ett spår.
Citat:
Ja, lägg ner det där.
Jag ska inte säga mer än vad jag vet. Just den här aspekten är jag dåligt påläst om och kan egentligen bara citera dokumentärer från TV som givetvis inte berättar hela sanningen (om ens någon sanning). Men ofta är det så att när en människa har en massa sjukdomar och tar preparat mot dem så kan det, när man mår mycket bättre, gå över styr åt andra hållet att man vill börja leva på allvar och ta igen förlorad tid. Då kan samma preparat bli en drog och allt vad det leder till. Jag tror dock inte detta påverkade JFK politiskt. Hans åsikter var nog ändå cementerade med och utan droger.
Citat:
Du skrev att JFK var en svag president som inte genomförde något. När jag visar på motsatsen är han istället helt plötsligt en utopist? En utopist har orealistiska mål vilket alltid leder till att allt blir pannkaka. Även här måste jag protestera. JFK var realpolitiker och visste mycket väl vad som var praktiskt genomförbart som landets president. Han tog striden och DREV IGENOM sin politik, en fråga i taget.
OK, tack för att du tog dig tiden att skriva allt det där. Jag ville bara veta för att jag var nyfiken. Jag tänker inte kritisera dina åsikter men just mycket av det där är utopiaspekter som inte höll i längden. Inga reformer som JFK införde räddade t ex Detroit eller "The Rust Belt". Dessa människor, drygt 50 år senare har vänt sig till Trump...
Ta månprogrammet. Det var inte Johnsons eller Nixons vision och handlingskraft som ledde till månlandningarna, det var JFK’s.