2017-11-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Är väl i princip 100% att det är kurden nu, frågan är hur han lagt upp taktiken för skademinimering. Helt tyst nu i flera veckor, tyder på att han väntar sig att bli åtalad/fälld, skulle jag gissa. Riktigt kul detta, vänster egen gullegosse med brallorna nera

Shan Atci hade väl liknande taktik, efter att han trampade i klaveret rejält när det begav sig. Dvs, att gå under jorden och försöka vänta ut det. Det har gått över 10 år för honom, och han är inte ens i närheten av att vara tillbaka och bli accepterad någonstans. Så det lär nog ta ett jävla tag för Soran också.
Citera
2017-11-08, 00:14
Medlem
udons avatar
Jag tycker faktiskt ingenting om SI. Enda gången jag sett honom på tv var nåt avsnitt av parlamentet. Har inte hört han på radio eller följt honom på sociala medier. Jag blir faktiskt förvånad över att så många verkar både hata honom samt reagera på precis allt han företar sig (och då menar jag inte anklagelserna).

Överhuvudtaget ogillar jag dom här offentliga avrättningarna. Det är ju precis såhär vildarna i Mellanöstern agerar. Häxprocesser och gatlopp. Inga krav på rättssäkerhet. Det verkar vara väldigt många som tycker att SI inte bör få åtnjuta rättssamhället för att han är a) inte etnisk svensk och b) har fel åsikter.

Riktigt obehagliga drag som många visar upp i den här tråden.
Citera
2017-11-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
En intressant fråga är huruvida kurder i Sverige försvarar SI eller inte?

Om allt stämmer så har han uppfört sig som random IS terrorist och har de samma värdegrunder som kurder??
(vet inte varför jag bryr mig om att försöka men okej...)
Araber och kurder som etniskt och, tror jag, kulturellt är mer besläktade med perserna, gillar i allmänhet inte alls varandra. Kurdernas återuppväckta hopp om ett självständigt Kurdistan gör heller inget för att tina upp de frostiga stämningarna.

IS är en slags wahabistisk och arabisk rörelse som inte har någon kärlek alls för kurderna, och det faktum att de sistnämnda är en av USAs viktigaste bundsförvanter och proxy-soldater på marken i kampen mot IS gör de två grupperna till dödsfiender.

Soran är möjligtvis en våldtäktsman men att han skulle vara IS-anhängare är ignorant smörja. Och snälla, bespara mig idiotiska svarsmål.
Citera
2017-11-08, 00:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag tycker faktiskt ingenting om SI. Enda gången jag sett honom på tv var nåt avsnitt av parlamentet. Har inte hört han på radio eller följt honom på sociala medier. Jag blir faktiskt förvånad över att så många verkar både hata honom samt reagera på precis allt han företar sig (och då menar jag inte anklagelserna).

Överhuvudtaget ogillar jag dom här offentliga avrättningarna. Det är ju precis såhär vildarna i Mellanöstern agerar. Häxprocesser och gatlopp. Inga krav på rättssäkerhet. Det verkar vara väldigt många som tycker att SI inte bör få åtnjuta rättssamhället för att han är a) inte etnisk svensk och b) har fel åsikter.

Det de mesta reagerar på hur man skiljer i media på vilka de ska drevas mot. Soran totalt anonym fortsatt i media, Timell och Kronér får skit i media varje dag med både bild och namn på sig. Det är väl en helsicke häxprocess det. Att Soran ska bli skyddad enbart för att han inte är en vit etnisk svensk fastän han står anklagad för åtminstone sett till Kronér helsicke värre saker. Det är vad upprör folk och det är ju rasistiskt mot svenskar att det ska vara sådan skillnad enbart beroende på hudfärg. Ska det vara lika, ska det vara just lika.
Citera
2017-11-08, 00:58
Medlem
Frågan är hur länge media kan hålla på denna bomb? T om mina pk-vänner diskuterar detta på Facebook. Han är inte dömd, det ska man komma ihåg. Blir ju inte newsflash av Aftonbladet liksom.
Citera
2017-11-08, 01:10
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:

Inte menat till bara dig utan mer generellt alla ni som tänker så här?
Vart tror ni att ni bor?
Vi har noll rättssäkerhet här, det finns inget rättssamhälle så hur menar ni att vissa inte vill att det ska gälla SI?

Ingen förutom samhällseliten beskyddas o hjälps av någon alls.
Resten av hos har den sämsta polisen som främst sysslar med pinnjakt och att dela ut gratis armband med floskler och vattenflaskor etc etc.
lägger ner grova våldsbrottsutredningar då de är för svåra, åklagare som drar folk inför rätta för skämt etc etc ad nauseum.
Lägg ner med skiten om att vi har ett fungerande rättssamhälle, det är uppenbart osant och bidrar enbart till ytterligare hån o spott mot brottsoffer utöver alla de som poliser, domare/nämndemän och åklagare ger o direkt spottar i ansiktet med sina snedvridna prios.
Senast redigerad av Biyu800 2017-11-08 kl. 01:13.
Citera
2017-11-08, 01:17
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Inte menat till bara dig utan mer generellt alla ni som tänker så här?
Vart tror ni att ni bor?
Vi har noll rättssäkerhet här, det finns inget rättssamhälle så hur menar ni att vissa inte vill att det ska gälla SI?

Ingen förutom samhällseliten beskyddas o hjälps av någon alls.
Resten av hos har den sämsta polisen som främst sysslar med pinnjakt och att dela ut gratis armband med floskler och vattenflaskor etc etc.
lägger ner grova våldsbrottsutredningar då de är för svåra, åklagare som drar folk inför rätta för skämt etc etc ad nauseum.
Lägg ner med skiten om att vi har ett fungerande rättssamhälle, det är uppenbart osant och att håna alla offer som poliser, domare och åklagare direkt spottar i ansiktet med sina snedvridna prios.

Så istället ska anklagelser och skvaller på Twitter och Flashback agera som ett substitut till våra domstolar? Man kan diskutera rättssäkerheten, men vad skulle vara alternativet?

SI verkar ju onekligen inte ha rent mjöl i påsen och bör dömas om så är fallet. Men kan du med handen på hjärtat inte se att det finns en liten risk i att döma människor enbart utifrån anklagelser på sociala medier, eller att media förväntas hänga ut människor som blivit anklagade men inte dömda.

Bortse från svar likt "SI är uppenbart skyldig" utan lyft dig från det här specifika fallet och prata i generella termer istället.
Citera
2017-11-08, 01:22
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmosounds
(vet inte varför jag bryr mig om att försöka men okej...)
Araber och kurder som etniskt och, tror jag, kulturellt är mer besläktade med perserna, gillar i allmänhet inte alls varandra. Kurdernas återuppväckta hopp om ett självständigt Kurdistan gör heller inget för att tina upp de frostiga stämningarna.

IS är en slags wahabistisk och arabisk rörelse som inte har någon kärlek alls för kurderna, och det faktum att de sistnämnda är en av USAs viktigaste bundsförvanter och proxy-soldater på marken i kampen mot IS gör de två grupperna till dödsfiender.

Soran är möjligtvis en våldtäktsman men att han skulle vara IS-anhängare är ignorant smörja. Och snälla, bespara mig idiotiska svarsmål.

Det finns en hel del kurder som anslutit sig till IS, kanske inte jättemånga nu för tiden men IS har definitivt kurder i sina led.
Citera
2017-11-08, 01:48
Medlem
Arzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Det finns en hel del kurder som anslutit sig till IS, kanske inte jättemånga nu för tiden men IS har definitivt kurder i sina led.
Har du någon som helst källa på det påståendet? Det låter som mumbo jumbo.
Citera
2017-11-08, 02:16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Tja, läste DN:s intervju med honom där säger han att det är ok att benämna SD som främlingsfientliga i radio, eftersom Granskningsnämnden har sagt det är ok...

Granskningsnämnden är politiskt tillsatt, och vi alla vet ju hur neutrala och rättvisa alla övriga partier är gentemot SD.

Alla som säger att SD är främlingsfientliga pga att SD inte vill ta emot oändligt med invandrare är kräk helt enkelt, därmed är SI ett kräk...

Järnrörsskandalen är ju något tidningarna hängt ut SD politiker för, kan någon tala om vad dessa personer fick för domar i domstol i samband med den? ( Bara dömda personer ska ju hängas ut enligt vissa)

Tidningarna hänger dagligen ut personer utan att dessa har dömts i domstol, varför ska just SI inte hängas ut? Det han anklagas för går ju stick i stäv emot allt han påstår sig kämpa för!

Jag gillar inte heller offentliga avrättningar, nu har vi sådana ändå, och då ska inte vissa klara sig från dem bara för att de är msm:s gunstlingar...

Den senaste tiden har man visat att en person som SI som inte kommenterat det han anklagas för går helt fri från att skrivas om i pressen, medan Anders Borg var dum nog att kommentera saken i en mening och därmed gav klartecken till att fronta alla tidningar med namn och bild.... och därmed bli av med de flesta av sina arbeten... Han är väl heller inte dömd i domstol vad jag minns...

I DN intervjun stod det att en barndomskamrat till SI bjöd hem honom på en föräldrafri fest, och vid ankomst ombads SI att inte stjäla något från huset, SI blev oerhört kränkt av detta och trodde tydligen utan bevis att han ensam utsattes för detta, jag tror snarare att föräldrarna förmanat sin son om detta och att denne bad alla som kom till festen om detta, vi har ju alla läst om föräldrafritt fester och hur illa det kan gå på dessa!

SI visar med detta hur illa det kan gå om man bjuder hem sina lättkränkta invandrarkamrater som om de vore vilken som helst kompis...

SI hängde ut kompisen och hans fars förnamn... Troligen i hans sommarprogram? Förutom i intervjun i DN.
Citera
2017-11-08, 02:18
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Shan Atci hade väl liknande taktik, efter att han trampade i klaveret rejält när det begav sig. Dvs, att gå under jorden och försöka vänta ut det. Det har gått över 10 år för honom, och han är inte ens i närheten av att vara tillbaka och bli accepterad någonstans. Så det lär nog ta ett jävla tag för Soran också.
Då skall man dessutom ha i åtanke att Shan Atici bara visat kompisarna en film på när han hade sex med en av sina groupisar, medan det Soran Ismail verkar ha gjort ligger i en annan liga. År 2007 var alternativmedia och sociala medier mycket mindre, det fanns fortfarande medelålders som inte hört om Flashback, sjumiljonersvisningar var det inte tal om.

Numera börjar det också blåsa snålt kring de åsikter Soran torgför, jag ger det två val till innan dagens PK är borta.
Citera
2017-11-08, 02:59
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Så istället ska anklagelser och skvaller på Twitter och Flashback agera som ett substitut till våra domstolar? Man kan diskutera rättssäkerheten, men vad skulle vara alternativet?

SI verkar ju onekligen inte ha rent mjöl i påsen och bör dömas om så är fallet. Men kan du med handen på hjärtat inte se att det finns en liten risk i att döma människor enbart utifrån anklagelser på sociala medier, eller att media förväntas hänga ut människor som blivit anklagade men inte dömda.

Bortse från svar likt "SI är uppenbart skyldig" utan lyft dig från det här specifika fallet och prata i generella termer istället.
Självklart inte, men knappast ett hot mot vårt icke existerande (o)rättssamhälle att vanliga människor skriver av sig sin frustration här på flashback o andra sidor över den uppenbara skillnaden i rubriker i dessa fall.

Jo, klart jag kan se det men ser också att det är helt förståeligt och naturligt att så sker med tanke på hur det står till i vårt samhälle av idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in