Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Jag tycker faktiskt ingenting om SI. Enda gången jag sett honom på tv var nåt avsnitt av parlamentet. Har inte hört han på radio eller följt honom på sociala medier. Jag blir faktiskt förvånad över att så många verkar både hata honom samt reagera på precis allt han företar sig (och då menar jag inte anklagelserna).
Överhuvudtaget ogillar jag dom här offentliga avrättningarna. Det är ju precis såhär vildarna i Mellanöstern agerar. Häxprocesser och gatlopp. Inga krav på rättssäkerhet. Det verkar vara väldigt många som tycker att SI inte bör få åtnjuta rättssamhället för att han är a) inte etnisk svensk och b) har fel åsikter.
Riktigt obehagliga drag som många visar upp i den här tråden.
Tja, läste DN:s intervju med honom där säger han att det är ok att benämna SD som främlingsfientliga i radio, eftersom Granskningsnämnden har sagt det är ok...
Granskningsnämnden är politiskt tillsatt, och vi alla vet ju hur neutrala och rättvisa alla övriga partier är gentemot SD.
Alla som säger att SD är främlingsfientliga pga att SD inte vill ta emot oändligt med invandrare är kräk helt enkelt, därmed är SI ett kräk...
Järnrörsskandalen är ju något tidningarna hängt ut SD politiker för, kan någon tala om vad dessa personer fick för domar i domstol i samband med den? ( Bara dömda personer ska ju hängas ut enligt vissa)
Tidningarna hänger dagligen ut personer utan att dessa har dömts i domstol, varför ska just SI inte hängas ut? Det han anklagas för går ju stick i stäv emot allt han påstår sig kämpa för!
Jag gillar inte heller offentliga avrättningar, nu har vi sådana ändå, och då ska inte vissa klara sig från dem bara för att de är msm:s gunstlingar...
Den senaste tiden har man visat att en person som SI som inte kommenterat det han anklagas för går helt fri från att skrivas om i pressen, medan Anders Borg var dum nog att kommentera saken i en mening och därmed gav klartecken till att fronta alla tidningar med namn och bild.... och därmed bli av med de flesta av sina arbeten... Han är väl heller inte dömd i domstol vad jag minns...
I DN intervjun stod det att en barndomskamrat till SI bjöd hem honom på en föräldrafri fest, och vid ankomst ombads SI att inte stjäla något från huset, SI blev oerhört kränkt av detta och trodde tydligen utan bevis att han ensam utsattes för detta, jag tror snarare att föräldrarna förmanat sin son om detta och att denne bad alla som kom till festen om detta, vi har ju alla läst om föräldrafritt fester och hur illa det kan gå på dessa!
SI visar med detta hur illa det kan gå om man bjuder hem sina lättkränkta invandrarkamrater som om de vore vilken som helst kompis...
SI hängde ut kompisen och hans fars förnamn... Troligen i hans sommarprogram? Förutom i intervjun i DN.